יש לי בעיה, והצעה.

Boogieman

New member
יש לי בעיה, והצעה.

אני יודע מעט מאוד על כלכלה במובן המקצועי של המילה ואני חושב שהבעיה הזאת משותפת ללא מעט אנשים. אמנם אני יכול לחבר אחד ועוד אחד (אבל לא במובן החשבוני ) ולהבין איך דברים עובדים אבל כשזה מגיע להצעות קונקרטיות וממוקדות אני די אבוד. לפני כמה זמן העלתי מעין מילון שמדבר על הצד הרעיוני של מונחים כלכליים, האם יש פה מישהו שיוכל להכין מילון מקצועי? אני מתכוון למילון שיסביר מונחים מקצועיים כמו שמסבירים לילדים קטנים, בלי שימוש במונחים מקצועיים אחרים. הסיבה שאני חושב שזה חשוב, חוץ מזה שזה יעזור לי, היא שאם אנחנו רוצים לפתוח את הנושא לדיון ציבורי אמיתי, צריך להוציא את העניין מידי הכלכלנים ששולטים בז'רגון. ז'רגון מקצועי הוא הרבה פעמים פשוט דרך לשמור את המידע אצל קבוצה מסויימת.
 
הקדימו אותי

ועשו עבודה טובה יותר לפחות בכל מה שנוגע לביקורת. הכוונה כמובן לסטיב קינג המצויין. שוב ממליץ עליו . Debunking Economics: The Naked Emperor of the Social Sciences by Steve Keen הנה קישור http://www.debunking-economics.com/ בתחילת כל פרק קינג מציג חלק מהתאוריה הכלכלית על אותו נושא כמו תורת היצרן , תורת הצרכן , שיווי משקל וכו'. ואח"כ הוא מביא מחקרים שסתרו את התאוריה, או מראה שהתאוריה פשוט לא מתאימה מבחינה כלכלית או מתמטית. הספר שלי אמור להתמקד יותר בתאוריה אלטרנטבית . וזה לוקח זמן. וגם קשה, במיוחד שאין לי הרבה מי להתייעץ איתו. פרסמתי כמה דברים כאן, אבל לפעמים זה עבר בלי תגובה בכלל.
 

דור לוי

New member
כמה שאלות

א. קינג או קין ? ב. זה בעצם מה ששאלתי אותך בהקשר של הספר. אתה רואה מישהו בעל הכישורים והידע המתאימים, שירצה/יוכל לקחת על עצמו, לאחר קבלת אישור המחבר, לתרגם הספר לעברית? (אגב, חבל שלא כתבת/אמרת קודם שזה מה שאתה עושה)
 
למעלה