הקפצת כיתה.......

מצב
הנושא נעול.

snty

New member
לא ברורות לי האופציות שניתנו לך.

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
לא ברורות לי האופציות שניתנו לך.
לי הציעו להקפיץ את בני כיתה וההצעה הזו חזרה ועלתה כמעט כל שנה אך אנחנו סרבנו ואנחנו מאד מרוצים מההחלטה. הבשלות הנפשית חשובה לא פחות מיכולות למידה (לדעתי הרבה יותר). ויש פער גדול בין שתי המיומניות. עם בני היה בכיתה ילד אשר הוקפץ כיתה והוא היה מאד אומלל. לימודית היה לו לא קל למרות היותו ילד נבון וחברתית הוא לא נקלט כלל והיה מאד בודד. מנהלת של בית ספר לא יכולה לחייב אתכם להקפיץ כיתה. אם אתם מחליטים להקפיץ כיתה קחו בחשבון קושי נוסף שעלול להתעורר - בגיל 12 הבנות מתחילות להתפתח ולצמוח לגובה באופן משמעותי והילדה עלולה להרגיש לא שייכת. אישית אני שמחה שלא הקפצנו את הילד כיתה . זו לא הרגשה טובה לדעת תמיד שאתה הכי צעיר בכיתה. בהצלחה.
 
אוי נו באמת!

לא ברורות לי האופציות שניתנו לך.
לי הציעו להקפיץ את בני כיתה וההצעה הזו חזרה ועלתה כמעט כל שנה אך אנחנו סרבנו ואנחנו מאד מרוצים מההחלטה. הבשלות הנפשית חשובה לא פחות מיכולות למידה (לדעתי הרבה יותר). ויש פער גדול בין שתי המיומניות. עם בני היה בכיתה ילד אשר הוקפץ כיתה והוא היה מאד אומלל. לימודית היה לו לא קל למרות היותו ילד נבון וחברתית הוא לא נקלט כלל והיה מאד בודד. מנהלת של בית ספר לא יכולה לחייב אתכם להקפיץ כיתה. אם אתם מחליטים להקפיץ כיתה קחו בחשבון קושי נוסף שעלול להתעורר - בגיל 12 הבנות מתחילות להתפתח ולצמוח לגובה באופן משמעותי והילדה עלולה להרגיש לא שייכת. אישית אני שמחה שלא הקפצנו את הילד כיתה . זו לא הרגשה טובה לדעת תמיד שאתה הכי צעיר בכיתה. בהצלחה.
אוי נו באמת!
לא שוב הטיעון המצחיק הזה... בגיל 12 (וגם 13) חצי מהבנות בכיתה היו גבוהות ממני משמעותית, החצי השני בגובה שלי ומטה. היום אני יותר גבוהה מכולן
ובכלל, בנות בממוצע מתפתחות לפני הבנים, אז אולי נוריד את כל הבנים כיתה? ההתפתחות לא "מתחילה בגיל 12" באופן קבוע, אלא בשונה לכל אחת בטווח של 3-4 שנים, כך שהבת שלה עדיין עלולה, להיות, בטעות, הכי גבוהה בכיתה (ואולי גם לקבל מחזור ראשונה), אפילו שהיא קטנה יותר...
 
למה הכל כל כך שחור ולבן?

