התייעצות

מצב
הנושא נעול.

ענת 5555

New member
התייעצות

התייעצות
אשמח לקבל התייחסות של בעלי הנסיון... הבן שלי עוד מעט בן 3 שנים. בגיל 1.3 זיהה כ- 7 צבעים ו- 8 צורות גיאומטריות (לא דיבר אלא הצביע), מגיל שנה וחצי הוא נהיה 'פריק' של רצפים. למשל, רצף מקרי של 16 צורות גיאומטריות שציירתי פעם, הפך להיות סדר חובה - חייב להיות באותו הסדר - עד היום! ואוי לי אם אעשה שינויים. הוא מאד אוהב מספרים, ומגיל שנה וחצי מסדר ברצף את הספרות 1-10, מגיל שנתיים מסדר א-ב לפי הסדר ומדקלם קדימה ולאחרונה גיליתי שגם אחורה את כל הרצף, יותר מהר ממני. הוא מתעניין בקריאה ומתעסק הרבה עם אותיות, ועם מילים - באיזה אות מתחילה המילה. בגן קוראים לו 'דוקטור', ובסביבה כל הזמן אומרים שהוא מחונן ושואלים אותו שאלות על אותיות, מספרים וכו'. חוץ מזה יש לו יכולת ריכוז נפלאה, שליטה טובה של מוטוריקה עדינה. וכאן מגיעה השאלה. לפני כמה ימים פגשנו מישהי שאני מכירה, ככה ב'סופר', והבן שלי אמר לה: 'אני אוהב מספרים'. נשתלתי. נראה לי שהוא קלט שזה מרשים אנשים וניסה להרשים אותה כך. השאלה היא - האם להוריד הילוך לגבי האותיות והמספרים, אולי גם לבקש מהסביבה קצת פחות להתלהב. החשש שלי שהוא יפתח את הבטחון העצמי שלו סביב זה. וגם - האם יכול להיות שהוא באמת מחונן, או שפשוט ילד אינטליגנטי?
 

Kalla

New member
אינני אשת מקצוע

התייעצות
אשמח לקבל התייחסות של בעלי הנסיון... הבן שלי עוד מעט בן 3 שנים. בגיל 1.3 זיהה כ- 7 צבעים ו- 8 צורות גיאומטריות (לא דיבר אלא הצביע), מגיל שנה וחצי הוא נהיה 'פריק' של רצפים. למשל, רצף מקרי של 16 צורות גיאומטריות שציירתי פעם, הפך להיות סדר חובה - חייב להיות באותו הסדר - עד היום! ואוי לי אם אעשה שינויים. הוא מאד אוהב מספרים, ומגיל שנה וחצי מסדר ברצף את הספרות 1-10, מגיל שנתיים מסדר א-ב לפי הסדר ומדקלם קדימה ולאחרונה גיליתי שגם אחורה את כל הרצף, יותר מהר ממני. הוא מתעניין בקריאה ומתעסק הרבה עם אותיות, ועם מילים - באיזה אות מתחילה המילה. בגן קוראים לו 'דוקטור', ובסביבה כל הזמן אומרים שהוא מחונן ושואלים אותו שאלות על אותיות, מספרים וכו'. חוץ מזה יש לו יכולת ריכוז נפלאה, שליטה טובה של מוטוריקה עדינה. וכאן מגיעה השאלה. לפני כמה ימים פגשנו מישהי שאני מכירה, ככה ב'סופר', והבן שלי אמר לה: 'אני אוהב מספרים'. נשתלתי. נראה לי שהוא קלט שזה מרשים אנשים וניסה להרשים אותה כך. השאלה היא - האם להוריד הילוך לגבי האותיות והמספרים, אולי גם לבקש מהסביבה קצת פחות להתלהב. החשש שלי שהוא יפתח את הבטחון העצמי שלו סביב זה. וגם - האם יכול להיות שהוא באמת מחונן, או שפשוט ילד אינטליגנטי?
אינני אשת מקצוע
ולכן לא יהיה מוסמך מצידי לענות על השאלה אם בנך מחונן (אם כי כך זה בהחלט נראה מהתיאורים שלך), אך לגבי השאלה השנייה: בשום אופן לא הייתי בולמת ילד שמתעניין ולומד מיוזמתו. לגבי תגובות - לכל תכונה יוצאת דופן, כולל כישרון רב, יש פלוסים ומינוסים. במקרה הזה, את דואגת שהילד יחוש גאוות יתר בגלל איך שהסביבה מגיבה אליו, וזה ישפיע על התנהגותו. אם את מרגישה שזה מה שקורה, אולי באמת כדאי לדבר עם אנשים בקרבתו של הילד ולבקש מהם לרסן מעט את ההתלהבות, אך לא תוכלי למנוע את התגובות של מכרים קרובים פחות ושל זרים. אז היות ולא ניתן לשנות את כל העולם, עוד יותר נכון, אולי, לחנך את הילד עצמו ולהבהיר לו שאמנם הכשרון שלו זה דבר מבורך, אך יש עוד תכונות חשובות לא פחות, כגון צניעות, כבוד לאחרים, גם אם הם פחות מוכשרים ממנו וכו'.
 
