חברים שאלה בטרמודינמיקה

REMBRANT

New member
חברים שאלה בטרמודינמיקה

אני יודע שכל חומר, כל דבר שמורכב מאטומים חל עליו החוק השני, שהוא חוק האנטרופי אך השאלה שלי היא האם ידוע לכם משהוא על האנטרופיה בפיזיקה גרעינית, כאילו האם גם האטום עצמו מתפרק בסופו של דבר. בלי להכיר את הנושא לעומק, יש לי מין התרשמות שכן, כלומר האטום בעצם הוטען מתי שהוא בכמות מסוימת של אנרגייה (כמות עצומה כמו שידוע לנו) והוא אמור לגמור אותה תוך מיליוני שנים ולהתפרק, אבל זאת רק תחושה שלי.
 

SupermanZW

Well-known member
שכחת את חוק שימור האנרגיה

אנרגיה לעולם אינה נעלמת, היא יכולה רק להיות מומרת לסוג אחר של אנרגיה, לכן האטום אינו "גומר" את האנרגיה שלו לעולם, הוא יכול תחת השפעות פיסיקליות מסויימות לשנות את המטען שלו כאשר אלקטרונים חופשיים נודדים ממנו או אליו. פיצוץ אטומי יכול לגרום לאטום להתפרק, הפרוטונים מתפרקים לקווארקים כאשר כל פרוטון מתפרק ל2 או 3 קווארקים המתנגשים בפרוטונים אחרים וגורמים להם להתפרק כך בטור גיאומטרי, התופעה אינה מתרחשת כתוצאה מ"גמירת" האנרגיה של האטום.
 

REMBRANT

New member
"גמירה" היתקוונתי

הפיכה למשהו לא שימושי, כלומר היתפרקות האטום בלי היתערבות חיצונית, והפיכת האנרגיה שהפעילה אותו עד עכשיו למשהו לא שימושי, מין אנרגייה חופשית כזאת שאין מה לעשות איתה, אני שואל את זה בגלל הדיבור הזה של המדענים שבשלב מסוים היקום יגמר, אז השאלה היא ייגמר לתוך מה?
 

SupermanZW

Well-known member
מדברים על סוף החיים ביקום, לא על

סוף היקום, יש גם תיאוריה שטוענת שמדובר בסוף של מחזור ולא ל"מוות" של היקום. אין דבר כזה אנרגיה לא שימושית, בכל אנרגיה ניתן להשתמש באופן מסויים. יש 3 תיאוריות עיקריות הנוגעות להמשך היקום, האחת היא המשך התפשטותו לנצח, השניה היא שבשלב מסויים תפסק ההתפשטות והיקום יקרוס לתוך עצמו, השלישית דומה לשניה פרט לטענתה שלאחר קריסת היקום לתוך עצמו יהיה שוב מפץ גדול וחוזר חלילה. יש גם תיאוריות אחרות אך רק מדענים מעטים תומכים בהן.
 

REMBRANT

New member
אני דווקא הבנתי שהתיאוריה

המקובלת ביותר היא שהיקום הוא סטטי וזאת היא כמובן התיאוריה שכופרת ברעיון המפץ בתור כופר ברעיון המפץ הגדול בעצמי, אני דווקא מתפלא לנוכח העובדה שדתיים רבים (הדיוטות) תומכים בה, ואני אינני אדם דתי, וגם לא משהו שקרוב לכך
 

SupermanZW

Well-known member
אז טעית.

התרחקות הגאלאקסיות היא תופעה נצפית המאששת את תיאוריית המפץ הגדול (אם כי אינה מספיקה בתור הוכחה), גם התיאוריה המתחרה הידועה ביותר למפץ הגדול אינה גורסת שהיקום הוא סטאטי, תיאוריית המייתרים מסבירה את התרחקות הגאלאקסיות גם כן וכך גם התיאוריה המשלימה אותה הקרויה תיאוריית הM. התיאוריה הגורסת שהיקום הוא סטאטי אינה מקובלת כיום על אף מדען והיא גם הופרכה, ע"ע התרחקות הגאלאקסיות.
 

REMBRANT

New member
אז מה קורה עם האנרגיה

של כוכב אחרי שהוא מתפוצץ היא לא הופכת לאנרגיה לא שימושית, כזאת שכבר לעולם לא תכולל שום דבר?
 

SupermanZW

Well-known member
אנרגיית חום היא שימושית בהחלט

חוץ מזה, כוכב שמתפוצץ הופך לננס לבן ולאחר מכן לננס שחור והוא עשוי גם להפוך לחור שחור (לא חייב להפוך אך עשוי להפוך) אשר בשלב מסויים יהפוך לענן גאזים אשר מאוחר יותר יהפוך לכוכב חדש. כוכבים נוצרים ומתים ביקום כל הזמן.
 

REMBRANT

New member
כוכבים לעולם לא נוצרים, זה לעולם

לא נצפה, מאיכן השטות הזאת?
 

SupermanZW

Well-known member
חדל קשקשת

כוכבים נוצרים ועוד איך וזה גם נצפה, כנס לקישורים.
 
למעלה