טפסים חדשים של קצבת זקנה

זמירה3

New member
טפסים חדשים של קצבת זקנה

בטפסים החדשים לבקשה לקצבת זקנה דורש המוסד לביטוח לאומי לא רק את פרטי חשבון הבנק להפקדת הכסף אלא גם פרטי חשבון בנקים נוספים אם קיימים. אם האדם מקבל פנסיה ולא מגיעה לו וגם אין לו כוונה לבקש השלמת הכנסה (לא היום ולא בעתיד)- לדעתי הדרישה הזאת מהווה חדירה לזכויות הפרט ובלתי חוקית. שאלתי-אם האדם יסרב לפרט את מספר חשבון הבנק הנוסף (או נוספים) שיש לו, האם יש לביטוח הלאומי זכות לסרב לתת לו קצבת זקנה? הדרישה הזאת לא הייתה קיימת בעבר והיא מקוממת. מי בכלל אישר למוסד לביטוח לאומי לדרוש פרטים כאלה שמהווים פגיעה בזכויות בסיסיות של פרטיות?
 
הכנסות לאחר גיל הפרישה

שלום זמירה, ההכנסות נבדקות לא רק לגבי מי שמבקש השלמת הכנסה אלא גם למי שמבקש קצבת זקנה: בין גיל הפרישה (שהוא גיל הזכאות המותנית בהכנסות) לבין גיל הזכאות שאינה מותנית בהכנסות - קצבת הזקנה תלויה בהכנסות. רק מהגיל השני שציינתי אין קשר להכנסות. בין שני הגילאים קצבת הזקנה עשויה להיות משולמת במלואה למי שמקבל הכנסה עד לגובה מסויים, או להיות משולמת חלקית להכנסות גבוהות יותר או לא להיות משולמת כלל למי שהכנסתו מעל הרף העליון.
 

זמירה3

New member
תודה על התשובה אבל

1. עד היום לא ביקשו מספרי חשבון בנק נוספים. מה השתנה? 2. הביטוח הלאומי לא מבקש פירוט יתרות/פעולות בבנק. למה הוא צריך את מספרי חשבונות הבנקים? מה הוא מתכוון לעשות עם מספרי החשבון? האם בביטוח הלאומי מתכוונים להכנס לחשבונות הבנק ללא רשות? הדרישה החדשה מהווה הפרה בוטה של זכות האזרח לפרטיות, ופתח מיותר ומסוכן לפרצות לגניבת מידע, גם על ידי גורמים לא קשורים לביטוח הלאומי.. זהו האח הגדול שלא מכבד את הזכות לפרטיות של האזרחים 3. לא קיבלתי תשובה על השאלה- אם אדם לא נותן את פרטי החשבון הנוסף, האם יש לביטוח הלאומי זכות לא לשלם את קצבת הזקנה, ואם כן, על איזה חוק הוא מסתמך תודה מראש על התשובות
 
טופס חדש לבקשה לקצבת זקנה

שלום זמירה, אכן את צודקת. הטופס החדש לבקשה לקצבת זקנה אשר נופק לאחרונה, בחודש נובמבר 2010, כולל בסעיף 11 בו דרישה להצהיר על חשבונות נוספים, דבר שלא היה בטופס הקודם מחודש דצמבר 2009. אנו פנינו אל המוסד לביטוח לאומי לצורך הבהרת הנושא. נביא לידיעתכם את התשובה לכשנקבלה.
 
שינוי טופס בקשה לקצבת זקנה

תוכלי גם לעיין בתיקון האחרון לחוק הביטוח הלאומי מחודש נובמבר האחרון, אשר יכנס לתוקף עוד כשנה, ואשר עוסק בעדכון פרטים רלוונטיים בביטוח הלאומי. להלן לינק. כאמור, אנו נעדכן כאן לגבי הבהרות שנקבל בנושא מהמוסד לביטוח לאומי.
 

זמירה3

New member
שינוי טופס

תודה על התשובה. בעיון מהיר לא מצאתי דרישה לרשום את כל חשבונות הבנקים בקשר למי שלא מבקש השלמת הכנסה. בכל מקרה את מציינת שהתיקון לחוק יכנס רק בעוד שנה. ז"א שאין לביטוח לאומי זכות לעשות שינוי בפרטים הדרושים כבר היום! זה מחזק את מה שכתבתי...... כנראה שהדרישה שלהם היא לא חוקית, ויש למחוק אותה מהטופס החדש. תודה רבה על הפניה המהירה למוסד, אנחנו ממתינים לתשובה..
 
שינוי טופס

התיקון בחוק מתייחס לסוגי פרטי המידע הנדרשים לגבי הגמלאות השונות. אנו ממתינים להבהרות הביטוח הלאומי כפי שציינתי, ונדאג להביאן כאן.
 
למעלה