כיתות מחוננים

מצב
הנושא נעול.

מטיקה

New member
יש ויש

ברכות!! סוף סוף!!!
אני שמחה שהצלחתם לפתוח פורום חשוב זה! השתוממתי לקרוא שעדיין יש בתי ספר למחוננים במסגרת שבועית. שני ילדיי לומדים במסגרת המחוננים - חד יומית, אחת לשבוע. זה בהחלט מעט מאוד... אני לא מאמינה ב"לדחוף" את הילד למצויינות אבל אם ה - INPUTS מהמורה בבית הספר הרגיל הם שהבן שלי משועמם והלימודים ושיעורי הבית "קטנים עליו" הם כאלו - אז אולי מסגרות לימודיות רגילות אינן מתאימות למחוננים? האם יש מסגרת מיוחדת באזור הצפון?
יש ויש
באיזור המרכז אני יודעת על שלוש ערים שמקימות בתי ספר למחוננים במגרת שבועית: ת"א - גרץ רמת גן - הילל וחולון - לא ידוע לי שם בית הספר. כאמא לילד שלומד בכזו מסגרת אני יודעת להעריך את טיב וטוב המערכת לעומת חברים שגרים בערים עם מסגרת חד שבועית, ששם אחוז הנשירה גבוה. ואני ההיפך ממך
 
גם בפתח תקווה קיימת מסגרת

יש ויש
באיזור המרכז אני יודעת על שלוש ערים שמקימות בתי ספר למחוננים במגרת שבועית: ת"א - גרץ רמת גן - הילל וחולון - לא ידוע לי שם בית הספר. כאמא לילד שלומד בכזו מסגרת אני יודעת להעריך את טיב וטוב המערכת לעומת חברים שגרים בערים עם מסגרת חד שבועית, ששם אחוז הנשירה גבוה. ואני ההיפך ממך
גם בפתח תקווה קיימת מסגרת
של כיתת מחוננים הלומדת שבוע מלא ביחד, מכיתה ד' ועד י"ב.
 

Kalla

New member
בני לומד בכיתת מחוננים בדוד ילין

כיתות מחוננים
איסוף המידע באמצעות השרשורים בפורום יוצא לדרך! הנושא הראשון הוא כיתות מחוננים. כל מי שלמד או לומד או הורה למי שלמד/לומד מתבקש לרשום בי"ס+מיקום גיאוגרפי+פרטים על התוכנית ושמה+התרשמות אישית וכל מה שעולה על רוחו להוסיף.
בני לומד בכיתת מחוננים בדוד ילין
בחיפה. המסגרת היא מכיתה ד' עד סוף היסודי וההמשך בליאו בק. אנחנו מאוד מרוצים מהכיתה. כיתה קטנה (כ-20 ילדים), הילד ממש פורח, רמת הוראה סבירה ביותר, מורים טובים בסך הכל ובעיקר המחנכת, דגש גדול מאוד על גיבוש חברתי ועל חינוך חברתי ותשומת לב אישית לתלמידים.
 

ציפי ג

New member
כמה בנות בכיתה שלו?

בני לומד בכיתת מחוננים בדוד ילין
בחיפה. המסגרת היא מכיתה ד' עד סוף היסודי וההמשך בליאו בק. אנחנו מאוד מרוצים מהכיתה. כיתה קטנה (כ-20 ילדים), הילד ממש פורח, רמת הוראה סבירה ביותר, מורים טובים בסך הכל ובעיקר המחנכת, דגש גדול מאוד על גיבוש חברתי ועל חינוך חברתי ותשומת לב אישית לתלמידים.
כמה בנות בכיתה שלו?
 
האם זה נכון שסטטיסטית

יותר מזה, הישיבה היא תמיד בן ליד בת
האם זה נכון שסטטיסטית
יש פי חמישה בנים מחוננים מבנות מחוננות? אני מתכוונת, מאלה ש"אובחנו". ממה, לדעתכם, נובעת הסטטיסטיקה המוזרה? <נדיה מכירה הרבה מאוד בנות ממש גאוניות, לא פחות מבנים> האם בנות פשוט ניגשות פחות לאיבחונים? או האם סוג המחוננות של בנות לא מצליח לבוא לידי ביטוי באיבחונים הקיימים? או, שומו שמיים, הס מלהזכיר, הסטטיסטיקה באמת מדויקת
?
 
סטיית התקן נמוכה יותר.

האם זה נכון שסטטיסטית
יש פי חמישה בנים מחוננים מבנות מחוננות? אני מתכוונת, מאלה ש"אובחנו". ממה, לדעתכם, נובעת הסטטיסטיקה המוזרה? <נדיה מכירה הרבה מאוד בנות ממש גאוניות, לא פחות מבנים> האם בנות פשוט ניגשות פחות לאיבחונים? או האם סוג המחוננות של בנות לא מצליח לבוא לידי ביטוי באיבחונים הקיימים? או, שומו שמיים, הס מלהזכיר, הסטטיסטיקה באמת מדויקת
?
סטיית התקן נמוכה יותר.
משמע, פחות בנות מחוננות ופחות בנות מפגרות...
 

לי Li

New member
יש כל מיני סיבות

האם זה נכון שסטטיסטית
יש פי חמישה בנים מחוננים מבנות מחוננות? אני מתכוונת, מאלה ש"אובחנו". ממה, לדעתכם, נובעת הסטטיסטיקה המוזרה? <נדיה מכירה הרבה מאוד בנות ממש גאוניות, לא פחות מבנים> האם בנות פשוט ניגשות פחות לאיבחונים? או האם סוג המחוננות של בנות לא מצליח לבוא לידי ביטוי באיבחונים הקיימים? או, שומו שמיים, הס מלהזכיר, הסטטיסטיקה באמת מדויקת
?
יש כל מיני סיבות
יש את העניין של החינוך, הרבה הורים (שאני ממש לא מסכימה איתם, אבל אני גם לא עושה הכללות, לא כל ההורים ככה ויש הרבה שהם לא ככה, ע"ע ההורים שלי
), אז כמו שאמרתי, הרבה הורים גם אם הם לא מודעים לכך מאמינים שבנות יכולות פחות. הבנות מקבלות חינוך שהן צריכות לשבת ולשחק בבובות והבנים יכולים לעשות את הדברים המענינים באמת (מצטערת, אבל אני לא רואה משחק בבובות כדבר מעניין, אני אישית העדפתי לקחת צעצועים, לפרק אותם ולבדוק איך הם בנויים). כך שבאופן טיבעי הבנות מקבלות חינוך כזה שלא דוחף אותם קדימה להגדיל את הידע שלהן. ושוב אני מזכירה, לא כל ההורים כאלה, יש הרבה לא כאלה, אבל יש חלק שהם כן כאלה, לא מתוך כוונה רעה, אלא כיוון שגם אותם חינכו כך. יש גם את הסיבות שמוח של בנים ובנות בנוי באופן שונה (נושא מעניין לכל מי שרוצה ללמוד, אני ממליצה) לבנים יש ראיה מרחבית טובה יותר, מה שנותן להם יתרון קטן על הבנות בחלק של הצורות. אולם לא כל הבנות בעלות מוח נשי טיפוסי, לי למשל יש מוח משולב (לפי מה שקראתי משני המאפיינים) ולא לכל הבנים מוח גברי טיפוסי. בקיצור, טענו שהמבחנים נוטים קצת יותר לטובת הבנים, לא בטוחה שזה נכון. יש גם את העניין של הניחושים, בנים מרבים לקחת סיכונים, שהם לא יודעים את התשובה הם מנחשים, רוב הבנות פשוט לא עונות (אני גם מנחשת ויש עוד כאלה שמנחשות, אבל הרוב לא), לפעמים הבנים טועים אבל לפעמים הם צודקים, הבנות שלא ניחשו והשאירו תשובה ריקה טעו בכל מקרה ולא קיבלו את הנקודות על אותה השאלה. ובסופו של דבר יש גם את מה שנועה אמרה, יש יותר בנים מחוננים מבנות (אני לא זוכרת פה סטטיסטיקה, אבל בערך בת אחת לארבעה בנים או משהו כזה... אל תסתמכו על זה), אבל יש גם יותר בנים שסובלים מבעיות שיכוליות (אם אני לא טועה זה 7 בנים על כל בת). זהו
 

Kalla

New member
זה לא כל כך פשוט.

מה טוב שבן יושב ליד בת??? לפי דעתי
זוהי ממש כפייה...!! כל אחד ישב היכן שנוח לו והיכן שהוא מוצא לנכון להתמקם!
זה לא כל כך פשוט.
כי הרבה פעמים כמה ילדים עלולים לריב על מקום אחד. פרט לכך, יש חופש בחירה מסוים בבחירת הבן/בת זוג.
 

m43

New member
את בטוחה שאת מדברת על דוד ילין?

בני לומד בכיתת מחוננים בדוד ילין
בחיפה. המסגרת היא מכיתה ד' עד סוף היסודי וההמשך בליאו בק. אנחנו מאוד מרוצים מהכיתה. כיתה קטנה (כ-20 ילדים), הילד ממש פורח, רמת הוראה סבירה ביותר, מורים טובים בסך הכל ובעיקר המחנכת, דגש גדול מאוד על גיבוש חברתי ועל חינוך חברתי ותשומת לב אישית לתלמידים.
את בטוחה שאת מדברת על דוד ילין?
מי בדיוק המורים הטובים שם? ואיך ההנהלה? ומה עם כבוד הילד? תתעוררי, לפני שיהיה מאוחר. אתם לא צריכים להיבהל מההפחדות שלהם (" 3 מכתבים לירושליים והילד עף מהתוכנית" וכיו"ב), כי כולם יודעים (משרד החינוך ומנהל החינוך העירוני) שזה ממש לא המקום לפרוייקט היקר שלנו. אגב, גיבוש חברתי- את הכיתה שלנו הם הרסו והחריבו רק בגלל אינטריגות בין מורות, ובין המחנכת (היחידה שהיתה שווה שם משהו כמורה, אך לאו דוקא כמחנכת) לבין ההנהלה החלשה ולא חכמה. ושאלת השאלות- אם כל כך טוב, אז איך זה שלומדים בכיתתכם רק 20 ילדים???? זה ממש ממש לא תקן מלא (ובית הספר הרי מתוקצב פר ילד- כך שיש לו עניין למלא את השורות). קלה, מה את אומרת????..
 

m43

New member
נ.ב., בני המחונן קרא ומוסיף:

את בטוחה שאת מדברת על דוד ילין?
מי בדיוק המורים הטובים שם? ואיך ההנהלה? ומה עם כבוד הילד? תתעוררי, לפני שיהיה מאוחר. אתם לא צריכים להיבהל מההפחדות שלהם (" 3 מכתבים לירושליים והילד עף מהתוכנית" וכיו"ב), כי כולם יודעים (משרד החינוך ומנהל החינוך העירוני) שזה ממש לא המקום לפרוייקט היקר שלנו. אגב, גיבוש חברתי- את הכיתה שלנו הם הרסו והחריבו רק בגלל אינטריגות בין מורות, ובין המחנכת (היחידה שהיתה שווה שם משהו כמורה, אך לאו דוקא כמחנכת) לבין ההנהלה החלשה ולא חכמה. ושאלת השאלות- אם כל כך טוב, אז איך זה שלומדים בכיתתכם רק 20 ילדים???? זה ממש ממש לא תקן מלא (ובית הספר הרי מתוקצב פר ילד- כך שיש לו עניין למלא את השורות). קלה, מה את אומרת????..
נ.ב., בני המחונן קרא ומוסיף:
בני מזכיר לי שבהתחלה גם אנחנו חשבנו שבית הספר בסדר (והוא בעייתי, חכם מידי עבורם, מה לעשות?!), אך לקראת סוף השנה גילינו שהמלך לא רק עירום, אלא ממש מעורר שאט נפש! לא תמצאי בכיתתו (עכשיו בליאו בק) בוגר אחד של דוד ילין שיאמר אחרת, ויסנגר עליו. בני מזכיר לי שכשהגיעו לליאו בק עוד התברר להם כי במספר לא מבוטל של מקצועות הם למדו הרבה פחות מכיתות רגילות, וחסרו הרגלי למידה ומיומנויות בסיסיות!!!!!!!!!!!!! בני ואנוכי מתקשים להאמין שבית הספר עבר שינוי מהותי מאז נפרדנו ממנו בשמחה, שהרי ההנהלה וצוות המורים הרדוד עדיין נשאר בהרכבו המוכר לנו היטב למעט מורה אחת, שאף היא, כעמיתותיה שם, חסרת הכשרה ושכל ללמד ולהתמודד עם ילדים מחוננים. אגב, כמה זה עולה לכם? איזו העשרה צוות בית הספר מספק? חכמה גדולה לרכוש מיקור חוץ ולחלוב את ההורים. בליאו בק אין דבר כזה: שם מורה שנכנס ללמד בכיתת מחוננים הוא עשיר דיו ומסוגל להעשיר את הילדים בעצמו.
 

Kalla

New member
כל אחד וחוויותיו הוא.

נ.ב., בני המחונן קרא ומוסיף:
בני מזכיר לי שבהתחלה גם אנחנו חשבנו שבית הספר בסדר (והוא בעייתי, חכם מידי עבורם, מה לעשות?!), אך לקראת סוף השנה גילינו שהמלך לא רק עירום, אלא ממש מעורר שאט נפש! לא תמצאי בכיתתו (עכשיו בליאו בק) בוגר אחד של דוד ילין שיאמר אחרת, ויסנגר עליו. בני מזכיר לי שכשהגיעו לליאו בק עוד התברר להם כי במספר לא מבוטל של מקצועות הם למדו הרבה פחות מכיתות רגילות, וחסרו הרגלי למידה ומיומנויות בסיסיות!!!!!!!!!!!!! בני ואנוכי מתקשים להאמין שבית הספר עבר שינוי מהותי מאז נפרדנו ממנו בשמחה, שהרי ההנהלה וצוות המורים הרדוד עדיין נשאר בהרכבו המוכר לנו היטב למעט מורה אחת, שאף היא, כעמיתותיה שם, חסרת הכשרה ושכל ללמד ולהתמודד עם ילדים מחוננים. אגב, כמה זה עולה לכם? איזו העשרה צוות בית הספר מספק? חכמה גדולה לרכוש מיקור חוץ ולחלוב את ההורים. בליאו בק אין דבר כזה: שם מורה שנכנס ללמד בכיתת מחוננים הוא עשיר דיו ומסוגל להעשיר את הילדים בעצמו.
כל אחד וחוויותיו הוא.
 

m43

New member
לא ענית על שאלותיי, זה מסוכן כי

כל אחד וחוויותיו הוא.
לא ענית על שאלותיי, זה מסוכן כי
את מטעה כאן אנשים! אני טוענת שממש חבל על הילדים, ומבססת את דברי, ואמשיך לבססם במידת הצורך. אם את חושבת אחרת- אנא טירחי להסביר. אני מניחה כי קוראי פורום זה מסוגלים להסביר מה שמספרים להם.
 

Kalla

New member
למדתי כמה דברים בחיים.

לא ענית על שאלותיי, זה מסוכן כי
את מטעה כאן אנשים! אני טוענת שממש חבל על הילדים, ומבססת את דברי, ואמשיך לבססם במידת הצורך. אם את חושבת אחרת- אנא טירחי להסביר. אני מניחה כי קוראי פורום זה מסוגלים להסביר מה שמספרים להם.
למדתי כמה דברים בחיים.
1. שאנשים שונים יכולים להסתכל על אותו הדבר ולראות דברים שונים ואף הפוכים בתכלית. 2. שדברים משתנים לפעמים לאורך זמן. 3. שיש לקחת בערבון מוגבל כל מה שאחרים אומרים ותמיד לבדוק באופן אישי. לאחר שהבהרתי זאת, אני שואלת אם ההסבר שלי ישנה משהו. את יצאת בהרגשה מסוימת (שיכול להיות שהייתה מאוד מוצדקת מבחינתך במצב הספציפי שהייתם בו באותה תקופה) והרי שום דבר שאגיד לא ישנה אותה. באותה מידה ששום דבר שאת תגידי לא ישנה את מה שאני חושבת בעקבות החוויות הנפלאות של בני ושלנו. אינני שוללת בשום אופן שהיה לך ולבנך ניסיון רע. כפי שהסברתי, כל אחד רואה את המציאות אחרת וייתכן גם שהמציאות אז הייתה שונה. אז אנא ממך אל תאשימי אותי בהטעיית הציבור. הציבור לא אידיוט ואני לא מתיימרת לייצג כאן אף אחד פרט למשפחתי. אך אם את מתעקשת שאסביר - בבקשה. הלימודים בכיתה הזאת היו יוזמתו של בני. (אנחנו בהתחלה בכלל היינו נגד כי היינו מרוצים מאוד מבית ספרו הקודם וחששנו שיהיה לו קשה מבחינה חברתית). הוא התעקש לעבור את המבחנים וללכת לראיון בבית הספר והוא החליט בעקבות הראיון והביקור בבית הספר ובכיתתו לעתיד ללמוד בכיתה הזאת. אנחנו גם היינו במפגש עם כיתת המחוננים בסוף השנה והתרשמנו שהילדים מאוד נהנים בבית הספר. הבן שלי פורח בה מבחינה חברתית ויש לו חברים גם מהכיתה וגם מכיתות אחרות בבית הספר. בחופשים הוא פשוט מתגעגע לבית הספר וכשהוא חולה אנחנו בקושי משכנעים אותו להישאר בבית. לא יודעת מה התקן הרשמי, אך הבהירו לנו מראש שהכיתה לא תכלול יותר מ-22 תלמידים ובעיני כיתה קטנה זה דבר מבורך כי היא מאפשרת יחס הרבה יותר אישי. לפני שעבר לדוד ילין, בני למד בבית ספר מצוין בכיתה קטנה אף יותר, ויש לי כבר דעה על היתרונות שבכך וגם יש עם מה להשוות. לא ניסיתי לברר אם גודל הכיתה נובע מאיזו קונספירציה אפלה וזה ממש לא מעניין אותי כי כאמור כששמעתי על גודלה המתוכנן זה היה אחד הקריטריונים בעד ולא נגד. אנחנו מרוצים מצוות המורים ובעיקר מהמחנכת. היא מקסימה, מפעילה ומגבשת את הילדים, מכירה היטב את אופיים ואת התכונות הייחודיות של כל אחד ונמצאת איתנו בקשר שוטף וביחסים מצוינים. בני אוהב אותה מאוד ובשבילי זאת האינדיקציה הטובה ביותר. עם המנהלת אנחנו לא כל כך בקשר יומיומי כך שלא אוכל לאשר או להפריך את טענותייך לגביה. על פניו היא נראית בסדר ולנו היא לא עשתה שום דבר רע. הרמה הלימודית בהחלט בסדר. לנו לא חסרים בבית אנשים שיכולים לפקח על כך ולחוות דעה מושכלת (גם אבי וגם בעלי הם מחוננים ומשגיחים על העניין מקרוב). לא השוויתי עם תוכניות מחוננים אחרות ויכול להיות שיש גם יותר טובות - אין לי מושג ולא יכולה לדבר על מה שאינני יודעת. אני רק יודעת שהתוכנית בהחלט מאתגרת וכרוכה בהרבה עבודה לא קלה ולעיתים יצירתית. לגבי היחסים עם בית הספר באופן כללי - לא נתקלנו בשום בעיות וגם משיחות עם ההורים האחרים (ואנחנו בועד ויש לנו הרבה כאלה) נראה כי הם מרוצים. ואני לא מאמינה שאני אתקל באיומים כלשהם. יכול להיות שאת ניתקלת, אבל אני לא מכירה אותך ולא מכירה את הרקע שגרם לזה. מניסיון אני יודעת שלכל מטבע שני צדדים ואין בכוונתי לקפוץ למסקנות על סמך מקרה בודד שלא ראיתי אותו במו עיני ושאין לי מושג מה באמת התרחש בו ולמה. אך בסופו של דבר כל אדם בפני עצמו. תמיד יהיו כאלה שיסתדרו טוב במסגרת מסוימת, ואחרים שמסיבות שונות דווקא אותה המסגרת לא תתאים להם. אין לי כל ויכוח איתך. מאוד יכול להיות שמאיזושהי סיבה לבנך לא היה טוב בבית הספר הזה. אך מה שלי חשוב שלבני ממש טוב שם. ואני מציעה לכל אחד שירצה להכניס את ילדו למסגרת כזו או אחרת, לפעול לא רק על סמך דיווח על מקרה בודד זה או אחר, אלא על סמך נתונים רבים והתרשמות אישית מהמקום. וגם אחר כך לעקוב אחרי הילד ולראות אם המקום טוב ומתאים עבורו אישית - כי בסופו של דבר זה הקריטריון החשוב ביותר והוא גם בהרבה מקרים אינדיבידואלי לחלוטין. ולסיכום, אנא ממך, כדי ליצור דיון פורה ומתורבת, הימנעי משימוש בביטויים קיצוניים. אין לי כל כוונה לסכן או להטעות איש, יש לי זכות להביע דעה ולכתוב את הרשמים האישיים שלי ולך את שלך בלי צורך בהאשמות מיותרות. כמו שבעצמך אמרת, קוראי הפורום מסוגלים להפעיל את הפילטר שלהם לבד ולא זקוקים לשם כך לכל המלודרמה וסערת הרגשות הזאת.
 

Kalla

New member
ולגבי העשרות

לא ענית על שאלותיי, זה מסוכן כי
את מטעה כאן אנשים! אני טוענת שממש חבל על הילדים, ומבססת את דברי, ואמשיך לבססם במידת הצורך. אם את חושבת אחרת- אנא טירחי להסביר. אני מניחה כי קוראי פורום זה מסוגלים להסביר מה שמספרים להם.
ולגבי העשרות
יציאות קבועות למכון הביולוגי, לגן החיות הלימודי, למוזיאונים ועוד הרבה פרויקטים (כרגע לא זוכרת הכל, יש לי רשימה אך אין לי כוח לחפש אותה). יש גם תוכנית חברתית וכישורי חיים מגובשת. לגבי תשלומים - אין לי מושג אם זה הרבה או קצת, לא השוויתי לתוכניות אחרות ויחסית למה ששילמתי בבית הספר הקודם זה לא הרבה בכלל.
 

m43

New member
באמת...

ולגבי העשרות
יציאות קבועות למכון הביולוגי, לגן החיות הלימודי, למוזיאונים ועוד הרבה פרויקטים (כרגע לא זוכרת הכל, יש לי רשימה אך אין לי כוח לחפש אותה). יש גם תוכנית חברתית וכישורי חיים מגובשת. לגבי תשלומים - אין לי מושג אם זה הרבה או קצת, לא השוויתי לתוכניות אחרות ויחסית למה ששילמתי בבית הספר הקודם זה לא הרבה בכלל.
באמת...
שאלתי איזה העשרות בית ספר עצמו מסוגל לספק, באמצעות ציוותו המפואר. הרי צריכה להיות סיבה למקם פרוייקט כזה בית ספר מסויים ולא אחר. כן, אני לא מתפלאה על כך שאת לא זוכרת. כל מה שציינת הוא מיקור חוץ, על חשבון ההורים, והיה בשנים קודמות. אנחנו בקשר עם הורים רבים מדוד ילין, לרבות מכיתתכם, ואנחנו שומעים נעימות אחרות. רמז: הן משוללות שביעות רצון. אם את בועד ההורים- אז את מי את באמת מייצגת? אגב, "אנחנו" זו קבוצה גדולה מאד של הורים לילדים מחוננים שאכפת להם מהפרוייקט. לא בדקתי כמה מהם נחנו גם בילד, גם באב וגם בבעל מחוננים- אך הם ללא ספק אנשים נבונים מאד, ומצליחים בזכות עצמם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה