טלפון סלולרי ומערכת FM

moran f

New member
רק דבר אחד

זה שקבוצת חוקרים הציעה כלל במאמר לא מחייב אנשים לקבל אותו. אם יש מישהו שעונה לכל הכללים ועדיין לא מרגיש שייך לקהילת החרשים, המאמר לא יכול לעשות הרבה, וזכותו להגיד שהוא לא שייך. כלל ד בכלל בעייתי - מי שלא פעיל לא שייך לקהילה?
 
הרבה מחקרים מוכיחים את ההיפך

ממה שאת אומרת. לקהילת החרשים יש חיי תרבות וחברה מאוד פעילים משלהם. יש מסיבות, מועדונים, פעילויות והכל נגיש (בשפת סימנים לרוב). כמו כן אכן יש להם זהות תרבותית שהם פשוט רואים את עצמם שייכים לקהילת החרשים. ואני לא אומרת את זה סתם אלא מנקודת מבט סוציולוגית (במקרה יש לי תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה) ובהחלט בסוציולוגיה ובמחקרים ניתן לראות את זה. כמו כן, אינני חושבת שהעולם הזה של החרשים הוא גטו. יש שבוחרים להתבדל לגמרי מעולם השומעים ויש כאלה שבוחרים להנות בשני העולמות ולהרוויח מהכל. שפת הסימנים היא לא רק ביטוי לתרבות, יש עוד הרבה מאפיינים תרבותיים שמאפיינים את החרשים, מאפיינים שקיימים גם בקבוצות/קהילות אחרות. שפת סימנים היא לא תמיד כלי חליפי. כיום כבר הרבה מאוד לק"ש שולטים בשפת הסימנים וגם בשפה הוורבלית. כבר אין כ"כ הרבה חרשים עם קושי מאוד ממשי בדיבור. וגם אין הרבה כבר לק"ש עם בעיות קרוא וכתוב ועברית לא תקינה. כיום יש נטיה מוגברת לשלב אותם בחינוך הרגיל (כיתות מיוחדות בבי"ס רגיל) וזה בהחלט תורם המון ללק"ש אבל חלקם בוחר להמשיך להיות בקשר עם קהילת החרשים ולדבר בשפת סימנים במקביל. זה לא תוקע אותם. עם זאת, יש כאלה שבוחרים להתבדל ולדחות את עולם השומעים ובזה אני מסכימה איתך אבל היום יש מגמה להשתלב בעולם שבחוץ - מתנדבים לצבא, הולכים ללמוד באקדמיה, לעבוד במקומות עבודה שברור שבהם הסביבה שומעת. יש יותר מודעות. ולסיום, לא הבנת את דבריי הקודמים - לא התכוונתי שאת רואה את עצמך חרשת ובעלת זהות חברתית תרבותית של חרשת, אלא שזה כבר עניין של השקפה אישית וזה נתון לשיקולו של כל אחד. לך ולי יש אותם נתוני שמיעה אך את מגדירה את עצמך ככבדת שמיעה ואני את עצמי כחרשת - זה כבר אינדיבידואלי.
 
אמרתי שאני כמעט חרשת

כי 95 דציבלים זה עדיין לא חרש, זה קצת לפני.... ואני מתרחשת כלומר השמיעה שלי יורדת, עוד קצת ולא אשמע כלום אזאני "כמעט" חרשת... וחוץ מז, מה זה משנה איך קראתי לעצמי? שכל אחד יקרא לעצמו איך שבא לו... איזה ויכוח ישן וטחון עשיתם רק בגלל שאמרתי "כמעט חרשת" אולי תחזרו כמה דפים אחורה, תקראו שוב את כל הויכוחים המטופשים שנכתבו כאן בפורום ותרדו מהעניין הזה כבר??? וכן, הפלאפון הזה עם מצלמה, שמחה שעזרתי לך תנסי אותו עם מצב T במכשיר (אם יש לך...)
 

ani Hayehida

New member
יש לך TELIT? איזה דגם?

אם את יודעת, זה יעזור. והאם את מדברת בטלפון ושומעת בו היטב, או רק שולחת סמ"סים? יש הבדל גדול בין לשמוע ולשלוח הודעות. וגם יש הבדל בין המקשים שמיועדים לאנשים צעירים עם אצבעות "קלות על ההדק" לבין אנשים עם ראייה לקויה שמתקשים ללחוץ על מקשים זערוריים כאלה. כרגע יש לי מוטורולה ישן עם מקשים גדולים יחסית, אבל הם לא מגיבים כל כך מהר. התפריט שלו באותיות גדולות יותר יחסית משאר הטלפונים. אז מה שנראה "גדול" לאנשים עם ראייה רגילה, לאו דווקא "גדול" לאנשים עם ראייה לקויה. לכן, יש גם הבדל במידת שביעות הרצון. אז אני שואלת שוב: איזה דגם של "טליט"? באיזה חברה? אם הוא עדיין נמכר, אוכל לראותו באתר ולהתרשם בעצמי. תודה.
 

צלף

New member
בנוסף למה שכתבתי לך

תבדקי עם המיקרופון של המכשיר צמוד לגוף או לבד, יכול להיות שהחיכוך של נקודת שמיעה של המיקרופון עם הבד גורם לרעשים חסרי פרופורציה, ואם זאת הסיבה, אז תנקטי באמצעים שזה למנוע את החיכוך בצורה פשוטה...
 
למעלה