טלפון סלולרי ומערכת FM

ani Hayehida

New member
טלפון סלולרי ומערכת FM

שלום חברים, אני לקויית שמיעה ותיקה שמדברת שוטף, ושומעת גם בטלפון באמצעות טלקויל. יש לי טלפון סלולרי של "מוטורולה" ואני מנויה של חברת "פלאפון", ולא כ"כ מרוצה מהטלפון. ראיתי פרסומים על "נוקיה" דגם 2610 בחברת אורנג', שמפרסמת שהיא בעלת מודעות גדולה לבעיות שמיעה וגם מציעה פתרונות כמו לופ ודיבורית מיוחדת ואת האביזר החדש לשימוש עם מכשירי שמיעה - ELI. השאלה ה-1 שלי אליכם: האם מישהו מכם מכיר את דגם הסלולרי הזה? אם כן, תוכלו לחוות עליו דעתכם? ועל השירות של אורנג'? נושא נוסף שמאוד מטריד אותי הוא משדרי FM. אני מתפקדת בחיי היומיום עם משדר כזה יחד עם מכשיר שמיעה, מה שמאפשר לי לשוחח עם אדם נוסף בלי לקרוא שפתיים. אמממה? היו לי משדר ומכשיר של חברת AVR שכבר לא מוכרת כמעט בארץ והוא היה מצוין. התחליף הסביר היחיד שמצאתי למכשיר חדש היה משדר "לקסיס", אלא שבעת שימוש בו כל חיכוך קטן עליו משמיע רעשים איומים, כך שאני חייבת להחזיק את המשדר ביחד ולא יכולה לתלות אותו על הצוואר, כמו שנהגתי קודם, ולשוחח חופשי. זו בעיה קשה מאוד, כי החזקת המשדר ביד לא מאפשרת לי לעשות פעולות נוספות, כמו בדיקת מוצרים בחנות תוך כדי שיחה עם המוכרת, וכו'. מישהו מכיר משדר אחר ברמה טובה שלא גורם לבעיות כאלה? אשמח מאוד לתגובותיכם. תודה.
 
נוקיה 2610??

נראה לי שזה ענתיקה.. יש עכשיו סדרה 6000 של נוקיה. האביזרים האלה ללק"ש הם חדשים, רק באחרונה אורנג' פרסמה את זה ואני לא כ"כ יודעת הרבה על זה רק שזה יקר יחסית. השירות של אורנג' הוא טוב מאוד יחסית. זה גם תלוי מאוד בסניף עצמו.. אבל בגדול העובדים ערוכים לשיחות עם לק"ש ויודעים איך לתקשר איתם. בקיצור יש להם אכן מודעות מספקת מאוד יותר מפלאפון וסלקום. יש גם תוכנית ללק"ש - 200 הודעות בחינם כל חודש וזה כרוך בהבאת אודיוגרמה כהוכחה ללקות שלך ואז נותנים לך את התוכנית הזו. לגבי הFM אין לי ניסיון איתם בכלל..
 

ani Hayehida

New member
אם זה ענתיקה, אז איך זה שהם מפרסמים

אותו באתר שלהם בין המכשירים הראשונים? נכון, ראיתי את המכשיר ב-ZAP, יכול להיות שהוא משודרג (?), אבל שחברה תמכור מכשיר ענתיקה בשורה העליונה של המכשירים שלה??? קצת מוזר.
 
הצצתי באתר אורנג'

לא ראיתי את המכשיר הזה עד שאמרת לי.. כניראה שהוא חדש או משהו כזה אבל מהמפרט הטכני שלו זה פלאפון רגיל לא מתוחכם. אם את מחפשת רק שיחות והודעות SMS אז אפשר להסתפק בפלא הזה מה גם שהוא לא יקר כל כך (כ600 שח). אבל זה מוזר שהם מוכרים מכשיר מסדרת 2000 כי הדגמים שמשתייכים לסדרה הזו כבר ישנים וכמעט כל המכשירים של נוקיה הנמכרים באורנג' משתייכים לסדרת 6000. יכול להיות שנוקיה הוציאו מכשיר כזה בשביל מי שמחפש פשטות בלי יותר מדי תחכום וכל הפוזות שקיימות עכשיו כמו מצלמה, בלוטות וכו'..
 

ani Hayehida

New member
נכון, אני מחפשת טלפון פשוט

לא צריכה מצלמה בטלפון ושאר צעצועים. טלפון זה בשביל לדבר, מקרי חירום, וזהו (בשבילי, לפחות). אין לי צורך לשחק בו. כן יש לי צורך בתפריט ברור וגדול, שיאפשר להתמצא בקלות ולקרוא אותו גם באור יום, ומקשים נוחים וגדולים.
 
יש לי פלאפון כזה כמו שאת רוצה

הוא בא עם מצלמה אבל יש לו מסך גדול וברור מקשים גדולים ונוחים. נוקיה 6101. הוא כבר לא מופיע באתר אבל אינני יודעת אם עדיין מוכרים אותו.. כמו כן, זה מכשיר שמתקפל. גם בסלקום מוכרים אותו אבל במחיר יותר זול. כי האמת שאורנג' דיי יקרנים במחירים של המכשירים!
 
כי 80 אחוז

מהחרשים מחזיקים מכשיר של אורנג'... לי אישית יש פלאפון של חברת פלאפון מדגם TELIT וכל הדגמים של TELIT עובדים יחד עם מצב T במכשיר שמיעה ושומעים חזק מאוד... אז אם יש לך מכשיר עם מצב T רוצי לבדוק... ממליצה בחום! אפילו נתתי לחברי החרשים לנסות והם התלהבו שהם פתאום שומעים את הטלפון! מה את עובדת בחנות ונעזרת במכשיר FM? נראה לי טרחה גדולה מדי להסתובב איתו ולבקש מכל אחד להרכיב אותו... הכי קל לקרוא שפתיים!!! אגבף מה זה "טלקויל"?
 

ani Hayehida

New member
אינני עובדת בחנות...../images/Emo13.gif

התכוונתי, שכשאני הולכת למקום כלשהו, כמו חנות למשל, אני צריכה לדבר עם המוכרת וגם - ניני להחזיק שיקת עם מוצרים ביד, אז אין לי יד פנויה להחזיק את ה-FM. ומקריאת שפתיים לא תמיד אפשר להבין מה שמדברים אלייך. לי יותר קל להבין משמיעה. ועם המשדר של AVR הבנתי מצוין, עם ה"לקסיס" יש בעיה של רעש כשהוא מתחכך בבגדים ואז אי אפשר לשמוע שום דבר. ה-TELLIT נחשב למכשיר לא הכי טוב גם אם הוא חזק יחסית, והוא נורא קטן מבחינת מקשים, לא נוח לתפעול ותפריט קטן. "טלקויל" זה אותו דבר כמו "מצב טי" (TELECOIL) - וכשאני מעבירה ל-טי אני שומעת בטלפון שלי גם לא רע. כרגע יש לי מוטורולה, אבל "שומעים" אמרו לי שהוא חלש להם ...
 
את אמרת שאת מחפשת פשטות

הדגם שיש לי הוא מצוין כבר 3 שנים אני מסתובבת איתו בזמן האחרון הסוללה התחלשה אבל כי זה מכשיר בן 3 שנים לא יודעת איזה דגם יש לי בידיוק אבל זה הדגם עם הפומית והמצלמה... והמקשים ממש נוחים אני כותבת הודעה שלמה ב5 שניות... בדגם מוקדם יותר (שהיה לי אותו, שידרגתי) שהוא בלי מצלמה ובלי פומית, המקשים באמת די מעצבנים. אבל תכלס, כל פלאפון שאת מחזיקה בפעם הראשונה ומנסה לכתוב הודעה, תמיד יהיה לך לא נוח. בסופו של דבר מתרגלים לגמרי!!! תפריט קטן?! הצחקת אותי...
 

ani Hayehida

New member
הצחקתי אותך? יופי! ../images/Emo13.gif

,גודל זה עניין יחסי. כשיש בעיית ראייה אז הגופנים ברוב הפלאפונים קטנים מדיי, וכך גם המקשים. ה"טליט" שראיתי אצל חברה היו לו מקשים זערוריים. אבל בואי נעזוב את זה. את מתייחסת בעיקר לפונקיה של ה-SMS ובשבילי זה בכלל לא משנה, כי אני לא שולחת SMS-ים אלא משוחחת בטלפון. אני צריכה לקרוא תפריט ולא לשלוח הודעות. אינני יודעת למה את מתכוונת במילה "פומית" כי הדגם שאני מכירה הוא "נשלף". בוודאי שיש כמה דגמים, אבל רוב הטלפונים שאני מכירה יש להם מקשים קטנטנים, ומבחינתי זה לא נוח. בכל אופן, תודה על תגובתך.
 
פומית זה שהמכשיר הוא מתקפל כזה

לא יודעת מה הכוונה שלך בנשלף - האם את מתכוונת לפלאפון סליידר כמו שהיה פעם בחברת פלאפון? לנוקיה יש מקשים גדולים בהרבה מהדגמים שלהם. בטח תמצאי את מבוקשך באחד מהדגמים שלהם.
 
אה, יש לך בעית ראיה?

זה כבר משהו אחר... לא ידעתי את זה כשהגבתי לך ואם הייתי יודעת הייתי אומרת דברים אחרים... ה"נשלף" שבעצם קוראים לזה סליידר, הוא עם מסך קטן. תבדקי את הדגם שלי, הפומית (זה פלאפון שמתקפל) והמסך גדול יחסית לפלאפונים אחרים. התפריט בטלית דומה בכל הדגמים אבל הוא ממש חמוד ולדעתי נוח בטירוף... ואני מגיבה לך וממליצה לך כי אם הוא לא היה שווה לא הייתי מתאמצת לענות על זה, תנסי, באמת שומעים בו מעולה. אני כמעט חרשת 95 דציבלים ואני מדברת בטלפון.
 

ani Hayehida

New member
מעניינות, ההגדרות שלכם...

"אני כמעט חירשת"??? אז מה אני אגיד, שיש לי ירידה של למעלה מ-100 דציבל באוזן אחת ובשניה כ-90? ואני מכנה עצמי "כבדת שמיעה"...
אני מדברת רגיל ושוטף, גם בטלפון, נעזרת במכשיר שמיעה אחד ובמערכת FM, ויכולה להבין דיבור דרך המערכת בלי קריאת שפתיים, וגם שומעת רדיו וטלוויזיה ומבינה אותם עם ה-FM וגם בלעדיו (מרחוק אני מבינה רק חלק מהמילים)... מוזר, ההגדרות הללו... אולי משום שנולדתי שומעת ויש לי זיכרון שמיעתי, לא יודעת. בכל אופן, תודה על ההמלצה. אבדוק אותו. הדגם הוא 210 עם מצלמה לפי האתר של חברת "פלאפון".
 

צלף

New member
זה עניין של שפה שאת מדברת

ביום יום, או אולי שפת האם שלך... אם השפה שלך היא אוראלית , את תחשבי על עצמך ככבדת שמיעה, אם השפה שאת משתמשת בה ביום יום היא שפת סימנים את תחשבי על עצמך כחירשת, ולעזאזל כל העסק עם האודיגרמות וירידות שמיעה...
 
יש לי אותם נתוני שמיעה כמו שלך

ואני מגדירה את עצמי חרשת בגלל האודיוגרמות האלו. בלי מכשירי שמיעה אני ממש לא שומעת שום דבר וזה ממש חירשות לכל דבר . לעומת זאת, ההתנהגות שלך של לדבר בטלפון, דיבור רגיל וכו'..זה יותר מאפיין כבדי שמיעה ואני מניחה שאת לא יודעת שפת סימנים גם ? זה הגדרה של זהות תרבותית חברתית שאת רואה את עצמך כבדת שמיעה בגלל שאת מתנהגת כמעט כמו שומעת (מדברת בטלפון וכו'..). אבל לפי האודיוגרמות שלך אכן יש לך ליקוי חמור-עמוק מאוד בשמיעה וזה ממש על סף החירשות.
 
וחוץ מזה

אני גם לא ממש "שייכת" לעולם החרשים למרות שאני מכירה את העולם הזה דיי טוב ושולטת היטב בשפת הסימנים, ויש לי גם כמה חבר'ה שומעים ובן זוג שומע. ולמרות כל העובדות האלה, אני עדיין רואה עצמי כחרשת ולא כבדת שמיעה למרות שיש כאלה שעלולים לקטלג אותי ככבדת שמיעה. אני פשוט לא מסתכלת על הזהות החברתית אלא על נתוני השמיעה שלי והם מראים שיש לי חירשות דו צדדית בשתי האוזניים (בשמאל 90 דציבלים ובימין מעל 100 דציבלים) אז אני פשוט אומרת שאני חרשת. זה גם עניין של השקפה אישית של כל אחד..
 

ani Hayehida

New member
טכנית, את צודקת, אבל זה ויכוח עקר

יש הרבה מילים והגדרות בתשובתך שאיני מסכימה איתן כלל. "עולם החירשים"? מה זה בכלל? "תרבות וזהות חברתית של חירשים"? - מה זה בכלל? אין דבר כזה. החיבור בין "חירשות" ו"תרבות" הוא חיבור מלאכותתי, שאנשים שבידלו עצמם מהכלל יצרו, כדי להצדיק את ההתבדלות הזו. אין בכלל "זהות" של חירשים. איני מגדירה כלל את עצמי כבעלת זהות של חירשת או כבעלת זהות של כבדת שמיעה - אני אישה ואדם עם ליקוי שמיעה עמוק וחמור. בתור שכזו, עליי לחיות בעולם שבו חיים שאר בני האדם, ולא בגטו שאנשים עם חירשות יצרו לעצמם בשל פחדם מתגובות הסביבה. הפחד הזה הוא שהוביל את האנשים עם ליקויי השמיעה, אלה שאינם מסוגלים לדבר, ליצור לעצמם שפה - שהיא אך ורק כלי חליפי לביטוי עבורם, ולא "תרבות". נכון, איני יודעת שפת סימנים, למרות שלמדתי בגאלודט ושם למדתי את שפת הסימנים האמריקנית (ASL) כי איני זקוקה לה. אני יכולה להתבטא כראוי בשפה מדוברת. בכלל, כל ההגדרות והסיווגים השתנו בתקופה האחרונה. כבר אין אומרים "מפגרים" אלא אנשים עם פיגור, ואין אומרים אוטיסטים - אלא אנשים עם אוטיזם, וזאת כדי ללמדך, שהמגבלה או הליקוי אינם האדם עצמו, אלא רק חלק קטן ממנו, ויש להתייחס אליו בכבוד כמו לכל אדם באשר הוא אדם, ולא לסווג אותו על פי מגבלתו. כך גם אנשים עם חירשות (ואני יכולה להסכים שגם אני "שייכת" לסיווג הזה), מתפקדים בכל מיני רמות. אני מתפקדת ברמה של שיחה חופשית עם שומעים, משום שגדלתי כמו שומעת, נולדתי שומעת, אינני זקוקה לכלי חליפי לביטוי ואני עדיין שומעת עם עזרים (מכשיר שמיעה וכו') - כך שלמרות האודיוגרמה שמראה על ליקוי שמיעה עמוק וחמור אני "כבדת שמיעה" ולא "חירשת". אני סבורה, שכל אדם עם מגבלה שהיא צריך להיטמע בחברה הרגילה ולנסות לחיות ולהתגבר על הקשיים שהיא מציבה בפניו, ולא ליצור לעצמו גטו או חממה, שבה יהיה סגור ו"ומגן" מפני כל פגיעה. כך אין לומדים להתמודד, כך אי אפשר להשתלב, כך אי אפשר ללמוד על העולם שמסביב, וכך נשארים צרי אופק, חסרי תרבות וחסרי ידע - בניגוד לרושם שאותם "חירשים" שמתגוררים ב"קהילת החירשים" מנסים ליצור. עובדה, רבים מהם אינם יודעים אפילו קרוא וכתוב עברית רהוטה, שלא לדבר על שפות אחרות. לכן, סלחי לי, אבל איני רואה עצמי כ"חירשת", או בעלת "זהות תרבותית וחברתית" כפי שמשתמע מדברייך.
 
שבט דממה

שבט אינדיאנים.שבט שחורים.שבט יהודים.שבט ערבים.שבט נוצרים.שבט פילים.שבט אריות.שבט עצים.שבט פרחים.שבט חרשים.שבט ליקוים שמיעה שבט שוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווומעיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייים
 
כמה תובנות

את כתבת עולם החירשים"? מה זה בכלל? "תרבות וזהות חברתית של חירשים"? - מה זה בכלל? אין דבר כזה. טעות בידיך, אני רוצה להפנות אותך למאמר של (Baker and Coley (1980 ששם הם מציעים את הכלל לפיו קובעים שייכות לקהילת החרשים כצירוף של כמה תנאים חופפים: א. ירידה בשמיעה. ב. היכרות ושימוש בשפת הסימנים. ג. השתתפות בפעילויות חברתיות במועדונים של אנשים חרשים. ד. מעורבות פוליטית וארגון בקהילה. לפי גישה זו, ליבת הקהילה מורכבת מאנשים שלא תופסים את החרשות כבעיה. הם גאים להתקשר בשפת הסימנים ונהנים מחברת חרשים אחרים ומאמונים. את כתבת עובדה, רבים מהם אינם יודעים אפילו קרוא וכתוב עברית רהוטה, שלא לדבר על שפות אחרות. בכן, העובדה שישנם אנשים חרשים שכישורי הכתיבה והקריאה שלהם ברמה נמוכה יחסית, היא משום שלשפת הסימנים אין ייצוג כתוב כמו לשפות המדוברות. (אך זה לא אומר ששפת הסימנים לא שפה. להפך, שפת הסימנים עונה על כל הקריטריונים הבלשניים. בארה"ב הוכרה שפת הסימנים האמריקאית כאחת השפות הרשמיות של המדינה, בישראל עדיין מתנהל קרב מאסף בעניין ההכרה של שפת הסימנים כרשמית). בזמן האחרון ישנה מגמה מעודדת להגברת המודעות והערכה כלפי שפת הסימנים וזאת בגלל ההכרה בזכויות של קבוצות מיעוט בחברה ובגלל התעוררות בקרב קהילת החרשים עצמה, הרעיון שקהילת החרשים היא קבוצה המהווה מיעוט חברתי בעלת זהות חברתית ותרבותית משלה (תת-תרבות) ולא אוסף של אנשים נחותים בחברה השומעת שנכשלו ברכישת שפה היא רעיון חדש הדורש התמודדות שונה עבור אנשי חינוך וחוקרים אקדמים.
 
למעלה