וולטר קניג (צ'כוב) מגיע לארץ

subatoi

New member
שאטנר, נימוי, קניג וגם גרייס לי וויטני,

(ראנד) התגיירה בשנות ה-50 ואח"כ התחתנה עם יהודי ממוצא סורי. היא ביקרה בארץ ב-1983 עם בנה, ובספר שלה יש תמונה שלה בכותל. בהמשך הטיול, בביקור בכנסית "גת שמנים" הקשורה לישו (או "ישוע", כפי שהיא קוראת לו), היא ראתה חזיון שלו. היא הופתעה ואמרה לו "אבל אני יהודיה", וישוע השיב לה "גם אני". מאז היא חברה ב- Messiahns, מעין שילוב של היהדות והנצרות ביחד. היא גם יודעת מספר מילים בעברית. (קופי-פייסט ממשהו שפורסם לפני כמה שנים באתר)
 

Bajoran Priest

New member
מעניין....

בריאיון באתר קוניג אמר (ב- 2004) שהאלימות באיזור שלנו תמנע ממנו לגיע לישראל בעתיד הנראה לעין. מעניין מה השתנה? יש פחות אלימות באיזור? או שעמדותיו של קוניג השתנו? או שילוב כלשהו של השניים?
 

subatoi

New member
הזכרון הקצר (של כולנו) קצת מתעתע ../images/Emo13.gif

אתה משווה את 2004 להיום? קשה לזכור מה הלך פה בזמנו, אבל הכל היה אחרת. כמובן שייתכן שעמדותיו השתנו, מישהו בגילו שהתבגר בעוד 5 שנים מאז (זה היה סוף 2004) ומעולם לא היה בארץ, דברים משתנים במחשבה של אנשים. בכל מקרה, אם תרד למטה עד הסוף בוויקי, יש פירוט לפי שנים של אירועים מרכזיים שקרו. מספםיק להתסכל על 2004 ו-2005 כדוגמה למה שהלך פה פעם, וכבר לא הולך פה, ברוך השם.
 

Bajoran Priest

New member
טפו טפו טפו מלח מים מלח מים

זה שהזיכרון קצר, זה ברור. ואין ספק שהמחצית השניה של העשור הקודם הייתה שלווה יותר ברמת הביטחון האישי מאשר המחצית הראשונה, בעיקר לאור בלימת טרור המתאבדים (טפו טפו מלח מים). מצד שני, במחצית השניה של העשור היו אירועים מלבבים כמו מלחמת לבנון השניה, ורק לפני שנה תמימה התחולל מבצע עופרת יצוקה.
 

subatoi

New member
אמת ויציב. אבל במקביל צריך לזכור

שהכל הרי פסיכולוגי והכל הולך לפי הרושם שנוצר בתקשורת (האמריקאית). המלחמה והמבצע בכל זאת היו נקודתיים, גם אם עברה שנה מאז, זו שנה של שקט ולכן גם שנה של שקט תקשורתי. יש הבדל בין אירועים גדולים ובודדים לבין אירועים "קטנים" ותדירים (כמו קסאמים, ופיגועי התאבדות) על ימין ועל שמאל. וכמו שכתבתי, אסור להתעלם מהגורם הרגשי של מישהו בן 70 פלוס שעדיין לא היה בארץ ויש לו הזדמנות לשלב את זה במשהו (או לעשות את זה בזול, או מה שלא יהיה ההסדר). במקרה כזה רף הרתיעה עשוי לרדת. (ואלה היו 60 שניות של ניתוח פסיכולוגי בגרוש
)
 

Bajoran Priest

New member
יפה מאוד ../images/Emo13.gif

רואים שאתה לומד מדע המדינה
אהבתי את המושג "רף הרתיעה" (סובאטוי 2010).
 

EBow

New member
אל דאגה

אני ומשה דיברנו איתו ב-2006 בכנס 40 שנה והרגענו אותו... (-:
 

subatoi

New member
אז אולי לא הבנתי משהו.

הנחתי שאתה אומר שהוא פחד בראיון, הורגע בפגישה איתכם, והיום הוא לא מפחד. איך שאני רואה את זה, הוא הורגע איתכם, פחד בראיון, והיום הוא לא מפחד. משמע - הפגישה לא השפיעה. אבל אולי לא הבנתי
 

subatoi

New member
אוקיי, אוקיי, אוקיי, שכח מזה...

(לקח זמן אבל נפל האסימון...)
 

Moshe972

New member
הוצאת לי את המילים מהפה !

אחרי שהזמנו אותו לארץ הוא אמר לנו פנו לסוכן שלי - מה שלא עשינו ... הוא כנראה העדיף לבוא בלי לחכות
 
למעלה