כל מה שרציתם לדעת על טעינה מהירה לרכבים חשמליים

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-gustavo-fring-4005042.jpg
קרדיט ל-pexels

מי שמעוניין לרכוש רכב המונע על חשמל, חושב לא פעם על נושא הטעינה. כיום בישראל ניתן למצוא חברות רבות המייבאות רכבים חשמליים, כאשר טעינה שלהם אינה דומה לתדלוק בתחנות דלק. במאמר זה נציג לפניכם את נושא הטעינה המהירה תוך מענה לשאלות שמעניינות רבים מכם כמו: אילו הבדלים יש בין טעינה מהירה לטעינה רגילה, האם הטענה מהירה יכולה להזיק לסוללת הרכב, אילו יתרונות יש לסוג טעינה זו ועוד.

מהי טעינה מהירה?​

רכב חשמלי הוא רכב שניתן להטעין הן בטעינה מהירה והן בטעינה רגילה. הטעינה המהירה היא זו המאפשרת לכם טעינה כמעט מלאה בטווח זמן קצר. לדוגמה, ניתן להטעין כ- 80% מהסוללה של רכב חשמלי בפחות משעה. דבר שנותן מענה מצוין למי מכם שנמצאים זמן רב בדרכים. כדי שההבדלים יהיו ברורים, טעינה רגילה אורכת מספר שעות בניגוד לטעינה מהירה, ולרוב היא תתרחש בעמדת טעינה הממוקמת בחנייה הביתית, ברחוב או בחניון של מקום העבודה. לרוב, את הרכבים החשמליים מטעינים באופן רגיל במהלך הלילה או בשעות העבודה כדי לשמור על חיי הסוללה.

מדוע יש צורך בטעינה מהירה?​

לא פעם נשאלת השאלה: מדוע יש צורך לטעון את הסוללה במהירות? הלוא הרכב מוטען שעות מרובות במהלך הלילה או העבודה, אז מדוע יש צורך בטעינה מהירה? יש מספר סיבות לכך:
  • נסיעה ארוכה - אם אתם יוצאים לנסיעה של כמה ימים, תהיו חייבים בשלב כלשהו לעצור בדרך ולמלא את הסוללה. בוודאי שלא תרצו לעצור במקום מספר שעות ממושכות או לילה שלם, אלא רק להטעין בזריזות ולהמשיך הלאה בדרך.
  • נסיעות מטעם העבודה – גם במקרים שבהם העבודה שלכם מצריכה מכם לנסוע בכל רחבי הארץ מצפון עד דרום, לא תוכלו לבזבז שעות ארוכות בהמתנה לטעינה רגילה ומן הסתם תרצו פתרון מהיר ויעיל.
  • לא הטענתם – בנוסף לסיבות מעלה ישנו כמובן המצב שבו פשוט לא הטענתם את הסוללה במשך הלילה וכעת עליכם לנסוע ואתם זקוקים לטעינה מהירה.
  • נסיעה פתאומית - גם במצב שפתאום עליכם לנסוע לנסיעה שאינה מתוכננת ולא נערכתם לכך בהתאם, תזדקקו לטעינה מהירה.

האם להטעין את הסוללה בטעינה מהירה יכול להזיק?​

מומלץ שלא להטעין את הרכב בטעינה מהירה על בסיס קבוע, אלא להטעין אותו בטעינה רגילה, זאת כמובן אם אתם רוצים להאריך את חיי הסוללה. אם נוצר מצב שבו אתם חייבים להטעין בזריזות, אך הדבר קורה בתדירות נמוכה, אפשר להטעין בעמדת טעינה מהירה אשר בין היתר גם מגבילה את ההספק של ההטענה כדי לשמור על הסוללה והמצבר שלא יינזקו. אך אם תטעינו בתדירות גבוהה ייתכן כי תגרמו להם נזק.

אילו יתרונות יש לטעינה מהירה?​

אומנם נהוג ועדיף להטעין את הסוללה בטעינה רגילה, אך לטעינה המהירה יש מספר יתרונות שלא ניתן להתעלם מהם, כמו: חסכון בזמן יקר, שכן היא מאפשרת הטענה בפחות משעה, חסכון משמעותי בעלויות של חשמל מול בנזין, שמירה על סביבה ירוקה ומניעה של זיהום אוויר.

האם יש מספיק עמדות טעינה מהירה בארץ?​

התשובה היא בהחלט כן. חשוב לזכור שלמדינה יש אינטרס רב לעבור לרכבים חשמליים, בשל תרומתם הרבה לשמירה על איכות הסביבה ולמאבק העולמי בזיהום האוויר וההתחממות הגלובלית, לכן ישנה תשתית גדולה מאוד הפרושה ברחבי הארץ שמיועדת לשם הטענה של רכבים חשמליים ואף ניתן למצוא אותן במאות מקומות שונים בארץ. העמדות קיימות גם בכבישים המהירים ואפילו דרך אפליקציות שונות אשר גם מחשבות את המסלול עד ההגעה אליהן, כדי שלא תתקעו ללא סוללה בדרך אליהן.

לסיכום, עמדות טעינה מהירה הן בהחלט חשובות, מועילות ומסייעות אך חשוב לזכור שהשימוש בהן צריך להיות במקרה הצורך ולא על בסיס קבוע.
 
למעלה