השפל הגדול השני-קווים לדמותו-תחזית של מאור פז, הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים ומומחה ברמה עולמית לברבורים שחורים.

השפל הגדול השני בארצות הברית יתחיל כאשר הבורסות ירדו במינימום של 70 אחוז בעקבות שורה ארוכה של סיבות וגורמים שלא יצוינו כעת מכיוון שעל רובם ככולם דיברתי כבר לפני הרבה זמן.

השפל ישלח גלי הלם כבדים לכל העולם הראשון ויחמיר משמעותית את המיתון הנצחי באירופה.

השפל הגדול השני יסמן את נפילתן של האסכולות הכלכליות המודרניות השולטות כיום, המוניטריזם השולט אידיאולוגית והקיינסיאניזם השולט בפועל (ארצות הברית ואירופה מאמינות אידיאולוגית במונוטריזם, אך בפועל מתפתות לכדי קיינסיאניזם) ויסלול את הדרך לייסודן של אסכולות כלכליות חדשות שיהיו מתקדמות יותר, מקיפות יותר, הוליסטיות יותר ואקלקטיות יותר מאי-פעם בעבר.

מיד עם תחילת השפל הגדול השני אחוזי האבטלה בארצות הברית יעלו באופן מיידי בבין מינימום משוער של 18 אחוז למקסימום משוער של 28 אחוז (מתוך המאה אחוז עובדים במשק האמריקאי, לא בהשוואה לאחוז האבטלה הנוכחי), מה שיעמיד את אחוז האבטלה בארצות הברית על בין מינימום משוער של 21 אחוז למקסימום משוער של 31 אחוז (כי אחוז האבטלה הנוכחי בארצות הברית כבר עומד על 3 אחוז).

עסקים, חברות ותאגידים קטנים ובינוניים רבים יפשטו את הרגל ואחרים יבצעו פיטורים נרחבים. גם העסקים, החברות והתאגידים הגדולים יחטפו מכה, אך לבסוף יהיו בסדר בגלל שלתהליך כזה קוראים "מחזור צמצום-ריכוז" של ההון, שבמהלכו ההון מצטמצם, אבל אז מתרכז לכדי הימצאות בידיים מעטות יותר של אנשים מעטים יותר ועסקים, חברות ותאגידים מעטים יותר, אבל כאלו שכבר היו גדולים וחזקים מלפני המשבר, כך שלבסוף ובדרך כלל מה שקורה זה שהעסקים, החברות והתאגידים שהיו חזקים יותר מאחרים מלפני המשבר לא רק שורדים, אלא יוצאים חזקים יותר בסוף הדרך מכיוון שההון לא מצטמצם באותה המידה כמו כמות העסקים שמצטמצמת עוד יותר, כך שלבסוף, אפילו שבסוף יש פחות הון, יש אפילו עוד פחות איפה להוציא אותו כך שעסקים וחברות שרק מצליחים לשרוד בסוף יוצאים אפילו חזקים יותר ממה שהיו טרם המשבר.

וזה מה שקורה בדרך כלל.

הפעם זה לא יקרה כי השפל הגדול השני יהיה שונה מכל משבר כלכלי אחר בהיסטוריה האנושית ואפילו מהשפל הראשון בצורה הזאת ובמובן הזה שאפילו עוד יותר הון מבדרך כלל ובמשברים כלכליים אחרים (ואפילו בהשוואה לשפל הגדול הראשון) פשוט "יתנדף" כלא היה ברמה שעלולה להשתוות ואף לעלות על כמות העסקים, החברות והתאגידים.

על פניו, אפילו זה עוד אמור להיות בסדר, כי בדרך כלל, לאחר שמשבר כלכלי נגמר, הצמיחה הכלכלית חוזרת להיות אותו הדבר ואף גבוהה יותר ממה שהייתה קודם כך שנוצרת אותה כמות ואף כמות גדולה יותר של הון שאמור להתחלק עכשיו בין כל העסקים, החברות והתאגידים שהצליחו לשרוד את תחילת השפל הגדול השני כמו גם כל אלו החדשים שרק נפתחים בגלל ההתאוששות מהמשבר הכלכלי, במקרה הזה-השפל הגדול השני.

וזה מה שקורה בדרך כלל.

רק שתי בעיות ממש-ממש קטנות-השפל לא ייגמר כי הוא יימשך כחמישים עד תשעים שנה, והכלכלה לא רק שלא תחזור לצמוח וההון לא יחזור לגדול אלא לאורכן של חמישים עד תשעים שנות השפל, ובמיוחד בעשר השנים הראשונות, הכלכלה וההון ימשיכו לקטון ולהצטמק.

"בלתי-אפשרי!" אתם בטח צועקים עכשיו על מסך המחשב בעצבים, קמים מן הכיסא מרוב העוצמה של ההלם ומניפים בזרועותיכם גבוה באוויר בתדהמה ובזעם לנוכח תחזית האימים המפחידה והמכעיסה שאתם לא רוצים לשמוע.

אני רק מבקש מכם לזכור בליבכם את העובדה שאני חכם מכולכם, ועל כן אני ממליץ לכם לקחת נשימה עמוקה, לחזור לשבת ולהמשיך לקרוא על-מנת להבין כיצד יקרום עור וגידים לא פחות מאשר מה שכרגע נשמע כמו הבלתי-אפשרי.

השפל הגדול השני יכלול שלושה מחזורים גדולים ועיקריים של צמצום-ריכוז של ההון. השניים הראשונים יתחילו ויתרחשו בעשר השנים הראשונות לשפל מתוך חמישים עד תשעים שנותיו והשלישי יתחיל בסוף אותן עשר שנים ויימשך עד לסוף השפל.

מחזור הצמצום-ריכוז הראשון של ההון במהלך השפל הגדול השני יהיה תחילת השפל הגדול השני עצמו כאשר כל הבורסות הגדולות והחשובות של ארצות הברית ימחקו כשבעים עד תשעים אחוז מהערך שלהן.

באשר למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון במהלך השפל הגדול השני, בעוד שמחזור הצמצום-ריכוז הראשון התרחש בבת-אחת וכתוצאה מקריסת ענק פתאומית של הבורסות, מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון יתרחש לאורכם של כל הימים, החודשים והשנים שבין מחזור הצמצום-ריכוז הראשון של ההון למחזור הצמצום-ריכוז השלישי של ההון בצורה ארוכה, רציפה ובלתי-פוסקת.

לטעמי, ניתן להסתכל על סופו הכמעט מיידי של מחזור הצמצום-ריכוז הראשון של ההון מרגע תחילתו כעל ממש נקודת ההתחלה של מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון.

בעוד שמחזור הצמצום-ריכוז הראשון של ההון היה עצם קריסת הבורסות ועצם ההתחלה עצמה של השפל הגדול השני, מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון יהיה הרבה יותר ארוך, מורכב ומסובך מזה. הוא יתרחש כתוצאה מלא פחות משלוש גורמים שונים ומתמשכים. הראשון והחמור מביניהם-שינויי האקלים. השני בחשיבותו-המהפכה התעשייתית הרביעית. השלישי בחשיבותו-מלחמת העולם השלישית.

בואו נתחיל משינויי האקלים, או שמא עליי להגיד, השואה האקלימית?

במדינה ענקית כמו ארה"ב, אסון טבע בדרך כלל יהיה מקומי ולא יוכל לגרום לנזק גדול מידי. לא כך יהיה בעתיד. אמנם אסונות טבע מקומיים ואזוריים ימשיכו להתרחש, אך החמרת שינויי האקלים עד לכדי רמה של שואה אקלימית יהפכו את מזג האוויר עצמו ואת האקלים עצמו לכדי אסון טבע. החום עצמו יהיה אסון הטבע. השמש הזורחת בשמיים תהיה אסון הטבע. כך, אפילו במדינות גדולות, ואפילו בארצות הברית הענקית, אסונות הטבע ילכו וחמירו ויכו במדינות גדולות בשלמותן. כמו כשב-2022 החום הרג את כל החיטה בהודו לפני שהודו הספיקה לייצא אותה, מה שחיסל את כל ייצוא החיטה מהודו, יצואנית החיטה השנייה בגודלה בעולם, באותו הזמן שיצואניות החיטה הראשונה והשלישית בגודלן בעולם הפסיקו גם כן לייצא חיטה בגלל המלחמה ביניהן, ומחיר החיטה הגיע לשיא כל הזמנים.

ההתחממות הגלובלית גם תמשיך להמיס את הקרחונים עוד ועוד ובכך תגרום למשבר ההומניטרי הגדול בהיסטוריה.

זיהום האוויר ימשיך בכל הכוח.

הרי געש יתעוררו, יתפרצו ויהרגו מיליוני אנשים מסביב לעולם, וזה אפילו לא החלק הכי גרוע. החלק הכי גרוע הוא כשהאפר הוולקני יכסה את השמיים של מדינות ועשרות מדינות בשמיכה של אפר וולקני שיחסום את אור השמש, מה שיהרוג את היבולים.

עד 2025 לכל המאוחר תכה בקליפורניה רעידת אדמה גדולה שתטיל הרס וחורבן בקנה מידה נרחב.

כל אלו מהווים חלק מהשואה האקלימית שמחבלת ותמשיך לחבל בסקטור החקלאי, מה שיפגע בכל הכלכלה האמריקאית בגלל גלי ההדף מהפגיעה בסקטור החקלאי, גלי הדף שבמסגרתם הפגיעה בסקטור החקלאי תגרור התייקרות של המזון שתאלץ את האנשים להוציא יותר כסף על מזון, וכך פחות כסף על כל השאר, וכל סוגי האסונות האקלימיים המצוינים לעיל, תחת המטרייה המאגדת של השואה האקלימית יהיו הגורם התורם ביותר, הגורם מספר אחת, למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון, שיימשך לאורך כל הרווח שבין סוף מחזור הצמצום-ריכוז של ההון הראשון בעת תחילת השפל לתחילת מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השלישי כעשר שנים לאחר תחילת השפל.

