להחרים את בויקוט ישראל

forglemmigej

New member
להחרים את בויקוט ישראל

בדנית זה נשמע יותר טוב Boykot boykot-kampagnen mod Israel
מחר ה-30 לחודש תערך בקופנהגן המעטירה הפגנה נגד ארץ מולדת להחרים כל דבר שמריח מוצר ישראלי, אז קודם כל בערש תרבות הכל פתוח אפשר לעשות הפגנה על כל דבר שזז בתנאי שיש לך רישיון לכך אבל איש אחד כתב היום (אתמול בעצם) בBerlinske שדוקא צריך להחרים את החרם על ישראל.
הוא נתן כמה נקודות ממש טובות, כמו למשל שמי שמחרים את ישראל כי היא אוכלת שלושה פלסטינאים לארוחת בוקר כל יום, בעצם מעריך את החמס כי זו המפלגה ששולטת בעזה כעת והם כאמור חסידי אומות העולם.
מי שמחרים את ישראל לא צריך להשתמש במחשב כי המעבד של אינטל מיוצר בארץ (אולי כי משלמים שם משכורות יותר נמוכות ממתי מדינת הייצור היא פקטור לאיכות ע"ע מדינות אסיה ), עגבניות שרי הומצאו בארץ, אבוקדו, פרי הדר ועוד ,לא חסרות הקלישאות הרגילות.
הענין הוא שלהחרים את מדינת ישראל היום זה כל כך שנות השמונים או התשעים כשאף אחד לא ידע עדיין את תרומתם האדירה של המוסלמים לחברה האירופאית ולכן כל מיני הפגנות כאלו נראו כביכול בעלות הגיון
איזה סבה יש היום להחרים את ישראל ואם יחרימו אז מה יפסיקו את בניית החומה בגבול מצריים ,או שיפרקו את ההיא בגדה ויש גם כאלו שמכנים את החומה ביהודה ושומרון כתואמת חומת ברלין שסבת בנייתה היתה כתוצאה ממדיניות טואליטרית וחסרת דמוקרטיה לחלוטין . ובלי שום קשר לחומות שנבנות בגבולות ישראל האם מי ממדינות ערב בסביבה נותנת לישראלים לבקר אצלן הרי אין שום קשרים איתן ואפילו עם ירדן או מצריים אני בספק שמישהו מרהיב אומץ לנסוע לשם.
Jeppe Juhl כותב המאמר הוא באמת ידיד אמיתי של ישראל ואף מגדיר עצמו כציוני.
מה שהצחיק אותי זה בתגובות איך יוצאים מהחורים כל האנטישמים במסווה של אהדת הפלסטינאים ושופכים את הרעל שמפעפע בהם מגיל אפס
http://www.b.dk/kommentarer/boykot-boykot-kampagnen-mod-israel
 

OddvarBra

New member
חרם ודיבורים על חרם

הייתי חייב לראות מה באמת קורה מבחינת חרם על מוצרים ישראלים אז הסתכלתי בנתוני הסחר בין נורווגיה וישראל. בשנת 2000, ייבוא סחורות מישראל לנורווגיה הסתכם ב 474 מליון קרונות. בשנת 2011 זה הסתכם ב 722 מליון קרונות. זאת אומרת, עלייה של יותר מ 50% בייבוא מוצרים ישראלים. כמובן שחלק מזה ניתן לייחס לאינפלציה אבל עדיין מדובר בגידול. מה שיותר מעניין, הייצוא לישראל שהסתכל בשנת 2000 ב620 מליון עלה רק במליון 1 - 621 מליון ב 2011. בחזרה לייבוא של מוצרים ישראלים ודיבורים על חרם. יש הרבה דיבורים על חרם אבל בשטח הנתונים אומרים שאין חרם. אז מה קורה כאן. אפשרות א', נורווגים אוהבים להגיד שהם מחרימים את ישראל אבל כשמגיע רגע האמת והם רוצים משהו, לא מעניין את האמא שלהם שהמוצר מגיע מישראל - נוחיות אישית חשובה יותר מעקרונות. אפשרות ב', אלה שאומרים שהם מחרימים את ישראל באמת מחרימים מוצרים ישראלים אבל מדובר בקבוצות שמצד אחד שונאות את ישראל ומצד שני יש להן כוח קנייה דיי נמוך, ז"א סוציאליסטים, מהגרים, מקבלי השלמת הכנסה, ושאר ה winners, וכתוצאה מכך מה שקבוצות אלו עושות לא משפיע בעצם על המסחר עם ישראל. לדעתי מדובר קצת מאופציה א' והרבה אופציה ב'.
 
למעלה