חורזים וכותבים שופטים את השופטת 🥰

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
שופטת בית משפט השלום בירושלים שחררה חשוד לאחר שקרא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים
קבעה כי זו זכותו לקוות לכך.
מה דעתכם על הקביעה של השופטת?
 

nothing but the truth

Well-known member
שופטת בית משפט השלום בירושלים שחררה חשוד לאחר שקרא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים
קבעה כי זו זכותו לקוות לכך.
מה דעתכם על הקביעה של השופטת?

ממה שאת כותבת לא ניתן להבין יותר מדי.

כתוב "שחררה חשוד", מכאן אני מסיק שמדובר באדם שאין אפילו כתב אישום נגדו, והיא שחררה אותו ממעצר.
השאלה בגין חשד לאיזו עבירה נעצר, ומה החשיבות של המשך המעצר עד לשלב בו תתקבל החלטה האם להגיש או לא להגיש כתב אישום.

ייתכן שמדובר בגילוי הזדהות עם ארגון טרור לפי חוק המאבק לטרור , ואז השאלה אם מה שעשה נופל תחת ההגדרה, ויש מקום להמשך מעצר (בהתחשב בעובדה שמדובר באדם שאין לו השפעה ממשית על פעולותיו של ארגון טרור).

באופן כללי - זכותו של כל אדם לייחל לכל דבר. אני רוצה להאמין שאף אחד לא מעוניין במשטרת מחשבות. מענישים על מעשים (במידה והם מנוגדים לחוק).
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
ממה שאת כותבת לא ניתן להבין יותר מדי.

כתוב "שחררה חשוד", מכאן אני מסיק שמדובר באדם שאין אפילו כתב אישום נגדו, והיא שחררה אותו ממעצר.
השאלה בגין חשד לאיזו עבירה נעצר, ומה החשיבות של המשך המעצר עד לשלב בו תתקבל החלטה האם להגיש או לא להגיש כתב אישום.

ייתכן שמדובר בגילוי הזדהות עם ארגון טרור לפי חוק המאבק לטרור , ואז השאלה אם מה שעשה נופל תחת ההגדרה, ויש מקום להמשך מעצר (בהתחשב בעובדה שמדובר באדם שאין לו השפעה ממשית על פעולותיו של ארגון טרור).

באופן כללי - זכותו של כל אדם לייחל לכל דבר. אני רוצה להאמין שאף אחד לא מעוניין במשטרת מחשבות. מענישים על מעשים (במידה והם מנוגדים לחוק).​

ממה שאת כותבת לא ניתן להבין יותר מדי.

כתוב "שחררה חשוד", מכאן אני מסיק שמדובר באדם שאין אפילו כתב אישום נגדו, והיא שחררה אותו ממעצר.
השאלה בגין חשד לאיזו עבירה נעצר, ומה החשיבות של המשך המעצר עד לשלב בו תתקבל החלטה האם להגיש או לא להגיש כתב אישום.

ייתכן שמדובר בגילוי הזדהות עם ארגון טרור לפי חוק המאבק לטרור , ואז השאלה אם מה שעשה נופל תחת ההגדרה, ויש מקום להמשך מעצר (בהתחשב בעובדה שמדובר באדם שאין לו השפעה ממשית על פעולותיו של ארגון טרור).

באופן כללי - זכותו של כל אדם לייחל לכל דבר. אני רוצה להאמין שאף אחד לא מעוניין במשטרת מחשבות. מענישים על מעשים (במידה והם מנוגדים לחוק).​
לקרוא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים. נחשב כהזדהות עם ארגון טרור?
 

nothing but the truth

Well-known member
לקרוא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים. נחשב כהזדהות עם ארגון טרור?

ייתכן שכן.
לא אני מוסמך לקבוע.
את מוזמנת לעיין בסעיף 24 לחוק המאבק בטרור ולגבש דיעה.

בכל מקרה , יש להבדיל בין שחרור חשוד (ממעצר) לבין זיכוי נאשם.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
ייתכן שכן.
לא אני מוסמך לקבוע.
את מוזמנת לעיין בסעיף 24 לחוק המאבק בטרור ולגבש דיעה.

בכל מקרה , יש להבדיל בין
שחרור חשוד​
(ממעצר) לבין
זיכוי נאשם​
.​
סעיף 24 טוב לבית המשפט, חורזים וכותבים מתבטים לפי הלב, והראש :).
 

פולגאר

Well-known member
ממה שאת כותבת לא ניתן להבין יותר מדי.

כתוב "שחררה חשוד", מכאן אני מסיק שמדובר באדם שאין אפילו כתב אישום נגדו, והיא שחררה אותו ממעצר.
השאלה בגין חשד לאיזו עבירה נעצר, ומה החשיבות של המשך המעצר עד לשלב בו תתקבל החלטה האם להגיש או לא להגיש כתב אישום.

ייתכן שמדובר בגילוי הזדהות עם ארגון טרור לפי חוק המאבק לטרור , ואז השאלה אם מה שעשה נופל תחת ההגדרה, ויש מקום להמשך מעצר (בהתחשב בעובדה שמדובר באדם שאין לו השפעה ממשית על פעולותיו של ארגון טרור).

באופן כללי - זכותו של כל אדם לייחל לכל דבר. אני רוצה להאמין שאף אחד לא מעוניין במשטרת מחשבות. מענישים על מעשים (במידה והם מנוגדים לחוק).
מחשבה היא בלב ולא בריש גלים והשפעתו אולי יכולה לתת לו את העונש המינימלי שבטווח שזה לפחות שנת מאסר בפועל ולכן אין מקום לשחררו ממעצר.
 

nothing but the truth

Well-known member
מחשבה היא בלב ולא בריש גלים והשפעתו אולי יכולה לתת לו את העונש המינימלי שבטווח שזה לפחות שנת מאסר בפועל ולכן אין מקום לשחררו ממעצר.

עונש רלוונטי רק לאחר הרשעה, ולשם הרשעה יש צורך בכתב אישום.
כתוב "חשוד" ולא נאשם, והדיון בפני השופטת היה לגבי המעצר (כך לפחות מרסיסי המידע שבהודעה הראשונה).
מעצר לא נועד לצרכי ענישה. מעצר יש להטיל כאשר יש נסיבות המצדיקות אותו: החשוד מסוכן לציבור, החשוד עלול לשבש הליכי משפט, החשוד עלול לברוח....
שחרור ממעצר עדיין לא אומר שלא יוגש כתב אישום ושלא יורשע.
 

פולגאר

Well-known member
עונש רלוונטי רק לאחר הרשעה, ולשם הרשעה יש צורך בכתב אישום.
כתוב "חשוד" ולא נאשם, והדיון בפני השופטת היה לגבי המעצר (כך לפחות מרסיסי המידע שבהודעה הראשונה).
מעצר לא נועד לצרכי ענישה. מעצר יש להטיל כאשר יש נסיבות המצדיקות אותו: החשוד מסוכן לציבור, החשוד עלול לשבש הליכי משפט, החשוד עלול לברוח....
שחרור ממעצר עדיין לא אומר שלא יוגש כתב אישום ושלא יורשע.
הוא מסוכן לציבור כי הוא קורא ל... ובקיצור מחמם את השטח וייתכן גם שעלול לברוח....
 

nothing but the truth

Well-known member
הוא מסוכן לציבור כי הוא קורא ל... ובקיצור מחמם את השטח וייתכן גם שעלול לברוח....
גם אם הוא "קורא ל..." זה עדיין לא הופך אותו למסוכן לציבור. זה לא אומר שארגוני הטרור בעזה כפופים לו או מושפעים ממנו. עשית כאן קפיצה.
לגבי ייתכן שעלול לברוח - גם כאן כל מקרה לגופו. אנחנו לא מכירים את המקרה. תאורטית כל אדם עלול לברוח, השאלה מה הסבירות במקרה הספציפי.
 

in bal1

Well-known member
שופטת בית משפט השלום בירושלים שחררה חשוד לאחר שקרא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים
קבעה כי זו זכותו לקוות לכך.
מה דעתכם על הקביעה של השופטת?
יש הבדל גדול בין לקוות לבין הלכה למעשה.גם יגאל עמיר איכשהו הצליח לגרום לרבנים לומר שזה בסדר לרצוח ראש ממשלה.לפחות ע"פי הסרט ימים נוראים.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
יש הבדל גדול בין לקוות לבין הלכה למעשה.גם יגאל עמיר איכשהו הצליח לגרום לרבנים לומר שזה בסדר לרצוח ראש ממשלה.לפחות ע"פי הסרט ימים נוראים.​
לא זכור לי אם הירי על ירושלים הגיע אחרי הקריאה של החשוד.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש הבדל גדול בין לקוות לבין הלכה למעשה.גם יגאל עמיר איכשהו הצליח לגרום לרבנים לומר שזה בסדר לרצוח ראש ממשלה.לפחות ע"פי הסרט ימים נוראים.
עד היום לא אותרו הרבנים האלה :).
 

משתפרת1

Well-known member
יש הבדל גדול בין לקוות לבין הלכה למעשה.גם יגאל עמיר איכשהו הצליח לגרום לרבנים לומר שזה בסדר לרצוח ראש ממשלה.לפחות ע"פי הסרט ימים נוראים.
אם אני זוכרת נכון, רבנים קבעו דין רודף שככל הנראה השפיע על יגאל עמיר, ולא להיפך.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם אני זוכרת נכון, רבנים קבעו דין רודף שככל הנראה השפיע על יגאל עמיר, ולא להיפך.
כך נטען בזמנו. אלא שכאמור, עד היום לא אותרו הרבנים האלה. וזה למרת שהשב"כ לא השאיר אבן על אבן בחיפושי הסזון שביצע במגזרים חובשי הכיפות לאחר הרצח.

המעניין הוא שמבחינה הלכתית אין דין רודף על מלכות. כלומר הטענה הראשונית לא יכולה להיות נכונה. כמובן שיתכן שעמיר למד בעצמו והסיק אחרת. אבל הסיכוי שפוסק הלכה (ולא סתם כל רב) פסק שיש עניין (לא די בהיתר מן הסתם) לרצוח את רבין באותה תקופה, לא מהגדולים. אני אמנם לא יכול להגיד בוודאות שזה לא קרה ובוודאי שהאווירה ברחוב הייתה תומכת באותה תקופה, גם משיקולי דין רודף. אבל בכל זאת צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר בטענות שמעולם לא הוכחו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
שופטת בית משפט השלום בירושלים שחררה חשוד לאחר שקרא לארגוני הטרור בעזה לשגר רקטות לעבר ירושלים
קבעה כי זו זכותו לקוות לכך.
מה דעתכם על הקביעה של השופטת?
אם בס"ה הביע תקווה, אני מסכים שזאת זכותו. מעצבן, מסתכל והכל, וכמובן צריך לוודא שתקווה לא עוברת למעשים. אבל לקוות זה חוקי.
 

nothing but the truth

Well-known member
סעיף 24 טוב לבית המשפט, חורזים וכותבים מתבטים לפי הלב, והראש :).

אז לפי הלב כבר השבתי בהודעה הראשונה - זכותו של אדם לקוות למה שהוא רוצה.
לקוות זה חוקי, לקרוא לירי גם חוקי?

אז בכל זאת מעניין אותך החוק או לא? תחליטי :)
 
למעלה