הגורם השני בחשיבותו ובתרומתו למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון שיתרחש במהלך השפל הגדול השני יהיה המהפכה התעשייתית הרביעית, שעליה נדבר קצת יותר בהשוואה למה שדיברנו על השואה האקלימית, כי כאן פשוט כבר יש יותר מה להגיד ולהסביר.

מהפכה תעשייתית, בקיצור, זה כשחלה מהפכה בסקטור התעשייתי של הכלכלה, המהווה את הסקטור השלישי הגדול ביותר והחשוב ביותר של הכלכלה מתוך תשע סקטורים בסך הכול ולפי האסכולה הכלכלית הפזית, אסכולה כלכלית פרי עטי שכתבתי בגיל 17, כך שמדובר באירוע גדול ורב חשיבות המתרחש בחברה ובמשק.

מהפכה תעשייתית יוצרת בתוך הסקטור התעשייתי ואף בסקטורים אחרים מצב של ייתור (מהמילה "מיותר") של עבודות מסוימות (כמות מסוימת ממשית של עבודות [לדוגמה בואו נגיד יש מהפכה תעשייתית ופתאום צריך ארבע מיליון עובדים פחות אז עכשיו ארבע מיליון עובדים מפוטרים והולכים הביתה] לצד כמות מסוימת של סוגים של עבודות [לדוגמה בואו נגיד יש מהפכה תעשייתית אז פתאום בום טראח יש 700 סוגי עבודות שלא צריך אותן יותר, הן חודלות מלהתקיים וכל מי שעבד בזה מפוטר והולך הביתה]), לצידו של מצב של יצירת צורך והמצאת עבודות חדשות (הבנתם את הקטע-כמות מסוימת ממשית של עבודות כמו לדוגמה פתאום יש מהפכה תעשייתית וצריך עוד ככה וככה מיליוני עובדים וכמות מסוימת של סוגים של עבודות חדשות מומצאות ככה שפתאום יש עוד ככה וככה מאות סוגי עבודות חדשות שלא התקיימו בעבר).

כך שאתם מבינים, למעשה, בכל מהפכה תעשייתית עובדים הולכים הביתה וסוגים שלמים של עבודות פשוט חדלים מלהתקיים, ועובדים חדשים מגויסים וסוגים חדשים לחלוטין של עבודדות שלא היו קיימות בעבר מומצאות יש מאין, כך שלמעשה, לכל מהפכה תעשייתית יש מאזן מסוים של כמה עובדים הולכים הביתה ועבודות מפסיקות להתקיים וכמה עובדים חדשים נכנסים וסוגי עבודות חדשות מומצאות.

המהפכה התעשייתית הראשונה התרחשה בין 1760 ל-1830, ויצרה הרבה יותר מקומות עבודה וסוגים של עבודה מאשר אלו שהיא הרסה ושמה קץ לקיומם, כך שהמאזן של כמויות מקומות העבודה וכמויות סוגי העבודה "הנכנסות" בהשוואה לכמויות מקומות העבודה וכמויות סוגי העבודה "היוצאות" היה מאזן חיובי ברור, שלא לדבר על איך שרמת החיים של כולם עלתה, עניים, מעמד ביניים ועשירים כאחד, ועל כן המהפכה התעשייתית הראשונה הייתה מצוינת.

המהפכה התעשייתית השנייה התרחשה בין 1870 ל-1914 וגם כן יצרה יותר מקומות עבודה וסוגים של עבודה על חשבון אלו שהרסה, כך שהמאזן עדיין היה חיובי אך קטן יותר בהשוואה למאזן העבודות וסוגי העבודות הנכנסות לעומת אלו היוצאות במהפכה הקודמות. בנוסף, רמת החיים של כל שלושת המעמדות הכלכליים המשיכה לעלות. על כן, המהפכה התעשייתית השנייה הייתה מהפכה תעשייתית טובה.

המהפכה התעשייתית השלישית התחילה ב-1977 ונמשכה עד ל-2015. המהפכה התעשייתית השלישית הייתה המהפכה התעשייתית הראשונה בהיסטוריה שבה המאזן הפך לשלילי, ויותר מקומות עבודה וסוגי עבודה נהרסו בהשוואה לכמויות מקומות העבודה וכמויות סוגי העבודה החדשים שנוצרו. מה שכן-הפער לא היה משמעותי והמאזן השלילי היה קרוב אל האפס. נקודת השוויון. המהפכה התעשייתית השלישית הייתה גם המהפכה התעשייתית הראשונה שבה אנחנו ראינו פערים בין עד כמה לטובה ואיך היא השפיעה על המעמדות הכלכליים השונים. מעמד העושר יצא מורווח, מעמד הביניים יצא מורווח, ומעמד העוני יצא מורווח בדרכים מסוימות, אבל בדרכים אחרות, פחות. המהפכה התעשייתית השלישית היא גם המהפכה התעשייתית הראשונה שאף-פעם לא הספיקה "להסתיים" מכיוון שהיא נקטעה בפתאומיות על-ידי תחילתה של מהפכה תעשייתית אחרת, המהפכה התעשייתית הרביעית, מה שמוסיף להעיד ולהצביע על אותה התופעה שאנחנו רואים כבר חמישים שנה-האצה הולכת וגוברת של ההתפתחויות המדעיות, הטכנולוגיות והתעשייתיות.

המהפכה התעשייתית הרביעית התחילה ב-2015 והיא נמשכת עד ימינו. היא בקושי הספיקה להתחיל ואנחנו נמצאים רק שמונה שנים אל תוכה, כאשר היא צפויה להימשך עשרות שנים, ועל כן עוד יש זמן בשביל לדבר עליה עוד מלפני עיקר התרחשותה ולשער את אופייה והשלכותיה.

המהפכה התעשייתית הראשונה הייתה מצוינת. השנייה הייתה טובה. השלישית הייתה בסדר. הרביעית היא אסון, כמו גם הסיבה השנייה בחשיבותה למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון במהלך השפל הגדול השני.

המהפכה התעשייתית הרביעית, הנקראת גם "מהפכת האוטומציה", היא המהפכה התעשייתית הראשונה בהיסטוריה שבה ההתפתחות המדעית, הטכנולוגית והתעשייתית הגיעה למקום כל-כך מתקדם עד כדי כך שביכולתה של הטכנולוגיה והתעשייה הן-הן עצמן ליצור את עצמן ולקיים את עצמן בצורה כזאת ובממדים כאלו שהן יגרמו לאובדן עבודות של אנשים בקנה מידה המוני ממש.
 
המהפכה התעשייתית הרביעית היא המהפכה התעשייתית השנייה שיש בה מאזן שלילי של אובדן מקומות עבודה וסוגי עבודות על חשבון כמויות מקומות העבודה וסוגי העבודה "הנכנסים", אבל הראשונה שהמאזן השלילי שלה הוא קיצוני ומשמעותי.

המהפכה התעשייתית הרביעית לצידם של שינויי האקלים, השפל הגדול השני, מלחמת העולם השלישית וגורמים נוספים תגרום לאובדן עבודות המוני, שיגרום לעוני המוני שיגרום לכוח קנייה קטן יותר שיגרור אחריו צריכה פחותה שתוביל לאובדן כספי עבור חברות, עסקים ותאגידים שייאלצו לפטר עובדים ולהיסגר והנה עוד מחזור צמצום-ריכוז של ההון.

המהפכה התעשייתית הרביעית תהיה גם הראשונה שבה נראה הבדלים משמעותיים באמת במידת וצורת ההשפעה על אנשים המשתייכים למעמדות כלכליים שונים.

העניים יהיו אלו שיאבדו הכי הרבה עבודות באופן יחסי לסדר הגודל של האוכלוסייה שלהם (העניים) מכיוון שהעבודות שלהם הן העבודות הכי פשוטות ושהכי קל להחליף אותן במכונות. לכן העניים רק יהיו עניים יותר וחייהם יהיו גרועים יותר. בטח שלא תהיה להם שום יכולת כלכלית ליהנות ממנעמי המהפכה התעשייתית הרביעית.

בני מעמד הביניים יהיו אלו שיאבדו הכי הרבה עבודות במספרים מוחלטים, ומעמד העוני ימצא עצמו מתרחב מאוד על חשבון גודלו של מעמד הביניים. על-כן, בני מעמד הביניים ברובם המוחלט יהפכו להיות בני מעמד העוני, וכבר דיברנו בפיסקה הקודמת על מה שהמהפכה התעשייתית הרביעית תעשה לאנשי מעמד העוני ועל כן לא באמת יש צור לההמשיך בנוגע להשפעות המהפכה התעשייתית הרביעית על בני מעמד הביניים מעבר לנקודה הזאת, נכון?

