למרות ביטחון עצמי והצלחה בביה"ס:

למרות ביטחון עצמי והצלחה בביה"ס:

המחסום עם השומעים עדיין לא נשבר אין הפרדה: כך לומדים לקויי השמיעה בכיתות רגילות השעה כמעט 12:00 והצלצול מסמן את תחילת ההפסקה בתיכון "מקיף יהוד". תוך דקות מתמלאת הקפיטריה בתלמידים וההמולה עוטפת את השולחנות ומשתלטת על האולם הגדול. חוץ מבפינה אחת, שקטה לחלוטין. כ-15 תלמידים מדברים ביניהם בשפת הסימנים, כמעט ללא קשר עם שאר התלמידים שמסביב. במבט ראשון ההפרדה בקפיטריה בין תלמידים שומעים לחירשים מעוררת שאלה סביב השילוב החברתי, אבל לקויי השמיעה עצמם מציעים הסבר מעט אחר. "אחרי שאני משקיעה כל כך הרבה אנרגיה במהלך הלימודים בקריאת שפתיים ובניסיון לעקוב ולהבין את מה שקורה בשיעור, אני רוצה לנוח קצת בהפסקה, להשתמש באותה שפה ולהירגע עם החברים שלי", מספרת אחת התלמידות החירשות, שני משולם מרחובות. להמשך הכתבה
 
למעלה