אוי נו באמת!
לא שוב הטיעון המצחיק הזה... בגיל 12 (וגם 13) חצי מהבנות בכיתה היו גבוהות ממני משמעותית, החצי השני בגובה שלי ומטה. היום אני יותר גבוהה מכולן
ובכלל, בנות בממוצע מתפתחות לפני הבנים, אז אולי נוריד את כל הבנים כיתה? ההתפתחות לא "מתחילה בגיל 12" באופן קבוע, אלא בשונה לכל אחת בטווח של 3-4 שנים, כך שהבת שלה עדיין עלולה, להיות, בטעות, הכי גבוהה בכיתה (ואולי גם לקבל מחזור ראשונה), אפילו שהיא קטנה יותר...
למה הכל כל כך שחור ולבן?
יש ויש. את כזו ואצל אחרים זה אחרת. סטטיסטית, אצל בנים ענין הגובה מאוד מאוד חשוב. אם ילד נראה צפלון, נמוך, לא מסוגל לרוץ ולקפוץ ולהגיע להשגים פיזים כחבריו לכיתה, הוא עלול מאוד לסבול. בדיוק כשם שילד שנמצא בכיתה שאינו ברמתו השכלית עלול מאוד לסבול. לא כל הילדים נגזרו באותם מספרים. השאלה היא מה עדיף - סבל של ילד בשל שעמום, או בשל לעג הכיתה על אי התפתחות. זו השאלה. את גורסת חד משמעית, כנראה מנסיון אישי, שסבל על שעמום גרוע מסבל הנובע מהפתחות פיזית איטית. אבל יבואו אחרים ויגידו אחרת. מה גם שאצל בנות (אם זכרוני אינו מטעיני) דווקא אלו המתפתחות מוקדם סובלות יותר מאלו המתעכבות. כך שיתכן והנסיון שלך מוטה גם בשל היותך ממין אחר מאשר חברו של בנה של הכותבת מעליך.
 
כ"כ מיהרתי לצאת

למה הכל כל כך שחור ולבן?
יש ויש. את כזו ואצל אחרים זה אחרת. סטטיסטית, אצל בנים ענין הגובה מאוד מאוד חשוב. אם ילד נראה צפלון, נמוך, לא מסוגל לרוץ ולקפוץ ולהגיע להשגים פיזים כחבריו לכיתה, הוא עלול מאוד לסבול. בדיוק כשם שילד שנמצא בכיתה שאינו ברמתו השכלית עלול מאוד לסבול. לא כל הילדים נגזרו באותם מספרים. השאלה היא מה עדיף - סבל של ילד בשל שעמום, או בשל לעג הכיתה על אי התפתחות. זו השאלה. את גורסת חד משמעית, כנראה מנסיון אישי, שסבל על שעמום גרוע מסבל הנובע מהפתחות פיזית איטית. אבל יבואו אחרים ויגידו אחרת. מה גם שאצל בנות (אם זכרוני אינו מטעיני) דווקא אלו המתפתחות מוקדם סובלות יותר מאלו המתעכבות. כך שיתכן והנסיון שלך מוטה גם בשל היותך ממין אחר מאשר חברו של בנה של הכותבת מעליך.
כ"כ מיהרתי לצאת
שבכלל לא שמתי לב שמפלצת ההודעות אכלה לי את ההודעה... האם ילד עלול לסבול כתוצאה מהתפתחות פיזית ניכרת מאוחרת? ייתכן, אבל אין שום סיבה לחשוב שיורגש פער כלשהו כשהילדה תהיה בת 11 וחברותיה בנות 12. תחילת ההתפתחות והצמיחה לגובה אצל בנות לא מתחילה עבור כולן בגיל 12 באופן אחיד אלא בטווח של כמה שנים. אם, למשל, האמא שפתחה את השרשור המקורי הייתה מהראשונות להתפתח בכיתתה בהחלט ייתכן שגם בתה תהיה בין הראשונות למרות שהיא קטנה בגיל בשנה. בתגובתי לא אמרתי דבר על חברו של בנה אלא רק הגבתי על ההערה שלה ש"בגיל 12 הבנות צומחות לגובה ומתפתחות"...
 

לב אם

New member
בגיל 11-12 אולי לא

כ"כ מיהרתי לצאת
שבכלל לא שמתי לב שמפלצת ההודעות אכלה לי את ההודעה... האם ילד עלול לסבול כתוצאה מהתפתחות פיזית ניכרת מאוחרת? ייתכן, אבל אין שום סיבה לחשוב שיורגש פער כלשהו כשהילדה תהיה בת 11 וחברותיה בנות 12. תחילת ההתפתחות והצמיחה לגובה אצל בנות לא מתחילה עבור כולן בגיל 12 באופן אחיד אלא בטווח של כמה שנים. אם, למשל, האמא שפתחה את השרשור המקורי הייתה מהראשונות להתפתח בכיתתה בהחלט ייתכן שגם בתה תהיה בין הראשונות למרות שהיא קטנה בגיל בשנה. בתגובתי לא אמרתי דבר על חברו של בנה אלא רק הגבתי על ההערה שלה ש"בגיל 12 הבנות צומחות לגובה ומתפתחות"...
בגיל 11-12 אולי לא
אבל בכתות הנמוכות, הבת שלי עברה הצקות , החרמות ונידויים כשהתירוץ היה "את בכלל צריכה להיות בגן" - מתוך קנאה של הבנות הגדולות ממנה. כאמור, זה רק תירוץ - והסיבה האמיתית היתה קנאה בזה שהיא יותר חכמה, אבל לך תסביר את זה לילדה שחוזרת סובלת יום יום. ברגע שהיא ואבחנה כמחוננת, המצב מיד השתפר - כי גם בבית הספר עצמו היו לה כמה שותפים, ובעיקר מצאה לה חברים טובים בחוגי המחוננים.
 

אורנה ב2

New member
אני מבולבלת !!!!!!!!!!!!!!

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
אני מבולבלת !!!!!!!!!!!!!!
אוף, כל הקטע הזה תפס אותי לגמרי לא מוכנה , הילדה היא הילדה הבכורה שלי היא תמיד הייתה חכמה ופקחית , הגננות לא הפסיקו לשבח אותה אבל הייתי בטוחה שהן מדברות כך על כל הילדים , 5 שנים הייתה לי ילדה "נורמלית" פתאום יש לי ילדה מחוננת !!!! הפסיכולוגית טוענת שהיא מוכנה לעלות לבית הספר , אבל אני חושבת שלא.......ובכלל למה אני צריכה לסמוך על איזה אשה שדברה עם הילדה 3 פעמים ????? אז היא מכירה אותה יותר טוב ממני????.
 
היא תמיד היתה מחוננת ואת לא ידעת

אני מבולבלת !!!!!!!!!!!!!!
אוף, כל הקטע הזה תפס אותי לגמרי לא מוכנה , הילדה היא הילדה הבכורה שלי היא תמיד הייתה חכמה ופקחית , הגננות לא הפסיקו לשבח אותה אבל הייתי בטוחה שהן מדברות כך על כל הילדים , 5 שנים הייתה לי ילדה "נורמלית" פתאום יש לי ילדה מחוננת !!!! הפסיכולוגית טוענת שהיא מוכנה לעלות לבית הספר , אבל אני חושבת שלא.......ובכלל למה אני צריכה לסמוך על איזה אשה שדברה עם הילדה 3 פעמים ????? אז היא מכירה אותה יותר טוב ממני????.
היא תמיד היתה מחוננת ואת לא ידעת
האבחון רק מראה לך איך הילדה יחסית לאחרים - והיא לא השתנתה בכלום מאז שיש לכם את המספרים. זה כמו שילדה יפה הופכת פתאום למלכת יופי - מה, לא ידעת שהיא יפה קודם? אם את לא סומכת על הפסיכולוגית לכי להתיעץ עם פסיכולוגית מומחית למחוננים. יש כאלה. אם את מרגישה בפנים שהיא לא מוכנה - תסמכי על עצמך. בעניינים אחרים בחינוך ובבריאות שלה את כן סומכת על עצמך? זה בדיוק אותו הדבר. וחוצמזה - חשבת לשאול את הילדה עצמה? אולי יהיו לה תובנות? הבת שלי מתלבטת מאד - היא מודעת לאפשרות לדלג על כתה ב' - ויודעת שהדבר תלוי גם בתוצאות מבחן וגם ברצונה שלה וההחלטה תהיה בסוף משותפת של כולנו - אולי תנסי לשאול? מה דעתך?
 