בנוגע לבני המעמד הגבוה, אפילו בני המעמד הגבוה למען השם, רק בשביל שתבינו עד כמה שהמהפכה התעשייתית הרביעית היא אסון, יחטפו מכה קשה, מכיוון שבהיותם של העניים עניים יותר ובהפיכתם של רוב אנשי מעמד הביניים גם כן לעניים, למעמד הגבוה לא יישאר הון שמצוי אצל בני מעמד העוני ובני מעמד הביניים בשביל לקחת אותו מהם בכך שהם, בני מעמד העוני ובני מעמד הביניים, יקנו מהם מוצרים ושירותים. לכן ככל שהמהפכה התעשייתית הרביעית רק תמשיך ותאיץ, החברות, העסקים, החנויות, המפעלים והתאגידים של העשירים, ולמרות שהשפל הגדול השני כבר התחיל ורוב החברות, העסקים, החנויות, המפעלים והתאגידים כבר נסגרו במחזור הצמצום-ריכוז של ההון הראשון, חברות, עסקים, חנויות, מפעלים ותאגידים ימשיכו להיסגר עוד ועוד בקצב מסחרר, בני תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה יהפכו לבני תת-המעמד הגבוה של מעמד הביניים, בני תת-המעמד הבינוני של המעמד הגבוה יהפכו להיות בני תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה ובני תת-המעמד הגבוה של המעמד הגבוה יהפכו להיות בני תת-המעמד הבינוני של המעמד הגבוה, כאשר רק העשירים המצויים בקצה חודה של הפירמידה של ההון והעושר, ממש קצה חוד החץ, יהפכו לאפילו עשירים יותר ממה שהיו קודם. אנחנו כמובן מדברים בעיקר על בעלי החברות והמפעלים המייצרים את המכונות שיתפסו מיליונים על גבי מיליונים של עבודות של אנשים, יחוללו את עיקר המהפכה התעשייתית הרביעית ויוסיפו על ההרס והחורבן של הכלכלה והעולם, זה ברור לכם, כן?

מה שכן-העשירים לפחות ימשיכו להחזיק במספיק הון בשביל ליהנות ממנעמי הטכנולוגיה החדשה וההמצאות של המהפכה התעשייתית הרביעית. לא שזה עושה שום דבר מזה שווה את זה בשום צורה או דרך כלשהי, כן? קודם כל, יש את העניין המובן מאליו של עצם זה שרק העשירים יזכו ליהנות מהטכנולוגיות וההמצאות החדשות של המהפכה התעשייתית הרביעית, כאשר לא רק שבני המעמד הבינוני ובני מעמד העוני לא יזכו לזה, חייהם יהיו גרועים יותר. דבר שני, כמובן שאילו זה היה תלוי בהם, העשירים היו מעדיפים לשמור החברות שלהם, העסקים שלהם, החנויות שלהם, המפעלים שלהם, התאגידים שלהם, ולא לאבד את המסה הגדולה מההון שלהם שהם איבדו, מאשר ליהנות ממנעמיהם הלא-יותר-מידי מדהימים של אי-אלו כמה טכנולוגיות והמצאות חדשות שהחיים שלהם היו נפלאים גם בלעדיהם, כן?

חוץ מכל מה שאמרנו עד כה, ובמסגרת ההתפתחויות הטכנולוגיות שעומדות להתרחש בעשורים הקרובים ושהוזכרו לעיל, כאשר הרבה אנשים יאבדו את העבודות שלהם למכונות, אז אובדן העבודות המסיבי הזה הולך להציף את שוק העבודה במועמדים לעבודה, שעכשיו יתמודדו על פחות משרות פנויות, מה שלצידם של שינויי האקלים, מלחמת העולם השלישית, תחילת השפל הגדול השני בגלל התרסקות הכלכלה במסגרת מחזור הצמצום-ריכוז של ההון הראשון ועוד שלל אסונות מגוונים, יגרום להעברת הכוח מהעובדים אל בעלי המפעלים ובעלי מקומות העבודה, מה שעתיד לעודד את המעבר, את החזרה ליתר דיוק, מכלכלות של המאה ה-20 לכלכלות של המאה ה-19. כאשר בשני המאות האלו השיטה הכלכלית השולטת הייתה קפיטליזם, אבל שני סוגים של קפיטליזם, כאשר הקפיטליזם של המאה ה-20 הוא הקפיטליזם הנכון, והקפיטליזם של המאה ה-19 הוא הקפיטליזם הלא נכון.

הביקוש הגבוה לעבודה לצד ההיצע הנמוך יגרום למקום העבודה ולעבודות להיראות כמו משהו "יוקרתי" יותר ומבוקש יותר ממה שהיה בעבר, מה שיגרום להרעת תנאי העבודה, הרעת תנאי העובדים, ירידה בשכר, פגיעה בפנסיות ופגיעה באיגודי העובדים, כי בעלי מקומות העבודה פשוט יוכלו לעשות את זה ולכן יעשו. ממש חזרה לקפיטליזם של המאה ה-19, כפי שאתם רואים. ממש ככה.

ועכשיו, מן הצד השני, יש את אלו האומרים כך: "המהפכה התעשייתית הרביעית תהיה דבר נהדר. המכונות יתפסו את כל העבודות כך שאנשים לא יצטרכו לעבוד יותר ולאנשים יהיה את כל הזמן הפנוי שבעולם כדי לעשות כל מה שהם רק רוצים, ומכיוון שאנשים לא יעבדו יותר, אז לא יהיה צריך לשלם להם משכורות, מה שאומר שעלויות הייצור של הכול יהיו הרבה יותר נמוכות ואז הכול יהיה חינם או כמעט חינם, הכסף יאבד את כל ערכו או כמעט כל ערכו, ואז אנשים או יקבלו קצבה חודשית מהמדינה מבלי לעשות כלום או שהכול יהיה בחינם".

אלו המאמינים בכך מציירים תמונה אוטופית ויפיפייה, אך למרבה הצער, כוזבת לחלוטין, והנה הסיבות למה המהפכה התעשייתית הרביעית תיראה כמו מה שאני אומר שהיא תיראה ולא כמו מה שהם אומרים שהיא תיראה:

ראשית כל, זה לעולם לא יקרה שכל העבודה תיעשה על-ידי מכונות. יש עבודות שמכונות לא יכולות לעשות וגם לא יוכלו לעשות בעתיד. וגם אם היינו מגיעים לרמת טכנולוגיה מסוימת שבה באמת היו מכונות ורובוטים לכל דבר, עלות ייצור המכונות והרובוטים האלו בכמות מספקת בשביל להחליף את כל האנשים העובדים בכל העולם הייתה עולה ובהרבה על הרווח מכל העבודה שהם היו עושים, בטח ובטח במדינות העולם השני והשלישי, שבהן המשכורות כל-כך נמוכות עד כדי כך שזה תרתי משמע יותר זול להחזיק עובד אנושי ופשוט לשלם לו משכורת, ואפילו שהוא צריך לאכול, לשתות, לנוח ושעובד יותר לאט ופחות יעיל ממכונה, מאשר מה שזה עולה לקנות ולתחזק מכונה שתעבוד במקומו. וגם אם לא, עדיין היה צריך אנשים שיבנו ויתקנו את כל המכונות האלו. וגם אם המכונות היו מתקנות את עצמן במובן כזה שכל מכונה הייתה מתקנת את עצמה או אולי מכונות אחרות, עדיין יש כמות מוגבלת של משאבים ומחצבים על כדור הארץ ככה שעדיין לא כולם היו יכולים לקבל הכול ולחיות כמו מלכים.

הבנתם את הנקודה. יש פה יותר מידי בעיות שלעולם לא ייפתרו וגם אם בדרך נס חלק מהן כן, אז עדיין חלק גדול בהכרח לא כי כל הבעיות האלו הן בעיות גדולות וקשות ומאוד סביר להניח שלא נצליח לפתור לא עכשיו ולא אף-פעם לפחות את חלקן, בטח שלא את כולן, ומספיקה אפילו רק בעיה אחת מהבעיות שתיארתי כדי שהאוטופיה שמדברים עליה תומכי המהפכה התעשייתית הרביעית לא תתגשם. לכן האוטופיה שמדברים עליה תומכי מהפכת האוטומציה לעולם לא תקרה, כן תמיד יהיו אנשים עובדים, ומכיוון שאנשים עובדים לא יעבדו בחינם, כן תמיד יהיה כסף ולכסף כן תמיד יהיה ערך וכן תמיד יהיה ערך לעבודתם של האנשים העובדים ותמיד יהיה צורך בהם ולכן הסחורות והשירותים לעולם לא יהיו בחינם או כמעט בחינם ותמיד יעלו כסף.

ועכשיו, הנה מה שבאמת יקרה ולמה תרחיש מהפכת האוטומציה שאני תיארתי הוא זה שיתגשם-מה שבאמת יקרה זה שכחלק מהמהפכה התעשייתית הרביעית ההולכת ומתעצמת, ההולכת ותופסת תאוצה, הטכנולוגיה תיכנס עוד ועוד לתוך שוק העבודה ותיקח עוד ועוד מהעבודות של האנשים, עד לגבול מסוים.

זה ייצור מצב שבו חלק גדול מהעבודה נעשה על-ידי מכונות, וחלק גדול מהעבודה נעשה על-ידי אנשים.

מדובר במצב נורא.

מכיוון שבעלי המפעלים ואמצעי הייצור יעבירו כל-כך הרבה מהעבודה מאנשים למכונות על-מנת לחסוך בעלויות ייצור ולהגביר רווחים, ומכיוון שמדינות העולם הראשון (המדינות שבהן יש ויהיו מכונות בשביל לקחת את העבודות של האנשים, בשעה שהעולמות השני והשלישי לא מפותחים מספיק) יהיו טיפשות מידי מכדי לחוקק חוקים נגד זה ונגד העברת עבודות מאנשים למכונות (מכיוון שבני האדם טיפשים מידי מכדי להתפתח מוסרית, ערכית ואינטלקטואלית, בהתאמה להתפתחות הטכנולוגית והתעשייתית שלהם, כך שכאשר אנחנו ממציאים דברים חדשים ומתקדמים קדימה טכנולוגית, תעשיייתית, מדעית וצבאית, אנחנו לא יודעים איך להשתמש נכון בכל ההמצאות והטכנולוגיות האלו בצורה שלא תהרוס את כדור הארץ ואת החיים כפי מה שאנחנו מכירים אותם) אז הדבר למעשה ייצור אבטלה המונית ועוני נרחב שיתוגברו ויתחזקו מסיבות נוספות ושונות שאנחנו דנים בהן בשרשור זה. אותם האנשים דרך אגב שיאבדו את העבודות שלהם למכונות לא יצליחו למצוא עבודות חדשות ולחזור לשוק העבודה כי אם הם היו עובדים מספיק לא-חכמים ומספיק לא-מוכשרים כדי שיוחלפו על-ידי מכונות (כמובן בלי חלילה להעליב או לפגוע) אז הרי אותם האנשים טובים מספיק רק בשביל עבודות מהסוג הזה, וכל שאר העבודות מהסוג הזה, גם כן ייתפסו על-ידי מכונות, כך שעובדים שיוחלפו על-ידי מכונות פשוט לא יחזרו אל שוק העבודה. הרעיון שהם ימצאו עבודה אחרת המותאמת לרמתם הנמוכה הוא שגוי מכיוון שכאמור בגלל היעדר רגולציה, המכונות ייכנסו לתוך שוק העבודה ויחליפו את כל האנשים העובדים בכל העבודות שבהן זה רק יהיה אפשרי ומשתלם כלכלית. רעיון נפוץ נוסף שמדברים עליו הוא שאותם "מובטלי תהליך האוטומציה" (המובטלים כתוצאה מאוטומציה) פשוט "יחשבו יצירתי" וימצאו "עבודות יצירתיות וחדשניות בעולם היצירתי, החדש והמתפתח שלנו". שטות. חלומות באספמיה. אם הם היו טובים מספיק בשביל עבודות שמכונות לא יכולות להחליף אותם בהן, הם היו עובדים בעבודות כאלו מלכתחילה. אנשים שבמהלך תהליך האוטומציה בעולם הראשון יאבדו את העבודות שלהם למכונות ייפלטו אל מחוץ לשוק העבודה או לשנים רבות או לנצח. נקודה. סוף סיפור.

ובנוגע לאנשים שעדיין יעבדו, מכיוון שעדיין יהיו אנשים עובדים והרבה, הכסף עדיין יישמר את ערכו, הוא לא יהיה דבר שאפשר לזלזל בו או "פשוט לתת אותו" כמו מתנה בקצבאות לכולם, והדברים ממש לא יהיו בחינם. מה שבאמת יקרה זה שבגלל שכל-כך הרבה אנשים יהיו מובטלים ועניים, המיסים שיגיעו מהאנשים העובדים לא יספיקו בשביל לקיים את מדיניות הרווחה ולשלם קצבאות אבטלה, קצבאות נכות וקצבאות אחרות, לפחות לא באותה הכמות שבה יש אנשים שצריכים את הקצבאות האלו.

העוני והרעב יתגברו, לפחות ופחות אנשים יהיה כסף, החסכנות תתגבר, הצריכה תקטן, הכלכלות יתכווצו, הקרב על הצרכנים (שכעת יהיו מעטים יותר [כי לפחות אנשים יהיה כסף לצרוך] ועם ארנקים קלים יותר) יתגבר, בעלי המפעלים ואמצעי הייצור רק ירגישו עוד יותר לחץ לחסוך בעלויות הייצור כמה שרק אפשר, מה שבתורו רק עוד יותר יגביר את האוטומציה של שוק העבודה שהיא בעצם הדבר (לצד גורמים אחרים) שגרם לכל זה וחוזר חלילה עד ששוק העבודה יגיע להכי הרבה אוטומציה של העבודה שרק אפשר מה שרק עוד יותר יעמיק ויקבע את המיתון הנצחי באירופה ואת השפל הגדול השני בארצות הברית (שיתקיים שם מסיבות נוספות שבהן דנו ונמשיך לדון בשרשור זה), וכל זה כי הרגולציה לא תצליח להדביק את הקצב, לא כי אי-אפשר לחוקק חוקים ומהר, אלא כי ממשלות העולם הראשון יהיו טיפשות מידי מכדי לדעת מה לעשות, מה לחוקק ואיך לחוקק.
 
בנוסף, התכווצות הכלכלה בעקבות המהפכה התעשייתית הרביעית תגרום לאובדן עבודות אפילו בקרב עובדים שלא ניתן יהיה להחליף אותם ברובוטים ובמכונות, כי פשוט יהיה כל-כך הרבה פחות כסף שיסתובב במחזור והצריכה כל-כך תקטן ולכן ההכנסות כל-כך ירדו והרווחים כל-כך ירדו עד כדי כך שכדי לחסוך בהוצאות, חוץ מאשר מה שהחברות, המפעלים והתאגידים רק עוד יותר ידחפו את המכונות לכל מקום כדי שרק עוד יותר יעבדו במקום אפילו עוד יותר עובדים שיפוטרו, יהיו גם קיצוצים ופיטורים אפילו בקרב העובדים שלא ניתן להחליפם במכונות (מה גם שלא יהיה צורך ביותר מידי כוח אדם כי פשוט תהיה פחות עבודה בגלל אותה התכווצות של הכלכלה בגלל אותה מהפכת אוטומציה). וכמובן שיהיו גם מקומות עבודה שייסגרו ואז בכלל כל הכוח אדם ילך הביתה, והרובוטים והמכונות שבמקומות העבודה האלו פשוט יוצאו משימוש.

נוסף על כל זה, אותם "המובטלים הנצחיים" (בעיקר אלו שפוטרו כי מכונות תפסו את מקומות העבודה שלהם, אלו שפוטרו ושלא ניתן להחליפם במכונות, יש להם עוד איזשהו סיכוי למצוא עבודה חדשה למרות שאני לא אופטימי בשבילם במידה יתרה) שכעת יהוו חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה, במשך שנים רבות אם לא לנצח יהיו סגורים כל היום בבית כי אין להם עבודות וכי הם לא ימצאו עבודות חדשות וכי לא יהיה להם כסף לצאת לשום מקום, מה שרק יגרום להם להשמנת יתר, סוכרת, התקפי לב, שאר סוגים של בעיות בריאותיות ואפילו בריאותם הנפשית תחטוף מכה קשה. חלקים עצומים מהאוכלוסייה, מובטלי האוטומציה ובכלל, יהיו בנקודת השפל המוחלטת שלהם, כאשר בדיוק באותו הזמן, דווקא אז, כל מערכות הרווחה, הבריאות, הבריאות הנפשית וכדומה' יחוו עומסים קיצוניים ולא יתפקדו בצורה מיטבית, בלשון המעטה.

וכך למעשה האוטומציה של חלקים נרחבים משוק העבודה והיעדר הרגולציה שלא תצליח להדביק את הקצב לא כי זה לא קל או לא אפשרי לחוקק חוקים נגד כניסה מוגזמת של המכונות לשוק העבודה אלא כי הממשלות יותר מידי טיפשות, כך האוטומציה הזאת בפרט והמהפכה התעשייתית הרביעית בכלל לא יקדמו אותנו אל עבר עולם אוטופי יותר, אלא אל עבר עולם דיסטופי יותר.

במילים פשוטות יותר ומבלי ללכת יותר מידי סחור-סחור, מה שיקרה זה שהטכנולוגיה תתקדם כל-כך הרבה וכל-כך מהר עד לכדי הפיכתה לחרב פיפיות. הטכנולוגיה מספקת ותספק פיתרונות חדשים לבעיות ישנות, אך באותה עת תיצור בעיות חדשות שלא היינו צריכים להתמודד איתן בעבר, כמו אבטלה המונית מכיוון שהטכנולוגיה תיקח את עבודותיהם של יותר מידי אנשים, כבהתגשמות דרמטית של אותה אזהרה מפורסמת של הכלכלן הגאון קרל מרקס, שכבר בשנת 1844, 26 שנים לפני תחילתה של המהפכה התעשייתית השנייה ב-1870, 133 שנים לפני תחילתה של המהפכה התעשייתית השלישית ב-1977 ו-171 שנים לפני תחילתה של המהפכה התעשייתית הרביעית ב-2015 אמר וטען בחיבורו המפורסם, "כתבי היד הכלכליים-פילוסופיים", ש"יותר מידי דברים מועילים יוצרים יותר מידי אנשים לא מועילים" ("כתבי היד הכלכליים פילוסופיים", חלק 3, פרק 3-"הדרישות האנושיות וחלוקת העבודה תחת חוק הרכוש הפרטי").

ולחשוב שאנחנו חשבנו שהעבודה הכלכלית הטובה ביותר והחשובה ביותר שכתב מאז ומעולם היא "המניפסט הקומוניסטי" משנת 1848.

וכל זה, זה בנוגע למהפכה התעשייתית הרביעית, הידועה גם כמהפכת האוטומציה, שהיא כאמור ולהזכירכם, כפי מה שנאמר קודם לכן, היא ולא אחר, היא הגורם השני בחשיבותו ובתרומתו למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון שיתרחש במהלך השפל הגדול השני.

וכעת נעבור אל הגורם השלישי והאחרון, והשלישי בחשיבותו, כי תזכרו, אנחנו עוברים מהגורם הכי חשוב ו"תורם" למחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון בשפל הגדול השני בארצות הברית להכי פחות חשוב ו"תורם", ולכן התחלנו משינויי האקלים, עברנו למהפכה התעשייתית הרביעית, וכעת נסיים עם...

מלחמת העולם השלישית.

מלחמת העולם השלישית תתחיל בין 2023 לכל המוקדם ל-2032 לכל המאוחר, כאשר השנים הנמצאות בסיכון גבוה במיוחד לפריצתה הן 2025 ו-2028.

מלחמת העולם השלישית תתחיל בטעות. הרקע למלחמה יהיה או מלחמת קוריאה שנייה, או, בסבירות גבוהה יותר, פלישה סינית לטאיוואן, שיחמירו בטעות לכדי מלחמת עולם שלישית בין ארצות הברית לסין, בעוד שהתוכנית המקורית הייתה שצפון קוריאה "בסה"כ" רק תכבוש את דרום קוריאה וזהו, או לחלופין, שסין "בסה"כ" רק תכבוש את טאיוואן, אבל האמריקאים כהרגלם פשוט היו חייבים לדחוף את הידיים שלהם לכל מקום.

מיד עם תחילת המלחמה, סין תשתמש במלוא הצי הימי שלה בשביל לשגר פלישה ימית לעבר ארצות הברית היבשתית.

ארבעים אלף חיילים פולשים השטים על ארבע מאות ספינות מלחמה יחצו את האוקיינוס השקט בתוך שלוש שבועות ולהם מטרה אחת ויחידה-להרוג את האמיצים ולשעבד את החופשיים.

לאורך כל מסעם, הם יעצרו פעם אחת בלבד, בהוואי, שתיכבש מיד ותשמש כבסיס אווירי לשיגור מתקפות אוויריות של מטוסי קרב וטילי קרקע-קרקע על קליפורניה, אורגון ווושינגטון.

בכירים בצמרת הצבא האמריקני יציעו לתקוף את הצי הסיני השועט קדימה באמצעות פצצה אטומית או תקיפות של מטוסי קרב במטרה להשמידו לפני שיספיק להגיע לארצות הברית היבשתית, אך הנשיא וממשלו ידחו את ההצעות על הסף.

אפשרות נוספת היא שארצות הברית תצא עם הצי הימי שלה לקראת מפגש וקרב ימי כנגד הצי הסיני בטרם יספיק להגיע לארצות הברית, אך למרבה הצער, זה לא באמת ישים כי הצי הימי האמריקאי, שלא כמו הצי הימי הסיני, הוא די מפוזר במספר מקומות שונים, וארצות הברית לעולם לא תספיק לאסוף את כל הצי הימי שלה ביחד לקראת מתקפה על הצי הסיני לפני שהצי הסיני ינחת בחופיה המערביים של ארצות הברית.

בכל מקרה, הצי הסיני יגיע אל ארצות הברית בערך שלושה שבועות לאחר תחילת המלחמה, וינחתו בחופיה של קליפורניה ולא אורגון או וושינגטון, מכיוון שבקליפורניה נמצאות כל המטרות האיכותיות, ובכללן הערים לוס אנג'לס וסן-פרנסיסקו.

בערך בזמן הזה וכצעד מלווה של הפלישה הקרקעית, ייתכן וקיימת אפשרות שסין תפוצץ בשמי קליפורניה פצצה רבת עוצמה, ככל הנראה לא-גרעינית, על-מנת לגרום לפעימה אלקטרומגנטית שתשבש את אמצעי התקשורת.

הסינים יצליחו לכבוש קצת אדמות וערים בעודם צועדים אל עבר לוס אנג'לס, וייתכן שיגיעו עד אליה ויצליחו לכבוש גם אותה, אבל זה לא יימשך הרבה זמן כי אז הצבא האמריקני יגיע ויכבוש את כל השטחים בקליפורניה שתחת הכיבוש הסיני במאמץ לא רב מידי, וזה פחות או יותר יהיה הסוף של הסאגה של הפלישה הקרקעית מהים, ומעתה ואילך שארית המלחמה תתנהל באמצעות תקיפות של מטוסי קרב וטילים.

זה אפשרי שנשק גרעיני יהיה בשימוש במהלך המלחמה אבל גם אם כן השימוש כנראה לא יהיה רחב היקף אלא מצומצם. אנחנו כנראה מדברים על בין פצצה גרעינית אחת לארבע פצצות גרעין בהערכה גסה. עם סיכוי גדול יותר לשימוש צבאי מבצעי בבין שתיים לשלוש פצצות גרעין וסיכוי נמוך יותר לשימוש בפצצה גרעינית אחת, או ארבע.

אם יהיה שימוש בפצצות גרעיניות, אז האמריקאים כנראה יתקפו ערים סיניות של 1-2 מיליון אנשים שאף-אחד לא שמע עליהן, בשעה שסין כנראה תתקוף בנשק גרעיני את לוס אנג'לס או אולי את סן-פרנסיסקו, או בסבירות מעט נמוכה יותר, אולי את פורטלנד או סיאטל.

המלחמה כנראה תימשך בין כמה חודשים לשלוש שנים בקירוב, עם סיכוי גדול יותר למשהו באזור השלוש שנים וכמות ההרוגים הכוללת תעמוד על בין כמה מיליונים במקרה הטוב לכעד עשרים או שלושים מיליון הרוגים במקרה הרע.

לאחר המלחמה, השיקום האמריקאי יהיה ארוך, קשה ומתמשך, בשעה שסין תשתקם במהירות מפליאה ותחזור מהר מאוד ל-"עסקים כרגיל".

במהלך המלחמה מלחמת העולם השלישית ובצורה שתעיד על עצם כך שאמריקה לא למדה כלום מהטעות, הבושה והמבוכה של כליאת האזרחים האמריקנים ממוצא יפני במחנות ריכוז ליפנים במלחמת העולם השנייה, הממשל יקים מחנות ריכוז שבהן יוחזקו אמריקנים ממוצא סיני, שישוחררו לחופשי עם תום המלחמה.

מכיוון שסין לא תצליח וגם לא באמת תנסה לכבוש את וושינגטון די. סי., ומכיוון שבטח ובטח שארצות הברית לא תצליח ואפילו לא תנסה לכבוש את בייג'ינג, השאלה באשר לזהות המנצחת תהיה פתוחה לפרשנות.

תשובה פופולארית אחת תהיה ששניהן הפסידו. תשובה אחרת תהיה שסין ניצחה, מכיוון שהיא צפויה לגרום לאמריקה הרבה יותר נזק מאשר מה שאמריקה צפויה לגרום לה בחזרה כך שאולי אם זה לא על "מי שניצח" כי אף-אחד לא ניצח במובהק אז אולי זה על "מי שיותר הפסיד", וכל-כך הרבה יותר חשוב, מכיוון שהיא צפויה להצליח לכבוש את טאיוואן בהצלחה ובכך להשיג את מטרתה הראשונית מלכתחילה. נדמה שהצד הקשה ביותר לצדד בו, והדבר הקשה ביותר לעשות אותו, יהיה לגרוס שארצות הברית ניצחה, כי איך בדיוק אנחנו אמורים לעשות זאת? במלחמת העולם השלישית ייהרגו להם יותר אנשים מלסין, ייהרסו להם יותר מהתעשייה ומהמשק, תיהרס להם יותר מהכלכלה, הדבר יחזק, יעמיק ויקבע אצלם את השפל הגדול השני, זרקו עליהם לפחות פצצה גרעינית אחת, אולי אפילו שתיים, סין הצליחה להשיג את מטרתה העיקרית ולכבוש את טאיוואן שזאת הסבה ללמה כל הדבר הזה בכלל קרה מלכתחילה וכי ארצות הברית הייתה חייבת לדחוף את הידיים שלה לכל מקום. אז איך ארצות הברית ניצחה בדיוק? כי היא הצליחה להדוף את הכוח הסיני הפולש מאדמתה ואפילו קיבלה בחזרה את הוואי? נו באמת.

לאחר מלחמת העולם השלישית, ארצות הברית תקיים יחסי חוץ הרבה פחות אגרסיביים, ועכשיו תפסיק לדחוף את הידיים שלה לכל מקום למשך זמן מה אחרי ש"למדה את הלקח שלה".

מכיוון שבמהלך המלחמה ייעשה שימוש מבצעי במספר פצצות גרעיניות וזאת ללא ההסלמה עד לכדי השמדה הדדית מוחלטת וללא שהעולם כולו ייחרב, לאחר המלחמה יגלו שמלחמה גרעינית ושימוש בנשק אטומי זה "לא סוף העולם", המדרון יהפוך להרבה יותר חלקלק, והדרך אל המלחמה הגרעינית הבאה תהפוך להרבה יותר קלה ומהירה, כאשר אילו מאז הירושימה ונגסאקי היו צריכים לעבור למעלה משמונים שנה עד השימוש המבצעי הבא בנשק גרעיני, הפעם השימוש המבצעי הבא בנשק גרעיני במהלך מלחמה ייקח פחות מחמישים שנה.

ועכשיו, מה כל זה קשור למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני בארצות הברית במהלך השפל הגדול השני? מדוע זה אחד משלושת הגורמים שייגרמו לו ויתרמו לו? לדעתי זה די ברור אבל בכל זאת נגיד את הדברים מפורשות.

ראשית כל, בגלל מלחמת העולם השלישית בין ארצות הברית לסין, מיליוני גברים אמריקאים יגויסו בכפייה לצבא, רק שהפעם ובניגוד למה שקרה במלחמת העולם השנייה, במקום שהנשים ייקחו את כל העבודות של הגברים ואז יחזרו להיות עקרות בית בסוף המלחמה, הפעם מי שיתפסו את מקומות העבודה של הגברים יהיו המכונות, כאמור, בגלל המהפכה התעשייתית הרביעית, רק שהפעם ובסוף המלחמה, ובניגוד לנשים בסוף מלחמת העולם השנייה, במקום שהמכונות יפנו את מקומן למיליוני הגברים שיחזרו מן המלחמה, המכונות דווקא יישארו כי בעלי העסקים, המפעלים ואמצעי הייצור יגלו שזה הרבה יותר זול לייצר באמצעות מכונות שלא צריכות לא לנוח, לא לצאת להפסקות, לא לצאת לחופשות ולא לקבל משכורת מאשר באמצעות בני-אדם שצריכים לנוח, לצאת להפסקות, לצאת לחופשות ולקבל משכורת בסוף החודש כך שבניגוד לנשים האמריקאיות בסוף מלחמת העולם השנייה, הפעם אלו החיילים החוזרים מן המלחמה שיצטרכו "לחזור הביתה" וכעת יהיו מובטלים וחסרי פרנסה, וזאת תהיה התודה של אמריקה על השירות האמיץ וההרואי שלהם בזמן המלחמה. כך שבסופו של דבר והלכה למעשה, מלחמת העולם השלישית תהיה גורם מאיץ ומרחיב עבור המהפכה התעשייתית הרביעית הרת האסון ורבת הנפגעים.
 
שנית כל, בגלל המלחמה ביניהן ארצות הברית וסין יעברו לכלכלת מלחמה. כלומר, הרוב של כל המשק האמריקאי, התעשייה האמריקאית, המפעלים האמריקאיים, אמצעי הייצור האמריקאים, העובדים האמריקאים והמכונות האמריקאיות, במקום לייצר תוצרים בעלי תועלת כלכלית, אמיתית, מהותית וממשית עבור קיומה של הכלכלה הבריאה והתקנית ועבור המשך תהליך טוב, נכון ותקין של המשך צמיחה כלכלית, במקום זה הם יעברו לייצר תוצר עבור המלחמה. כלי נשק, כלי מיגון, רכבים צבאיים, ועוד כל מיני דברים בסגנון הזה. אנחנו מדברים על הרבה מאוד כספים ומשאבים אמריקאיים שלא יהיו מושקעים באמריקה, בצרכיה של אמריקה, באנשיה של אמריקה ובכלכלתה של אמריקה, אלא במלחמה נגד סין, שכמו בכמעט כל מלחמה אחרת, מדובר בנתיב שהינו ראשית כל, לא-יצרני, כלומר לא תהיה תועלת כלכלית משום צורה או סוג עבור אמריקה במלחמה הזאת, שבה היא תשקיע שנים ארוכות של כספים, משאבים, תעשיות, מפעלים, אמצעי ייצור, עובדים ומכונות, ושנית כל, מדובר בנתיב שהינו הרסני ממש עבור אמריקה במובן של ממש הרס ממשי ומהותי שייגרם לאמריקה, מעבר למה שמדובר בנתיב לא-יצרני מבחינה כלכלית, מה שמוביל אותי אל הנקודה הבאה והאחרונה שלי באשר לסיבה מדוע מלחמת העולם השלישית היא אחד משלושת הגורמים של מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון במהלך השפל הגדול השני.

שלישית כל, ההרס הפיזי והממשי באמריקה בעקבות מתקפותיה של סין באמצעות טילים, מטוסי קרב, ספינות מלחמה, פצצות, פצצות גרעין, וארבעים אלף חיילים רגליים. מלחמת העולם השלישית, לא תתרום את חלקה למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני בשפל הגדול השני רק בגלל הנתיב המלחמתי והלא-יצרני שאליו יופנו רוב המשק האמריקאי, התעשייה האמריקאית, המפעלים האמריקאיים, אמצעי הייצור האמריקאיים, העובדים האמריקאיים והמכונות האמריקאיות, שכעת ייצרו תוצר עבור המלחמה ולא עבור הכלכלה, מה שיגרום לנזק עצום כשלעצמו, אלא בנוסף על כך, חלק גדול ומשמעותי מתרומתה של המלחמה בהיותה הגורם השלישי בגודלו ובחשיבותו בתרומתו למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני בשפל הגדול השני, חלק גדול ומשמעותי מתרומתה זאת של המלחמה יגיע גם מן ההרס והחורבן המהותיים והפיזיים בעקבות התקיפות של סין, שפשוט תשמיד חלקים נרחב מהמשק האמריקאי, התעשייה האמריקאית, המפעלים האמריקאיים, אמצעי הייצור האמריקאיים, העובדים האמריקאיים והמכונות האמריקאיות, כמובן אלו שנמצאים בחוף המערבי הכוונה, כך שאלו, ראשית כל, יעברו מן הפח אל הפחת, ומן המעבר מייצור עבור הכלכלה האמריקאית, המשק האמריקאי והאנשים האמריקאיים, לייצור שאינו יצרני ואינו פרודוקטיבי ומועיל עבור הכלכלה והמשק, ייצור עבור המלחמה, הן יעברו ללא לייצר כלום ושום דבר, בכלל, מלכתחילה, פשוט מכיוון שהם יחדלו מלהתקיים, ושנית כל, משמעות נוספת של הדבר היא שאת כל הייצור הלא-משתלם-כלכלית עבור המלחמה שעשו החלקים הנרחבים של המשק האמריקאי, התעשייה האמריקאית, המפעלים האמריקאיים, אמצעי הייצור האמריקאיים, העובדים האמריקאיים והמכונות האמריקאיות שהוקדשו עבור הדבר, כעת את כל שעשו כל אלו, יעשו כל אלו נוספים ובמקומות אחרים באמריקה עבור המלחמה וכפיצוי על כל אלו שאבדו, כך שכעת לא רק שיהיו פחות מכל אלו, אלא כעת חלקים נוספים של המשק, התעשייה, המפעלים, אמצעי הייצור, העובדים והמכונות, שעד כה לא הוקדשו עבור הדבר, כעת יוקדשו עבור הדבר.

וזה הכול באשר לתרומת הגורם המהותי השלישי והאחרון למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני במהלך השפל הגדול השני, כמו גם באשר לכל מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני בשפל הגדול השני בארצות הברית בכלל.

כפי מה שאתם יכולים לראות, מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון בשפל הגדול השני יהיה מורכב יותר מבחינת הגורמים והסיבות, כמו גם ארוך יותר, בהשוואה למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני.

המחזור הראשון ייגרם כתוצאה מקריסת הבורסות בארצות הברית ומחיקה בסדר גודל משוער של כשבעים עד תשעים אחוז, פשוט מכיוון שהמשקיעים יבינו שמחירי המניות לא יכולות לעלות עוד, בטח לא בתנאים הנוכחיים בשוק, וכל זה יקרה בבת-אחת או כמעט בבת-אחת. המחזור השני ייגרם כתוצאה משילוב משולש של שינויי האקלים בתור הגורם הגדול והחשוב ביותר, המהפכה התעשייתית הרביעית בתור הגורם השני בחשיבותו, ומלחמת העולם השלישית בתור הגורם השלישי בחשיבותו; ויימשך כמעט עשר שנים.

וכעת נעבור לדבר על...

מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השלישי והאחרון במהלך השפל הגדול השני.

המחזור הראשון יימשך שבריר שנייה. המחזור השני יימשך עשר שנים. המחזור השלישי יימשך שבעים שנה, ורק כאשר יסתיים, יסתיים השפל.

המחזור הראשון יהיה בנוגע להתפכחות מאשליות של המשקיעים כמו גם פאניקת משקיעים המונית שתגרום לכולם למכור הכול, המחזור השני יהיה בנוגע לשואה האקלימית, המהפכה התעשייתית הרביעית ומלחמת העולם השלישית, המחזור השלישי, יהיה בנוגע לשואה האקלימית.

"אבל רגע", אתם אומרים עכשיו, "האם זה לא היה הגורם הראשון שדיברנו עליו, כמו גם הגורם המרכזי והחשוב ביותר, בהיווצרותו וקיומו של מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני במהלך השפל הגדול השני בארצות הברית?"

אז זהו, שהנה העניין: השואה האקלימית, כמובן ומן הסתם, לא תימשך עשר שנים ואז סתם ככה פתאום תיעלם, אלא תמשיך ואף תחמיר. העניין הוא, הוא שבהתחשב בעצם כך שהמהפכה התעשייתית הרביעית תמשיך להתקיים, אבל בסופו של דבר תגיע למקסימום של פוטנציאל ההרס שלה מבחינה כלכלית כך שלבסוף היא תפסיק להוסיף עוד ועוד נזק ותתחיל רק לשמר את הנזק הכלכלי שכבר גרמה לו, ומכיוון שמלחמת העולם השלישית בין ארצות הברית לסין על רקע הפלישה הסינית לטאיוואן תתחיל ותיגמר, אבל מכיוון שמן הצד השני, השואה האקלימית תמשיך עוד כשבעים עד שמונים שנה מעבר לעשר השנים שמאז תחילת השפל הגדול השני ותחילתו וסופו של מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השני, כך שתיגמר בערך בין 2100 ל-2110, שזה שבעים או שמונים שנה לאחר סוף מלחמת העולם השלישית והגעת המהפכה התעשייתית הרביעית לשיא ההרס הכלכלי שלה, ומכיוון שהשואה האקלימית תמשיך ותלך ותחמיר, ומכיוון שהיא לא תגיע לשיא הפוטנציאל של ההרס שלה מבחינה כלכלית במשך זמן רב או בכלל לא, מן הנכון ומן הראוי לדבר על מחזור צמצום-ריכוז שלישי של ההון המוקדש לשואה האקלימית.

כך שלסיכומו של דבר, מחזור הצמצום-ריכוז השלישי של ההון בארצות הברית במהלך השפל הגדול השני, מכיל מאפיינים של שני המחזורים הראשונים. הוא דומה לזה הראשון, בכך שהוא מכיל מיעוט של מרכיבים וגורמים, והוא דומה לזה השני, בהיותו מחזור ארוך וממושך.

את תחילתו של מחזור הצמצום-ריכוז של ההון השלישי במהלך השפל הגדול השני בארצות הברית אנחנו יכולים לייחס לשנת 2033.

מה יקרה ב-2033? זה פשוט.

לשמש, למי שלא יודע, יש מזג אוויר משלה ואקלים משלה, שכמובן משפיעים על מזג האוויר בכדור הארץ.

לשמש יש שלוש אקלימים אפשריים שונים. לפעמים היא חמה, לפעמים היא ממש חמה, ולפעמים היא ממש ממש חמה.

כרגע, השמש ממש ממש חמה, מה שמורגש היטב כאן בכדור הארץ, אך ב-2033 שני גלי צונאמי ענקיים עשויים אש, לבה ולהבה בגובה של עשר קילומטרים יתנגשו אחד בשני על פני השמש וינטרלו זה את זה, מה שיגרום לשמש לעבור מלהיות ממש ממשה חמה כל הדרך אל הצד השני לסתם חמה, עד לכדי רמה של תחילתו של מינימום של מאונדר חדש שיימשך שבעים שנה, יוריד דרמטית את הטמפרטורות, יבלום באחת את כל ההתחממות הגלובאלית מעשה ידי אדם, יצמצם בכשליש את אור השמש המגיע לכדור הארץ, חודר את האטמוספירה ופוגע בפני הקרקע, יפגע קשות בסקטור החקלאי ודרך כך בכל כלכלת העולם בגלל גלי ההדף שיגיעו מהסקטור החקלאי, ויהרוס את האפשרות להשתמש באנרגיה סולארית מה שיגרום להחלפת רוב תשתיות האנרגיה הסולארית בתשתיות של אנרגיה מזהמת והרסנית לכדור הארץ (דעו לכם, שכבר מאז ימי נערותי אמרתי לחבריי כך: "השמש היא כלבה בוגדנית, והרי הגעש הם רוצחים").

במילים פשוטות יותר, ב-2033 יתחיל חורף ג'ורג' מרטיאני באופיו שיימשך שבעים שנה ויהרוס את העולם. ב-2033 יתחיל חורף שיימשך תקופת חיים שלמה. ב-2033, יתחיל החורף הארוך.

החורף הזה יהיה הגדול, החשוב והנורא שבאירועי השואה האקלימית של המאה ה-21, למעט כריתת יער האמזונאס, אך בכל זאת, גורם יחיד בשואה אקלימית שכוללת בתוכה הרבה יותר גורמים והרס אקלימי מזה.

בין שאר מאורעות הריסתו וחורבנו של האקלים, זיהום האוויר מעשה ידי-אדם ילך ויחמיר ויגרום לגשם להיות חומצי ומזוהם, וירעיל אט-אט את האדמה, את הצמחים, את החיות, את החרקים, את העצים ואת האנשים.

הקרחונים בקטבים הדרומי והצפוני יימסו (עד לגבול מסוים) ויעלו משמעותית את פני הים. כתוצאה מכך עשרות מיליוני אנשים ייעקרו מבתיהם, ייאלצו להגיע למקומות אחרים ויכבידו על כל עשרות מיליוני האנשים האחרים שכבר גרים בכל המקומות האלו. זה יהיה המשבר ההומניטרי הגדול בהיסטוריה.

בצורות יהפכו נפוצות, ואנשים יגוועו לאיטם ברעב ובצמא.

מאות אלפי אנשים ייהרגו בצונאמים אדירים במדינות דרום מזרח אסיה, ובמיוחד בתאילנד וסין.

אלפים ועשרות אלפים של אנשים ייהרגו ברעידות אדמה אדירות.

התפרצויות הרי געש מחרידות יהרגו אלפים, עשרות אלפים, מאות אלפים ומיליונים של אנשים בארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, אינדונזיה, ארצות הברית, סין והודו; והאפר המתפשט לכל עבר יחסום את אור השמש המועט שעוד מצליח להגיע לכדור הארץ ויגרום לרעב.

מדינות אמריקה הדרומית יכרתו את יער האמזונאס בשלמותו, מה שיהווה את האירוע הבודד האחד הנורא ביותר בשואה האקלימית בפרט ובמאה ה-21 בכלל.

בירוא היער הגדול והחשוב בעולם ישבש את הרכב האוויר והאטמוספירה בצורה חמורה ויגרום למחלות ולמוות של מיליוני אנשים נוספים מזיהום אוויר בכל שנה בצורה שתפגע בכל כלכלות העולם, ובמיוחד כלכלת ארצות הברית.

כריתת היער תשלים בצורה סופית, שלמה ומוחלטת את ההרס של כל העולם והחיים כפי מה שהכרנו אותם.

לאחר כריתת היער, אמריקה הדרומית תהפוך להיות באופן סופי ומחולט, עוד אפריקה, וכך יקרה הדבר שלעולם יהיו שתי אפריקות.

האפריקה המקורית תמשיך להיות כפי שהייתה כבר במשך זמן רב, "הסין של סין" שממנה תייבא סין חומרי גלם בזול, תייצר באמצעותם בזול ואז תמכור בזול לשאר העולם, בעוד שאמריקה הדרומית תהפוך להיות הסין של האיחוד הצפון-אמריקני (אה כן, ארצות הברית תקים איחוד בסגנון "האיחוד האירופאי" עם קנדה ומקסיקו), שממנה האיחוד הצפון אמריקני ייבא בזול חומר גלם וייצר באמצעותו בזול, אך פחות בשביל לייצא בזול, ויותר בשביל צריכה מקומית בזול.

בעקבות כל אלו, בעקבות השואה האקלימית, היבולים, שכעת נמצאים בשיא של כל הזמנים, יפחתו משמעותית בצורה שתייקר את מוצרי המזון במדינות העולם הראשון והשני, ותגרום לרעב במדינות העולם השני והשלישי.

כבר עכשיו מצבם של היבולים טוב בעיקר הודות להשפעות החיוביות של כל הטכנולוגיה החקלאית החדשה שדוחפות בחזרה כנגד ההשפעות השליליות של שינויי האקלים מעשה ידי אדם. בינתיים זה עוד צמוד אבל לאט-לאט הטכנולוגיה החקלאית תתחיל להפסיד לשינויי האקלים מהסיבה הפשוטה ששינויי האקלים יהרגו את היבולים יותר מהר ויותר הרבה מאשר מה שהטכנולוגיה החקלאית החדשה מצליחה, ותצליח, להגיב ולדחוף בחזרה את היבולים לכדי צמיחה ושגשוג.

זה אפילו לא באמת משנה כמה הטכנולוגיה החקלאית עוד תתפתח וכמה מהר כי טכנולוגיה חקלאית היא דבר נקודתי בעוד ששינויי האקלים נמצאים בכל מקום. האקלים מקיף את הגידולים מכל עבר ופועל עליהם 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה. בעוד שהטכנולוגיה החקלאית מופעלת בנקודות מסוימות, בזמנים מסוימים, והשפעותיה חלקיות.

הדרך היחידה לגרום לטכנולוגיה החקלאית באמת להצליח לתת מאבק אמיתי כנגד ההשפעות השליליות של שינויי האקלים, היא פשוט לבנות חממות מסביב לכל הגידולים החקלאיים. הבעיה עם זה, זה שבניית חממות מלאכותיות ומותאמות מסביב לכל הגידולים החקלאיים שבעולם, זה לא ישים בעליל.
 
כל זה יוסיף ויפגע אנושות בכלכלה כי כל המגזר החקלאי העולמי יחטוף מכה קשה מאוד, ומכיוון שהמגזר החקלאי הוא המגזר הכלכלי שעל גביו בנויים כל שאר המגזרים הכלכליים, אלו למעשה כל המגזרים הכלכליים של כל מדינות העולם, גם הלא-חקלאיים שיחטפו מכה קשה כתוצאה מגלי ההדף מהפגיעה הקשה במגזר החקלאי.

וכל זה, זה באשר למחזור הצמצום-ריכוז של ההון השלישי והאחרון במהלך השפל הגדול השני בארצות הברית.

וכל זה, ממש מאז התחלת הטקסט הזה שאותו אתם קוראים כעת, זה באשר לגורמים ולסיבות לתחילתו ולקיומו של השפל הגדול השני עצמו. אבל, מה באשר להשפעותיו על החיים עצמם? איך החיים עצמם ישתנו? איך ארצות הברית תשתנה? איך העם האמריקאי ישתנה? או! יפה! אז ככה:

בעקבות המצב הכלכלי, תרבות הצריכה תחטוף מכה קשה, ואנשים יצרכו הרבה פחות מאשר מה שהם היו רגילים, וזאת בניגוד גמור לזמני העבר, שבהם אנשים צרכו הרבה יותר מידי הן במובן של מה היו סדרי הגודל של הצרכים האמיתיים שלהם והן במובן של כמה הם היו צריכים לצרוך בהתחשב ביכולותיו של כדור הארץ לספק להם דברים לצרוך אותם.

המגה-סטורס האמריקאיות המשמשות כמקדשים מפוארים לצריכה הבהמתית באמריקה יפשטו רגל ויסגרו את שעריהן. הקניונים יעמדו ריקים. פסטיבל הצרכנות האדירה יגיע אל סופו, המסיבה תיגמר, והאורות יכובו.

השפל הגדול השני יגרום לדולר להתרסק חזק, ולאחר מכן הוא בעיקר רק ימשיך לאבד מערכו בין היתר בגלל מלחמת העולם השלישית, המהפכה התעשייתית הרביעית, המהפכה המדעית השנייה, השואה האקלימית, המעבר לקריפטו ועוד.

להרבה אנשים לא יהיה כסף, במיוחד בהתחשב בחזרתו העקבית אך התמידית של המערב אל עבר קפיטליזם דורסני של המאה ה-19 על-פני הקפיטליזם הרגיל, שהיה נפוץ במאה ה-20. תהליך של חזרה לאחור שהחל עם ביטול תקן הזהב ב-1971.

לאנשים לא יהיה כסף למכוניות, ולכן לא יהיו עוד בעיות חנייה לא בישראל ולא בשום מקום בעולם, ועל-אף שאוכלוסיית העולם תגדל בהתמדה, כמות המכוניות על הכביש דווקא תרד וזאת בניגוד לכל התחזיות הנוכחיות, בגלל האבטלה האדירה, הירידה בהכנסה והירידה הכללית ברמת החיים בכל מדינות העולם.

כחלק מניסיונותיה להילחם בשפל, ארצות הברית תחזיר את תקן הזהב, אך תיפטר ממנו שוב פעם.

סין תהווה את מוקד הרוע בעולם המודרני.

ארצות הברית תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

כלכלות העולם הראשון יעברו במידה רבה למטבעות קריפטו על-מנת להימנע מאינפלציה ולשמור על עצמן מפניה. הקריפטו יהיה הזהב החדש. מטבעות הקריפטו יהיו המטבעות החדשים. ההילכים החוקיים החדשים במדינות רבות.

במדינות העולם השני והשלישי התהליך הזה יקרה הרבה יותר באיטיות, ובמדינות רבות פשוט לא יקרה.

חברות שבבים רבות ייקלעו לקשיים כלכליים, שווי השוק שלהם ייצטמצם משמעותית והן אף יפשטו רגל בגלל הצטמצמות רוחבית ומקיפה של כל סקטור המחשבים מכיוון שאנשים כבר לא יוכלו לממן יותר את כל הטכנולוגיה היקרה שמכילה את כל השבבים.

חברות אנרגיה מתחדשת ייקלעו לקשיים כלכליים, שווי השוק שלהן יצטמצם והן יפשטו רגל אף הן, בגלל שהאנרגיה המתחדשת במידה רבה תפסיק להתחדש בגלל המינימום של מאונדר החדש והשואה האקלימית, מה שיגרום לאור השמש להגיע אל פני השטח הרבה פחות, וכך לא ניתן יהיה להשתמש באנרגיה סולארית. בגלל שפחות אור שמש יגיע לכדור הארץ ולכן יהיה יותר קר, האוקיינוסים פחות יתחממו, ולכן פחות "ינועו", ולכן גם באנרגיית מים יהיה אפשר להשתמש הרבה פחות. בגלל שפחות אור יגיע לכדור הארץ ויהיה פחות חם, גם האוויר יהיה פחות חם, האוויר יעמוד, וגם אנרגיית הרוח שניתן לגייס אותה ולהשתמש בה תפחת משמעותית.

בגל הצטמצמות שוק העבודה, עבודות יהפכו למוצר צריכה אקסלוסיבי ויוקרתי, ועיירות שלמות יוקמו בסמוך למוקדי ומקורות העבודה.

השלום, הבריאות ושפע האוכל שאפיינו את העולם מאז סוף מלחמת העולם השנייה ייעלמו כלעומת שבאו.

ברגע ששינויי האקלים והתפרצויות הרי הגעש יתניעו את הרעב והצמא, אחיזת העיניים וחזון התעתועים של מגמת השלום המדומיינת יתפוררו כלא היו, ואז, ביום ההוא, מה שחשבנו למגמה, יתברר בתור לא יותר מאשר המזל ששמונים השנים האחרונות באמת היו, והמלחמות יחזרו ויתרבו, כאשר מדינות ינהלו ביניהן מלחמות על אוכל, מים, משאבים ואדמה.

הרפואה והטכנולוגיה יתקדמו, אבל שינויי האקלים וזיהום כדור הארץ, יהרסו את בריאותם של האנשים יותר הרבה ויותר מהר מאשר כפי מה שמערכות הבריאות יוכלו לתקן או להתמודד איתו. אנשים לא יהיו בריאים יותר. אנשים יהיו חולים יותר. חולים מהזיהום. חולים מהרעב. חולים מהצמא. חולים מהעוני. חולים ממחסור בויטמין d. בעיקר ממחסור בויטמין d.

בגלל ששכבת העוני עומדת להתרחב (מאוד) על חשבון שכבת הביניים, הרוב הגדול מאוד של האנשים, מהבחינה הכלכלית, לא עומדים להיות מסוגלים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית את כל הטיפולים הרפואיים והטכנולוגיות הרפואיות היקרות החדשות, דווקא כאשר כל הטיפולים הרפואיים והטכנולוגיות הרפואיות יהיו קיימות, ודווקא בזמן שבו האנשים הכי יצטרכו אותם והכי יהפכו לחולים, בגלל הרעב, הצמא, העוני, שינויי האקלים, החוסר בויטמיןd .

מכיוון שכעובדה המגובה במחקרים וראיות, נגיף הקורונה הונדס במעבדה ולא היה יכול להגיע מהטבע, מגיפת הקורונה אינה יכולה להיכלל בתוך הסטטיסטיקות של המגיפות ולהיחשב בתור המגפה האחת שמגיעה בערך פעם במאה שנה, ועל כן מגיפה חדשה וקטלנית עוד יותר ממגיפת הקורונה תכה בעולם עד 2040, אבל מכיוון שבגלל הרעב, הצמא, הזיהום, העוני והמחלות המציאות עצמה של כל כמה זמן מגיעה מגיפה גדולה ולכן הסטטיסטיקות עצמן של כל כמה זמן מגיעה מגיפה גדולה צפויות להשתנות, הפעם לא נצטרך לחכות עוד 100 שנה לפני הגעת המגיפה הבאה, ולכן המגיפה שלאחר המגיפה שתגיע עד 2040, תגיע עד 2100.

מגיפות חדשות אלו יעמיקו ויחמירו את השפל הגדול השני הנצחי בארצות הברית שיימשך לפחות חמישים שנה (אבל בעצם על מי אנחנו עובדים? 50 שנה זה סופר אופטימי, השפל יימשך יותר קרוב לשבעים שנה ומה שבאמת הכי סביר זה תשעים שנה).

המחזורים המרובים של צמצום ההון ואז ריכוזו כתוצאה מתחילת השפל הגדול השני בארצות הברית, החמרת המיתון הנצחי באירופה, השואה האקלימית ובזאת המינימום של מאונדר החדש וכריתת יער האמזונאס, מלחמת העולם השלישית בין ארצות הברית לסין, המהפכה התעשייתית הרביעית הידועה כמהפכת האוטומציה והמגפה הגדולה הבאה, יחסלו רבים מהעסקים הקטנים והחברות הקטנות והבינוניות, בשעה שהן רק יגדילו את כוחן ואת עושרן של החברות והתאגידים הגדולים, שכעת יהיו כל-כך גדולים, כל-כך עשירים וכל-כך חזקים, שכוחם יעלה על כוחן של ממשלות, ורבים מהאספקטים של החיים ושל העולם כעת ייקבעו ויובלו במידה רבה על-ידי חברי הדירקטוריונים של חברות ותאגידי הענק האלו, שהינם אנשים בלתי-נבחרים שמכהנים בגופים בלתי-נבחרים.

המחסור בעבודות והאבטלה הכפויה יגרמו להורדת גיל הפנסיה ובניגוד גמור למגמה העכשווית בעולם, מה שיחמיר את העוני של הזקנים.

ועכשיו כמה תחזיות מספריות של התמ"ג העולמי והאבטלה בארצות הברית ובעולם לפי שנים:

השנה היא 2024. התמ"ג העולמי השנתי עומד על בין מינימום משוער של 54 טריליון למקסימום משוער של 59 טריליון דולר.

השנה היא 2030. התמ"ג העולמי השנתי המשיך להצטמצם וכעת עומד על בין מינימום משוער של 53 טריליון למקסימום משוער של 58 טריליון דולר בשנה.

אחוז האבטלה בארצות הברית עומד על בין מינימום משוער של 31 אחוז למקסימום משוער של 41 אחוז.

אחוז האבטלה העולמי עומד על שיעורים דומים.

השנה היא 2040. התמ"ג העולמי השנתי ממשיך לקטן בקביעות וכעת עומד על בין מינימום משוער של 40 טריליון למקסימום משוער של 50 טריליון דולר בשנה, ויישאר על רמה זאת למשך שארית המאה ה-21.

השנה היא 2100. התמ"ג העולמי של המאה ה-21 כולה עומד על בין 6 קוודרליון ל-8 קוודריליון דולר פחות מאשר מה שב-2023 חשבו שתמ"ג העולמי של המאה ה-21 בשלמותה יהיה.

תודה רבה לכולם, אני הייתי מאור פז, הגאון הפיננסי הגדול ביותר בכל הזמנים ומומחה ברמה עולמית לברבורים שחורים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לכל מאן דבעי: מדובר כאן במניפולטור שרוצה לעשות הון על חשבונכם. האיש הוכיח את עצמו כאדם ברברן חסר תכלית, שנוהג גם לפגוע במשתמשים שונים, שמעירים לו שכל דבריו הם דברי הבל והונאה. אז... כדאי פשוט להיזהר.
 

ai27

Well-known member
לכל מאן דבעי: מדובר כאן במניפולטור שרוצה לעשות הון על חשבונכם. האיש הוכיח את עצמו כאדם ברברן חסר תכלית, שנוהג גם לפגוע במשתמשים שונים, שמעירים לו שכל דבריו הם דברי הבל והונאה. אז... כדאי פשוט להיזהר.
 
למעלה