מבחן וקסלר

מצב
הנושא נעול.

חגית 3

New member
מבחן וקסלר

מבחן וקסלר
מהו מבחן וקסלר?ילד בכיתה א שעבר את המבחן ונקבע לו מנת משכל של 140 האם הוא מחונן?
 

גרא.

New member
חגית 3,יש כמה ורסיות של מבחן וקסלר

מבחן וקסלר
מהו מבחן וקסלר?ילד בכיתה א שעבר את המבחן ונקבע לו מנת משכל של 140 האם הוא מחונן?
חגית 3,יש כמה ורסיות של מבחן וקסלר
ומאחר ולא ציינת באיזה מהם בנך נבחן (אפשר לדעת לפי גילו),אפרט מעט.ראשית כל המבחנים כללו נועדו להעריך את היכולת האינטלקטואלית של ילדים, בטווח גילים משתנה בהתאם לסוג המבחן.המבחן מורכב בשתי מערכות:מילולית וביצועית המערכת המילולית נותנת אפשרות להעריך את הרמה המילולית הכוללת של הילד,אך היא גם מהווה מדד לכושר הלמידה שלו וליכולתו לקלוט מידע מסביבתו.היא גם מאפשרת להעריך את רמת הגרייה התרבותית-חברתית שבה התפתח הילד.במערכת הביצועית,באה להעריך את כושר הלמידה של הילד,מודדת את טווח הקשב והרכוז, כושר זכירה חזותית לטווח קצר,רמת הכישורים התפיסתיים-חזותיים שלו,אינטגרציה חזותית מוטורית ועוד. מבחן הוקסלר לגילאי 16-6 (WISC-R),לילדים גילאי 16-6,בנוי להערכת מנת משכל עד IQ 160.מבחן נוסף,(WPPSI),הבודק את אותם פרמטרים, מיועד לילדים מגיל 6-4 ש',והוא בנוי להערכת מנת משכל עד IQ 155 .מבחן הרבה יותר מיושן הוא מבחן סטנפורד-בינה המיועד להעריך את היכולת האינטלקטואלית בטווח הגילים שנתיים ועד לבגרות. שני מבחנים חדשים הם ה-WAAIS מגיל 80-16 וכןWISC R95 ,מגיל 4 לערך עד גיל 13.מבחינת התפלגות רמת האינטליגנציה בכמה מילים,תחום הציונים שמעל IQ 130 ומעלה,נחשב לתחום המחוננות.כלומר בנך תפקד בבחינה ברמה שכלית כשל ילד מחונן בשכלו. מאחר והמחוננות, אינה נמדדת רק לפי ציון האינטליגנציה,אלא חשובים עוד פרמטרים נוספים,על פניו חשוב להכיר את הילד, בכדי לחתום על תעודת המחוננות. גרא-מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
 

חגית 3

New member
מבחן וקסלר

חגית 3,יש כמה ורסיות של מבחן וקסלר
ומאחר ולא ציינת באיזה מהם בנך נבחן (אפשר לדעת לפי גילו),אפרט מעט.ראשית כל המבחנים כללו נועדו להעריך את היכולת האינטלקטואלית של ילדים, בטווח גילים משתנה בהתאם לסוג המבחן.המבחן מורכב בשתי מערכות:מילולית וביצועית המערכת המילולית נותנת אפשרות להעריך את הרמה המילולית הכוללת של הילד,אך היא גם מהווה מדד לכושר הלמידה שלו וליכולתו לקלוט מידע מסביבתו.היא גם מאפשרת להעריך את רמת הגרייה התרבותית-חברתית שבה התפתח הילד.במערכת הביצועית,באה להעריך את כושר הלמידה של הילד,מודדת את טווח הקשב והרכוז, כושר זכירה חזותית לטווח קצר,רמת הכישורים התפיסתיים-חזותיים שלו,אינטגרציה חזותית מוטורית ועוד. מבחן הוקסלר לגילאי 16-6 (WISC-R),לילדים גילאי 16-6,בנוי להערכת מנת משכל עד IQ 160.מבחן נוסף,(WPPSI),הבודק את אותם פרמטרים, מיועד לילדים מגיל 6-4 ש',והוא בנוי להערכת מנת משכל עד IQ 155 .מבחן הרבה יותר מיושן הוא מבחן סטנפורד-בינה המיועד להעריך את היכולת האינטלקטואלית בטווח הגילים שנתיים ועד לבגרות. שני מבחנים חדשים הם ה-WAAIS מגיל 80-16 וכןWISC R95 ,מגיל 4 לערך עד גיל 13.מבחינת התפלגות רמת האינטליגנציה בכמה מילים,תחום הציונים שמעל IQ 130 ומעלה,נחשב לתחום המחוננות.כלומר בנך תפקד בבחינה ברמה שכלית כשל ילד מחונן בשכלו. מאחר והמחוננות, אינה נמדדת רק לפי ציון האינטליגנציה,אלא חשובים עוד פרמטרים נוספים,על פניו חשוב להכיר את הילד, בכדי לחתום על תעודת המחוננות. גרא-מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
מבחן וקסלר
המבחן אכן נקרא wisc r-95 מאיזה מנת משכל נחשב ילד לגאון? לפי מנת משכל של 140 מהו גילו המנטלי של ילד בן 7?
 

גרא.

New member
חגית 3,גאון,אינו מונח המקובל בהערכת

מבחן וקסלר
המבחן אכן נקרא wisc r-95 מאיזה מנת משכל נחשב ילד לגאון? לפי מנת משכל של 140 מהו גילו המנטלי של ילד בן 7?
חגית 3,גאון,אינו מונח המקובל בהערכת
אינטליגציה,אלא ובעיקר במדיה התרבותית,בעיקר בתיום היצירה.המונה הפסיכולוגי,לילד עם IQ 130 ימעלה, הוא אינטליגנציה מעולה ביותר.המילה גאון, מטעה, ומעוררת צפיות מופרזות ,לא כדאי להשתמש בה, די והותר לומר שהילד מחונן.הגיל המנטלי של ילד בן 7,הוא כמו בכל מדרגת גיל, תמיד ביחס לבני גילו, באינטרוול של 3-4 חודשים לערך.הגיל המנטלי התקין לרמת הגיל נע בטווח של 109-90 IQ .ילד עם IQ 140 נמצא בין 2,7 % הגבוהים ביותר באוכלוסיית בני גילו. גרא=מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
 

חגית 3

New member
מבחן וקסלר

חגית 3,גאון,אינו מונח המקובל בהערכת
אינטליגציה,אלא ובעיקר במדיה התרבותית,בעיקר בתיום היצירה.המונה הפסיכולוגי,לילד עם IQ 130 ימעלה, הוא אינטליגנציה מעולה ביותר.המילה גאון, מטעה, ומעוררת צפיות מופרזות ,לא כדאי להשתמש בה, די והותר לומר שהילד מחונן.הגיל המנטלי של ילד בן 7,הוא כמו בכל מדרגת גיל, תמיד ביחס לבני גילו, באינטרוול של 3-4 חודשים לערך.הגיל המנטלי התקין לרמת הגיל נע בטווח של 109-90 IQ .ילד עם IQ 140 נמצא בין 2,7 % הגבוהים ביותר באוכלוסיית בני גילו. גרא=מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
מבחן וקסלר
גרא תודה על התשובה אבל אתה מדבר במונחים מקצועיים שאיני מבינה,אם תוכל להסביר לי,אודה לך מאד.דרך אגב קראתי שכדי לקבוע את מנת המשכל צריך לחלק את הגיל המנטלי שהתקבל באבחון לחלק בגיל הביולוגי ולהכפיל במאה האם זה נכון?
 

גרא.

New member
חגית 3,הנוסחה אותה הזכרת,שהיא

מבחן וקסלר
גרא תודה על התשובה אבל אתה מדבר במונחים מקצועיים שאיני מבינה,אם תוכל להסביר לי,אודה לך מאד.דרך אגב קראתי שכדי לקבוע את מנת המשכל צריך לחלק את הגיל המנטלי שהתקבל באבחון לחלק בגיל הביולוגי ולהכפיל במאה האם זה נכון?
חגית 3,הנוסחה אותה הזכרת,שהיא
IQ=MA/CA X 100 ,אינה תקפה במבחני וקסלר השונים.דוד וקסלר,ה"אבא" של המבחנים הללו,מוותר על מושג הגיל השכלי=מנטלי (MA),כבסיס למדידת האינטליגנציה. לדעתו, יש שלוש מגבלות למושג גיל שכלי: 1.הגיל השכלי תלוי בגיל הנבחן שהשיג אותו. כך ילד בן 5 בעל MA 7,אינו שווה ברמתו השכלית לילד בן 10 בעל MA 7 2.לציון IQ המבוסס על הגיל השכלי, אין משמעות. אלא אם כן מציינת גם את הגיל שבו נעשתה הבחינה.כך לילד בן 5 עם MA 6 יש IQ 120 ,כמו לילד בן 10 כם MA 12. 3.הגיל השכלי תלוי במבחן שבו משתמשים.יש מבחנים שממוצע ציוניהם מפסיק לעלות כבר מגיל 12,ואחרים שממוצע ציוניהם ממשיך לעלות עד גיל 25. במבחני האינטליגנציה של וקסלר,כפי שכבר אמרתי, מקבלים את ציוני ה-IQ על ידי השוואת הביצוע של כל ילד רק עם הישגיהם של ילדים בני קבוצת גילו, ולא עם השגי קבוצת גיל מורכבת.כתוצאה משמירה על סטיית תקן קבועה של ציוני IQ בכל גיל וגיל, ה-IQ של הילד לא משתנה, אלא אם השתנה הביצוע שלו במבחן בהשוואה לבני גילו.ציון ה-IQ של נבחן מצביע על המידה שבה הוא סוטה מעל או מתחת לבצוע הממוצע של נבחנים בני גילו.(מקורות :The Measurement & Appraisal Adult Inteligence 1958 )/ גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה