מהו האנטי-מחיקון?

ואולי בעצם הייתי צריכה

לשים את זה בפורום ´שאלה קטנה´...
אבל בכ"ז אם מישהו יודע.. אז אשמח...
 

הייזל

New member
פעם לפני הרבה הרבה הרבה שנים

בארץ קטנה עם שפם ובלורית, החליט להקים תחנת
. בהתחלה כל השידורים היו בשחור לבן וכל מי שהיה לו הרבה כסף קנה
. אחר כך התחילו לשדר תוכניות מארצות אחרות שהיו "רחמנא ליצלן" צבעוניות ! נורא! כל האנשים העשירים ימהרו לקנות
צבעונית ומה יעשו כל העניים? מיהרו חכמי חלם שברשות השידור ויצרו מכשיר שנקרא מחיקון, כלומר מוחק צבע. אז העשירים(אלו עם הטלוייזיה הצבעונית) קנו אנטי-מחיקון כדי שהם יוכלו לראות תוכניות צבעוניות. כמו שאומרים הראש היהודי ממציא לנו פטנטים.
 
שר האוצר דאז קבע את הקביעה המשונה

הזאת... מרידור כמדומני? (להדליק את כל רמת גן ב
אחת- ה
) האנטי מחיקון נראה כמו העיגול מלא הצבעים שרואים בערוץ הממלכתי בשבת בבוקר (לפני עשר) זה שעושה טווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
 

גרי רשף

New member
רגע, רגע אחד: קצת סדר!../images/Emo22.gif

האנטי מחיקון היה אותו מכשיר שאיפשר בסוף שנות השבעים ותחילת השמונים לראות את שידורי הטלוויזיה בצבעים למרות שהם שודרו בשחור לבן כדי לא לעודד את הציבור לקנות טלוויזיות צבעוניות. מי שהיה אחראי לביצוע ההחלטה היה מן הסתם מנכ"ל רשות השידור או מנהל הטלוויזיה דאז ולא שר האוצר. אם אינני טועה, טומי לפיד מילא אז את אחד התפקידים האלו. ההחלטה המטופשת בוטלה לבסוף, וכולנו נהנים כיום משידורים בצבע.. ללא כל קשר לכך- השר יעקב מרידור ז"ל (אביו של דן?) הכריז בסמוך לבחירות של 1981 או 1984 שיש המצאה שתאפשר ליצור אנרגיה יש מאין ועוד כמה קשקושים שנבעו מבורותו בפיסיקה ומתמימותו שגרמה לו ללכת שולל אחר שרלטן. ההכרזה הזו סמוך לבחירות יצרה רושם שהליכוד הרוויח קולות של בוחרים שלא ביושר, ועד היום זוכרים את המצאת החשמל כבדיחה שהמיטה קלון על אותו שר..
 

MARMELAD

New member
"כל רמת גן באנרגיה של נורה אחת"

ועל זה נאמר... סייג לחכמה שתיקה
 

MARMELAD

New member
אני לא ממש זוכר את הסיפור...

אני זוכר כמה קווים כלליים: שר האנרגיה דאז או משהו כזה מצא פטנט לחסוך בחשמל. הוא אמר משהו בסגנון "יהיה אפשר להאיר את כל רמת גן באנרגיה של נורה אחת!!" וזה הפך למין מטבע לשון חלמאי ישראלי כמובן שהתגלה שכל הרעיון שלו היה מגוחך לחלוטין. יש כאן מישהו שזוכר את הסיפור המלא.....?
 

shellyland

New member
השר כמדומני

הוא גם אביה של מיקה מרידור-בשן, אישתו של... ואמא של.... ו"אנטי-מחיקון" הוא גם שם של קובץ שירים של נתן זך.
 
למעלה