היי כולם.. בקשר לפסיכומטרי..

דינר

New member
קורס פסיכו' בשמע

אכן בכל שנה נפתח קורס פסיכו' בשמ"ע ואני למדתי שם לפני שלוש שנים. הקורס נפתח בדר"כ בפברואר עד לאמצע אפריל אך בינואר עוד צריך להירשם וכשרואים שיש מינימום תלמידים (איני יודע כמה) אז הקורס נפתח.בהצלחה לך.
 

M r s S m i t h

New member
חחח מה קשור?

אני סה"כ לא זכרתי נכון את המשפט שלמדתי מפסיכומטרי..לא חושבת שצריך להתייחס לזה בעוקצנות... חבל להיגרר לקטנוניות יתר. ולדעתי לא מתאים לרמוז שיש "תופעה" של לשון לא תקינה פה. מדובר בהערה מעליבה סה"כ...
 

moran f

New member
אולי כדאי להסתכל שוב?

התגובה של גב' סמית לא כוונה אלי (אני די בטוחה שהיא יודעת לשרשר). אני לא מבינה מה הבעיה - כשאני עושה טעות אני שמחה אם מישהו מתקן אותי כדי שאותה טעות לא תקרה שוב.
 
שלי אולי תקראי

שוב הבלונדינית הסודית רק אמרה שהיא גם שמה לב לטעות (ולקח לי הרבה זמן להבין על מה היא מדברת) וסוזי אמרה שזה עוקצני ו"קטנוניות יתר" על העובדה שמורן תיקנה את זה.
 
היא הגיבה אלייך

את בעצמך לא יודעת לשרשר ואת זה לא כולם, יש אנשים שנעלבים מזה. מותר לך לתקן חופשי אבל זה מגעיל שאת באה לפורום ומתקנת כל אחד פה וזה אנשים שאת לא מכירה ואת לא יודעת איך הם מרגישים. וזה גורם לאנשים לחשוב איזה דקדקנית כבדה שמה לב לכול דבר חסר משמעות
 

moran f

New member
אמרתי כבר - חושבים? שיחשבו

שמת לב שההודעה של גב' סמית משורשרת להודעה של הבלונדינית הסודית ולא לשלי? זה אומר שבהנחה שגברת סמית יודעת לשרשר, התגובה שלה לא היתה מופנית אלי. אני צריכה להכיר אנשים כדי להעיר להם? את מכירה אותי בדיוק כמו שאני מכירה אותך, והנה את מעירה לי. אייני ערך לי פה ניתוח אישיות מרתק, וגם הוא לא מכיר אותי יותר משאני מכירה אנשים פה. אני בהחלט לא מבינה למה אני צריכה להכיר מישהו כדי לתקן שגיאה בעברית (או שגיאה אחרת) שהוא עשה. מי שבוחר להעלב כי מתקנים אותו בוחר בזה בעצמו. אגב, בעיני שפה תקנית רחוקה מלהיות "כל דבר חסר משמעות". אם אני לבד בתחושה הזו - חבל מאוד.
 
מעירה לך

כי את כבר ממש מגזימה עם כל דבר קטן ששאר האנשים בפורום לא היו מתייחסים אליו זה פורום שמדברים בו חופשי ולא הפורום של האקדמיה ללשון. תעשי מה שאת רוצה אל תתפלאי שאנשים יתרחקו ממך.
 

moran f

New member
אז רק באקדמיה צריך לדבר נכון?

בהחלט חבל. גם שפה לא נכונה משדרת רושם מסויים, ולא רושם טוב במיוחד. אם מדברים חופשי בפורום, למה את כל הזמן מנסה לטעון שאני צריכה לא לדבר? או שב"חופשי" את מתכוונת רק לעצמך ולמי שמוצא חן בעיניך?
 
אני לא מנסה לטעון שאת צריכה לא לדבר

אני מנסה לטעון שאת כל הזמן מעירה הערות לא במקום, גם אם בעיניך זה לגיטימי, אחרים יתעצבנו ויעלבו. תמשיכי לדבר איך שאת רוצה, לא אכפת לי, אחר כך אל תתפלאי שמתעצבנים. ולדבר חופשי זה לדבר בכיף עם טעויות שאף אחד לא שם עליהם זין. אין פה שום קשר לעצמי או למי שמוצא חן בעיני, מה הקשר מאיפה הבאת את זה??? את חושבת שאת לא מוצאת חן בעיני? אני בכלל לא מכירה אותך, איך את יכולה למצוא חן בעיני? הטעות של סוזי משדרת רושם לא טוב??? להפך, היא משדרת שהבחורה מנסה לדבר בשפה גבוהה ויפה ומשדרת שיש לה ידע, היא פשוט שכחה איך מאייתים את המילה לחם חוקתך או מה שזה לא היה. יאללה שנמשיך עוד 3 עמודים שלמים על הנושא הזה? או שהבנו???
 

moran f

New member
מתי התפלאתי?

אני לא חושבת שאני כן או לא מוצאת חן בעיניך. כן נראה שאת רוצה שכולם יגידו את מה שנוח ומתאים לך ולא שום דבר אחר. הטעות של סוזי לא משדרת כלום - ממנה דווקא קיבלתי את הרושם שהיא כן מוכנה לקבל תיקון. מי שלא מוכן לקבל תיקונים לעברית קלוקלת (וכן, טעויות הן טעויות גם בשפה גבוהה וגם בשפה נמוכה, זה שמנסים לדבר בשפה גבוהה לא משנה אם היא קלוקלת) בהחלט יוצר רושם רע. את מוזמנת להמשיך או לא, מה שבא לך. אני לא אחראית לבחירות שלך, נכון?
 
למעלה