היי כולם.. בקשר לפסיכומטרי..

black_magic

New member
היי כולם.. בקשר לפסיכומטרי..

אני רוצה להתחיל ללמוד פסיכומטרי.. אבל יש בעיה.. הלימודים במסגרת כיתה גדולה של כ-40 תלמידים.. איך אפשר לשרוד את הלימודים ולהבין?? אני יודעת שמגיע לי 65 שעות תירגום אך זה לא מכסה את שעות הפסיכומטרי אז רציתי לשאול האם עוד מישהו מעוניין ללמוד פסיכומטרי ולהתחלק בשעות התירגום כך שיספיק לכל הקורס ונגיע להבנה מלאה של הלימודים.. ??
 

אסף בר1

New member
אני ../images/Emo13.gif אבל אני צריך יותר שכל מאשר

ללמוד אבל אשמח להתחלק... אבל רק בתל אביב... או באזור רחובות מה את אומרת...?! אני לא נושך חחח לידיעתך ההבדל בין אחד שלומד בקורס לבין אחד שלומד לבד בבית הוא הבדל של 5 נקודות בלבד! זה מה שכתבו בסטיסטיקה אז לקחת קורס זה לא ביג דיל ולא נהיים גאונים זה פשוט תלוי בבן אדם עצמו...וכמובן קצת מזל יש לשקול ללמוד בבית לבד גם תחסכי כסף וגם תלמדי בזמנך החופשי... פחות נסיעות וכו'..
 

אסף בר1

New member
אולי אלמד ממך...

גם פסיכומטרי וגם שפת סימנים... אבל בואי נתמקד יותר על הפסיכומטרי... ללמוד ביחד
כי על שפת סימנים לא נראה שאקבל שם נקודות חחח אם אני טיפש מידי לא נורא, יהיה לך מה לספר לנכדים שלך... חוץ מזה לקבל בפסיכו' 300 לא רע בכלל, זה גם טוב! כי עד היום בביה"ס לא עברתי את ציון 100 אז גם שיפור
 

אייני

New member
אני למדתי לפסיכומטרי כבר

אמנם הכיתה הייתה הרבה יותר קטנה ממה שאת מתארת (נראה לי כשלושים תלמידים) אבל בסופו של דבר, זה בדיוק כמו בתיכון. אני למדתי בקורס של קידום, והמדריך שם רשם כ-ל דבר על הלוח, כל בעיה, כל הסבר, הכל. הוא לא הכתיב שום דבר, וזה היה נפלא... הדבר היחידי ששיגע אותי זה שהוא אהב "לטייל" בכיתה, אבל אחרי כמה זמן כבר התרגלתי. בכל מקרה, את יכולה להירגע, לא מלמדים שם חומר קשה או משהו, מה שבעיקר לומדים שם אלו שיטות לפתרון, ולפתרון מהיר, ככה שאת לא צריכה יותר מדיי להילחץ. (מה שכן, אם לא התחלת - מאוד מומלץ, עוד לפני - לקרוא ספר באנגלית ולהתחיל ללמוד את המילים בעברית)
 

אייני

New member
ובכן,

יש יתרונות מאוד גדולים לעשות פסיכומטרי בכיתה י"ב (ואחד הבולטים - לא צריך להיזכר בשום חומר לימוד שלא נגעת בו שלוש שנים כשהיית בצבא... אתה כבר זוכר הכל, מעצם העובדה שאתה בדיוק עדיין לומד אותו). בכל מקרה, עשיתי את זה ליתר ביטחון, כי לא היה לי מושג מה אני אעשה בשנה הבאה ורציתי להשאיר את כל הדלתות פתוחות בפניי. היום אני כבר יודע שאני כמעט בטוח מתנדב, אז זה כבר לא משנה. אבל עדיין - לפחות נפטרתי מזה כבר.
 

TheWhiteTigris

New member
אל תעלב

אבל לקחת את הבולשיט שדחפו לך על "יתרונות בלעשות בי"ב " קצת רחוק. אם אתה לא בעתודה, אין סיבה לעשות פסיכו' בתיכון. סמוך על הזקנים שאומרים לך את זה.
 

moran f

New member
אתה מנסה להציל את נשמתו בת האלמוות?

גם "בא לי" זו סיבה לעשות פסיכומטרי בתיכון. כל עוד אין סיבה לא לעשות פסיכומטרי בתיכון (כמו פגיעה בבגרויות או משהו כזה), למה לא? פסיכומטרי הוא עוד דבר (כמו הרבה אחרים) שבו לכל אחד יש את השיקולים שלו ושתי האפשרויות לגיטימיות.
 

אייני

New member
שמע

מבחינת לחץ בלימודים - זאת הבעיה האחרונה שיש לי, אני מסתדר מעולה עם הלימודים והמבחנים וכל השגעון שמסביב בלי להשתגע יותר מדיי. ואם ממילא אני צריך לעשות את הפסיכומטרי, ואני יכול לגמור עם זה עכשיו, למה לא? אחרי הכל, עכשיו זה זמן יותר נוח, כשאני עדיין זוכר את כל החומר, מאשר עוד כמה שנים שאני אצטרך להתחיל ללמוד מחדש אנגלית ומתמטיקה... ובכל מקרה - הסיבה העיקרית שעשיתי פסיכומטרי היא כי לא ממש ידעתי מה אעשה בסוף י"ב, אז החלטתי להשאיר את כל האפשרויות פתוחות - אם אחליט בסוף להירשם לאוניברסיטה, אוכל. (כמעט כל החברים שלי רוצים עתודה, ולכן גם הם נרשמו...)
 
מה אתם רוצים ממנו?

זה מעולה שהוא עשה בתיכון למי יש כוח להתעסק עם פסיכומטרי בזמן או אחרי הצבא כשכל מה שאתם רוצים זה חופש ממסגרות מבית ספר וצבא הוא גמר עם זה ויש לו ציון והוא יוכל להתקבל לכול מקום שירצה בלי לשבור את הראש
 

TheWhiteTigris

New member
אפילו לא קרוב למציאות.

כמה עובדות: 1) קורס פסיכו' של י"ב לא מדגדג ברמתו קורס מלא (שממומן ע"י חיילים משוחררים בעזרת הפיקדון). 2) רוב האנשים הנורמלים, לא הגאונים, יצליחו להוציא ציון גבוה הרבה יותר בקורס מלא מאשר בקורס-בלוף. 3) בי"ב יש לך מספיק דברים על הראש. בצבא, עם כל הכבוד, אין כמעט תפקידים שאת באמת ובתמים מאמצת את מוחך בלימודים כל הזמן. 4) בצבא, יחסית ללימודים, יש לך יותר זמן, אז בהנחה שאת לא הולכת לעתודה, את יכולה לעשות בזמן הצבא או לאחריו. רבים אפילו יזדקקו לשני פסיכומטרים או שלושה כדי להשיג את הציון הנדרש למקצוע איכותי. להמשיך או שהבנת את הרעיון?
 

moran f

New member
כמובן

1) אף אחד לא מכריח מישהו לקחת קורס פסיכומטרי של תיכון. אני די בטוחה שאם תבקש להירשם לקורס אחר לא יגידו לך "אבל אתה לא חייל משוחרר" (והמימון ע"י הפיקדון הוא אופציה). 2) אז שיקחו קורס מלא. מעניין גם מאיפה הנתון הזה - מישהו השווה את הציון של קורס מלא מול מה שאתה קורא לו קורס-בלוף? 3) תן לכל אחד להחליט לבד מה יש לו על הראש. 4) זה דווקא טיעון מצויין לפסיכומטרי בתיכון. אם ממילא צריך שניים או שלושה (נניח), למה לא להתחיל בתיכון? להמשיך?
 

אייני

New member
ובכן

1) זה נכון שקורס הפסיכומטרי לא קרוב ברמה, אבל זה פשוט בד"כ כי הוא לא צריך. רוב התלמידים, בגלל שהם עדיין בתיכון, כבר יודעים את כל החומר, הדבר היחידי שהוא היה צריך ללמוד אלו השיטות לפתרון מהיר, ואיך לפתור את החלק המילולי. בקורס לאחר הצבא צריך גם לעשות חזרה מקיפה על כ-ל החומר וללמד אותו ממש. 2) לא יודע מאיפה הבאת את ה"נתון" הזה, אבל רק כדי "להרוס" לך קצת - בכיתה שלנו היו קצת פחות מ30 תלמידים. משהו כמו 12 קיבלו מעל 700. (מבחינת אחוזים זה כמעט חמישים אחוז, פי כמה וכמה מהאחוז באוכלוסייה). ובסה"כ כ20 תלמידים קיבלו מעל 600. (שוב - הרבה מאוד מעל האחוז הארצי). הכי גבוה אצלנו, אגב, היה 769. קורס בלוף שרק גאוני הדור יצליחו בו? אם ככה אתה טוען, אין ספק שאתה מאוד מחמיא לנו, תודה רבה, אבל קשה לי להאמין שכל הכיתה שלנו הייתה מורכבת מגאונים אחד אחד. 3) כפי שאמרתי למעלה - לא יודע אם התעלמת, לא קראת או לא קלטת - מבחינת הלחץ בלימודים - ממש לא הייתה לי בעיה, אני מסתדר מעולה עם התיכון שלי, שהוא גם מאוד נוח מבחינת זמני מבחנים וכד'. ארגון המערכת שבו, וארגון לוחות המבחנים שבו באמת נפלאים, ואין לי כלכך הרבה שיעורים, ככה שהסתדרתי מעולה. עכשיו, למשל, זאת תקופת מבחנים (ואני בי"ב, תחשבו מה זה אמור להיות) והכל בסבבה, לא לומדים בטירוף, ומצליחים לא רע (לא כל האנשים, ברור, אני כאן מדבר על עצמי באופן אישי). אם מישהו יכול להסתדר עם זה - למה לא? ייפטר מהפסיכומטרי ויגמור עם זה. 4) הבעיה בצבא זה שהרבה פעמים אתה לא עושה ישר בהתחלה שלו את הפסיכומטרי, אלא דוחה את זה לסוף הצבא, ועד אז אתה כבר שוכח דיי הרבה מהחומר באנגלית ובמתמטיקה, בייחוד אם לא נגעת בו מאז (כמו רוב האנשים. קשה לי מאוד להאמין, עם כל הכבוד, שיש כאן מישהו שאחרי שעזב את התיכון פתר תרגילים בגיאומטריה כדי לשמור על הרמה שלו בחומר). המדריך שלנו בקורס אפילו סיפר לנו על פעם שהוא פתר תרגיל של תשע חלקי שלוש ורשם שזה שלוש, ואחד האנשים שאל אותו: "רגע, מה עשית כאן?". אנשים כבר שוכחים אפילו דברים בסיסיים כמו לוח הכפל...
 

M r s S m i t h

New member
פסיכומטרי- בכיתה או לבד?...

למדתי בכיתה עם 40 איש וקלדנית שלי אכן עזרה לי להבין במידת מה את השיעור. אך השיטות והטריקים עצמם היו ממש גרועים. אז מה שחשוב זה תלוי איפה תלמדי? אל תלכי למקום שדווקא בו מציעים עזרה ללקויי שמיעה כפי שעשיתי. זו הייתה טעות. כי הם דווקא לא עזרו ממש. הרגשתי שלמדתי יותר רק בגלל שקראתי מחברות פסיכומטרי של חברותיי שנתנו לי, ששם היו הסברים מפורטים וברורים מטעם קורס אחר. אה בקשר ל65 שעות תרגום, אין לך מה לדאוג. כי יהיו שיעורים שבהם יהיו סימולציות ופגישות אישיות פעם לכמה שבועות, כדי לברר בקשר להתקדמות של כל אחד. רק שיעור אחד או חצי ממנו שלא הייתה לי קלדנית ודי הסתדרתי בסדר גמור. זה לא קריטי. אך אני ממליצה לך לבקש משמע שאת תבחרי מתרגמת או קלדנית. כי ממה שזכור לי הביאו לי קלדנית מפוזרת קצת שאיחרה הרבה ואפילו לא ידעה לשמור קבצים. והכי חשוב..תבהירי היטב למתרגל ולאלו שיושבים בשורה ראשונה שהמקומות בשורה ראשונה שמורים לך ולמתרגמת.(בכ"ז זה לא עזר לי כי המתרגל שלי תמיד הלך קדימה ולדבר לשולחנות שמאחוריי וכך מפספסת אותו...למרות שמלא פעמים ניסיתי לבקש ממנו שיהיה במקום אחד ליד הלוח ומולי בעיקר עם קול ברור. כי קשה להפטר מהרגל כזה באופן זמני. זה פשוט חלק ממנו.) וכמובן , מה שצריך להיות לחם חוקתך(הכנסתי קצת מהפסיכו'
) במהלך הקורס, זה לתרגל הכי מקסימום שאפשר... יאללה שיהיה לך בהמון הצלחה!
 
למעלה