אורנה ב2

New member
דברתי עם הילדה

היא תמיד היתה מחוננת ואת לא ידעת
האבחון רק מראה לך איך הילדה יחסית לאחרים - והיא לא השתנתה בכלום מאז שיש לכם את המספרים. זה כמו שילדה יפה הופכת פתאום למלכת יופי - מה, לא ידעת שהיא יפה קודם? אם את לא סומכת על הפסיכולוגית לכי להתיעץ עם פסיכולוגית מומחית למחוננים. יש כאלה. אם את מרגישה בפנים שהיא לא מוכנה - תסמכי על עצמך. בעניינים אחרים בחינוך ובבריאות שלה את כן סומכת על עצמך? זה בדיוק אותו הדבר. וחוצמזה - חשבת לשאול את הילדה עצמה? אולי יהיו לה תובנות? הבת שלי מתלבטת מאד - היא מודעת לאפשרות לדלג על כתה ב' - ויודעת שהדבר תלוי גם בתוצאות מבחן וגם ברצונה שלה וההחלטה תהיה בסוף משותפת של כולנו - אולי תנסי לשאול? מה דעתך?
דברתי עם הילדה
בהתחלה היא התלהבה ורצתה ללכת לבית הספר , אבל אחרי שאמרתי לה שהילדים שם היו גדולים ממנה היא נרתעה , היא תמיד אהבה לשחק עם הבנות גדולות ממנה אבל תמיד כשביקשה להשתלב במשחק היו דוחים אותה בטענה שהיא קטנה מידי........כנראה היא חוששת שזה מה שיקרה לה בבית הספר . השאלה הראשונה שלה הייתה העם הבנות ישתפו אותה במשחקים ולא ממש יכולתי להבטיח לה שהיא תשתלב... עכשיו גם היא די מבולבלת , הצאתי לה לקחת רשימה שמות מהמורה ולנסות ליצור קשר עם הבנות ( אולי אני הבחר הכי קרובות אליה בגיל?) לפני תחילת הלימודים. היא הסכימה וזה מה שנעשה היום.......
 
נראה כהתקדמות

דברתי עם הילדה
בהתחלה היא התלהבה ורצתה ללכת לבית הספר , אבל אחרי שאמרתי לה שהילדים שם היו גדולים ממנה היא נרתעה , היא תמיד אהבה לשחק עם הבנות גדולות ממנה אבל תמיד כשביקשה להשתלב במשחק היו דוחים אותה בטענה שהיא קטנה מידי........כנראה היא חוששת שזה מה שיקרה לה בבית הספר . השאלה הראשונה שלה הייתה העם הבנות ישתפו אותה במשחקים ולא ממש יכולתי להבטיח לה שהיא תשתלב... עכשיו גם היא די מבולבלת , הצאתי לה לקחת רשימה שמות מהמורה ולנסות ליצור קשר עם הבנות ( אולי אני הבחר הכי קרובות אליה בגיל?) לפני תחילת הלימודים. היא הסכימה וזה מה שנעשה היום.......
נראה כהתקדמות
התלבטות גם היא מכישורי החיים החשובים ונראה לי שהבחירה הזו יכולה להיות מושפעת גם (לא רק מהעדפות שלה. תני לה לישון על זה קצת. האם הבנתי נכון ממה שכתבת ששיניתם את הכוונה להישאר בגן? ההחלטה סופית? אם כן - המשיכו בכיוון זה. אם לא - אל תבטיחו ודאות - תגידו שאתם מתלבטים ותנו לגיטימציה לנד נד בהעדפות - זה הקושי בלבחור - וצריך ללמוד לחשוב גם על זה.. בהצלחה ותעדכני מה החלטתם.
 
ומשהו קטן ששכחתי

נראה כהתקדמות
התלבטות גם היא מכישורי החיים החשובים ונראה לי שהבחירה הזו יכולה להיות מושפעת גם (לא רק מהעדפות שלה. תני לה לישון על זה קצת. האם הבנתי נכון ממה שכתבת ששיניתם את הכוונה להישאר בגן? ההחלטה סופית? אם כן - המשיכו בכיוון זה. אם לא - אל תבטיחו ודאות - תגידו שאתם מתלבטים ותנו לגיטימציה לנד נד בהעדפות - זה הקושי בלבחור - וצריך ללמוד לחשוב גם על זה.. בהצלחה ותעדכני מה החלטתם.
ומשהו קטן ששכחתי
אף אחד לא מבטיח שיהיו לה חברות אם היא תחכה שנה - חברים חדשים הם תמיד חשש במעבר ממסגרת אחת לאחרת - וגם זה - כמו החלטות - דבר שצריך ללמוד. בתיאוריה אני טובה - הרבה יותר מאשר במעשה...
 

אורנה ב2

New member
עידכון :)

ומשהו קטן ששכחתי
אף אחד לא מבטיח שיהיו לה חברות אם היא תחכה שנה - חברים חדשים הם תמיד חשש במעבר ממסגרת אחת לאחרת - וגם זה - כמו החלטות - דבר שצריך ללמוד. בתיאוריה אני טובה - הרבה יותר מאשר במעשה...
עידכון :)
אתמול נפגשנו עם שלוש בנות שהיו בכיתה של בתי , הכרתי בינייהן , לקחתי אותן לבית הספר , הסתובבנו בחצר ובכיתות , הבנות מצאו מיד שפה משותפת , דברו בהתרגשות על כיתה א , הילדה אמרה שהיא רוצה לעלות ורשמתי אותה היום בבוקר .......זהו אנחנו עולות לכיתה א :) !!! איזו התרגשות ! תודה רבה לכל הבנות שעזרו לי על התמיכה והבנה ..
 
ב ה צ ל ח ה !!!!! בלי חרטות.

עידכון :)
אתמול נפגשנו עם שלוש בנות שהיו בכיתה של בתי , הכרתי בינייהן , לקחתי אותן לבית הספר , הסתובבנו בחצר ובכיתות , הבנות מצאו מיד שפה משותפת , דברו בהתרגשות על כיתה א , הילדה אמרה שהיא רוצה לעלות ורשמתי אותה היום בבוקר .......זהו אנחנו עולות לכיתה א :) !!! איזו התרגשות ! תודה רבה לכל הבנות שעזרו לי על התמיכה והבנה ..
ב ה צ ל ח ה !!!!! בלי חרטות.
 

קלריסה

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo50.gif

עידכון :)
אתמול נפגשנו עם שלוש בנות שהיו בכיתה של בתי , הכרתי בינייהן , לקחתי אותן לבית הספר , הסתובבנו בחצר ובכיתות , הבנות מצאו מיד שפה משותפת , דברו בהתרגשות על כיתה א , הילדה אמרה שהיא רוצה לעלות ורשמתי אותה היום בבוקר .......זהו אנחנו עולות לכיתה א :) !!! איזו התרגשות ! תודה רבה לכל הבנות שעזרו לי על התמיכה והבנה ..
 

חפת

New member
לא לרוץ!!!

הקפצת כיתה.......
בית הספר נתן לי 2 אפשרויות - או לשלוח את בתי לכיתה א השנה ( היא תהייה בת חמש וחודש בספטמבר ) או לשלוח אותה בגיל 6 ישר לכיתה ב . אני לא כל כך רוצה לשאול את הילדה כי ברור שהיא תרצה לבית הספר ..... הגננת טוענת שהילדה מוכנה ,אני חושבת שלא , היא נראת לי כל כך קטנה עדיין... מה דעתכם???????? השמח לקבל עצות מנסיון........ תודה.
לא לרוץ!!!
אורנה שלום, אף אחד לא מכיר את הבת שלך כמוך, ולכן לכי לפי תחושותייך. אם הילדה אכן בוגרת נפשית תנסי גם לשאול אותה, תוך הצגה של היתרונות והחסרונות במעבר לכיתה א' כבר השנה, את עשויה להיות מופתעת מיכולת החשיבה, הניתוח וקבלת החלטות שלה. התנסינו בזה לפני 9 שנים והילדה בקשה להמשיך בגן. בכיתה ד' עברה למסלול מחוננים מלא ואנחנו לא מצטערים על החלטתה עד היום. השנה הנוספת בגן, עם גננת טובה ומעודדת שהילדה אהבה אותה, אפשרה לה לפתח יכולות אוטודידקטיות ללא לחץ של תוכנית לימודים וחובות הספק. אף אחד לא יכול לכפות עליך לשלוח את הילדה כבר השנה לכיתה א' או לדלג ישירות לכיתה ב' בשנה הבאה. ההורים הם המחליטים הבלעדיים בקשר לילדם. מנסיוננו עם שני ילדים תקופת הגן והשנתיים בכיתות א' וב' היו חשובות מאד לילדים בעיצוב הרגלי למידה, תכנון זמן, כניסה הדרגתית למחויבויות ובעיקר פיתוח הסקרנות ולמידת דרכים לסיפוקה. בהצלחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה