האם התקיים או מתקים "דיכוי תרבותי" של מזרחים?

האם התקיים או מתקים "דיכוי תרבותי" של מזרחים?

כך כותב אביעד קליינברג

[..]חשוב לזכור שהתרבות שאותה נדרשו יהודי ארצות האסלאם לאמץ לא הייתה תרבותם של יהודי מזרח אירופה, אלא התרבות שאותה אימצו אלה לעצמם מבחירה תוך הרס שיטתי של שורשיהם ההיסטוריים. תרבות המערב המזוהה בארץ עם "האשכנזים" היא בעבור רובם תרבות זרה. הרקע התרבותי ההיסטורי שלי ושל "אשכנזים" אינו פרויד וקפקא ואיינשטיין, אלא הרבי מקוצק והמגיד מדובנא. [..]


אביעד קליינברג צודק בכך שהרקע התרבותי ההיסטורי של האשכנזים ששלטו במערכת החינוך לא היו פרויד קפקא ואיינשטיין,הרקע שלהם היה אכן תורני.

אבל

הם כן בחרו את התכנים שנלמדו בבית הספר כמו "במו ידיו-פרקי אליק" של משה שמיר,השירה הלאומית של ביאליק. בסוף שנות ה 60 היה נסיון לבנות ולהנחיל בבתי הספר את המיתוס של "יהדות הדממה","אסירי ציון","שלח את עמי"(מדובר בסרוב של ברה"מ לרצונם של היהודים להגר ממנה).

הנסיונות לאינדוקטרינציה של ערכים ציונים על מזרחים (ואולי אשכנזים) נכשל. בעיני מזרחים ההטבות המפליגות שקיבלו המהגרים מברה"מ פורשו כיריקה בפני המזרחים. אני לא יודע אם אשכנזים מחזיקים בבתיהם מארזים של "עמוד האש" ו "שרתי לך ארצי" מזרחים בטח שלא מחזיקים
. הסרטים "גבעה 24 אינה עונה","הטל צל ענק", "הוא הלך בשדות" שהם מיתוסים ציונים מוכרים רק לח'טיארים כמוני .


אם "היי הג'יפ" ו "במו ידיו- פרקי אליק" לא נכנסים לביתי אבל יוהאנס פאסיון כן אז אולי היו כוונות לדיכוי תרבותי אבל הכוונות נכשלו בגלל הטכנולוגיה ובגלל שאי אפשר לחנך ל,ערכים ציוניים" כמו שאי אפשר לחנך להניח תפילין.
 
התקיים ומתקיים


את הנמקותיי פירטתי בפוסט בבלוג שלי, וכבר לינקקתי אליו בפורום זה בעבר.

תודה על צירוף המאמר המעניין של קליינברג, שיש להניח שלא היה נכתב אלמלא הסדרה של אמנון לוי. גם אם לא הייתה מוצלחת כשלעצמה (לא צפיתי), תועלתה בכך שהיא החזירה את הנושא למרכז הדיון הציבורי והביאה לכתיבת מאמרים כמו זה.

תמהני אם קראת אותו עד הסוף - מסקנתו אינה עולה בקנה אחד עם הטענות שאתה מעלה כאן חדשות לבקרים, והוא אפילו "מכניס" בקטנה למחזיקים בדעות דומות לשלך.
 
לא יותר משל כל קבוצה אחרת.

אני מקוה שאת הפוסט שלך כתבת בעברית בלבד מפני שהוא מוטה ומטעה.
 
לא.

מפני שמי שאינו דובר עברית ואינו תושב ישראל יכול להשתכנע מפוסט מוטה כזה- הרי הוא לא מקבל את מה שבחרת לא להציג.
 
לא, אין מצב שזה יקרה.

אם לא שכנעתי אותך, אין סיכוי שאשכנע אף אחד,
וודאי לא מי שאינו דובר עברית ואינו תושב ישראל .
 
ומדוע זה כך, לפי דעתך?

מי שאין לו ידע מוקדם, מדוע שיבכר את הדברים הלא נכונים (לדעתך) על פני הדברים הנכונים (קרי, אלה היוצאים מפיך, ומן הסתם נלחשו באזנך ע"י השכינה בכבודה ובעצמה)
 
בוא ניתן לך דוגמית קטנה

ציטוט מתוך הפוסט שלך:
אני מכיר רק דרך אחת שבה אפשר לשכנע אנשים, שקיים יחס רע כלפי מזרחיים, בעם היהודי בכלל ובחברה היהודית-ישראלית בפרט. אני השתכנעתי בכך רק כאשר שמעתי ממזרחיים שחיבבתי והערכתי באופן אישי על חוויות דכאניות שהם עברו, ויכולתי לשים לב שאני, האשכנזי, לא חוויתי אותן. היות שהסיפורים ששמעתי ציערו אותי מאד, לקחתי על עצמי מחוייבות להקדיש מזמני ומכישוריי למאבק נגד התופעה המכוערת הזו, שאקרא לה אנטי מזרחיות.
האם יכול להיות אדם החי בישראל ואינו מודע לזה שגם אשכנזים עוברים "חוויות דכאניות" וגילויי גזענות, לעיתים אלימה? האם יכול להיות אדם החי בישראל ואינו מודע לזה שעד ממש לאחרונה, אולי עשר השנים האחרונות היה זה בלתי לגיטימי לחלוטין לא להכחיש גזענות ,מזרחית" כלפי "אשכנזים", וגם היום אי הכחשה כזו נחשבת אצל אנשים מסוימים לגזענות בפני עצמה?
 
תנוח דעתך, חוויות דומות נחוות גם בחו"ל.

בארה"ב, למשל, אדם לבן יכול לחטוף מכות ואף להירצח ע"י אדם שחור.
ועדיין, מי שמדוכא שם זה השחורים, ומי שמדכא זה הלבנים.

יש הבדל בין פגיעה לבין דיכוי.

פגיעה היא מצב שבו אדם אחד מפעיל כח על אדם אחר ברגע מסוים.
דיכוי הוא מצב שבו החברה כולה מפעילה כח על אדם לאורך כל חייו.

האדם הלבן עלול יום אחד לחטוף מכות, להישדד, להירצח.
האדם השחור נדון לחיות כל יום של חייו תחת הפגזה של מסרים על חוסר הערך שלו כאדם.
 
סבורני שהיה מסכים אתי


הצלחתם של יחידים לשרוד את הדיכוי אינה מוכיחה שהדיכוי לא קיים.
קיומם של צוקרברג וברין אינו מוכיח שהאנטישמיות לא קיימת.
 

sailor

New member
אם הוא היה מסכים לקביעות שבלוניות

בשחור לבן כשלך, הוא לא היה מגיע לאן שהגיע.
 

sailor

New member
על רובם כן

כמה יש כמו מוגבה שהשתן שעלה לו לראש הרעיל את הראש הזה לגמרי?
 
ועל התכשיט שלנו, נתניהו?

האם העובדה שהגיע לאן שהגיע מעידה עליו,
שאין הוא מסכים ל"קביעות שבלוניות בשחור ולבן" ?
 
למעלה