לא מוצא מנוח, עומד להתפוצץ.

Ambious

New member
לא מוצא מנוח, עומד להתפוצץ.

לאחרונה הייתי עצבני ומדוכדך במיוחד. האשמתי את העבודה, היה לי חודש רע מבחינת מכירות וכל הזמן אמרתי לעצמי שזה פשוט עניין של מזל ושאין מה לעשות, אבל בכל זאת הרגשתי רע. בימים האחרונים הגלגל התהפך ומכרתי הרבה, והכל בעבודה דבש. ועדיין אני עצבני ומדוכדך ולא מצליח לשים את האצבע על זה. אני מרגיש כאילו שנים של הדחקה עומדות להתפרץ, אבל הבעיה היא שאני לא יודע מה אני יכול לעשות כדי למנוע את זה. ולא כדאי לי לתת לזה לצאת - פעם אחרונה זה נגמר רע. אפשר להגיד שאני לא יודע מה מפחיד אותי יותר - ההדחקה, או שההדחקה תגמר.... הדחקה אומר להסתובב עם משהו אגור ונצור בפנים, להיות עצבני ועם Moodswings כל הזמן, ולא לדעת מתי זה יתפוצץ ואני לא אעמוד בזה יותר. לגמור עם ההדחקה אומר התמוטטות מערכות - זה אומר נפילה, זה אומר ריגרסיה, זה אומר חוסר תפקוד, אולי אפילו עד רמה של לא להיות מסוגל להמשיך לעבוד - אבל הכי חמור - זה אומר שאני אוכיח לעצמי ולעולם שאני לא מסוגל ולא אהיה אי פעם מסוגל לעשות שום דבר עם החיים שלי, כי תמיד מתישהו אני אחזור למצב הזה שבו אני לא יכול לתפקד. כרגע אני רחוק משם, כי יש לי מספיק שליטה עצמית בשביל להמשיך להדחיק את כל מה שבאמת מציק לי עוד הרבה זמן, אבל ההשלכות של זה לא נעימות גם כן. מצד שני - אני מניח שזה הרע במיעוטו. עדיף להיות חסר מנוחה ומדוכדך מדי פעם, מאשר ליפול לתהום שאי אפשר לצאת ממנה.
 

noosh

New member
אולי, אם אתה מודע לזה,

יש אפשרות לעבוד על זה לאט ובסבלנות ובצעדים קטנים בלי שזה יתפרץ בסוף אחרי הדחקה?
 

Ambious

New member
לא, כי ההכרה בזה היא כמו כדור שלג

והכי גרוע זה שאין לי איך להוציא את זה.
 

noosh

New member
הכרה לא חייבת להיות כמו כדור שלג

אולי תעזר במישהו מקצועי בשביל להוציא את זה? נראה לי הרבה יותר בריא מאשר לחכות שזה יתפרץ כשאתה לבד. למה לא לנסות לכתוב / לצייר / ליצור משהו?
 
נראה ש אתה מבין לבד

שמה שלא יהיה שמצטבר אצלך לא קשור לעולם החיצוני, והעולם החיצוני על ההצלחות והכישלונות שיש לך בו לא משפיעים על "זה" עכשיו נותר רק להבין מה זה "זה", כי למען האמת לא הבנתי. הדחקה זה לא משהו שעושים במודע. הדחקה זהו מנגנון הגנה פסיכולוגי מבית היוצר של סבא פרויד וכל הרעיון מאחרי מנגנוני הגנה הוא שהם נעשים לא במודע. סוג המנגנון שהמטפל מזהה אצל מי שמגיע אליו לטיפול יכול אולי לעזור לו לנסח שלב התפתחותי דינאמי בו המטופל מצוי או כוחות אגו שיש לו להתמודדות וכד'... כל זה בטיפול דינאמי וכל המילים הללו הן רק גישה אחת מיני רבות בטיפול - אבל הן לא אומרות דבר וחצי דבר על מה שאתה מרגיש או על מה שגורם לך סבל, המילים הללו הן מילים שעוזרות למטפל דינאמי לפרש אותך בפרוידיאנית. תכלס, כדי להתקדם בחיים מבחינה רגשית צריך ללמוד לזהות ולנסח את האמת שלך. אנשים כל כך רגילים להתחבא מעצמם ומאחרים שהרבה פעמים האמת הזו נסתרת מעיניהם והם אומרים לעצמם כל מיני דברים אחרים במקום - דברים שנדמה להם שהם אמת, אבל הם לא. אז עכשיו אני אומרת לך שמאחרי כל מה שמציק לך עומדת איזו אמת שאתה לא מנסח לעצמך, אבל היא זו שמייצרת מערכת שלמה של אמונות שמנחות אותך ואת ההתנהלות שלך בעולם. והגעת למצב שההתנהלות הזו כבר לא עובדת טוב ואתה מתחיל לשלם תשלומים בריבית דריבית. מצד אחד, אתה לא רוצה לשלם את התשלום הזה יותר ומצד שני אין לך מושג ירוק מהי מערכת האמונות שמולידה את סוג ההתמודדות הלא יעיל הזה שבא לך להעיף לכל הרוחות. "עצבני" ו"מדוכדך" הם תוצרים של הניסיון שלך לחיות אחרת בלי לשלם את התשלומים הרגילים. הם לא הסיבה לקשיים שלך, הם התוצאה שלהם. את זה איך שהוא אתה מבין לבד, אבל בלי שיהיה לך מושג (או לפחות מאיך שכתבת כאן אין לך מושג) איך הגעת עד הלום. בשביל שינוי אתה צריך קצת ללמוד ולהכיר את האמיתות שלך ואת מערכת האמונות שמניעה אותך. אם אם אינך יכול לבד, טיפול היה יכול לעזור או אפילו אימון אישי בו תגדיר מראש שמה שאתה רוצה להשיג זו הבנה יותר טובה לגבי מערכת האמונות שלך ודרכי התמודדות יעילים יותר בעולם.
 
למעלה