ומה רע בכך

התייעצות
אשמח לקבל התייחסות של בעלי הנסיון... הבן שלי עוד מעט בן 3 שנים. בגיל 1.3 זיהה כ- 7 צבעים ו- 8 צורות גיאומטריות (לא דיבר אלא הצביע), מגיל שנה וחצי הוא נהיה 'פריק' של רצפים. למשל, רצף מקרי של 16 צורות גיאומטריות שציירתי פעם, הפך להיות סדר חובה - חייב להיות באותו הסדר - עד היום! ואוי לי אם אעשה שינויים. הוא מאד אוהב מספרים, ומגיל שנה וחצי מסדר ברצף את הספרות 1-10, מגיל שנתיים מסדר א-ב לפי הסדר ומדקלם קדימה ולאחרונה גיליתי שגם אחורה את כל הרצף, יותר מהר ממני. הוא מתעניין בקריאה ומתעסק הרבה עם אותיות, ועם מילים - באיזה אות מתחילה המילה. בגן קוראים לו 'דוקטור', ובסביבה כל הזמן אומרים שהוא מחונן ושואלים אותו שאלות על אותיות, מספרים וכו'. חוץ מזה יש לו יכולת ריכוז נפלאה, שליטה טובה של מוטוריקה עדינה. וכאן מגיעה השאלה. לפני כמה ימים פגשנו מישהי שאני מכירה, ככה ב'סופר', והבן שלי אמר לה: 'אני אוהב מספרים'. נשתלתי. נראה לי שהוא קלט שזה מרשים אנשים וניסה להרשים אותה כך. השאלה היא - האם להוריד הילוך לגבי האותיות והמספרים, אולי גם לבקש מהסביבה קצת פחות להתלהב. החשש שלי שהוא יפתח את הבטחון העצמי שלו סביב זה. וגם - האם יכול להיות שהוא באמת מחונן, או שפשוט ילד אינטליגנטי?
ומה רע בכך
שמה שהוא אוהב וטוב בו יעזור לו לפתח בטחון עצמי? וכן, יכול להיות שהוא מחונן (מה זה "פשוט ילד אינטיליגנטי"?)
 

charmedgirl

New member
ילד מחונן

התייעצות
אשמח לקבל התייחסות של בעלי הנסיון... הבן שלי עוד מעט בן 3 שנים. בגיל 1.3 זיהה כ- 7 צבעים ו- 8 צורות גיאומטריות (לא דיבר אלא הצביע), מגיל שנה וחצי הוא נהיה 'פריק' של רצפים. למשל, רצף מקרי של 16 צורות גיאומטריות שציירתי פעם, הפך להיות סדר חובה - חייב להיות באותו הסדר - עד היום! ואוי לי אם אעשה שינויים. הוא מאד אוהב מספרים, ומגיל שנה וחצי מסדר ברצף את הספרות 1-10, מגיל שנתיים מסדר א-ב לפי הסדר ומדקלם קדימה ולאחרונה גיליתי שגם אחורה את כל הרצף, יותר מהר ממני. הוא מתעניין בקריאה ומתעסק הרבה עם אותיות, ועם מילים - באיזה אות מתחילה המילה. בגן קוראים לו 'דוקטור', ובסביבה כל הזמן אומרים שהוא מחונן ושואלים אותו שאלות על אותיות, מספרים וכו'. חוץ מזה יש לו יכולת ריכוז נפלאה, שליטה טובה של מוטוריקה עדינה. וכאן מגיעה השאלה. לפני כמה ימים פגשנו מישהי שאני מכירה, ככה ב'סופר', והבן שלי אמר לה: 'אני אוהב מספרים'. נשתלתי. נראה לי שהוא קלט שזה מרשים אנשים וניסה להרשים אותה כך. השאלה היא - האם להוריד הילוך לגבי האותיות והמספרים, אולי גם לבקש מהסביבה קצת פחות להתלהב. החשש שלי שהוא יפתח את הבטחון העצמי שלו סביב זה. וגם - האם יכול להיות שהוא באמת מחונן, או שפשוט ילד אינטליגנטי?
ילד מחונן
ענת שלום התלהבתי מהילד שלך.אשמח לפגוש אותו.הוא נשמע חמוד מאוד.(נאמר בהומור) ולעניננו:בשום אופן לא לעצור אותו ולא להוריד לו התלהבות.לפי מה שאת כותבת הוא נשמע מחונן,אבל 'מחונן' ניתן לקבוע לפי מבחנים,והילד שלך עוד צעיר מדי.שבני(10) היה בן4 הוא אמר לגננת שהוא הכי טוב בחשבון ועד היום זה נכון.מה שכן, בנוסף תעבדי גם על תחומים אחרים אם הוא צריך בהם חיזוקים.כל כישרון מטפחים,לא עוצרים.
 
אפשר לקבוע אם הוא "מחונן" גם עכשיו

ילד מחונן
ענת שלום התלהבתי מהילד שלך.אשמח לפגוש אותו.הוא נשמע חמוד מאוד.(נאמר בהומור) ולעניננו:בשום אופן לא לעצור אותו ולא להוריד לו התלהבות.לפי מה שאת כותבת הוא נשמע מחונן,אבל 'מחונן' ניתן לקבוע לפי מבחנים,והילד שלך עוד צעיר מדי.שבני(10) היה בן4 הוא אמר לגננת שהוא הכי טוב בחשבון ועד היום זה נכון.מה שכן, בנוסף תעבדי גם על תחומים אחרים אם הוא צריך בהם חיזוקים.כל כישרון מטפחים,לא עוצרים.
אפשר לקבוע אם הוא "מחונן" גם עכשיו
(ע"י אבחון) השאלה היא לשם מה...
 
צריך לעודד ילדים ללמוד.

התייעצות
אשמח לקבל התייחסות של בעלי הנסיון... הבן שלי עוד מעט בן 3 שנים. בגיל 1.3 זיהה כ- 7 צבעים ו- 8 צורות גיאומטריות (לא דיבר אלא הצביע), מגיל שנה וחצי הוא נהיה 'פריק' של רצפים. למשל, רצף מקרי של 16 צורות גיאומטריות שציירתי פעם, הפך להיות סדר חובה - חייב להיות באותו הסדר - עד היום! ואוי לי אם אעשה שינויים. הוא מאד אוהב מספרים, ומגיל שנה וחצי מסדר ברצף את הספרות 1-10, מגיל שנתיים מסדר א-ב לפי הסדר ומדקלם קדימה ולאחרונה גיליתי שגם אחורה את כל הרצף, יותר מהר ממני. הוא מתעניין בקריאה ומתעסק הרבה עם אותיות, ועם מילים - באיזה אות מתחילה המילה. בגן קוראים לו 'דוקטור', ובסביבה כל הזמן אומרים שהוא מחונן ושואלים אותו שאלות על אותיות, מספרים וכו'. חוץ מזה יש לו יכולת ריכוז נפלאה, שליטה טובה של מוטוריקה עדינה. וכאן מגיעה השאלה. לפני כמה ימים פגשנו מישהי שאני מכירה, ככה ב'סופר', והבן שלי אמר לה: 'אני אוהב מספרים'. נשתלתי. נראה לי שהוא קלט שזה מרשים אנשים וניסה להרשים אותה כך. השאלה היא - האם להוריד הילוך לגבי האותיות והמספרים, אולי גם לבקש מהסביבה קצת פחות להתלהב. החשש שלי שהוא יפתח את הבטחון העצמי שלו סביב זה. וגם - האם יכול להיות שהוא באמת מחונן, או שפשוט ילד אינטליגנטי?
צריך לעודד ילדים ללמוד.
אין שום מניעה בזה שהוא ינסה להתחבב על סובביו בעזרת ידענותו. עם הזמן הוא גם ילמד מה אנשים לא אוהבים לשמוע כמו שהוא כבר למד מה הם כן אוהבים לשמוע. הסירי דאגה מליבך.
 

ענת 5555

New member
תודה.

צריך לעודד ילדים ללמוד.
אין שום מניעה בזה שהוא ינסה להתחבב על סובביו בעזרת ידענותו. עם הזמן הוא גם ילמד מה אנשים לא אוהבים לשמוע כמו שהוא כבר למד מה הם כן אוהבים לשמוע. הסירי דאגה מליבך.
תודה.
מצד אחד, מרגישים כשיש לילד שלך יכולות בולטות וזה מהנה, משמח ומלהיב, ומצד שני - לא רוצה להפוך אותו ל'דוקטור' במובן השלילי של המילה. תודה על ההתייחסויות.
 
מהו המובן השלילי של המילה?

תודה.
מצד אחד, מרגישים כשיש לילד שלך יכולות בולטות וזה מהנה, משמח ומלהיב, ומצד שני - לא רוצה להפוך אותו ל'דוקטור' במובן השלילי של המילה. תודה על ההתייחסויות.
מהו המובן השלילי של המילה?
 
לי? ../images/Emo12.gif

יש לך בן איינשטיין
כנראה בגלל הגנים שלך.
לי?
 

Mור

New member
היי ענת

תודה.
מצד אחד, מרגישים כשיש לילד שלך יכולות בולטות וזה מהנה, משמח ומלהיב, ומצד שני - לא רוצה להפוך אותו ל'דוקטור' במובן השלילי של המילה. תודה על ההתייחסויות.
היי ענת
מניסיוני עם ילד כזה, אני מבינה את החששות שלך, את רוצה להיות שקטה ובטוחה שיהיה לו טוב, שיהיו לו חברים, שיהיה "כמו כולם" , האם אני צודקת? זו בהחלט הרגשה טבעית של הורים, אבל אם הוא לא כמו כולם, לא תצליחי לחסום אותו וגם לא כדאי. מה שכן בהחלט כדאי זה להיות מודעים לכל ההבטים של מחוננות. כי בהחלט יש הבטים טובים אבל יש גם כאלו שפחות טובים. אני היום מצטערת שלא פעלתי בזמן עם הבן שלי. בגלל שלא איבחנו אותו בזמן, ולא ידענו על הקשיים שנלווים לכך, זה הפך להיות בעייתי, (בעיות חברתיות, שיעמום בכיתה, פער בין היכולת הרגשית ליכולת הקוגניטיבית ועוד), אם תדעי תוכלי להתמודד, והוא יקבל ממך את התמיכה שהוא זקוק לה. עכשיו כשהוא קטן מתלהבים אבל ככל שהוא יגדל, אולי גם יקנאו ואולי יהיו התיחסויות שונות. בקיצור, בהצלחה, אם את כאן ושואלת-את בדרך הנכונה.
 

ענת 5555

New member
מור

היי ענת
מניסיוני עם ילד כזה, אני מבינה את החששות שלך, את רוצה להיות שקטה ובטוחה שיהיה לו טוב, שיהיו לו חברים, שיהיה "כמו כולם" , האם אני צודקת? זו בהחלט הרגשה טבעית של הורים, אבל אם הוא לא כמו כולם, לא תצליחי לחסום אותו וגם לא כדאי. מה שכן בהחלט כדאי זה להיות מודעים לכל ההבטים של מחוננות. כי בהחלט יש הבטים טובים אבל יש גם כאלו שפחות טובים. אני היום מצטערת שלא פעלתי בזמן עם הבן שלי. בגלל שלא איבחנו אותו בזמן, ולא ידענו על הקשיים שנלווים לכך, זה הפך להיות בעייתי, (בעיות חברתיות, שיעמום בכיתה, פער בין היכולת הרגשית ליכולת הקוגניטיבית ועוד), אם תדעי תוכלי להתמודד, והוא יקבל ממך את התמיכה שהוא זקוק לה. עכשיו כשהוא קטן מתלהבים אבל ככל שהוא יגדל, אולי גם יקנאו ואולי יהיו התיחסויות שונות. בקיצור, בהצלחה, אם את כאן ושואלת-את בדרך הנכונה.
מור
נגעת בדיוק בחששות. תודה. אז עוד משהו, טוב? אני מוצאת את עצמי לפעמים, יותר שואלת ומתפעלת מילדים של אחרים, מאשר מספרת על הבן שלי, כי אני יודעת שאם אספר על ההישגים שלו - זה קצת ילחיץ. ואז אני מוצאת עצמי דווקא מדגישה תחומים שהוא פחות טוב בהם. איך התמודדת עם זה?
 

Mור

New member
היי ענת

מור
נגעת בדיוק בחששות. תודה. אז עוד משהו, טוב? אני מוצאת את עצמי לפעמים, יותר שואלת ומתפעלת מילדים של אחרים, מאשר מספרת על הבן שלי, כי אני יודעת שאם אספר על ההישגים שלו - זה קצת ילחיץ. ואז אני מוצאת עצמי דווקא מדגישה תחומים שהוא פחות טוב בהם. איך התמודדת עם זה?
היי ענת
סליחה על האיחור בתגובה, לא הייתי כמה ימים, אם תספרי על ההשגים שלו אז "זה ילחיץ", את מי זה ילחיץ? אותך? אותו? היום הבן שלי כבר גדול (בן 14), היום הוא מודע ליכולות שלו, וכאשר אני מדברת על זה ומתגאה זה עושה לו טוב, למעשה ככל שיותר דיברתי על זה, הוא יותר התחזק בבטחון שלו בעצמו. אין מה לחשוש משחצנות, לדעתי הדבר הכי חשוב זה שיהיה לו בטחון בעצמו, ולשם כך הוא זקוק להרבה עידוד. הבן שלי הרגיש שונה, וכל הסביבה התיחסה אליו ככה, רק אחרי שהתחלתי הרבה להתעסק בזה (אבחונים, דיבורים ובירורים וחוגים למחוננים) הוא התחיל להפתח ולהרגיש בטחון ולבטא את עצמו. אל תחששי, תעודדי כמה שיותר, תתגאי כמה שיותר, אם לא ממך ממי הוא ישמע עידוד? רוב הסיכויים שהסביבה תקנא, ותציק וגם המורים לא קל להם להתמודד עם ילדים כאלו והם לעיתים מזיקים. בהצלחה ותאמיני בעצמך ובו.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

היי ענת
סליחה על האיחור בתגובה, לא הייתי כמה ימים, אם תספרי על ההשגים שלו אז "זה ילחיץ", את מי זה ילחיץ? אותך? אותו? היום הבן שלי כבר גדול (בן 14), היום הוא מודע ליכולות שלו, וכאשר אני מדברת על זה ומתגאה זה עושה לו טוב, למעשה ככל שיותר דיברתי על זה, הוא יותר התחזק בבטחון שלו בעצמו. אין מה לחשוש משחצנות, לדעתי הדבר הכי חשוב זה שיהיה לו בטחון בעצמו, ולשם כך הוא זקוק להרבה עידוד. הבן שלי הרגיש שונה, וכל הסביבה התיחסה אליו ככה, רק אחרי שהתחלתי הרבה להתעסק בזה (אבחונים, דיבורים ובירורים וחוגים למחוננים) הוא התחיל להפתח ולהרגיש בטחון ולבטא את עצמו. אל תחששי, תעודדי כמה שיותר, תתגאי כמה שיותר, אם לא ממך ממי הוא ישמע עידוד? רוב הסיכויים שהסביבה תקנא, ותציק וגם המורים לא קל להם להתמודד עם ילדים כאלו והם לעיתים מזיקים. בהצלחה ותאמיני בעצמך ובו.

הכי חשוב לילד שירגיש שההורים שלו גאים בו ומאמינים בו. רק ככה הוא ילמד להאמין בעצמו (ועם כל הכבוד, אני מייחסת יותר חשיבות למה שהוא יחשוב על עצמו ולא למה שהאחרים יחשבו עליו).
 

ענת 5555

New member
תודה תודה


הכי חשוב לילד שירגיש שההורים שלו גאים בו ומאמינים בו. רק ככה הוא ילמד להאמין בעצמו (ועם כל הכבוד, אני מייחסת יותר חשיבות למה שהוא יחשוב על עצמו ולא למה שהאחרים יחשבו עליו).
תודה תודה
לא ביקרתי כאן בתקופה האחרונה. תודה לכן על העצות. קל להיכנס לפינות, וצריך עזרה כדי לצאת מהן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה