מועמדויות לא אטרקטיביות לאירוח משחקי אירופה 2

מועמדויות לא אטרקטיביות לאירוח משחקי אירופה 2

בעוד באקו מתכוננת לאירוח האולימיפאדה האירופאית הראשונה "המשחקים האירופאים" ב2015 (סוג של פיצוי קטן לניפויה פעמיים מרשימת מועמדות לאירוח אולימפיאדה) אפשר ללמוד בויקיפדיה באנגלית על המועמדות שצצו לאירוח המשחקים האירופאים השניים ב2019 והאמת הרשימה קצת לא מרשימה. מעניין אבל לראות גם איך למועמדות יש רקע כלשהו מאירועי ספורט אחרים.

בריטניה למשל מציעה את גלזגו הסקוטית (שבמקרה ב2014 מארחת את משחקי חבר העמים ומשם תשתיות הספורט המגוונות) שרחוקה עדיין מרמת המתקנים האולימפיים של לונדון או ערים גדולות אחרות בבריטניה.

רוסיה מציעה 2 ערים. האחת סוצ'י (שהשנה אירחה את אולימפיאדת החורף) וקאזאן (שאירחה ב2013 את האוניברסיאדה שבה צריך פריסת מתקנים די דומה).

טורקיה גם מציעה 2 ערים. איסטנבול (עוד מועמדת כושלת לאירוח אולימפיאדה שבה יש פריסת מתקנים אולימפית לגמרי) ומרסין (שבה אין מתקני ספורט בסדר גודל של איסטנבול אבל יש ברזומה את אירוח משחקי הים התיכון ב2013). לטורקיה יש גם בעיית קרבה תרבותית, דתית וגיאוגרפית לאזרבייג'אן בזמן שההיגיון אומר שצריך לגוון בין המדינות המארחות מה שאומר שרצוי מארחת מערבית יותר.

הולנד מריצה גם היא 2 ערים. את אמסטרדם ורוטרדם שבכל אחד יש בסיס סביר לאירוח אבל שוב לא מדובר בערים מהשורה הראשונה באירופה מבחינת תשתיות ספורט (חוץ אולי מאיסטנבול) כמו לונדון, מוסקבה, מדריד, ברצלונה, ברלין, פריז, אתונה, רומא וערים נוספות מרשימת המועדפות שכבר יש בהם תשתיות של מתקני ספורט גדולים ועשרות אלפי חדרי מלונות לאורחים וגם משיכה לקהל האירופאי.

ספק בין 7 הערים המוצעות מי אמור להיות הפייבוריט. עם כאלה מועמדות יהיה קשה לבסס את המשחקים האירופאים כטורניר יוקרתי ומושך קהל (שלא לדבר על תפריט אירועי הספורט). מה שבטוח ישראל אולי לא יכולה להגיש מועמדות אטרקטיבית ברמה של ערים ספורטיביות מרכזיות באירופה או מתקנים כמו חלק מהאצטדיונים בבאקו. אבל מול הצעה כמו מרסין גם תל אביב ובעתיד הקרוב גם ירושלים יכולות להגיש בעתיד הצעת אירוח ברמה דומה (בזמנו אלכס גלעדי הציע לועד האולימפי לשקול הגשת מועמדות ב2023 או 2027). וצריך לזכור שהטורניר מתקיים סמוך לתאריכים שבישראל מתקיימות המכביות ככה שספק אם יש טעם בכלל לקדם מועמדות כשגם המכביה היא חתיכת פרוייקט.
 
ריאלית אי אפשר להתמודד לפני 2023

וגם אז בתנאי שאו שטדי בירושלים יוגדל ל53,000 או שבמקום האצטדיון הלאומי ברמת גן יבנה אצטדיון לאומי של 60-55 אלף + הרחבת אצטדיון הדר יוסף למינימום 10,000 או שיפוץ מסיבי של אצטדיון האוניברסיטה בירושלים + בניית אצטדיון קנדה החדש ברמת השרון או הרחבה של אצטדיון הטניס המרכזי במלחה בירושלים וזה רק חלק מרשימה שכוללת גם שימוש בכל אולמות הספורט הגדולים במרכז או בירושלים (שרובם עדיין בשלבי תכנון ובנייה וזה כולל גם אולמות כמו בנייני האומה או גני התערוכה שיותאמו זמנית לתחרויות), אצטדיוני חול זמניים בחוף תל אביב או בגן הפעמון הירושלמי, בריכה אולימפית חדשה בירושלים (שבתכנון) או תל אביב (כי בריכת וינגייט קצת קטנה ורחוקה ממוקדי התחרות) ועוד. אולי אפילו אפשר יהיה לנצל את פארקי האקסטרים בגן הפעמון בירושלים או בבריכת גלית בתל אביב ואפילו מסלולי אופניים בפארק שרון-איילון או פארקי הארזים-עמקים-והצבאים בירושלים, לקיים תחרויות שיט בירקון או לפתח מלאכותית את אחד מנחלי ירושלים ואפשר גם להסדיר דיל שעיר אחת תארח מכביה והעיר השניה את "משחקי אירופה" כי התאריכים כמעט חופפים.
 

nitsansh

New member
במרסין יש מתקנים מהסוג שציינת??

מה שחסר לנו זה בעיקר איצטדיון לאומי מודרני עם 50-60 אלף מקומות.
לרוב הענפים יש מתקנים מתאימים או שניתן לשדרג אותם בעלות לא גדולה. 2019 זו באמת לא מטרה ריאלית וצריך להכין תוכנית ל2023.
כמה שנים מראש צריך להגיש מועמדות?
 
איזה מתקנים יש במרסין

כמו שאמרתי ברור שמרסין היא ההצעה הכי חלשה אפילו מבין שתי ההצעות הטורקיות. איסטנבול עולה עליה בכל הפרמטרים ויכולה לארח גם בהתראה קצרה יחסית אולימפיאדה אמיתית.

לגבי מתקנים אתה יכול לראות כאן בויקיפדיה באנגלית איזה מתקנים היו במשחקי בים התיכון במרסין.

אצטדיון ראשי 25,500 מקומות (אם רוצים אצטדיון גדול יותר בעיר אדנה שנמצאת רק 70 ק"מ ממרסין (נגיד איזה 40 דקות נסיעה) ומחוברת ברכבת וכבישים מהירים יהיה אצטדיון של 43,000 מקומות). אגב כשמרסין אירחה את משחקי הים התיכון חלק קטן מהאירועים היו גם באדנה וגם בערים טרסוס וארדימלי הסמוכות שזה קצת דומה לאם תל אביב מארחת פלוס חולון, הרצליה, רמת השרון, רמת גן וכולי.

עוד מתקנים שהיו במרסין אצטדיון טניס 3000 מקומות. בריכה אולימפית 1000 מקומות (ואם רוצים באדנה יש של 2200 מקומות). היכל ספורט הכי גדול 7,500 מקומות (שאר האולמות מכילים בין 1000 ל2500 מקומות ברובם). מטווח 1550 מקומות. אצטדיון אתלטיקה 4500 מקומות וגם יש שם קומפלקס ספורט אוניברסיטאי, מרינה ומרכז תערוכות שחלק מהאולמות שלו שימשו לתחרויות. בקיצור תראה שם את הפרטים. עכשיו תקיש בין מרסין למה שיש או יהיה בתל אביב או ירושלים ואם בא לך גם ערים אחרות.
 
במשחקים הראשונים הכריזו שנתיים וחצי קודם מי..

תארח. מה שבטוח זה לא אולימפיאדה שנותנים 7 שנים להקים מתקנים אלא מראש מקצרים את התהליך לערים עם תשתית בסיסית.
 

nitsansh

New member
מכביה מתקיימת בשנה הראשונה אחרי אולימפיאדה

אז אין התנגשות זמנים.

אני חושב שישראל צריכה להגיש מועמדות של תל אביב או נתניה (לא ירושלים בגלל סיבות פוליטיות) בתנאי שתהיה מחויבות של הממשלה לתמוך כספית בפרויקט.
 

nitsansh

New member
לדעתי הולנד או תורכיה פייבוריטיות

רוסיה לא תיבחר בגלל המצב הפוליטי. בריטניה לא תקבל כי היא ארחה אולימפיאדה.
אם הגוף הבוחר הוא נציגי כל מדינות אירופה ההערכה שלי היא שההעדפה תהיה למדינות בינוניות וקטנות שאין להן יכולת לזכות באירוח אולימפיאדה.
הולנד ותורכיה מתאימות להגדרה הזו.
 
במדינות אחרות אירוח טורניר אזורי היה בסיס...

תראה איך דוחא בנתה תשתיות קודם למשחקי אסיה, אירחה גם את המשחקים הפאן ערביים לפני שהתחילה להריץ מועמדות לאולימפיאדה. איך ניו דלהי אירחה את משחקי חבר העמים לפני שמנסה לארח אולימפיאדה. איך ברזיל אירחה את המשחקים הפאן אמריקאים בריו וכעת תשתמש במתקנים לאולימפיאדה (וגם גוודלחרה במכסיקו וטורנטו בקנדה שמארחות את אותם משחקים אחרי ריו ובהמשך מריצות מועמדות לאולימפיאדה). איך בואנוס איירס מקווה לארח אולימפיאדה אחרי שתארח את אולימפיאדת הנוער ויש דוגמאות נוספות. למשל ראיתי בויקיפדיה באנגלית שבאקו מריצה מועמדות לאירוח אולימפיאדה למרות שכבר פסלו אותה פעמיים. גם אמסטרדם שוקלת להגיש מועמדות לאולימפיאדה ב2028 ואירוח המשחקים האירופאים משתלבת מצויין בתוכנית ארוכת הטווח וכמובן יש גם מה שרשמתי על קאזאן, סוצ'י, מרסין וגלזגו שמנצלות מתקנים שנבנו לאירועים קודמים לקראת מועמדות אירוח הטורניר.
 
ובינתיים באסיה..גם שם לא יודעים מי תארח ב2019

האנוי בירת ויאטנם שזכתה באירוח הטורניר המקביל "משחקי אסיה" ב2019 נאלצה לוותר מחוסר יכולת להכין בזמן את כל המתקנים והתשתיות ויכריזו ב20 בספטמבר 2014 על מארחת חלופית. מסתבר גם שיש לא מעט שערוריות מאחורי מועמדויות אחרות שעלו וירדו וממליץ לכם לקרוא על זה בויקיפדיה באנגלית על משחקי אסיה 2019.
 
נ.ב.באקו ב2017 מארחת משחקי סולידריות האיסלם

אותו רעיון כמו המשחקים הפאן ערביים אבל מיועד לכל המדינות המוסלמיות ולא רק הערביות, טורניר שהתקיים ב2005 לראשונה בסעודיה, בוטל בפעם השנייה ב2010 (סכסוך בין איראן המארחת המיועדת למדינות הערביות במפרץ הפרסי על שם המפרץ) המארחת השלישית היתה אינדונזיה (2013) ואזרבייג'אן הרביעית (2017). ברור שלא מדובר על טורניר יוקרתי במיוחד אבל בבאקו כבר ממילא יש תשתיות ממשחקי אירופה. לא יתפלאו אם הטורניר יגיע לערים ומדינות נוספות במרחב המוסלמי שחולמות על אולימפיאדה (למשל קהיר, אלכסנדריה, קזבלנקה, איסטנבול, דוחא ואחרות) או לפחות איזה טורניר אולימפי אזורי.
 
למעלה