מדהים

מדהים

מבחינתי, ומבחינת כל אדם שנולד מחדש, שאוהב את אלוהים ואת כל מה שהוא ברא, שאוהב את כל בני-האדם באשר הם, ומיוחד את אלה שהוא חלק מהם כלומר חלק מעמו, כל הרצון ומטרה היחידה עבורי, היא להייטיב עם האנושות, לגלות להם את מלך המשיח - את ישוע בן האלוהים, בכדי שיהיה גם להם חיי עולם. בכדי שהם יוכלו להשתחרר מכל דיכאון, יאוש ואשמה, ויוכלו להיכנס לתוך שמחה אדירה שמקורה בשמים, אהבה וקדושה שיכולה להיות מנת חלקם, וכוח אדיר שיכול לרפא ולשחרר אנשים אחרים. אבל אנשים דוחים אותנו, ואת המתנה הגדולה ביותר שאנחנו רוצים להעניק להם, מקללים אותנו, בזים לנו, יורקים עלינו, מכים אותנו והורגים אותנו. אך השבח לאל גם בכל אלה, אנחנו ממשיכים לאהוב ואף מצווים לשמוח ולרקוד בימים של רדיפות. "כִּי אַהֲבַת אֱלֹהִים הוּצְקָה לְתוֹךְ לִבֵּנוּ עַל-יְדֵי רוּחַ הַקֹּדֶשׁ שֶׁנִּתְּנָה לָנוּ." (רומים ה': 5)
 

nrmlsr

New member
אתה צודק וברצוני להוסיף ציטוט לנושא

"הֵן לֹא-קָצְרָה יַד-יְהוָה מֵהוֹשִׁיעַ וְלֹא-כָבְדָה אָזְנוֹ מִשְּׁמוֹעַ׃ כִּי אִם-עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם וְחַטֹּאותֵיכֶם הִסְתִּירוּ פָנִים מִכֶּם מִשְּׁמוֹעַ׃ " (ישעיה נ"ט: פס' א'-ב'). ואכן התיאור הזה אומר את דבריך שאלוהים מוכן להושיע את האדם אך החטא הקדמון הוא מה שמפריד בין האדם לאלוהים. ואני מקווה שיבוא היום ובו אוושע ואזכה להוולד מחדש ולקבל לב חדש ורוח חדשה.
 
אף אחד לא רודף אתכם, מנסים בסך הכל

לפקוח את עיניכם ולהעיר אתכם מהחלום המתוק שבו אתם חיים
באמת שזה לא מתוך כוונה רעה, אני אישית ממש לא שונא אנשים מאמינים (אני רק קצת קצת מרחם) אני לא בז לכם ולא חס וחלילה מקלל, ברור לי שלפעמים הרצון להאמין במשהו הוא כל כך חזק שהוא גובר על הרציונליות וההגיון. אם אלוהים כל כך רוצה "להייטיב עם האנושות" ו"לגלות לנו את מלך המשיח" מדוע הוא לא מראה לנו את קיומו באופן ברור ולא רק ברמזים שלא כולם מצליחים להבין? לפעמים נראה שהוא כל כך רוצה לעזור לנו ושנאמין בו ושנדע שהוא אמיתי אבל הוא כזה ביישן שהוא לא מוכן להתגלות לפנינו באופן ברור, לי כלל זה לא מובן כל משחק המחבואים הזה, אולי הוא פשוט קצת ילדותי?
 
הא ועוד משהו

אם זכור לי נכון ההסטוריה מוכיחה שבדרך כלל דווקא אנשי הדת הם אלו שרדפו ורודפים את הלא מאמינים, אייזיק ניוטון נרדף ע"י הכנסיה הנוצרית בכלל שטען כי כדור הארץ סובב סביב השמש ולא להיפך, עד היום אתאיסטים ואנשים לא מאמינים נרדפים קשות ע"י שלטון האייטולות באיראן, כנ"ל גם בסעודיה ובסודן. אז בו נשתדל לדייק בדברים.
 
אייזיק ניוטון היה אדם מאמין

שאכן נרדף ע"י הכנסיה המסורתית. ושוב אתה טועה, אני לא דתי, האמונה המשיחית היא לא דת. מי שרדף ברוסיה את כל הדתיים היו אלה האתאיסטים שהביאו את הקומוניזם. ובגרמניה מי שרדף את כל מי שמאמין באלוהים, יהודים ומשיחיים, היו אלה הנאצים שהיו אתאיסטים - שדגלו באבולוציה. אז בו נשתדל לדייק בדברים.
 
שים לב אבייתר לכתובים

בס"ד להאמין במשהו הוא כל כך חזק שהוא גובר על הרציונליות וההגיון,אז איך אמר שלמה המלך החכם מכל אדם: בְּטַח אֶל-יְהוָה, בְּכָל-לִבֶּךָ; וְאֶל-בִּינָתְךָ, אַל-תִּשָּׁעֵן. ו בְּכָל-דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ;(משלי,פרק ג,פסוק ה).
 
אז שלמה אמר

שלמה המלך היה בשר ודם בדיוק כמוני וכמוך, לא כל דבר שהוא אמר או חשב קדוש, 100 השנים האחרונות מראות בבירור שדווקא כדי מאד להשען על בינה, לאן קידמה אותנו האמונה במשך אלפי שנים? ולאן הוביל אותנו המדע והידע? אתה חיי בעידן מדהים של רפואה מתקדמת, טילים שטסים לחלל, מטוסים שמביאים אותך תוך שעות ספורות מיבשת ליבשת, אינטרנט עם אינסוף מידע, חשמל, מקרר, מזגן, מים זורמים, חיים נוחים, כל זה בזכות הישענות על בינה ידע ומדע! אז עם כל הכבוד לשלמה המלך, דבריו משקפים דעתו בלבד, ואת האמונה שרווחה באותם ימים.
 
הפוסל במומו פוסל

בס"ד ה' חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה. ברוך אתה ה' חונן הדעת. ועם כל הטכנולוגיה והמודרניזציה לשיטתך,שים לב מה קורה לאנושות בהדרדרות מוסרית,באינדיבידואליזם והגשמה אישית וקריירה,אז המודרניזציה גם מביאה וגוזרת בדידות מזהרת לא אחת. ובכל זאת השכל מוגבל,ואת האלוקות לא ניתן לתפוס במוח האנושי. אני בעד קדמה',אבל שתעשה באופן מושכל מבלי להתנתק ממסורת אבות. המצפן שלנו והאור לנפש ולנשמה היא האמונה בה',שכן:ראשית חכמה יראת ה'(קי"א,י'). ואגב אפרופו האמונה ש"רווחה באותם ימים",אז איך מסתיימת מגילת איכה אותה קראנו ב-ט' באב:חדש ימינו כקדם.
 
מי זה מומו מעולם לא שמעתי עליו

תקשיב, בכל דבר אפשר למצוא גם צדדים שליליים, גם בדת יש המון צדדים שליליים לדוגמה היותה כר פורה לאנשים קיצוניים, ולא חסרות דוגמאות לכך. גם אם אתה צודק (אני לא אומר שלא) ואנו חיים בעידן של הדרדרות מוסרית, עדיין זה לא מצדיק לבזבז את החיים על תפילות לאוויר ולסובב את חיינו סביב אגדות, לא זו הדרך הנכונה לפתרון הבעיה, בכל מקרה עדיין אני עדיין מעדיף לחיות בעידן המתקדם שאנו נמצאים בו מאשר לחיות בעידן של לפני 4000 שנה.
 
מי זה מומו מעולם לא שמעתי עליו

בס"ד בוקר אור לך. איך נאמר בפרקי אבות:שחוק וקלות ראש מרגילין את האדם לערווה(קרי לתועבה).
 

nrmlsr

New member
תשובה לאבייתר בן גל

הנה נס מתואר בשיעור אחר באתר זמן ישועה: להלן הטקסט מבשורת יוחנן ד 46-54: 46 הוּא בָּא שׁוּב אֶל קָנָה שֶׁבַּגָּלִיל, אֲשֶׁר שָׁם הָפַךְ אֶת הַמַּיִם לְיַיִן. וְאֶחָד מֵאַנְשֵׁי הַמֶּלֶךְ, שֶׁבְּנוֹ הָיָה חוֹלֶה בִּכְפַר נַחוּם, 47 שָׁמַע כִּי יֵשׁוּעַ בָּא מִיהוּדָה לַגָּלִיל. הָלַךְ אֵלָיו וּבִקֵּשׁ מִמֶּנּוּ שֶׁיֵּרֵד וִירַפֵּא אֶת בְּנוֹ, כִּי נָטָה לָמוּת. 48 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: “אִם אֵינְכֶם רוֹאִים אוֹתוֹת וּמוֹפְתִים, בְּשׁוּם פָּנִים לֹא תַּאֲמִינוּ.” 49 אָמַר אֵלָיו הָאִישׁ: “אֲדוֹנִי, רֵד נָא בְּטֶרֶם יָמוּת בְּנִי.” 50 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ: “לֵךְ, בִּנְךָ חַי.” הֶאֱמִין הָאִישׁ לַדָּבָר שֶׁאָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ וְהָלַךְ. 51 כַּאֲשֶׁר יָרַד בָּאוּ עֲבָדָיו לִקְרָאתוֹ וְאָמְרוּ לוֹ שֶׁבְּנוֹ חַי. 52 שָׁאַל אוֹתָם בְּאֵיזוֹ שָׁעָה הוּטַב לוֹ, וְאָמְרוּ לוֹ: “אֶתְמוֹל בְּשָׁעָה אַחַת אַחֲרֵי הַצָּהֳרַיִם הִרְפָּה מִמֶּנּוּ הַחֹם.” 53 אָז נוֹכַח הָאָב כִּי זֶה הָיָה בְּאוֹתָהּ שָׁעָה שֶׁאָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ ‘בִּנְךָ חַי’, וְהֶאֱמִין הוּא וְכָל בֵּיתוֹ. 54 זֹאת הַפַּעַם הַשְּׁנִיָּה שֶׁיֵּשׁוּעַ עָשָׂה אוֹת עִם בּוֹאוֹ מִיהוּדָה לַגָּלִיל. בפסוק 48 ישוע עונה לאיש: "אמר לו ישוע: "אם אינכם רואים אותות ומופתים, בשום פנים לא תאמינו". מדוע ישוע יענה בנימה ביקורתית לבקשת אב כואב ומודאג שהלך מרחק רב כדי לבקש רפואה לבנו? ישוע מביט ולפניו עומד הדוגמא הקלאסית לחוסר אמונה המניבה ישועה. האב מכיר ביכולת על טבעית מסוימת של ישוע, הוא מכבד את ישוע כאישות רמה, אבל הוא בהחלט לא בא אל ישוע בהבנה שהוא המשיח בן אלוהים (53). האיש הגיע לישוע בהנחה שבמילא אין לו כבר מה להפסיד! אילו האב היה מכיר את ישוע כבורא ומושיע, השיחה ביניהם הייתה שונה לחלוטין (ראה מקרה דומה בבשורות מתי ח 5-13 ולוקס ז 1-10). ישוע ענה בנימה כואבת של ביקורת מכיוון שהאנשים אינם באים לבחון את דברו, את מעשיו ואת זהותו על סמך דבר ה' שנימצא ברשותם אלא מודדים אותו בכלים שהם מודדים קוסמים, מכשפים, ושאר מרפאים מפוקפקים. ישוע כואב מכיוון שאנשים רודפים אחריו כדי לבקש תרופה זמנית במקום חיי נצח! ישוע כאב את כאב האב שעומד מולו מכיוון שהכאב הזה כמו כל שאר הכאבים הינו התוצאה ההרסנית של החטא. האם איש זה, המוצג כ"אחד מאנשי המלך" הינו יהודי או גוי? דבר אלוהים אינו מציין זאת, אך הנתונים הכלליים יכולים לעזור בקביעת התשובה. א. ישוע אמר בפסוק 48: "אם אינכם רואים אותות ומופתים, בשום פנים לא תאמינו". שאול השליח ציין באיגרת הראשונה לקורינתים א 22, כי דווקא היהודים הם אלו הדורשים אותות ומופתים כדי להאמין, וזאת לעומת דברי חוכמה ופילוסופיה שדורשים הגויים. ב. איש הממשל ביקש מישוע לבוא לביתו שבכפר נחום. מכיוון שיהודי לא היה בדרך כלל נכנס לביתו של גוי, מחשש לטומאה, סביר להניח שהאיש היה יהודי (ראה דוגמא הפוכה בבשורת מתי ח 5-13 ולוקס ז 1-10). לפיכך ניתן לשער בסבירות גבוהה שאיש הממשל היה יהודי במוצאו. בפסוק 49 האיש מבקש מישוע בקשה: 49. "אמר אליו האיש: "אדוני: רד נא בטרם ימות בני" חוסר הכרתו של איש הממשל את ישוע מודגשת במשפט הזה. האיש כמובן אינו מכיר את ישוע כאלוהים. הוא מגביל את יכולתו של ישוע להבריא את בנו בשני תנאים: א. רק אם בנו עדיין בחיים. ב. רק אם ישוע נוכח במקום. איש הממשל ממש מפחד שמא יהיה מאוחר מדי לרפא את הילד! בפסוק 50 ישוע עונה לאיש בתשובה אשר מבהירה את סמכותו האמיתית אך יחד עם זאת מחייבת את איש הממשל לעמוד במבחן האמונה של חייו. 50. "השיב לו ישוע: "לך, בנך חי." רבותי, במילים הללו ישוע שם את כל אמינותו! לו הילד היה נפטר, הרי שישוע היה יוצא שקרן! קשה לי לדמיין את הרגשתו של האיש, אנו רק יכולים לדמיין את הבעת פניו הזועקת לעזרה. והנה ישוע עונה לו: "...לך, בנך חי." בתשובה של ישוע לא היה שמץ של ספק או אולי. ישוע לא אמר: אני חושב שהוא חי, או בעזרת השם יהיה טוב... כשישוע מדבר – אלוהים מדבר! וכשאלוהים מדבר – דברים נעשים! ממש כמו בבריאת העולם! איש הממשל שומע את מילותיו של ישוע והולך לדרכו! מדוע שיאמין לישוע? מה היה בדברו של ישוע שנטע בו בטחון? הכתוב אינו מציין, אך התשובה תהיה דומה לזו שבבשורת יוחנן ט'. שם העיוור ציית לישוע למרות שלא הכיר אותו וזאת מפאת החלטיות בדבריו של ישוע, האהבה והאכפתיות. איש הממשל מגיע לביתו רק למחרת וזאת מכיוון שהפגישה עם ישוע הייתה בשעה השביעית, ז"א בשעה שבע בערב. הליכה בחזרה לכפר נחום בשעות הלילה הייתה מסוכנת ולכן סביר שהאב יחל במסעו חזרה הביתה למחרת באור ראשון. כל אחד מאיתנו יכול רק לדמיין מה עובר בראשו של אבא החושש לגורל בנו הנוטה למות. עד כמה רצה האב להיות עם בנו ברגע הזה ממש. למחרת, כשהלך איש הממשל לביתו, פגשו אותו עבדיו בדרכו. הם הלכו אליו משום שרצו לומר לו שבנו החלים לחלוטין. האם ניתן לשער מה עלה במוחו כשראה אותם מתקרבים? האם באו לומר את בשורת איוב או חיים? יוחנן השליח אינו מציין רגשות אלא מסתפק בנתונים עובדתיים. מאחר שבפיהם היתה בשורת חיים האב שאל בפסוק 52: "...שאל אותם באיזו שעה הוטב לו..." האב שואל מתי החלה הטבה בבריאותו של בנו. האב ציפה להחלמה הדרגתית. והנה תשובת העבדים: "...אתמול בשעה השביעית עזבתו הקדחת..." (נתונים אלו לקוחים מתרגום דליטש לעברית). א. מחלתו של הילד נעלמה ברגע ולא בהדרגה. ב. ההבראה המיידית התרחשה ממש בעת שישוע אמר לאיש הממשל: "לך, בנך חי." תגובת איש הממשל נוכח הנס שישוע עשה לבנו כתובה בפסוק 53: 53. "אז נוכח האב כי זה היה באותה שעה שאמר לו ישוע 'בנך חי', והאמין הוא וכל ביתו." אמונתו של איש הממשל במילה של ישוע זיכתה אותו בבריאותו של בנו. מעבר לכך, האב חלק עם בני ביתו את שקרה לו עם ישוע ובתגובה כל בני ביתו האמינו. ל ס י כ ו ם : א. ישוע אינו סתם מרפא מוכשר בעל כוח על טבעי, אלא הוא מחזיק את החיים בידו ונותן חיים למי שהוא חפץ. הוא מושיע העולם – אלוהים. ב. ישוע נמצא מעל מגבלת החלל והזמן. הוא יכול להבריא אדם מבלי להימצא לידו. ישוע ענה לבקשת איש הממשל עבור בנו. ישוע גם עונה לבקשותינו. ג. מטרת בשורת יוחנן היא: "אבל אלה נכתבו כדי שתאמינו כי ישוע הוא המשיח בן האלוהים, וכדי שבהאמינכם יהיו לכם חיים בשמו" (יוחנן כ 31). איש הממשל האמין וזכה לחיים עבורו ועבור בני ביתו. ישוע המשיח אינו מצפה למחיאות כפיים או הצדעה עבור כל נס. אלוהים מצפה מאיתנו להיכנע לו ולבקש בטוהר וקדושה את סליחת החטאים שנתן בדמו. לנו היום יש את כל דבר אלוהים. הבא נאמין בישוע. הבה נבקש בדמעות אמת וכנות את סליחת החטאים שנתן בדמו. הבה נחלוק את בשורתו באהבה וכנות כדי שבעזרתו נוכל לומר: וכל בני ביתנו מאמינים. לקוח מתוך: http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=284
 

nrmlsr

New member
המשך התשובה

ולסיכום יש עוד שני שיעורים חשובים: http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=287 והנה הציטוט: הבה נקרא מבשורת מרקוס פרק א, פסוקים 21-28: 21 אַחֲרֵי בּוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם מִהֵר לְהִכָּנֵס בְּשַׁבָּת לְבֵית הַכְּנֶסֶת וְלִמֵּד שָׁם. 22 הִשְׁתּוֹמְמוּ הָאֲנָשִׁים עַל הוֹרָאָתוֹ, כִּי הָיָה מְלַמֵּד אוֹתָם כְּבַעַל סַמְכוּת וְלֹא כַּסּוֹפְרִים. 23 אוֹתָהּ עֵת נִמְצָא בְּבֵית הַכְּנֶסֶת אִישׁ וּבוֹ רוּחַ טְמֵאָה. צָעַק הָאִישׁ וְאָמַר: 24 “מַה לָּנוּ וּלְךָ יֵשׁוּעַ מִנַּצְּרַת? בָּאתָ לְהַשְׁמִיד אוֹתָנוּ! אֲנִי יוֹדֵעַ מִי אַתָּה - קְדוֹשׁ הָאֱלֹהִים!” 25 יֵשׁוּעַ גָּעַר בָּרוּחַ וְאָמַר: “שִׁתְקִי וּצְאִי מִמֶּנּוּ!” 26 זִעְזְעָה הָרוּחַ הַטְּמֵאָה אֶת הָאִישׁ, צָעֲקָה בְּקוֹל גָּדוֹל וְיָצְאָה מִמֶּנּוּ. 27 הַכֹּל הִשְׁתּוֹמְמוּ וְשָׁאֲלוּ זֶה אֶת זֶה: “מַה זֶּה? מָה הַתּוֹרָה הַחֲדָשָׁה הַזֹּאת? גַּם עַל הָרוּחוֹת הַטְּמֵאוֹת הוּא מְצַוֶּה בְּסַמְכוּת וְהֵן נִשְׁמָעוֹת לוֹ!” 28 עַד מְהֵרָה יָצָא שִׁמְעוֹ בְּכָל אֵזוֹר הַגָּלִיל. הבה נקרא מבשורת מרקוס פרק א, פסוקים 21-28: 21 אַחֲרֵי בּוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם מִהֵר לְהִכָּנֵס בְּשַׁבָּת לְבֵית הַכְּנֶסֶת וְלִמֵּד שָׁם. 22 הִשְׁתּוֹמְמוּ הָאֲנָשִׁים עַל הוֹרָאָתוֹ, כִּי הָיָה מְלַמֵּד אוֹתָם כְּבַעַל סַמְכוּת וְלֹא כַּסּוֹפְרִים. 23 אוֹתָהּ עֵת נִמְצָא בְּבֵית הַכְּנֶסֶת אִישׁ וּבוֹ רוּחַ טְמֵאָה. צָעַק הָאִישׁ וְאָמַר: 24 “מַה לָּנוּ וּלְךָ יֵשׁוּעַ מִנַּצְּרַת? בָּאתָ לְהַשְׁמִיד אוֹתָנוּ! אֲנִי יוֹדֵעַ מִי אַתָּה - קְדוֹשׁ הָאֱלֹהִים!” 25 יֵשׁוּעַ גָּעַר בָּרוּחַ וְאָמַר: “שִׁתְקִי וּצְאִי מִמֶּנּוּ!” 26 זִעְזְעָה הָרוּחַ הַטְּמֵאָה אֶת הָאִישׁ, צָעֲקָה בְּקוֹל גָּדוֹל וְיָצְאָה מִמֶּנּוּ. 27 הַכֹּל הִשְׁתּוֹמְמוּ וְשָׁאֲלוּ זֶה אֶת זֶה: “מַה זֶּה? מָה הַתּוֹרָה הַחֲדָשָׁה הַזֹּאת? גַּם עַל הָרוּחוֹת הַטְּמֵאוֹת הוּא מְצַוֶּה בְּסַמְכוּת וְהֵן נִשְׁמָעוֹת לוֹ!” 28 עַד מְהֵרָה יָצָא שִׁמְעוֹ בְּכָל אֵזוֹר הַגָּלִיל. ויש עוד מקור אך קודם אביא את הלינק: http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=289 והנה הציטוט: ישוע מרפא איש משותק ומוכיח את אלוהותו בשיעור שעבר למדנו אודות הריפוי של האיש המצורע. כמו שישוע ריפא את המצורע והפך אותו לטהור, גם במקרה הנוכחי ישוע מוכיח שהוא האחד אשר יכול לטהר אדם, ובמקרה זה להכריז על סליחת חטאי האדם נגד אלוהים ואדם. הנסים הללו של ישוע בהם הוא מכריז על טהרתו של אדם כלשהו, מאוד חשובים, שכן בדרך זו ישוע יכול לבחור איזה אדם שירצה כדי שיהיה תלמידו, שהרי ישוע הוא זה המטהר והמעמיד את האדם כדי שיהיה יעיל וראוי לשירות אלוהים. זכרו, ישוע מכריז: חיזרו בתשובה כי מלכות אלוהים בפתח! הנסים והאותות שישוע עושה נועדו להוכיח את סמכות דברו. הבה נקרא מבשורת לוקס פרק ה, פסוקים 17-26: 17 בְּאַחַד הַיָּמִים, כַּאֲשֶׁר לִמֵּד וּלְיָדוֹ יָשְׁבוּ פְּרוּשִׁים וּמוֹרֵי תּוֹרָה שֶׁבָּאוּ מִכָּל כְּפָרֵי הַגָּלִיל וּמִיהוּדָה וִירוּשָׁלַיִם, הָיְתָה בּוֹ גְּבוּרַת יהוה לְרַפֵּא. 18 וְהִנֵּה אֲנָשִׁים נוֹשְׂאִים אִישׁ מְשֻׁתָּק עַל אֲלוּנְקָה וְהֵם מְנַסִּים לְהַכְנִיסוֹ לְתוֹךְ הַבַּיִת כְּדֵי לְהַנִּיחוֹ לְפָנָיו. 19 אַךְ כֵּיוָן שֶׁלֹּא מָצְאוּ דֶּרֶךְ לְהַכְנִיסוֹ בִּגְלַל הֶהָמוֹן, עָלוּ עַל הַגַּג וְהוֹרִידוּהוּ עִם הָאֲלוּנְקָה דֶּרֶךְ הָרְעָפִים לְתוֹךְ הַבַּיִת, לִפְנֵי יֵשׁוּעַ. 20 כִּרְאוֹתוֹ אֶת אֱמוּנָתָם אָמַר אֵלָיו: “בֶּן אָדָם, נִסְלְחוּ לְךָ חֲטָאֶיךָ.” 21 הֵחֵלּוּ הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לְהַרְהֵר וְאָמְרוּ: “מִי הוּא זֶה הַמְדַבֵּר דִּבְרֵי נְאָצָה? מִי יָכוֹל לִסְלֹחַ עַל חֲטָאִים זוּלָתִי אֱלֹהִים לְבַדּוֹ?” 22 אוּלָם יֵשׁוּעַ יָדַע אֶת מַחְשְׁבוֹתֵיהֶם וְהֵשִׁיב לָהֶם: “מָה אַתֶּם מְהַרְהֲרִים בִּלְבַבְכֶם? 23 מַה יּוֹתֵר קַל: לוֹמַר ‘נִסְלְחוּ לְךָ חֲטָאֶיךָ’, אוֹ לוֹמַר ‘קוּם וְהִתְהַלֵּךְ’? 24 אַךְ לְמַעַן תֵּדְעוּ כִּי לְבֶן־הָאָדָם הַסַּמְכוּת עֲלֵי אֲדָמוֹת לִסְלֹחַ עַל חֲטָאִים, הֲרֵינִי אוֹמֵר לְךָ” - פָּנָה אֶל הַמְשֻׁתָּק - “קוּם, קַח אֶת הָאֲלוּנְקָה וְלֵךְ לְבֵיתְךָ!” 25 הוּא קָם מִיָּד לְנֶגֶד עֵינֵיהֶם, הֵרִים אֶת הָאֲלוּנְקָה וְהָלַךְ לְבֵיתוֹ כְּשֶׁהוּא מְהַלֵּל אֶת אֱלֹהִים. 26 תַּדְהֵמָה אָחֲזָה אֶת כֻּלָּם, וּבְלֵב מָלֵא יִרְאָה הִלְּלוּ אֶת אֱלֹהִים וְאָמְרוּ:“נִפְלָאוֹת רָאִינוּ הַיּוֹם!” הבה נקרא מבשורת מרקוס פרק א, פסוקים 21-28: 21 אַחֲרֵי בּוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם מִהֵר לְהִכָּנֵס בְּשַׁבָּת לְבֵית הַכְּנֶסֶת וְלִמֵּד שָׁם. 22 הִשְׁתּוֹמְמוּ הָאֲנָשִׁים עַל הוֹרָאָתוֹ, כִּי הָיָה מְלַמֵּד אוֹתָם כְּבַעַל סַמְכוּת וְלֹא כַּסּוֹפְרִים. 23 אוֹתָהּ עֵת נִמְצָא בְּבֵית הַכְּנֶסֶת אִישׁ וּבוֹ רוּחַ טְמֵאָה. צָעַק הָאִישׁ וְאָמַר: 24 “מַה לָּנוּ וּלְךָ יֵשׁוּעַ מִנַּצְּרַת? בָּאתָ לְהַשְׁמִיד אוֹתָנוּ! אֲנִי יוֹדֵעַ מִי אַתָּה - קְדוֹשׁ הָאֱלֹהִים!” 25 יֵשׁוּעַ גָּעַר בָּרוּחַ וְאָמַר: “שִׁתְקִי וּצְאִי מִמֶּנּוּ!” 26 זִעְזְעָה הָרוּחַ הַטְּמֵאָה אֶת הָאִישׁ, צָעֲקָה בְּקוֹל גָּדוֹל וְיָצְאָה מִמֶּנּוּ. 27 הַכֹּל הִשְׁתּוֹמְמוּ וְשָׁאֲלוּ זֶה אֶת זֶה: “מַה זֶּה? מָה הַתּוֹרָה הַחֲדָשָׁה הַזֹּאת? גַּם עַל הָרוּחוֹת הַטְּמֵאוֹת הוּא מְצַוֶּה בְּסַמְכוּת וְהֵן נִשְׁמָעוֹת לוֹ!” 28 עַד מְהֵרָה יָצָא שִׁמְעוֹ בְּכָל אֵזוֹר הַגָּלִיל. לקוח מתוך: http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=287 יש עוד נס: הבה נקרא מבשורת מתי פרק ח, פסוקים 1-4: 1 הוּא יָרַד מִן הָהָר וַהֲמוֹן עַם רַב הָלְכוּ אַחֲרָיו. 2 אָז הִתְקָרֵב אִישׁ מְצֹרָע, הִשְׁתַּחֲוָה לוֹ וְאָמַר: “אֲדוֹנִי, אִם תִּרְצֶה תּוּכַל לְטַהֵר אוֹתִי.” 3 הוֹשִׁיט יֵשׁוּעַ אֶת יָדוֹ, נָגַע בּוֹ וְאָמַר: “רוֹצֶה אֲנִי! הִטָּהֵר!” וּמִיָּד נִרְפְּאָה צָרַעְתּוֹ. 4 אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: “רְאֵה, אַל תְּסַפֵּר לְאִישׁ, אֲבָל לֵךְ הֵרָאֵה אֶל הַכֹּהֵן וְהַקְרֵב אֶת הַקָּרְבָּן אֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה לְעֵדוּת לָהֶם.” לקוח מתוך: http://www.yeshua.co.il/Lessons/Lesson.asp?LessonID=288
 
תקשיב הציטוטים שלך לא מצליחים להרשים אותי

משום ששמעתי אלפי סיפורי ניסים ונפלאות דומים גם ממאמינים בני דתות אחרות שאתה פוסל, גם להם יש אינסוף סיפורי ניסים שמוכיחים שהדת שלהם היא הנכונה, ראיתי לא מזמן תוכנית בטלוויזיה על מדינה באפריקה שאנשים בה מאמינים בכל מיני אלים שונים ומשונים, היתה שם אישה שסיפרה שהבן שלה חלה בסרטן והרופאים קבעו שימיו לחיות ספורים, היא מספרת שבעקבות זאת היא הלכה והקריבה קורבן לאחד האלים וביקשה שירפא את בנה, יום למחרת בנה עבר בדיקה נוספת ולא היה שום זכר לגידול! הסיפורים האלו לא מהווים עדות לכלום פרט לדמיונם הפרוע של האנשים שממציאים אותם. מה שאתה לא מבין זה שאת כל הסיפורים שאתה מצטט ומתפאר בהם כתבו אנשים כמוני וכמוך, וכולנו יודעים כמה אנשים טובים בניפוח סיפורים ויצירת מיתוסים, והוצאת דברים מהקשרם, אתה ואני לא היינו שם ואיננו יודעים מה בדיוק קרה שם, אולי חסידיו של ישו המציאו את הסיפור כדי להאדיר את שמו? אולי קרה מקרה כלשהו והם ניפחו זאת והפכו עכבר לפיל? בקיצור סיפורים הם לא מדד לשום דבר, כל אחד יכול להמציא סיפורים, גם אני יכול לכתוב מחר שמפלצת הספגטי התגלתה אתמול מול עיני וציוותה על לקפוץ עשר פעמים על רגל אחת ולאכול קציצת בשר עם מקרוני, אני יכול לכתוב גם שהיו עשרת אלפי עדים שראו זאת במו עיניהם ומחאו כפיים בהתרגשות. אני מבין שאתה מאד מאד מאמין בצידקת אמונתך, ובטוח שכל מה שאתה קורא נכון עד הפסיק האחרון, אבל מה לעשות אני חושב שזה לא המצב.
 
אבייתר:קבל שיר במיוחד בשבילך../images/Emo13.gif

בס"ד http://www.youtube.com/watch?v=-nWPdUokBEE ואיך נאמר בנביא ישעיהו,פרק י"א,פסוק ט': כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים. ואיך ידעו לומר לנו פרקי אבות:מי שחכמתו מרובה ממעשיו,אין חכמתו מתקיימת. אנחנו בטוח לא נסכים זה עם זה,אבל אני מכבד את דעותיך המלומדות. בכל אופן נאמר בתפילת שחרית:וַחֲכָמִים כִּבְלִי מַדָּע וּנְבונִים כִּבְלִי הַשְׂכֵּל. יום מצוין לך
 
זה השיר המדהים ביותר ששמעתי מימיי! ../images/Emo2.gif

סתם, אני פשוט אוהב את הזמרת הזו
סוף שבוע נפלא.
 
אחי תודה ואחלה סופ"ש ושבת מבורכת וענוגה לך../images/Emo13.gif

בס"ד ואני בטח לא שוכח את שאמרו המקורות-פרקי אבות:איזהו חכם הלומד מכל אדם. ובספר תהילים,מזמור קי"ט,פסוק צ"ט: מִכָּל-מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי:. כל טוב ובשורות טובות-אמן!
 
שני דברים

ראשית כל אבייתר, השם של המשיח הוא ישוע. ולא ישו. אני מבקש ממך להקפיד לקרוא לישוע בשמו ולא לעוות את השם שלו. כל הודעה בעתיד שתכתוב בה את השם ישו, ולא ישוע, תמחק. שנית, אנחנו המאמינים בניגוד אליך ואל שאר האמונות, מחוייבים לא להעיד עדות שקר, ולהעיד אך ורק על דברים שהתרחשו - עדות אמת. אין מצב שאדם משיחי שנולד מחדש, יעיד עדות שקר. המאמיניים בישוע המשיח לא שיקרו, הם כתבו את מה שהם ראו, ואם עיינך בראשך, ויש לך הבחנה רוחנית כלשהי, אתה גם יכול לבחון זאת מתוך דבריהם. אני שמעתי לא מעט סיפורים מדהימים ממקורות ראשונים, מאנשי אמת שאוהבים את אלוהים, ושלעולם לא ישקרו, אין מירמה בפיהם, על רפואות שנעשו על-ידם, או על אנשים שמספרים במלוא הכנות, על הרפואה של אלוהים בחייהם, מסרטן, מעיוורון, מחרשות ועוד מחלות שונות. המאמינים בישוע המשיח, ובמיוחד אלו שכתבו את ספרי הברית החדשה, לא המציאו דבר והם מעידים על מה שהם ראו ושמעו. אני מבין שאתה בא ממקום בו השקר הוא דבר נפוץ ואין בעייה לזרוק ככה סתם מילים ללא משמעות, אך לאדם המאמין יש מודעות למילים, ויש לו מודעות לפני מי הוא עומד, מהי אמת ומהי קדושה, ומהן התוצאות ההרסניות של מילות מירמה ועדות שקר. אתה מתייחס בקלות דעת ייתר על המידה לדבריי חיים ואמת.
 
קודם כל למה התוקפנות הזו

השם שרשמתי בהודעה הוא השם היחיד בו ראיתי אותו מוזכר עד היום גם בספרים וגם בתוכניות טלוויזיה שראיתי, מדוע אם כך רוב האנשים מכנים אותו בשם שאינו נכון? בכל מקרה אתה בטח מבין שלא השתמשתי בשם הזה כדי להרגיז אותך אלא רק משום שזה השם שהכרתי, אז מדוע אתה מתעצבן כל כך? לי ההבדל נשמע ממש זניח כמעט כמו ההבדל בין דן ודניאל, או רחל ורחלה, או איציק ויצחק, מדוע אתה לוקח עניין שנראה כל כך שולי בצורה כזו קשה? מצד אחד נראה שאתה מנסה ליצור תדמית חיצונית של אדם מאד נינוח, מנומס ושקט (גם בסרטונים שלך שראיתי באתר, זה אתה נכון?) אך מההודעות השונות שלך כאן אני קולט רבדים קצת פחות נעימים ונחמדים מתחת לפני השטח, זה מאד בולט בנימת הדיבור שלך ובלהט הכתיבה שלך. לגבי הנושא עצמו אשתדל להגיב מאוחר יותר, ברשותך.
 

nrmlsr

New member
תשובה

מנהל הפורום יעקב אחד(אבירם) כעס עליך משום שהפרת את כללי הפורו,אם אינך מכיר אותם הנה הם: ברוכים הבאים לפורום מואר זה, בתקווה שיתן חלון הצצה לעולם המשיחי, לעולם של ישוע המשיח אלוהינו האהוב. الرب يسوع المسيح له كل المجد העולם המשיחי הוא עולם מואר של אהבה.. חמלה והקרבה.פה המקום ללמוד יותר על הברית החדשה ועל התנ"ך. לשאול שאלות ולהעשיר אחד את השני.פה המקום ליצור דיונים ודו שיח בריא על הפסוקים והדרשות מהברית החדשה ומהתנ"ך.זהו בהחלט המקום להנצחת עדויות שלכם, איך שהאדון מצא אתכם, והוליד אתכם מחדש. עדויות על הדרך שבה אנחנו עוברים בחיי היום יום על הנצחונות שלנו ושיתוף על מאבקים שונים שבחיינו. חוויות אמונה שבהן נוכחתם לדעת שאלוהים נמצא בכל פינה ושומר עליכם מכל רע.. למרות שהפניתם לו את הגב..או שחיזק אתכם ועשה איתכם נפלאות ונסים בזמן שהייתם כלכך צריכים את ידו המחזקת והתומכת..ולא איכזב.. ובכלל לשתף אותנו במה שעובר עליכם בחיי היומיום באמונה לטוב ולרע.. והכי חשוב בקשות תפילה. לא ינתן מקום למתקפות..לריבים..לחשכה של העולם החומרי.. כל הודעה ברוח זו תימחק, כל מתלהם יוגבל בגלישתו פה..כי זהו פורום אחווה ואהבה בשם ישוע אלוהינו, ונשמור עליו מכל משמר לא ינתן מקום לפוליטיקה על נרדפותיה..כל הודעה ברוח זו תימחק. לא ינתן מקום לויכוחים על נכונות דתות אחרות.. או השוואות שיוכלו לפגוע ברגשות גולשים מדתות אחרות, וגולשים שינסו להסיט דיונים לכיוון זה, יוגבלו וכל הודעה ברוח זו תימחק. כל המשתמש במילה ישו במקום ישוע תימחק הודעתו, ונא להקפיד על נימוס וכבוד רבתי בניסוח ההודעות , זוהי קהילה משיחית וירטואלית, והכבוד מתבקש מאוד. (י ש " ו ידועה כראשי תיבות לביטוי ימח שמו וזכרו- גם אם לא התכוונתם, פה לא אומרים את זה,ברשותכם). הפורום הזה בא בכדי להוות בית למאמינים באדוננו ישוע המשיח, ויענה על שאלות הסקרנים לנושאי אמונתנו, לא יהיה מקום לויכוחים על אמיתות אמונתנו או ערעור עליה, לאחר שנבהיר את דעתנו ונסביר אותה לפי ראייתנו על פי מה שכתוב בספר הקודש, פרשנויות ממקורות אחרים שלא מקובלים על העולם המשיחי, לא יקבלו מקום, מאחר ואין זה פורום שדן בפרשנויות אומות העולם על האמונה המשיחית. כבדו את המקום והמקום יכבד אתכם. בכך שלא קראת את כללי הפורום וגם הפרת אותם זאת הסיבה שקיבלת תגובה מסוג זה אם עברת על כלל מסויים בפורום זה מה שיכול לגרום לכך שתקבל תגובה שלילית ואף מחיקת הודעות. הכי טוב זה לשמור על כללי הפורום ולא לעבור עליהם וכך להמנע ממצב כזה.
 
בגלל שאני מבין

שלא הייתה לך כוונה רעה להשמיט את ה- ע'. לא מחקתי את הודעתך. ביהדות הרבנית - בתלמוד - הרבנים הורידו לישוע את הע' כך שנוצר השם ישו, הם הוסיפו גרשיים, ולמעשה הם מכנים את ישוע בשם ישו כראשי תיבות של ימח שמו וזכרו - שזו קללה. השם של ישוע הוא ישוע, וזה כבר קיצור של יהושוע, ואין כל צורך בקיצור נוסף. לשם ישוע ישנה משמעות עמוקה, וזה השם של המשיח, של האדם שחי כאן על הארץ הזאת לפני פחות מאלפיים שנה. השם ישוע הוא שם שקיים בתנ"ך ויש לו בסיס בכתובים, השם ישו - לא מופיע בשום מקום בתנ"ך. והוא שם גנאי, ולכן אנחנו מבקשים לכנות את ישוע בשמו - ישוע. אם להתייחס לסגנון הכתיבה שלי, אני מבין שאולי הוא מעט קשה לעיקול, אך חשוב שתדע שאני כותב את הכל מתוך אהבה אל האמת, ואליך כבן-אדם.
 
למעלה