הקפצת כיתה.......

מצב
הנושא נעול.

אורנה ב2

New member
הקפצת כיתה.......

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
 
שלום אורנה

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
שלום אורנה
אם תחפשי דף או שניים אחורה תמצאי הודעה שלי שפתחה שירשור שלם בעניין, ועוד דף אחד לפני כן שירשור שלם על הדלגות (זה הפוליטיקלי קורקט של הקפצה בלשון ימינו). אישית, ובלי קשר לשאלה האמיתית, לא הייתי מדלגת על כתה א' כי יש בה המון הרגלים חשובים של מסגרת בית הספר, לרבות הרגלי למידה ועצמאות בין המון המון ילדים אחרים בפעם הראשונה בחיים. לעניין הדלגה בכלל עוד לא גיבשתי דעה מוצקה, ויש חשיבות רבה מאד להכרות אישית עם הילדה - ואבחון כישורים פסיכולוגיים יחד עם קוגניטיביים. המון בהצלחה.
 

לי Li

New member
את צריכה לשקול את זה

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
את צריכה לשקול את זה
בעיקרון אי אפשר לענות על זה תשובה מוחלטת כי יש לעניין צדדים שונים והמצב שונה בין ילד לילד. אני אישית לא בעד מכל מיני סיבות שהעיקרית ביניהן היא הסיבה החברתית. אני חושבת שיש פתרונות טובים יותר היכולים לספק לילדים גירוי שיכלי מאשר כניסה מוקדמת לבית ספר כגון ימי העשרה, חוגים, פעילויות שונות וכ'ו. אני לא מבינה מה הבעיה בלחכות שנה ולרשום אותה לכתה א כאשר היא תיהיה בת 6. בשנה הזאת היא גם תבסס את עצמה יותר מבחינה חברתית ותתפתח מבחינות שונות. אבל, אני לא יכולה להחליט, אני ממליצה לשלוח אותה למבדקים (לא רק שיכליים) ולהחליט רק לאחר מכן.
 
אם ברור ש"היא תרצה לבי"ס"

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
אם ברור ש"היא תרצה לבי"ס"
אז למה לא לתת לה את מה שהיא רוצה?
 

אורנה ב2

New member
לא נראה לי שהיא יכולה להחליט......

אם ברור ש"היא תרצה לבי"ס"
אז למה לא לתת לה את מה שהיא רוצה?
לא נראה לי שהיא יכולה להחליט......
לא לתת לה כי היא לא מבינה את ההשלכות של להיות הכי קטנה בכיתה...כשלא משתפים אותך בחיים חברתיים של הכיתה כי היא קטנה מידי . יכול להיות שהיא תסתדר בכיתות נמוכות אבל בתיכון?????????? אני זוכרת שהיה נורא כשילדים היו קטנים בחצי שנה , ובשנה וחצי?????????? בכל זאת כבר החלטנו ( כמעט סופי :) שהיא נשארת עוד שנה בגן ואנחנו נדאג לה לפיעלויות אחרי הצהריים..... תודה לכולם.
 
ומה בדבר ההשלכות של

לא נראה לי שהיא יכולה להחליט......
לא לתת לה כי היא לא מבינה את ההשלכות של להיות הכי קטנה בכיתה...כשלא משתפים אותך בחיים חברתיים של הכיתה כי היא קטנה מידי . יכול להיות שהיא תסתדר בכיתות נמוכות אבל בתיכון?????????? אני זוכרת שהיה נורא כשילדים היו קטנים בחצי שנה , ובשנה וחצי?????????? בכל זאת כבר החלטנו ( כמעט סופי :) שהיא נשארת עוד שנה בגן ואנחנו נדאג לה לפיעלויות אחרי הצהריים..... תודה לכולם.
ומה בדבר ההשלכות של
להיות הכי משועממת בכיתה? לבלות שעות כל יום באי עשיית דבר ומבלי לזכות לאתגר אינטלקטואלי בכלל, מבלי לקבל את מה שבני גילה יזכו לו באופן טבעי ושלא נדבר בכלל על המעמד החריג שכל זה יקנה לה... לא יודעת אם התשובה היא להקפיץ כיתה (לשם כך בכל מקרה היא תצטרך לעבור אבחון) אבל כל זה לא יהיה משהו שפשוט תוכלי להתעלם ממנו, גם לזה יש השלכות.
 

yuvalmadar

New member
כיתה א' לא תתן לה אתגר אינטלקטואלי

ומה בדבר ההשלכות של
להיות הכי משועממת בכיתה? לבלות שעות כל יום באי עשיית דבר ומבלי לזכות לאתגר אינטלקטואלי בכלל, מבלי לקבל את מה שבני גילה יזכו לו באופן טבעי ושלא נדבר בכלל על המעמד החריג שכל זה יקנה לה... לא יודעת אם התשובה היא להקפיץ כיתה (לשם כך בכל מקרה היא תצטרך לעבור אבחון) אבל כל זה לא יהיה משהו שפשוט תוכלי להתעלם ממנו, גם לזה יש השלכות.
כיתה א' לא תתן לה אתגר אינטלקטואלי
כיתה א' נועדה בעיקר ללימוד קרוא וכתוב (לאלו שלא למדו זאת בבית עדיין) ולעבודה קבוצתית, אני לא מאמין שכדאי לוותר על כיתות אלו. אני חושב שדווקא העשרה חיצונית תהיה עדיפה במקרה זה.
 
העשרה חיצונית לא פותרת

כיתה א' לא תתן לה אתגר אינטלקטואלי
כיתה א' נועדה בעיקר ללימוד קרוא וכתוב (לאלו שלא למדו זאת בבית עדיין) ולעבודה קבוצתית, אני לא מאמין שכדאי לוותר על כיתות אלו. אני חושב שדווקא העשרה חיצונית תהיה עדיפה במקרה זה.
העשרה חיצונית לא פותרת
את בעיית השיעמום בבי"ס ואת אי התאמתו לרמתה. היא עדיין צריכה להיות שם ולסבול את זה איכשהו (ואולי גם כדאי בדרך להפיק מכך איזושהי תועלת).
 
הבעיה עם פעילויות אחה"צ היא

לא נראה לי שהיא יכולה להחליט......
לא לתת לה כי היא לא מבינה את ההשלכות של להיות הכי קטנה בכיתה...כשלא משתפים אותך בחיים חברתיים של הכיתה כי היא קטנה מידי . יכול להיות שהיא תסתדר בכיתות נמוכות אבל בתיכון?????????? אני זוכרת שהיה נורא כשילדים היו קטנים בחצי שנה , ובשנה וחצי?????????? בכל זאת כבר החלטנו ( כמעט סופי :) שהיא נשארת עוד שנה בגן ואנחנו נדאג לה לפיעלויות אחרי הצהריים..... תודה לכולם.
הבעיה עם פעילויות אחה"צ היא
שהן לא מעבירות יותר מהר את השעות הארוכות והמשמימות בבית הספר - ומה היא תעשה בבוקר כשתהיה חייבת ללכת למקום ה"נורא ההוא" - כמו שאומרים אצלינו?
 
איך בית הספר פגש בילדה?

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
איך בית הספר פגש בילדה?
הרי היא עדיין בגן?
 

אורנה ב2

New member
בגלל הלחץ של הגננת עשיתי לילדה

איך בית הספר פגש בילדה?
הרי היא עדיין בגן?
בגלל הלחץ של הגננת עשיתי לילדה
איבחון וקיבלתי המלצה לשלוח אותה לבית הספר , כנראה הפסיכולוג שלח חומר למחלקת חינוך בעיריה - קיבלתי מהם טלפון לבוא לרשום אותה לכיתה א . כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב . מאד מאד לא קל לי להחליט........ אנחנו שוב מתלבטים .... דברתי עם ילדים שקפצו כיתה - לחלקם זה היה מוצלח וחלק אמרו שזה היה סיוט בשבילם...
 
../images/Emo35.gif../images/Emo70.gif../images/Emo35.gif

בגלל הלחץ של הגננת עשיתי לילדה
איבחון וקיבלתי המלצה לשלוח אותה לבית הספר , כנראה הפסיכולוג שלח חומר למחלקת חינוך בעיריה - קיבלתי מהם טלפון לבוא לרשום אותה לכיתה א . כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב . מאד מאד לא קל לי להחליט........ אנחנו שוב מתלבטים .... דברתי עם ילדים שקפצו כיתה - לחלקם זה היה מוצלח וחלק אמרו שזה היה סיוט בשבילם...

"כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב" היא לא יכולה לעשות את זה בניגוד להסכמתך...
 
בול מה שרציתי לשאול - תסבירי?


"כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב" היא לא יכולה לעשות את זה בניגוד להסכמתך...
בול מה שרציתי לשאול - תסבירי?
 

לב אם

New member
גם לי נשמע תמוה ...


"כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב" היא לא יכולה לעשות את זה בניגוד להסכמתך...
גם לי נשמע תמוה ...
הרי השיקול העיקרי בהקפצת כיתה / גן אמור להיות הבשלות הרגשית של הילדה. אם את חשה שהילדה לא בשלה מבחינה רגשית להתמודד עם כתה גדולה יותר, אין להם יכולת לחייב אותך. -- כדי לחזק אותך, אני יכולה לספר לך על הבת הגדולה שלי: אנחנו לא לימדנו אותה כלום בצורה יזומה, אבל מכיוון שהיא נורא אהבה חוברות ו"בלעה" אותן בהתלהבות רבה, יצא שהגיעה לכתה א' כשהיא יודעת קריאה והבנת הנקרא בערך ברמה של כתה ג'-ד' וחשבון ברמה של כתה ב'-ג'. מצד שני, היינו ביישוב קטן, ומבחינה חברתית הנושא של הקפצת כתה לא היה על הפרק - למזלנו היתה לה מורה מקסימה בכתה א', שדאגה לשתף אותה עם כל הכתה וכחלק מהכתה בכל הפעילות - פשוט כשהם ישבו על הקניית קריאה, היא קיבלה חוברות מתקדמות של הבנת הנקרא, כשהם הכירו את המספרים היא עבדה על חוברות של חידות במספרים וכד'. לצערי, באותה תקופה לא היה נהוג אצלנו לשלוח ילדים למבחני המחוננים, אז לא היתה לה פעילות העשרה נוספת. אבל סך הכל הסתדרנו יפה.
 

קלריסה

New member
מוזר מאוד, הבצפר הזה. איפה הוא?

בגלל הלחץ של הגננת עשיתי לילדה
איבחון וקיבלתי המלצה לשלוח אותה לבית הספר , כנראה הפסיכולוג שלח חומר למחלקת חינוך בעיריה - קיבלתי מהם טלפון לבוא לרשום אותה לכיתה א . כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב . מאד מאד לא קל לי להחליט........ אנחנו שוב מתלבטים .... דברתי עם ילדים שקפצו כיתה - לחלקם זה היה מוצלח וחלק אמרו שזה היה סיוט בשבילם...
מוזר מאוד, הבצפר הזה. איפה הוא?
שאדע, אם אפשר, לא ללכת למקום כזה (לא שזה תלוי בנו, ההורים - עד כמה שידוע לי - לאיזה בצפר שולחים את האפרוחים האלה)
 
התנהלות מוזרה

בגלל הלחץ של הגננת עשיתי לילדה
איבחון וקיבלתי המלצה לשלוח אותה לבית הספר , כנראה הפסיכולוג שלח חומר למחלקת חינוך בעיריה - קיבלתי מהם טלפון לבוא לרשום אותה לכיתה א . כשסרבתי המנהלת של בית הספר התקשרה אלי ובבפגישה היא הבהירה לי אם אני לא השלח את הילדה השנה אז בשנה הבאה היא תשלח אותה ישר לכיתה ב . מאד מאד לא קל לי להחליט........ אנחנו שוב מתלבטים .... דברתי עם ילדים שקפצו כיתה - לחלקם זה היה מוצלח וחלק אמרו שזה היה סיוט בשבילם...
התנהלות מוזרה
מנהלת בית ספר אינה יכולה לרשום ילדה שגילה הכרונולוגי הוא 6 לכתה ב ללא הסכמת ההורים. אישית ומתוך התיעצות עם בעלי נסיון פדגוגי, מאד מומלץ לא לרשום ילדתך לכתה א בגיל 5. ילדים בגיל זה חסרים בגרות רגשית וחברתית והשהייתם בגן מסייעת להם להשיגה.
 
הממ

התנהלות מוזרה
מנהלת בית ספר אינה יכולה לרשום ילדה שגילה הכרונולוגי הוא 6 לכתה ב ללא הסכמת ההורים. אישית ומתוך התיעצות עם בעלי נסיון פדגוגי, מאד מומלץ לא לרשום ילדתך לכתה א בגיל 5. ילדים בגיל זה חסרים בגרות רגשית וחברתית והשהייתם בגן מסייעת להם להשיגה.
הממ
*נועה נזכרת בשנה שבלתה בגן החובה ותוהה האם בילוי הזמן בזריקת בוץ על כל מי שעבר ליד הגדר של הגן אכן עזרו לה להתגבר רגשית וחברתית* או, במילים אחרות, למה להכליל?
 
אילו לגננת של נועה קראו שושי

הממ
*נועה נזכרת בשנה שבלתה בגן החובה ותוהה האם בילוי הזמן בזריקת בוץ על כל מי שעבר ליד הגדר של הגן אכן עזרו לה להתגבר רגשית וחברתית* או, במילים אחרות, למה להכליל?
אילו לגננת של נועה קראו שושי
היא מוצאת לנועה עיסוקים מאתגרים יותר מאשר לזרוק בוץ על העוברים והשבים. אם כבר בזריקת חפצים עסקינן, זכור לי שבגן של שושי היה ילד שזרק חפצים על העוברים במדרכה, אבל הוא אף פעם לא אובחן כמחונן. (למעט מחוננותו בזריקת חפצים). מכאן שאין שום קורלציה בין מחוננות, שהיה בגן וזריקת חפצים.
 
אבל לגננת של נועה קראו מלכה

אילו לגננת של נועה קראו שושי
היא מוצאת לנועה עיסוקים מאתגרים יותר מאשר לזרוק בוץ על העוברים והשבים. אם כבר בזריקת חפצים עסקינן, זכור לי שבגן של שושי היה ילד שזרק חפצים על העוברים במדרכה, אבל הוא אף פעם לא אובחן כמחונן. (למעט מחוננותו בזריקת חפצים). מכאן שאין שום קורלציה בין מחוננות, שהיה בגן וזריקת חפצים.
אבל לגננת של נועה קראו מלכה
והיא, במקום, מצאה לנכון לטעון לאי קיומו של הצבע הורוד... מה לעשות, לא לכל הגננות קוראים שושי (או אנה) וגם לא לכל המורות קוראים שרה, ולפעמים מה שיש בנמצא זה רק מלכה ואירנה (ולמרבה הצער, הן שכיחות הרבה יותר). ואני מוחה על ההשוואה המזלזלת, זריקת סתם חפצים מהגן (לא חבל עליהם?) וזריקת בוץ (לאחר הגעה למסקנה שהוא יהיה יותר יעיל מחול ולכך שעל מנת להפוך את אותו החול לבוץ בימי הקיץ החמים יש לפתוח את צינור ההשקייה וכמו כן להשתמש בדליים על מנת ליצור פגיעה מקסימלית) לא אחד המה
וברצינות, אם יש ילדה בת 5 שהעיסוק המאתגר שלה הוא ללמוד (וכמו שאמא שלה אמרה - ברור שהיא תרצה לבי"ס) אז למה לא לאפשר לה זאת?
 

Forum User

New member
לעניות דעתי עדיף לדלג על הגן מאשר

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
לעניות דעתי עדיף לדלג על הגן מאשר
על כיתה א'. יש משהו בכיתה א' שלא הייתי מוותרת עליו. גם אם מגיעים עם ידע בקריאה ובכתיבה, גם אם יודעים את כל החשבון שצריך לדעת בסוף כיתה ג'. יש משהו מגבש ומזכך בחווייה של כיתה א' שלדעתי מגיע לכל ילד לפחות לנסות להתמודד איתה, אפילו אם הוא יודע הכל עוד בטרם החלה השנה. כשילד נמצא בגן טרום חובה וחובה, וממילא חלק מהילדים עולים לכיתה א' וחלק נשארים לשנה נוספת בגן זה יותר קל, פשוט עולים עם הגדולים במקום להישאר עם הקטנים. חבל שההחלטה מתקבלת עכשיו, ולא לפני חודש, אבל את הנעשה אין להשיב. אגב, לגבי הטיעון שהיא תישאר מחוץ למיליה החברתי כי היא צעירה, הוא ממש לא מחזיק מים. בכיתות א' רבות יש ילדים צעירים, מסוף השנתון, וילדים בוגרים, מתחילת השנתון או אפילו ילדים שהושארו שנה נוספת בגן להבשלה, ולא עושים מזה עניין, לכאן או לכאן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה