התאוריה על אדריכלות

מצב
הנושא נעול.

Narciss

New member
התאוריה על אדריכלות

התאוריה על אדריכלות
אני סך הכל מאוד צעיר, ועדיין אפילו לא התחלתי ללמוד אדריכלות במוסד אבל כבר הולכת ונבנה בי תיאוריה, או דעה על אדריכלות שאני מאמין בה מאוד. הייתי רוצה לפרוש אותה לפניכם ולשמוע הערות, בעיקר אותך גולי ושמעון גל שאתם אדריכלית עובדים וותיקים(אני רק מקווה שיהיה לכם כוח לקרוא הכל \-: ) יש בה משהו? היא ראלית? אולי היא סתם בולשיט כי אני עוד לא מבין כלום? בכל אופן היא הולכת כך: המודרניזם שקיים במאה שלנו , בניני התאומים למשל (ז"ל). מאמין בפונקציונליות טהורה ללא עיטור, סגנון חכם וצודק למראית עין, והוא אולי אפשר לומר תואם את החברה המודרנית, כסף ויעילות זה מה שחשוב בעולם וזה מעל הכל. כלומר תואם לעולם המערבי הצרכני והממוסחר, או כפי שמודרניסטים העדיפו לקרוא לו עולם המכונה. מה הם המגרעות הנוראיות של אותו הסגנון? שהוא אחיד ובמידה מסויימת משעמם- למשל במגדלי התאומים שהזכרתי, סתם שתי מלבנים והחשוב ביותר שהוא לא אנושי לחלוטין! כסף יעילות ונקיון זה לא הדבר שמעל הכל בשביל האדם . זה מעל הכל בשביל חברות בע"מ והעולם מורכב לא מחברות בע"מ אלא מאנשים. כיום כבר הוא מתיישן לו וקמו להם זרמים חדשים כמו למשל הדיקונסרקציה שהיא מאוד מעניינת ופולפורלית מאוד בזמננו (שמתי לב שכל הפרסים הגדולים מאז שנת 2000 הולכים עכשיו לאדריכלים שבנו בסגנון הדיקונסטרציה) ומהו סגנון הדיקונסטרציה באדריכלות? מין כאוס (מאורגן בנסתר) מעניין, תגובה לשעמום שקיים במודרניזם. הוא שם את זה מעל הפונקציונליות הטהורה של המודרניזם מצויין, משהו טיפה יותר אנושי, משהו מעניין לעין אבל זה נראה כאילו אין לא עתיד וזהו סתם סגנון תגובה מכיוון שמה יקרה כאשר הוא יהיה רווח מספיק בעולם? הכאוס הזה שעכשיו נראה כזה בלתי שגרתי יהפוך ללא כזה מעניין כשהוא יהיה תקוע בכל מקום. ואז הסגנון יגרום יותר נזק מאשר טוב כי סה"כ המוח אוהב סדר מובן בסופו של דבר. למרות שכרגע המקוריות מאפילה על כך. כך גם היה אם המודרניזם אגב..בהתחלה הוא היה מאוד מהפכני ומסקרן. הדעה שלי היא שמכיוון שהאדריכלות היא קודם כל בשביל האדם היא צריכה להיבנות בצלמו ודמותו של האדם. קורבזייה אמר בזמנו שבית צריך להיות מכונה למחייה ולא אני הראשון שמגיב למשפט זה ואומר שהאדם אינו מכונה ולכן לא מתאים לו לחיות במכונה. מה הכוונה בצלמו של האדם? כפי שידית הסכין מעוצבת לפי צורת האצבעות כדי שיהיה נוח לאחוז בו, בצורות מעוגלות שמתאימות בדיוק לצורת האצבעות ולא סתם מלבן כך גם צריך להיות בניין מבוסס על צורות מעוגלות בלבד. האדם כולו קימורים, ואין בו שום זויות ישרות לחלוטין כמו שיש בפינות של הקירות שבונים עכשיו, זוויות זה דבר מה שמזכיר לנו חפץ חד ומאיים ופוגע בשלווה. ואגב -לפרנק לויד רייט גם אגיד: האדם לא בא קודם כל מהטבע, והטבע לאו דווקא הסביבה הטבעית שלו. האדם בא קודם כל משני בני אדם אחרים, והסביבה הטבעית שלו היא בין בני אדם . אדם יכול לחיות בחלל בלי טבע מלבד מזונו או בסביבה אורבנית צפופה, אבל באי בודד לא ישרוד. ולכן יש לבסס את האדריכלות על האדם וצורתו קודם כל ולא על הטבע או כל דבר אחר. התמונה והרעיון שיש לי בראש הוא כזה: יש לבנות בתים פרטיים שיהיו כמו מספר אליפסות או כדורים שקועים באדמה מחוברים. ללא זויות ישרות כלל. זה יעניק הרגשה של חמימות וביתיות ויפתור מכל האלמנטים הקרים שקיימים כיום בבתים. אומנם אני לא פסיכולוג פרואידייני אבל יכול אני לשאר שדבר שכזה יזכיר בתת מודע רחם- מקום מוגן ונעים שזה הרגשה שבית צריך להקנות. אין מה להרבות בצבע הלבן, זאת היא סתם אחידות לא מעניינת. ניתן לצבוע במגוון צבעים פסטליים ורכים כפי שהם צבעי גוף האדם , וגם מכיוון שצבעים בוהקים מטרידים את העין (גם בריהוט אין להגזים אם זה כפי שעושים בעיצוב פנים מודרני לפעמים ) ולפתוח כל בית לאומנות של ציורי קיר ואומנות שהיא הדבר האנושי ביותר. ומכיוון שצבעים פסטליים לא קונטרסטים כל כך אחד לשני ניתן לנצל את חוש הראייה עד תום ולהשתמש בשלל צבעים וגוונים על קיר אחד בדוגמאות שונות. יש להמנע מלבנות כל בלוקים ענקיים של בתים זהים. הדבר גורם לתחושה שהאדם שמתגורר בדירה בהם אינו מיוחד , הוא אחד מ..וזה מוביל לבדידות ואם התקציב לא מאפשר ליחד יותר מידי אז לפחות לצבוע כל בית בצבעים שונים ודגמאות שונות. ואולי להפוך את דלת הכניסה למושא לציורים או פוסטרים -כל אחד ישים מה שלפי אופיו. לגבי משרדים וכדומה , שם ניתן באמת להשתמש בזוויות ישרות מכיוון שמקום שכזה דורש הרגשת סדר שקיימת בצורה חזקה בצורות זויתיות , אבל אין להפריז כמו שהיום עושים, כי גם שם יש צורך בחמימות, המשרד המרובע האפור זה דבר איום. הדבר היחיד שיש לבנות כפי שבונים המודרניסטים זה קסרקטינים ושאר מבני צבא. קראתי אגב את המאמר המצויין המצורף לפורום זה על אדריכלות האנתרופוספיה ושמחתי מאוד שיש זרם כל כך מתאים לדעות שלי. אבל כשראיתי תמונות של המבנים שנבנו ברוח זאת התאכזבתי מעט,שם יש אומנם קווים רבים מעוגלים אבל עדיין אין סלידה מהזווית וזה רחוק מלממש את התמונה שיש לי בראש. הוסף על כך קראתי עוד על האנרופסופיה בכללי שלא כאדריכלות והיא ממש גובלת בלהיות כת דתית עם דעות ללא ביסוס שלא תמיד אפשר להסכים איתם. מה שכן הבנתי מקיום זרם זה זה שאני ממש לא היחיד שרוצה להגיב על האדריכלות שיש עכשיו, ולהפוך אותה לאנושית יותר. שאלה אחת שמטרידה אותי היא מדוע אם כך לא רואים בכלל מבנים אנושיים ואורגניים שכאלה?
 

gerson1

New member
נרקיס נרקיס

התאוריה על אדריכלות
אני סך הכל מאוד צעיר, ועדיין אפילו לא התחלתי ללמוד אדריכלות במוסד אבל כבר הולכת ונבנה בי תיאוריה, או דעה על אדריכלות שאני מאמין בה מאוד. הייתי רוצה לפרוש אותה לפניכם ולשמוע הערות, בעיקר אותך גולי ושמעון גל שאתם אדריכלית עובדים וותיקים(אני רק מקווה שיהיה לכם כוח לקרוא הכל \-: ) יש בה משהו? היא ראלית? אולי היא סתם בולשיט כי אני עוד לא מבין כלום? בכל אופן היא הולכת כך: המודרניזם שקיים במאה שלנו , בניני התאומים למשל (ז"ל). מאמין בפונקציונליות טהורה ללא עיטור, סגנון חכם וצודק למראית עין, והוא אולי אפשר לומר תואם את החברה המודרנית, כסף ויעילות זה מה שחשוב בעולם וזה מעל הכל. כלומר תואם לעולם המערבי הצרכני והממוסחר, או כפי שמודרניסטים העדיפו לקרוא לו עולם המכונה. מה הם המגרעות הנוראיות של אותו הסגנון? שהוא אחיד ובמידה מסויימת משעמם- למשל במגדלי התאומים שהזכרתי, סתם שתי מלבנים והחשוב ביותר שהוא לא אנושי לחלוטין! כסף יעילות ונקיון זה לא הדבר שמעל הכל בשביל האדם . זה מעל הכל בשביל חברות בע"מ והעולם מורכב לא מחברות בע"מ אלא מאנשים. כיום כבר הוא מתיישן לו וקמו להם זרמים חדשים כמו למשל הדיקונסרקציה שהיא מאוד מעניינת ופולפורלית מאוד בזמננו (שמתי לב שכל הפרסים הגדולים מאז שנת 2000 הולכים עכשיו לאדריכלים שבנו בסגנון הדיקונסטרציה) ומהו סגנון הדיקונסטרציה באדריכלות? מין כאוס (מאורגן בנסתר) מעניין, תגובה לשעמום שקיים במודרניזם. הוא שם את זה מעל הפונקציונליות הטהורה של המודרניזם מצויין, משהו טיפה יותר אנושי, משהו מעניין לעין אבל זה נראה כאילו אין לא עתיד וזהו סתם סגנון תגובה מכיוון שמה יקרה כאשר הוא יהיה רווח מספיק בעולם? הכאוס הזה שעכשיו נראה כזה בלתי שגרתי יהפוך ללא כזה מעניין כשהוא יהיה תקוע בכל מקום. ואז הסגנון יגרום יותר נזק מאשר טוב כי סה"כ המוח אוהב סדר מובן בסופו של דבר. למרות שכרגע המקוריות מאפילה על כך. כך גם היה אם המודרניזם אגב..בהתחלה הוא היה מאוד מהפכני ומסקרן. הדעה שלי היא שמכיוון שהאדריכלות היא קודם כל בשביל האדם היא צריכה להיבנות בצלמו ודמותו של האדם. קורבזייה אמר בזמנו שבית צריך להיות מכונה למחייה ולא אני הראשון שמגיב למשפט זה ואומר שהאדם אינו מכונה ולכן לא מתאים לו לחיות במכונה. מה הכוונה בצלמו של האדם? כפי שידית הסכין מעוצבת לפי צורת האצבעות כדי שיהיה נוח לאחוז בו, בצורות מעוגלות שמתאימות בדיוק לצורת האצבעות ולא סתם מלבן כך גם צריך להיות בניין מבוסס על צורות מעוגלות בלבד. האדם כולו קימורים, ואין בו שום זויות ישרות לחלוטין כמו שיש בפינות של הקירות שבונים עכשיו, זוויות זה דבר מה שמזכיר לנו חפץ חד ומאיים ופוגע בשלווה. ואגב -לפרנק לויד רייט גם אגיד: האדם לא בא קודם כל מהטבע, והטבע לאו דווקא הסביבה הטבעית שלו. האדם בא קודם כל משני בני אדם אחרים, והסביבה הטבעית שלו היא בין בני אדם . אדם יכול לחיות בחלל בלי טבע מלבד מזונו או בסביבה אורבנית צפופה, אבל באי בודד לא ישרוד. ולכן יש לבסס את האדריכלות על האדם וצורתו קודם כל ולא על הטבע או כל דבר אחר. התמונה והרעיון שיש לי בראש הוא כזה: יש לבנות בתים פרטיים שיהיו כמו מספר אליפסות או כדורים שקועים באדמה מחוברים. ללא זויות ישרות כלל. זה יעניק הרגשה של חמימות וביתיות ויפתור מכל האלמנטים הקרים שקיימים כיום בבתים. אומנם אני לא פסיכולוג פרואידייני אבל יכול אני לשאר שדבר שכזה יזכיר בתת מודע רחם- מקום מוגן ונעים שזה הרגשה שבית צריך להקנות. אין מה להרבות בצבע הלבן, זאת היא סתם אחידות לא מעניינת. ניתן לצבוע במגוון צבעים פסטליים ורכים כפי שהם צבעי גוף האדם , וגם מכיוון שצבעים בוהקים מטרידים את העין (גם בריהוט אין להגזים אם זה כפי שעושים בעיצוב פנים מודרני לפעמים ) ולפתוח כל בית לאומנות של ציורי קיר ואומנות שהיא הדבר האנושי ביותר. ומכיוון שצבעים פסטליים לא קונטרסטים כל כך אחד לשני ניתן לנצל את חוש הראייה עד תום ולהשתמש בשלל צבעים וגוונים על קיר אחד בדוגמאות שונות. יש להמנע מלבנות כל בלוקים ענקיים של בתים זהים. הדבר גורם לתחושה שהאדם שמתגורר בדירה בהם אינו מיוחד , הוא אחד מ..וזה מוביל לבדידות ואם התקציב לא מאפשר ליחד יותר מידי אז לפחות לצבוע כל בית בצבעים שונים ודגמאות שונות. ואולי להפוך את דלת הכניסה למושא לציורים או פוסטרים -כל אחד ישים מה שלפי אופיו. לגבי משרדים וכדומה , שם ניתן באמת להשתמש בזוויות ישרות מכיוון שמקום שכזה דורש הרגשת סדר שקיימת בצורה חזקה בצורות זויתיות , אבל אין להפריז כמו שהיום עושים, כי גם שם יש צורך בחמימות, המשרד המרובע האפור זה דבר איום. הדבר היחיד שיש לבנות כפי שבונים המודרניסטים זה קסרקטינים ושאר מבני צבא. קראתי אגב את המאמר המצויין המצורף לפורום זה על אדריכלות האנתרופוספיה ושמחתי מאוד שיש זרם כל כך מתאים לדעות שלי. אבל כשראיתי תמונות של המבנים שנבנו ברוח זאת התאכזבתי מעט,שם יש אומנם קווים רבים מעוגלים אבל עדיין אין סלידה מהזווית וזה רחוק מלממש את התמונה שיש לי בראש. הוסף על כך קראתי עוד על האנרופסופיה בכללי שלא כאדריכלות והיא ממש גובלת בלהיות כת דתית עם דעות ללא ביסוס שלא תמיד אפשר להסכים איתם. מה שכן הבנתי מקיום זרם זה זה שאני ממש לא היחיד שרוצה להגיב על האדריכלות שיש עכשיו, ולהפוך אותה לאנושית יותר. שאלה אחת שמטרידה אותי היא מדוע אם כך לא רואים בכלל מבנים אנושיים ואורגניים שכאלה?
נרקיס נרקיס
כנראה שאתה עדיין אינך מבין למה מי המעיין שבו התאבדה קלואה עדיין בוכים בכל מקרה ממליץ ל=קרוא את הדוקטורט של אכברט בטכניון: מבנים אורטוגונליים ועגולים, מעט על שמחה יום טוב-צורות נשיות בארכיטקטורה ותזכור: האדם המושלם, הויטרוביאני, היה מערכת של צורות ריבועיות ועגולות הכולאות אותו, כפי שלאונרדו צייר אותו, והשילוב בין הצורות וה מתומן כדוגמא היוו את הצורה המושלמת. העגול ו/או האליפטי אינו טוב מהמרובע ו/או להיפף=הוא עדיין סוג של חסם, של כלא לגוף האנושי. הפוריזם-לה קורבוזייה למשל, היה לפני כ100 שנה, שווה להתבונן וללמוד לפני שאתה סוגר את עצמך כל כך. העולם מלא צורות ואפשרויות והוא פתוח, הסגנונות (כמו דקונסטרוטיביזם למשל, ) רבים מאוד ואתה לא חייב לאסוף אחד שווה שתתחיל לקרוא ולא להוביל את התאוריה לפני הסוסים
 

Narciss

New member
תשמע

נרקיס נרקיס
כנראה שאתה עדיין אינך מבין למה מי המעיין שבו התאבדה קלואה עדיין בוכים בכל מקרה ממליץ ל=קרוא את הדוקטורט של אכברט בטכניון: מבנים אורטוגונליים ועגולים, מעט על שמחה יום טוב-צורות נשיות בארכיטקטורה ותזכור: האדם המושלם, הויטרוביאני, היה מערכת של צורות ריבועיות ועגולות הכולאות אותו, כפי שלאונרדו צייר אותו, והשילוב בין הצורות וה מתומן כדוגמא היוו את הצורה המושלמת. העגול ו/או האליפטי אינו טוב מהמרובע ו/או להיפף=הוא עדיין סוג של חסם, של כלא לגוף האנושי. הפוריזם-לה קורבוזייה למשל, היה לפני כ100 שנה, שווה להתבונן וללמוד לפני שאתה סוגר את עצמך כל כך. העולם מלא צורות ואפשרויות והוא פתוח, הסגנונות (כמו דקונסטרוטיביזם למשל, ) רבים מאוד ואתה לא חייב לאסוף אחד שווה שתתחיל לקרוא ולא להוביל את התאוריה לפני הסוסים
תשמע
אני לא רוצה להתשמש בריבוע שמקיף את האיש הויטרובי ולא בעיגול שמקיף אותו גם כן זה ברור לכל שבכל ריבוע יש עיגול וגם להפך. אני מדבר על לבנות בצורות שהם לקוחות מהגוף אדם עצמו!( ושהם בהכרח מעוגלות). ולא צורות דמיוניות שבמקרה אפשר להכניס אותו לשם. דבר ראשון קורבזייה היה לפני 50 שנה, והוא קיים גם קיים עכשיו (לא בונים כך כבר אבל בנו המון ככה, ממש המון) ובעיקר במקומות כמו תל אביב רואים את ההשפעה של רעיונות הבאהאוס הזוועתי שלו שהוא הנהיג. את הססגנונות האחרים אני גם מכיר ,זה לא אומר שאני לא מכיר אם אני לא כתבתי עליהם ,דווקא בנושא הזה יש לי ידע כללי טוב, אבל מה הקשר לגבי נסגר, מי אמר שאני נסגר? לגבי הספרים שציינת, איפה משיגים אותם? רק בספרייה של הטכניון לא?
 
התיאוריה של אדריכלות

התאוריה על אדריכלות
אני סך הכל מאוד צעיר, ועדיין אפילו לא התחלתי ללמוד אדריכלות במוסד אבל כבר הולכת ונבנה בי תיאוריה, או דעה על אדריכלות שאני מאמין בה מאוד. הייתי רוצה לפרוש אותה לפניכם ולשמוע הערות, בעיקר אותך גולי ושמעון גל שאתם אדריכלית עובדים וותיקים(אני רק מקווה שיהיה לכם כוח לקרוא הכל \-: ) יש בה משהו? היא ראלית? אולי היא סתם בולשיט כי אני עוד לא מבין כלום? בכל אופן היא הולכת כך: המודרניזם שקיים במאה שלנו , בניני התאומים למשל (ז"ל). מאמין בפונקציונליות טהורה ללא עיטור, סגנון חכם וצודק למראית עין, והוא אולי אפשר לומר תואם את החברה המודרנית, כסף ויעילות זה מה שחשוב בעולם וזה מעל הכל. כלומר תואם לעולם המערבי הצרכני והממוסחר, או כפי שמודרניסטים העדיפו לקרוא לו עולם המכונה. מה הם המגרעות הנוראיות של אותו הסגנון? שהוא אחיד ובמידה מסויימת משעמם- למשל במגדלי התאומים שהזכרתי, סתם שתי מלבנים והחשוב ביותר שהוא לא אנושי לחלוטין! כסף יעילות ונקיון זה לא הדבר שמעל הכל בשביל האדם . זה מעל הכל בשביל חברות בע"מ והעולם מורכב לא מחברות בע"מ אלא מאנשים. כיום כבר הוא מתיישן לו וקמו להם זרמים חדשים כמו למשל הדיקונסרקציה שהיא מאוד מעניינת ופולפורלית מאוד בזמננו (שמתי לב שכל הפרסים הגדולים מאז שנת 2000 הולכים עכשיו לאדריכלים שבנו בסגנון הדיקונסטרציה) ומהו סגנון הדיקונסטרציה באדריכלות? מין כאוס (מאורגן בנסתר) מעניין, תגובה לשעמום שקיים במודרניזם. הוא שם את זה מעל הפונקציונליות הטהורה של המודרניזם מצויין, משהו טיפה יותר אנושי, משהו מעניין לעין אבל זה נראה כאילו אין לא עתיד וזהו סתם סגנון תגובה מכיוון שמה יקרה כאשר הוא יהיה רווח מספיק בעולם? הכאוס הזה שעכשיו נראה כזה בלתי שגרתי יהפוך ללא כזה מעניין כשהוא יהיה תקוע בכל מקום. ואז הסגנון יגרום יותר נזק מאשר טוב כי סה"כ המוח אוהב סדר מובן בסופו של דבר. למרות שכרגע המקוריות מאפילה על כך. כך גם היה אם המודרניזם אגב..בהתחלה הוא היה מאוד מהפכני ומסקרן. הדעה שלי היא שמכיוון שהאדריכלות היא קודם כל בשביל האדם היא צריכה להיבנות בצלמו ודמותו של האדם. קורבזייה אמר בזמנו שבית צריך להיות מכונה למחייה ולא אני הראשון שמגיב למשפט זה ואומר שהאדם אינו מכונה ולכן לא מתאים לו לחיות במכונה. מה הכוונה בצלמו של האדם? כפי שידית הסכין מעוצבת לפי צורת האצבעות כדי שיהיה נוח לאחוז בו, בצורות מעוגלות שמתאימות בדיוק לצורת האצבעות ולא סתם מלבן כך גם צריך להיות בניין מבוסס על צורות מעוגלות בלבד. האדם כולו קימורים, ואין בו שום זויות ישרות לחלוטין כמו שיש בפינות של הקירות שבונים עכשיו, זוויות זה דבר מה שמזכיר לנו חפץ חד ומאיים ופוגע בשלווה. ואגב -לפרנק לויד רייט גם אגיד: האדם לא בא קודם כל מהטבע, והטבע לאו דווקא הסביבה הטבעית שלו. האדם בא קודם כל משני בני אדם אחרים, והסביבה הטבעית שלו היא בין בני אדם . אדם יכול לחיות בחלל בלי טבע מלבד מזונו או בסביבה אורבנית צפופה, אבל באי בודד לא ישרוד. ולכן יש לבסס את האדריכלות על האדם וצורתו קודם כל ולא על הטבע או כל דבר אחר. התמונה והרעיון שיש לי בראש הוא כזה: יש לבנות בתים פרטיים שיהיו כמו מספר אליפסות או כדורים שקועים באדמה מחוברים. ללא זויות ישרות כלל. זה יעניק הרגשה של חמימות וביתיות ויפתור מכל האלמנטים הקרים שקיימים כיום בבתים. אומנם אני לא פסיכולוג פרואידייני אבל יכול אני לשאר שדבר שכזה יזכיר בתת מודע רחם- מקום מוגן ונעים שזה הרגשה שבית צריך להקנות. אין מה להרבות בצבע הלבן, זאת היא סתם אחידות לא מעניינת. ניתן לצבוע במגוון צבעים פסטליים ורכים כפי שהם צבעי גוף האדם , וגם מכיוון שצבעים בוהקים מטרידים את העין (גם בריהוט אין להגזים אם זה כפי שעושים בעיצוב פנים מודרני לפעמים ) ולפתוח כל בית לאומנות של ציורי קיר ואומנות שהיא הדבר האנושי ביותר. ומכיוון שצבעים פסטליים לא קונטרסטים כל כך אחד לשני ניתן לנצל את חוש הראייה עד תום ולהשתמש בשלל צבעים וגוונים על קיר אחד בדוגמאות שונות. יש להמנע מלבנות כל בלוקים ענקיים של בתים זהים. הדבר גורם לתחושה שהאדם שמתגורר בדירה בהם אינו מיוחד , הוא אחד מ..וזה מוביל לבדידות ואם התקציב לא מאפשר ליחד יותר מידי אז לפחות לצבוע כל בית בצבעים שונים ודגמאות שונות. ואולי להפוך את דלת הכניסה למושא לציורים או פוסטרים -כל אחד ישים מה שלפי אופיו. לגבי משרדים וכדומה , שם ניתן באמת להשתמש בזוויות ישרות מכיוון שמקום שכזה דורש הרגשת סדר שקיימת בצורה חזקה בצורות זויתיות , אבל אין להפריז כמו שהיום עושים, כי גם שם יש צורך בחמימות, המשרד המרובע האפור זה דבר איום. הדבר היחיד שיש לבנות כפי שבונים המודרניסטים זה קסרקטינים ושאר מבני צבא. קראתי אגב את המאמר המצויין המצורף לפורום זה על אדריכלות האנתרופוספיה ושמחתי מאוד שיש זרם כל כך מתאים לדעות שלי. אבל כשראיתי תמונות של המבנים שנבנו ברוח זאת התאכזבתי מעט,שם יש אומנם קווים רבים מעוגלים אבל עדיין אין סלידה מהזווית וזה רחוק מלממש את התמונה שיש לי בראש. הוסף על כך קראתי עוד על האנרופסופיה בכללי שלא כאדריכלות והיא ממש גובלת בלהיות כת דתית עם דעות ללא ביסוס שלא תמיד אפשר להסכים איתם. מה שכן הבנתי מקיום זרם זה זה שאני ממש לא היחיד שרוצה להגיב על האדריכלות שיש עכשיו, ולהפוך אותה לאנושית יותר. שאלה אחת שמטרידה אותי היא מדוע אם כך לא רואים בכלל מבנים אנושיים ואורגניים שכאלה?
התיאוריה של אדריכלות
פעם מישהו כתב שהאדריכל מתכנן עם ריח המרק שאמא שלו האכילה אותו כשהיה קטן. [ד"ר עמי רן, המו"ל של אדריכלות ישראלית]. יש הרבה במשפט הזה. אנחנו מתכננים מתוך מי שאנחנו. איך שגדלנו, באיזה תנאים, במה האמננו, בתרבות שלתוכה נולדנו, המצב הפוליטי, הגיאוגרפי, האקלימי, הכלכלי ועוד ועוד. האנושות מתפתחת מתוך ניסוי ותהיה. אנחנו [האנשים] שונים ומתכננים שונה. יש משהו נפלא ברבגוניות הזאת ורק בדיעבד [במבט אחורה] האנשים יגידו עד כמה הצלחנו. התנועה הזאת, של ניסוי ותהיה, היא האבולוציה שלנו. זהו כח החיים שדוחף אותנו לחפש פתרונות נוספים, לחדש, להמציא ולהתפתח. לעיתים, יש מחירים בדרך. זהו מחיר שאנחנו חייבים לשלם בשביל לא להפסיק את התנועה. בכדי לקפוץ לים האינסופי הזה של האפשרויות, צריך לדעת מה היה קודם. אין טעם להמציא שוב ושוב את הגלגל. אפשר [לעיתים] ללמוד משהו מקודמינו. וגם כדאי שיהיה לנו ברור לאן אנחנו רוצים להגיע. אם יש לך רצון לשים טביעת אצבע משלך בעולם... אדריכלות היא מקצוע נפלא בשבילך. ולעולם יהיה מה להגיד בבוא העת אם עשית לו טוב
 

גולי מ

New member
עכשיו חזרתי. עייפה. אתייחס מחר/תים

התיאוריה של אדריכלות
פעם מישהו כתב שהאדריכל מתכנן עם ריח המרק שאמא שלו האכילה אותו כשהיה קטן. [ד"ר עמי רן, המו"ל של אדריכלות ישראלית]. יש הרבה במשפט הזה. אנחנו מתכננים מתוך מי שאנחנו. איך שגדלנו, באיזה תנאים, במה האמננו, בתרבות שלתוכה נולדנו, המצב הפוליטי, הגיאוגרפי, האקלימי, הכלכלי ועוד ועוד. האנושות מתפתחת מתוך ניסוי ותהיה. אנחנו [האנשים] שונים ומתכננים שונה. יש משהו נפלא ברבגוניות הזאת ורק בדיעבד [במבט אחורה] האנשים יגידו עד כמה הצלחנו. התנועה הזאת, של ניסוי ותהיה, היא האבולוציה שלנו. זהו כח החיים שדוחף אותנו לחפש פתרונות נוספים, לחדש, להמציא ולהתפתח. לעיתים, יש מחירים בדרך. זהו מחיר שאנחנו חייבים לשלם בשביל לא להפסיק את התנועה. בכדי לקפוץ לים האינסופי הזה של האפשרויות, צריך לדעת מה היה קודם. אין טעם להמציא שוב ושוב את הגלגל. אפשר [לעיתים] ללמוד משהו מקודמינו. וגם כדאי שיהיה לנו ברור לאן אנחנו רוצים להגיע. אם יש לך רצון לשים טביעת אצבע משלך בעולם... אדריכלות היא מקצוע נפלא בשבילך. ולעולם יהיה מה להגיד בבוא העת אם עשית לו טוב
עכשיו חזרתי. עייפה. אתייחס מחר/תים
 

Narciss

New member
אוקיי..אבל לא הבנתי את דעתך על

התיאוריה של אדריכלות
פעם מישהו כתב שהאדריכל מתכנן עם ריח המרק שאמא שלו האכילה אותו כשהיה קטן. [ד"ר עמי רן, המו"ל של אדריכלות ישראלית]. יש הרבה במשפט הזה. אנחנו מתכננים מתוך מי שאנחנו. איך שגדלנו, באיזה תנאים, במה האמננו, בתרבות שלתוכה נולדנו, המצב הפוליטי, הגיאוגרפי, האקלימי, הכלכלי ועוד ועוד. האנושות מתפתחת מתוך ניסוי ותהיה. אנחנו [האנשים] שונים ומתכננים שונה. יש משהו נפלא ברבגוניות הזאת ורק בדיעבד [במבט אחורה] האנשים יגידו עד כמה הצלחנו. התנועה הזאת, של ניסוי ותהיה, היא האבולוציה שלנו. זהו כח החיים שדוחף אותנו לחפש פתרונות נוספים, לחדש, להמציא ולהתפתח. לעיתים, יש מחירים בדרך. זהו מחיר שאנחנו חייבים לשלם בשביל לא להפסיק את התנועה. בכדי לקפוץ לים האינסופי הזה של האפשרויות, צריך לדעת מה היה קודם. אין טעם להמציא שוב ושוב את הגלגל. אפשר [לעיתים] ללמוד משהו מקודמינו. וגם כדאי שיהיה לנו ברור לאן אנחנו רוצים להגיע. אם יש לך רצון לשים טביעת אצבע משלך בעולם... אדריכלות היא מקצוע נפלא בשבילך. ולעולם יהיה מה להגיד בבוא העת אם עשית לו טוב
אוקיי..אבל לא הבנתי את דעתך על
התאוריה שלי.. מין הסתם הכל באובולציה.. ומין הסתם הסקתי את כל מה שהסקתי מהסגנונות הקודמים והכל השאלה היא האם התאוריה שלי שטותית? או שיש בה רעיון טוב ואמת?
 

gerson1

New member
א. לא כל הפרסים הגדולים מאז 2000

אוקיי..אבל לא הבנתי את דעתך על
התאוריה שלי.. מין הסתם הכל באובולציה.. ומין הסתם הסקתי את כל מה שהסקתי מהסגנונות הקודמים והכל השאלה היא האם התאוריה שלי שטותית? או שיש בה רעיון טוב ואמת?
א. לא כל הפרסים הגדולים מאז 2000
האדריכלות העכשווית מדברת על שקיפות, השתלבות, התיחסות למרחב ולחלל.(כן, כמו פעם ושווה אולי בפורום היתס לעכשוי ולא למה שאנו כ"נטיבס" מביאים את הPASSE מהעולם) ב. הבעיה היא שאין תאוריה, יש אוסף של חוות דעת, גיבוב דברים. לא יצרת עדיין תיזה אלה ציון של מה לא נכון לדעתך. תיאוריה מבוססת על תיזה (המצריכה הוכחה) וכמובן אנתי תיזה. תנסה לנסח בבהירות את שאתה חושב מבלי להיתחס למה שלדעתך קיים, ואז נוכל להבחן את התאוריה של האדריכלות שאותה אתה מתיעה, .
 

Narciss

New member
אני הסברתי בסופו של דבר למה זה לא

א. לא כל הפרסים הגדולים מאז 2000
האדריכלות העכשווית מדברת על שקיפות, השתלבות, התיחסות למרחב ולחלל.(כן, כמו פעם ושווה אולי בפורום היתס לעכשוי ולא למה שאנו כ"נטיבס" מביאים את הPASSE מהעולם) ב. הבעיה היא שאין תאוריה, יש אוסף של חוות דעת, גיבוב דברים. לא יצרת עדיין תיזה אלה ציון של מה לא נכון לדעתך. תיאוריה מבוססת על תיזה (המצריכה הוכחה) וכמובן אנתי תיזה. תנסה לנסח בבהירות את שאתה חושב מבלי להיתחס למה שלדעתך קיים, ואז נוכל להבחן את התאוריה של האדריכלות שאותה אתה מתיעה, .
אני הסברתי בסופו של דבר למה זה לא
נכון ומה כן נכון ולמה בדיוק כמו בתיזה
 

gerson1

New member
בין עובדות להנחות

אני הסברתי בסופו של דבר למה זה לא
נכון ומה כן נכון ולמה בדיוק כמו בתיזה
בין עובדות להנחות
כמו שסימון אמר תמשיך לגבי התאוריה ישנו הבדל מובהק בין הנחות לעובדות-אתה הנחת הנחה ללא צורך הוכחה: בניןכמכונה-לא בדיוק מודרנה אלה פוריזם(זרם מקביל, קשור דווקא לציור נקי וכד') שווה לקרוא את עידן המכונה השלישי(סיגפריד גידאון, ריינר בנהם)
 
התיאוריה

אוקיי..אבל לא הבנתי את דעתך על
התאוריה שלי.. מין הסתם הכל באובולציה.. ומין הסתם הסקתי את כל מה שהסקתי מהסגנונות הקודמים והכל השאלה היא האם התאוריה שלי שטותית? או שיש בה רעיון טוב ואמת?
התיאוריה
כמה הערות, לגבי הגישה המודרנית, אנשים הם לא מכונות אבל כמעט כל מה שמסביבם כן. הרעיון הוא שדירה היא מכשיר, כמו סכין מהדוגמה שלך או מכונית. ככל שהדירה פועלת יותר טוב... היא מכשיר מוצלח יותר למשימה שלמענה נוצר. גם תחושות וחלומות הם חלק מהציפיות הלגיטימיות שלנו ובהחלט צריך להתיחס אליהם פרוגרמתית כמו לציפיות הגשמיות. הבעיה הגדולה ביותר בתיאוריה שלך היא שהחובה להוכיח שהיא עובדת וכדאית לאומת מה שקיים כבר היא עליך. כשהבעיות המהותיות ביותר הן הטכנולוגיה הנגישה לנו [שזה פתיר, נניח] ובעיקר המשאבים... הקרקע והכסף. בעולם המציאותי, הכסף והקרקע הם שחקנים ראשיים ואתה צריך להוכיח התכנות כלכלית בעלויות ובקרקע הנדרשת יחסית לסטנדרט. וגם... פריצות דרך בתחומנו דורשות יותר מתאוריה. צריך מקרה מבחן מ-ת-ו-כ-נ-ן. זו השפה שאדריכלים מבינים. ולא אמרתי את כל זה בכדי לרפות את ידיך, אתה מאותגר להוכיח.
 

elirz

New member
סטנדרט

התיאוריה
כמה הערות, לגבי הגישה המודרנית, אנשים הם לא מכונות אבל כמעט כל מה שמסביבם כן. הרעיון הוא שדירה היא מכשיר, כמו סכין מהדוגמה שלך או מכונית. ככל שהדירה פועלת יותר טוב... היא מכשיר מוצלח יותר למשימה שלמענה נוצר. גם תחושות וחלומות הם חלק מהציפיות הלגיטימיות שלנו ובהחלט צריך להתיחס אליהם פרוגרמתית כמו לציפיות הגשמיות. הבעיה הגדולה ביותר בתיאוריה שלך היא שהחובה להוכיח שהיא עובדת וכדאית לאומת מה שקיים כבר היא עליך. כשהבעיות המהותיות ביותר הן הטכנולוגיה הנגישה לנו [שזה פתיר, נניח] ובעיקר המשאבים... הקרקע והכסף. בעולם המציאותי, הכסף והקרקע הם שחקנים ראשיים ואתה צריך להוכיח התכנות כלכלית בעלויות ובקרקע הנדרשת יחסית לסטנדרט. וגם... פריצות דרך בתחומנו דורשות יותר מתאוריה. צריך מקרה מבחן מ-ת-ו-כ-נ-ן. זו השפה שאדריכלים מבינים. ולא אמרתי את כל זה בכדי לרפות את ידיך, אתה מאותגר להוכיח.
סטנדרט
נרקיס היקר אתה מזכיר לי נשכחות, גם אני בתחילת דרכי פינטזתי רבות על כל מיני צורות אמורפיות. רק מה שקורה הוא, שנסיון החיים מפגיש אותך עם המציאות הממשית. שזה אומר נגרים, אינסטלטורים ברזלנים, מסגרים וכו' וכמה שתפרט בשירטוט את הרעיון כולל חתכים פריסות והדמיות בקנ:מ מפורט ביותר אפילו 1:1 -ואז או שאתה מקבל מאיש הביצוע פטיש בראש או שהמחיר שתקבל על כל סטיה מ90 או 45 מעלות ידכא אותך להתגעגע לפטיש בראש. אבל אל תתיאש צריכים תמיד צעירים כמוך עם ראש פתוח. כי בטכנולוגיות הזמינות כהיום חלק נכבד ממוצרי היסוד המרכיבים בית מודרני אפשר לבצע בזווית ובקוים הרבה יותר מעניינים.
 

Narciss

New member
לגבי משאבים

התיאוריה
כמה הערות, לגבי הגישה המודרנית, אנשים הם לא מכונות אבל כמעט כל מה שמסביבם כן. הרעיון הוא שדירה היא מכשיר, כמו סכין מהדוגמה שלך או מכונית. ככל שהדירה פועלת יותר טוב... היא מכשיר מוצלח יותר למשימה שלמענה נוצר. גם תחושות וחלומות הם חלק מהציפיות הלגיטימיות שלנו ובהחלט צריך להתיחס אליהם פרוגרמתית כמו לציפיות הגשמיות. הבעיה הגדולה ביותר בתיאוריה שלך היא שהחובה להוכיח שהיא עובדת וכדאית לאומת מה שקיים כבר היא עליך. כשהבעיות המהותיות ביותר הן הטכנולוגיה הנגישה לנו [שזה פתיר, נניח] ובעיקר המשאבים... הקרקע והכסף. בעולם המציאותי, הכסף והקרקע הם שחקנים ראשיים ואתה צריך להוכיח התכנות כלכלית בעלויות ובקרקע הנדרשת יחסית לסטנדרט. וגם... פריצות דרך בתחומנו דורשות יותר מתאוריה. צריך מקרה מבחן מ-ת-ו-כ-נ-ן. זו השפה שאדריכלים מבינים. ולא אמרתי את כל זה בכדי לרפות את ידיך, אתה מאותגר להוכיח.
לגבי משאבים
דבר ראשון, דווקא על פי ידעתי היום בעזרת השיטה של בניית כיפות בעזרת כרית שמנפחים שמצפים בבטון (אין לי מושג איך התהליך הזה נקרא) זה יוצא זול ופי כמה וכמה יותר מהיר לבנות מבנה בצורת כיפה מאשר לבנות קופסא מרובעת.. אבל לצערי הידיעות שלי בנושא הזה לא מושלמות ויכול להיות באמת שזה רעיון אוטופי, אבל מה רע במשהו אוטופי לשאוף אליו? ואפילו אם העלויות יותר גבוהות, סה"כ הויקטוריאניים וברוקיים בהחלט יכלו לחסוך כסף ולהוריד את הקישוטים המפוארים שלהם אבל זה לא היה המצב, הם העדיפו יופי שכזה. הכל עניין של עדיפות ומה חשוב זה אולי לא יעמוד ישר במבחן של המציאות העכשווית אבל סה"כ גם עשורים על גבי עשורים להחדיר את התפיסה שלו לתודעה המקובעת של אנשים. ראו: מגדל אייפל שנחשב לכיעור נוראי ורצו להשמידו...
 

gerson1

New member
כיפה בבטון בלון לא זולה יותר

לגבי משאבים
דבר ראשון, דווקא על פי ידעתי היום בעזרת השיטה של בניית כיפות בעזרת כרית שמנפחים שמצפים בבטון (אין לי מושג איך התהליך הזה נקרא) זה יוצא זול ופי כמה וכמה יותר מהיר לבנות מבנה בצורת כיפה מאשר לבנות קופסא מרובעת.. אבל לצערי הידיעות שלי בנושא הזה לא מושלמות ויכול להיות באמת שזה רעיון אוטופי, אבל מה רע במשהו אוטופי לשאוף אליו? ואפילו אם העלויות יותר גבוהות, סה"כ הויקטוריאניים וברוקיים בהחלט יכלו לחסוך כסף ולהוריד את הקישוטים המפוארים שלהם אבל זה לא היה המצב, הם העדיפו יופי שכזה. הכל עניין של עדיפות ומה חשוב זה אולי לא יעמוד ישר במבחן של המציאות העכשווית אבל סה"כ גם עשורים על גבי עשורים להחדיר את התפיסה שלו לתודעה המקובעת של אנשים. ראו: מגדל אייפל שנחשב לכיעור נוראי ורצו להשמידו...
כיפה בבטון בלון לא זולה יותר
FERRO CEMENT כן
 

gerson1

New member
בגדול מדברים על יצירת תבנית

היא יותר יקרה בצורה משמעותית?
בגדול מדברים על יצירת תבנית
זה נכון שהבלון יוצר את הקימור הפנימי(מאוד מדויק-לא אמורפי!) אך צריך תבנית נקבית, כלומר המכסה את כל הכיפה וטפסנות, כולל סידור הזיון. ניתן גם לבנות צורות אמורפיות יותר על ידי שימוש בתערובת חול ומלט)FERRO CEMENT כאמור ו/או שימוש בחומרים מורכבים כבטון מחוזק בסיבי זכוכית, קרבון ו/או קבלר. ממקומי אני מודע שככל ואתה פחות כבול היצירה פורצת למקומות אחרים
 

Narciss

New member
תראו את זה!

בגדול מדברים על יצירת תבנית
זה נכון שהבלון יוצר את הקימור הפנימי(מאוד מדויק-לא אמורפי!) אך צריך תבנית נקבית, כלומר המכסה את כל הכיפה וטפסנות, כולל סידור הזיון. ניתן גם לבנות צורות אמורפיות יותר על ידי שימוש בתערובת חול ומלט)FERRO CEMENT כאמור ו/או שימוש בחומרים מורכבים כבטון מחוזק בסיבי זכוכית, קרבון ו/או קבלר. ממקומי אני מודע שככל ואתה פחות כבול היצירה פורצת למקומות אחרים
תראו את זה!
שם בנו את הבית בחומרים חסכוניים מבחינה כלכלית.. http://en.wikipedia.org/wiki/Xanadu_House
 

Narciss

New member
רשומים שם הסיבות גם איפשהו

ולמה לדעתך הפרויקט נשאר ניסיוני
אם היה מוצלח כל כך?
רשומים שם הסיבות גם איפשהו
מעבר לבנייה בחומר הנ"ל היה עוד המון דברים שמה טכנלוגיה..בית העתיד וזה צרך המון חשמל..למשל זה בעצם היה גם העיקר בנושא... על החומר לא ראיתי שכתוב איזשהם תלונות
 

Narciss

New member
לגבי הטענה שהכל מסביבינו מכונות

התיאוריה
כמה הערות, לגבי הגישה המודרנית, אנשים הם לא מכונות אבל כמעט כל מה שמסביבם כן. הרעיון הוא שדירה היא מכשיר, כמו סכין מהדוגמה שלך או מכונית. ככל שהדירה פועלת יותר טוב... היא מכשיר מוצלח יותר למשימה שלמענה נוצר. גם תחושות וחלומות הם חלק מהציפיות הלגיטימיות שלנו ובהחלט צריך להתיחס אליהם פרוגרמתית כמו לציפיות הגשמיות. הבעיה הגדולה ביותר בתיאוריה שלך היא שהחובה להוכיח שהיא עובדת וכדאית לאומת מה שקיים כבר היא עליך. כשהבעיות המהותיות ביותר הן הטכנולוגיה הנגישה לנו [שזה פתיר, נניח] ובעיקר המשאבים... הקרקע והכסף. בעולם המציאותי, הכסף והקרקע הם שחקנים ראשיים ואתה צריך להוכיח התכנות כלכלית בעלויות ובקרקע הנדרשת יחסית לסטנדרט. וגם... פריצות דרך בתחומנו דורשות יותר מתאוריה. צריך מקרה מבחן מ-ת-ו-כ-נ-ן. זו השפה שאדריכלים מבינים. ולא אמרתי את כל זה בכדי לרפות את ידיך, אתה מאותגר להוכיח.
לגבי הטענה שהכל מסביבינו מכונות
נכון, בהחלט נכון אבל אם תשים לב כל מכונה מכוסה בשלדה יפה ומעוצבת שלא יהיה מגעיל להסתכל עליה ולהמצא ליידה..מכונית זה דוגמא טובה שלא לדבר על בתוכה. מסתירים את המכונה הלא אנושית. מקנים אסתטיקה דירה או כל ארכיטקטורה היא מכשיר, אפשר לומר, אבל זה לא תירוץ לעשותו למקום קר. ואני אומר, מדוע לא לבסס את האסתטיקה הזאת על הדבר היפה והקרוב אלינו מכל? גוף האדם עצמו נוסף על כך ניתן לומר על אדריכלות שמעבר למכשיר היא גם אומנות משמע היא לא מכונה גרידא, ושלילת ה"אומנתיות" ממנה תהפוך אותה ללא נעימה ולכן לא מתאמיה לפונקציה הכי בסיסית שלה- איכלוס אנשים. אף אחד לא רוצה לגור במפעל.
 

gerson1

New member
א. למה לא לגור במפעל? (לופט?)

לגבי הטענה שהכל מסביבינו מכונות
נכון, בהחלט נכון אבל אם תשים לב כל מכונה מכוסה בשלדה יפה ומעוצבת שלא יהיה מגעיל להסתכל עליה ולהמצא ליידה..מכונית זה דוגמא טובה שלא לדבר על בתוכה. מסתירים את המכונה הלא אנושית. מקנים אסתטיקה דירה או כל ארכיטקטורה היא מכשיר, אפשר לומר, אבל זה לא תירוץ לעשותו למקום קר. ואני אומר, מדוע לא לבסס את האסתטיקה הזאת על הדבר היפה והקרוב אלינו מכל? גוף האדם עצמו נוסף על כך ניתן לומר על אדריכלות שמעבר למכשיר היא גם אומנות משמע היא לא מכונה גרידא, ושלילת ה"אומנתיות" ממנה תהפוך אותה ללא נעימה ולכן לא מתאמיה לפונקציה הכי בסיסית שלה- איכלוס אנשים. אף אחד לא רוצה לגור במפעל.
א. למה לא לגור במפעל? (לופט?)
ב. תחזור לPURISTS לה קורבוזיה, אגב, במבט למנוע של בוגטי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה