מחוננות

מצב
הנושא נעול.

ציפי ג

New member
הספר המדובר

מבוא לתורת החשמל-לא מומלץ!
ספר זה מכיל מסרים קשים מאוד לילדים קטנים, ביניהם ניצול משאבים טבעיים בצורה לא הוגנת ועוד שלל מטרות נלוזות שבכירי חח"י ומנהלת חוצהישראל מנסים לשתול במוחות הקטנים והחכמים של הילדים הנפלאים שלכם. שני ספרים שני יכול להמליץ עליהם בכל לב כוללים: תורת המתכות תורת הריתוך אשר אינם מפיצים מסרים חתרניים כלל וכלל ויקנו לילדכם שפע ידע. כמו כן ראו הספרים בהוצאת בי"ח אברבנל שהמלצתי עלים למעלה
אגב אם לומד מבוא לתורת החשמל שלא תתפלאי אם יחליט לדחוף איזה תקע לשקע הלא מתאים..כבר קרה שילדים כאלו שרפו מכשירים חשמליים/את הבית/הפכו ל"מלביני קיבות"..והמבין יבין. יום טוב!
הספר המדובר
נכתב עוד לפני שחלמו על חוצה ישראל. מצאתי אותו ברחוב, והוא מיועד ללימוד חשמל לילדי התיכונים. ולדעתי, כביש חוצה ישראל הוא דבר נהדר. לא יפריע לי אם בני יקרא ספרים שממליצים לשנע אנשים ללא פקקים ברחבי הארץ. אבל לגבי הטלויזיה אני אחידת דעים אתך.
 

dawn35

New member
אם טוב לו חברתית

מה מומלץ
הילד מרגיש מצויין מבחינה חברתית ואוהב ללכת לבית הספר אף על פי שהוא די משועמם.בגלל אופיו הנוח הוא גומר את המטלות ויושב בשקט ולכן אינו דורש תשומת לב מיוחדת מהמורה.מבחינתנו זו שנה די מבוזבזת כי אף אחד לא עושה מאמץ ומקדם אותו בדברים מעניינים.זה נון גדול למערכת שלא מאתרת ילדים כאלה ומנסה לפתח אותם בתחומים שונים.(אולי גם בעיה תקציבית אף על פי שלא נדרש יותר ממורה מנוסה שמסורה לעניין)
אם טוב לו חברתית
תעודדו אותו לעזור לאחרים-זו מיומנות לא פחות חשובה (בעיני אפילו יותר...) מפיתוח כישורי למידה. בתי באופן טבעי נכנסה לזה -והמורה עודדה כמובן. לבני יש פחות סבלנות ורצון לעזור לאחרים בלימודים (כדורגל הוא מוכן ללמד) אז המורה דואגת להכין לו דפי עבודה מאתגרים. אולי חשוב שאציין שבתי בכיתה ז' ובני בכיתה ד'. ממש לא ציפיתי שיקבלו יחס מיוחד כבר מכיתה א' (ולא רצתי לעשות להם איבחונים מראש כדי לקבל אישור כמה הם חכמים...). בכלל נדמה לי שהדור שגדל היום עסוק במה מגיע לי ולא במה אני יכול להעניק לאחרים...אולי אני עדיין תמימה אבל התנדבות ועזרה בקהילה שבה אתה חי היא מוטו עבורי- ואני משתדלת להוות מודל לילדיי בעניין זה.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

אם טוב לו חברתית
תעודדו אותו לעזור לאחרים-זו מיומנות לא פחות חשובה (בעיני אפילו יותר...) מפיתוח כישורי למידה. בתי באופן טבעי נכנסה לזה -והמורה עודדה כמובן. לבני יש פחות סבלנות ורצון לעזור לאחרים בלימודים (כדורגל הוא מוכן ללמד) אז המורה דואגת להכין לו דפי עבודה מאתגרים. אולי חשוב שאציין שבתי בכיתה ז' ובני בכיתה ד'. ממש לא ציפיתי שיקבלו יחס מיוחד כבר מכיתה א' (ולא רצתי לעשות להם איבחונים מראש כדי לקבל אישור כמה הם חכמים...). בכלל נדמה לי שהדור שגדל היום עסוק במה מגיע לי ולא במה אני יכול להעניק לאחרים...אולי אני עדיין תמימה אבל התנדבות ועזרה בקהילה שבה אתה חי היא מוטו עבורי- ואני משתדלת להוות מודל לילדיי בעניין זה.
מה מומלץ
לרגע לא חשבתי שהמחנכת צריכה לעזוב את הרוב ולהתעסק עם המיעוט שבכל מקרה יעלה כלפי מעלה,אבל מכיוון שאני מדברת מניסיון (ילדיי הגדולים בתיכון)אני יודעת שאם אתה נופל על המורה הנכון(שהם די במיעוט )יש אפשרות שהילד יבוא הביתה ויגיד איזה מעניין היה לו היום במקום הרוטינה המשעממת בה הוא נמצא כרגע. לגבי עזרה לאחרים כמו שצויין פה,רק מורה אחת ותיקה מנסה לפעמים להפעיל אולם חוסר הניסיון של מורתו הקבועה מונע ממנה לחשוב בכיוון זה.
 

אמא של1

New member
הילד נמצא בבית הספר רק4-5

מה מומלץ
לרגע לא חשבתי שהמחנכת צריכה לעזוב את הרוב ולהתעסק עם המיעוט שבכל מקרה יעלה כלפי מעלה,אבל מכיוון שאני מדברת מניסיון (ילדיי הגדולים בתיכון)אני יודעת שאם אתה נופל על המורה הנכון(שהם די במיעוט )יש אפשרות שהילד יבוא הביתה ויגיד איזה מעניין היה לו היום במקום הרוטינה המשעממת בה הוא נמצא כרגע. לגבי עזרה לאחרים כמו שצויין פה,רק מורה אחת ותיקה מנסה לפעמים להפעיל אולם חוסר הניסיון של מורתו הקבועה מונע ממנה לחשוב בכיוון זה.
הילד נמצא בבית הספר רק4-5
שעות ביום. הוא באחריותכם כל שאר השעות. תשתדלו שיהיה לו מעניין בים השעות האחרות. יש רעיונות שונים בכניסה לפורום איך לעשות זאת.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

הילד נמצא בבית הספר רק4-5
שעות ביום. הוא באחריותכם כל שאר השעות. תשתדלו שיהיה לו מעניין בים השעות האחרות. יש רעיונות שונים בכניסה לפורום איך לעשות זאת.
מה מומלץ
אני לא רצה עם הילד מחוג לחוג ולא דוחפת אותו ללמוד לעומת זאת אני משתדלת כשבאות שאלות מיוזמתו לעניין אותו כמיטב יכולתי.בגלל שאני יודעת מה אני מעניקה לו בתחומי התעניינותו צר לי לראות כיצד מערכת החינוך נמצאת בנסיגה אם זה בהישגי התלמידים שמתפרסמים מפעם לפעם או ההתייחסות למקצוע ההוראה.לא הייתי רוצה להמעיט בערך השעות שבו נמצאים הילדים בבית הספר השעות והשנים האלו מלבד הסביבה הקרובה והתומכת הם גורם חשוב בהתפתחות ועיצוב הילד.
 

אמא של1

New member
מנסיוני

מה מומלץ
אני לא רצה עם הילד מחוג לחוג ולא דוחפת אותו ללמוד לעומת זאת אני משתדלת כשבאות שאלות מיוזמתו לעניין אותו כמיטב יכולתי.בגלל שאני יודעת מה אני מעניקה לו בתחומי התעניינותו צר לי לראות כיצד מערכת החינוך נמצאת בנסיגה אם זה בהישגי התלמידים שמתפרסמים מפעם לפעם או ההתייחסות למקצוע ההוראה.לא הייתי רוצה להמעיט בערך השעות שבו נמצאים הילדים בבית הספר השעות והשנים האלו מלבד הסביבה הקרובה והתומכת הם גורם חשוב בהתפתחות ועיצוב הילד.
מנסיוני
קשה מאוד לשנות משהו במערכת החינוך. עדיף לרכז את האנרגיה לפעילויות בבית. יש כיתות שכל התלמידים משועממים ומבזבזים את זמנם(לא רק המחוננים). לא צריך לרוץ מחוג לחוג אבל יש כר נרחב לפעילויות בבית. אולי בשנה הבאה יהיה לו מזל להגיע למורה אחרת.
 

גרא.

New member
חגית 3,כמה שאלות אלייך,כדי להבין,

מה מומלץ
אני לא רצה עם הילד מחוג לחוג ולא דוחפת אותו ללמוד לעומת זאת אני משתדלת כשבאות שאלות מיוזמתו לעניין אותו כמיטב יכולתי.בגלל שאני יודעת מה אני מעניקה לו בתחומי התעניינותו צר לי לראות כיצד מערכת החינוך נמצאת בנסיגה אם זה בהישגי התלמידים שמתפרסמים מפעם לפעם או ההתייחסות למקצוע ההוראה.לא הייתי רוצה להמעיט בערך השעות שבו נמצאים הילדים בבית הספר השעות והשנים האלו מלבד הסביבה הקרובה והתומכת הם גורם חשוב בהתפתחות ועיצוב הילד.
חגית 3,כמה שאלות אלייך,כדי להבין,
ראשית מהו תאריך הלידה של בנך (חודש/שנה),היכן הוא ממוקם במיצב הסוציומטרי, כלומר, האם הוא ילד פופלרי, מקובל על רוב הילדים, דחוי, או במקרה הקיצוני, כלל לא מורגש מבחינה חברתית.השאלה הנוספת, מתייחסת לסגנון הלמידה של מורתו האהובה. האם הילדים יושבים בקבוצות למידה ?(6),טורים או בצורת חית? ולבסוף, האם ישנם ילדים נוספים ברמתו של בנך בכתה.וא כן מה קורה איתם? גרא-מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

חגית 3,כמה שאלות אלייך,כדי להבין,
ראשית מהו תאריך הלידה של בנך (חודש/שנה),היכן הוא ממוקם במיצב הסוציומטרי, כלומר, האם הוא ילד פופלרי, מקובל על רוב הילדים, דחוי, או במקרה הקיצוני, כלל לא מורגש מבחינה חברתית.השאלה הנוספת, מתייחסת לסגנון הלמידה של מורתו האהובה. האם הילדים יושבים בקבוצות למידה ?(6),טורים או בצורת חית? ולבסוף, האם ישנם ילדים נוספים ברמתו של בנך בכתה.וא כן מה קורה איתם? גרא-מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
מה מומלץ
לאמא ל1,אני נאלצת להסכים איתך.לגרא, הילד נכנס בזמן לכיתה א אר מבחינת השנתון הוא בן הגדולים,בעל ביטחון עצמי מקובל ואהוב,לא מתנשא על אף שהילדים מרגישים ואומרים שהוא נבון.הילדים יושבים בקבוצות אקראיות.אני לא יודעת בדיוק מה מצב הילדים האחרים אך ברור לי שלא נעשה כלום מעבר לחומר השוטף שנלמד.
 

גרא.

New member
חגית 3,בכתות א' שאני מכיר,הילדים

מה מומלץ
לאמא ל1,אני נאלצת להסכים איתך.לגרא, הילד נכנס בזמן לכיתה א אר מבחינת השנתון הוא בן הגדולים,בעל ביטחון עצמי מקובל ואהוב,לא מתנשא על אף שהילדים מרגישים ואומרים שהוא נבון.הילדים יושבים בקבוצות אקראיות.אני לא יודעת בדיוק מה מצב הילדים האחרים אך ברור לי שלא נעשה כלום מעבר לחומר השוטף שנלמד.
חגית 3,בכתות א' שאני מכיר,הילדים
עובדים בקבוצות קבועות,ע"פ רמות. מה שמאפשר למורה לתת לקבוצה של ילדים קוראים למשל, מטלות אחרות, מאשר לכאלה שבתחילת הקריאה, או קוראים ברמה ירודה. שעה שהילדים המתקדמים יותר, עובדים, ועפ"ר זה לבד. למורה יש זצמן להקדיש לחלשים יותר.בחשבון למשל, מורות לא מעטות עובדות בגישה יחידנית. כלומר למשל בחשבון, יש ילדים הנמצאים בחוברת מסויימת..ואחרים לפי רמתם, הרבה יותר מתקדמים. הקנייה, כלומר הצגת החומר הנלמד..נעשה בדרישה שכל התלמידים יקשיבו בתוך הקבוצות.אבל התרגול שהוא לב השיעור, נעשה שוב, בתוך הקבוצה, ילד ילד לפי חוברתו..כתה א' שאין בה התחשבות ברמות הידע השונות ,והתלמידים לומדים כולם כמקשה אחת הכל,כאשר המורה בעצם מדברת ומתייחסת רק לממוצע, יש בה ללא ספק פגיעה בשוליים הנמוכים והגבוהים יותר. ואם זה קורה..זו בעייה מערכתית. כלומר מתחייבת התערבות של מנהלת בית הספר..וודאי אם המורה היא חסרת נסיון.לגבי בנך החמוד,אני בניגוד לכמה דעות שנאמרו בפורום,תמיד בודק את האפשרות של הדלגה.ויש כמה תנאים לכך" הראשון והחשוב מכל, זו המעורבות,והמקובלות החברתית..מצב שחייב להיות מוגבה בהמלצת המורה. הדבר השני, הוא יכולת אינטלקטואלית מעולה ביותר, ברמה כזו שאם נחשב את ציון האינטליגנציה של בנך, שהוא לדברייך IQ 140 ,וזה לפי רמת גילו הנוכחי..כאילו הוא גבוה בגילו בשנה בדיוק, הציון שיקבל חייב להיות לפחות IQ 130 . דהיינו, אם הוא ידלג כתה,מבחינה היכולת האינטלקטואלית בהשוואה לבני כתתו (לא גילו), יחשב למעשה עדיין כמחונן. שני דברים נוספים נחוצים.המלצה של רופא המשפחה,כנראה לא רלוונטי במקרה של בנך. והאחרון המשמעותי ביותר: האם הילד בכלל רוצה לדלג כתה? כי בהעדר מוטיבציה, ההדלגה תכשל.דבר נוסף שחייבים לבדוק, לאיזה כתה הוא ידלג, אם בכלל. מהו ההרכב החברתי שלה, מי המורה..וכדומה..זה על מנת שהוא לא יפול מן הפח אל הפחת...לספקנים בינינו,אין שום רע בהדלגה, אם היא נעשית בצורה נכונה,עם ליווי שלבי ההסתגלות של הילד לכתתו החדשה. נכון שילדים שדלגו כתה, חלקים, מתלוננים בעיקר על קשיים בשילוב חברתי..אבל בהשוואה לאלטרנטיבה, עליה ויתו בהדלגה..כנראה שמחיר עדיין שווה.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

חגית 3,בכתות א' שאני מכיר,הילדים
עובדים בקבוצות קבועות,ע"פ רמות. מה שמאפשר למורה לתת לקבוצה של ילדים קוראים למשל, מטלות אחרות, מאשר לכאלה שבתחילת הקריאה, או קוראים ברמה ירודה. שעה שהילדים המתקדמים יותר, עובדים, ועפ"ר זה לבד. למורה יש זצמן להקדיש לחלשים יותר.בחשבון למשל, מורות לא מעטות עובדות בגישה יחידנית. כלומר למשל בחשבון, יש ילדים הנמצאים בחוברת מסויימת..ואחרים לפי רמתם, הרבה יותר מתקדמים. הקנייה, כלומר הצגת החומר הנלמד..נעשה בדרישה שכל התלמידים יקשיבו בתוך הקבוצות.אבל התרגול שהוא לב השיעור, נעשה שוב, בתוך הקבוצה, ילד ילד לפי חוברתו..כתה א' שאין בה התחשבות ברמות הידע השונות ,והתלמידים לומדים כולם כמקשה אחת הכל,כאשר המורה בעצם מדברת ומתייחסת רק לממוצע, יש בה ללא ספק פגיעה בשוליים הנמוכים והגבוהים יותר. ואם זה קורה..זו בעייה מערכתית. כלומר מתחייבת התערבות של מנהלת בית הספר..וודאי אם המורה היא חסרת נסיון.לגבי בנך החמוד,אני בניגוד לכמה דעות שנאמרו בפורום,תמיד בודק את האפשרות של הדלגה.ויש כמה תנאים לכך" הראשון והחשוב מכל, זו המעורבות,והמקובלות החברתית..מצב שחייב להיות מוגבה בהמלצת המורה. הדבר השני, הוא יכולת אינטלקטואלית מעולה ביותר, ברמה כזו שאם נחשב את ציון האינטליגנציה של בנך, שהוא לדברייך IQ 140 ,וזה לפי רמת גילו הנוכחי..כאילו הוא גבוה בגילו בשנה בדיוק, הציון שיקבל חייב להיות לפחות IQ 130 . דהיינו, אם הוא ידלג כתה,מבחינה היכולת האינטלקטואלית בהשוואה לבני כתתו (לא גילו), יחשב למעשה עדיין כמחונן. שני דברים נוספים נחוצים.המלצה של רופא המשפחה,כנראה לא רלוונטי במקרה של בנך. והאחרון המשמעותי ביותר: האם הילד בכלל רוצה לדלג כתה? כי בהעדר מוטיבציה, ההדלגה תכשל.דבר נוסף שחייבים לבדוק, לאיזה כתה הוא ידלג, אם בכלל. מהו ההרכב החברתי שלה, מי המורה..וכדומה..זה על מנת שהוא לא יפול מן הפח אל הפחת...לספקנים בינינו,אין שום רע בהדלגה, אם היא נעשית בצורה נכונה,עם ליווי שלבי ההסתגלות של הילד לכתתו החדשה. נכון שילדים שדלגו כתה, חלקים, מתלוננים בעיקר על קשיים בשילוב חברתי..אבל בהשוואה לאלטרנטיבה, עליה ויתו בהדלגה..כנראה שמחיר עדיין שווה.
מה מומלץ
כשבני היה בגן טרום חובה היו בגן שתי קבוצות,טרום חובה וחובה,חבריו הטובים היו דווקא מהחובה ונשאלתי מדי פעם אם אני חושבת להעלות את הילד לכיתה א ולדלג על שנת החובה בגן,כמובן שלא עלה על דעתי לעשות זאת ואיני מצטערת על כך כי הגננת תרמה לו הרבה (ולא ידע בחשבון או בקריאה,את זה הוא רכש בקלות בבית)גם בבית ספר אינני חושבת על צעד כזה (לא בגלל הפן החברתי כי הוא מכיר את הילדים מהגן)כי אני עדיין מאמינה שבאפס משאבים יש אפשרות לקדם תלמידים מוכשרים.כלומר לקחת מורה מנוסה מוכשרת עם רצון אמיתי לתרום משהו מעבר לשבלונה הרגילה,להושיב קבוצת ילדים מוכשרת ולעניין אותם בנושאים שונים,זה יכול להיות מוזיקה,ארצות,כוכבים עבודת חקר משותפת וכדומה...
 

גרא.

New member
אבל זה לא קורה,אז מה עושים?

מה מומלץ
כשבני היה בגן טרום חובה היו בגן שתי קבוצות,טרום חובה וחובה,חבריו הטובים היו דווקא מהחובה ונשאלתי מדי פעם אם אני חושבת להעלות את הילד לכיתה א ולדלג על שנת החובה בגן,כמובן שלא עלה על דעתי לעשות זאת ואיני מצטערת על כך כי הגננת תרמה לו הרבה (ולא ידע בחשבון או בקריאה,את זה הוא רכש בקלות בבית)גם בבית ספר אינני חושבת על צעד כזה (לא בגלל הפן החברתי כי הוא מכיר את הילדים מהגן)כי אני עדיין מאמינה שבאפס משאבים יש אפשרות לקדם תלמידים מוכשרים.כלומר לקחת מורה מנוסה מוכשרת עם רצון אמיתי לתרום משהו מעבר לשבלונה הרגילה,להושיב קבוצת ילדים מוכשרת ולעניין אותם בנושאים שונים,זה יכול להיות מוזיקה,ארצות,כוכבים עבודת חקר משותפת וכדומה...
אבל זה לא קורה,אז מה עושים?
 

אמא של1

New member
כשבתי הייתה בכיתהא' נתנו לה לעבוד

חגית 3,בכתות א' שאני מכיר,הילדים
עובדים בקבוצות קבועות,ע"פ רמות. מה שמאפשר למורה לתת לקבוצה של ילדים קוראים למשל, מטלות אחרות, מאשר לכאלה שבתחילת הקריאה, או קוראים ברמה ירודה. שעה שהילדים המתקדמים יותר, עובדים, ועפ"ר זה לבד. למורה יש זצמן להקדיש לחלשים יותר.בחשבון למשל, מורות לא מעטות עובדות בגישה יחידנית. כלומר למשל בחשבון, יש ילדים הנמצאים בחוברת מסויימת..ואחרים לפי רמתם, הרבה יותר מתקדמים. הקנייה, כלומר הצגת החומר הנלמד..נעשה בדרישה שכל התלמידים יקשיבו בתוך הקבוצות.אבל התרגול שהוא לב השיעור, נעשה שוב, בתוך הקבוצה, ילד ילד לפי חוברתו..כתה א' שאין בה התחשבות ברמות הידע השונות ,והתלמידים לומדים כולם כמקשה אחת הכל,כאשר המורה בעצם מדברת ומתייחסת רק לממוצע, יש בה ללא ספק פגיעה בשוליים הנמוכים והגבוהים יותר. ואם זה קורה..זו בעייה מערכתית. כלומר מתחייבת התערבות של מנהלת בית הספר..וודאי אם המורה היא חסרת נסיון.לגבי בנך החמוד,אני בניגוד לכמה דעות שנאמרו בפורום,תמיד בודק את האפשרות של הדלגה.ויש כמה תנאים לכך" הראשון והחשוב מכל, זו המעורבות,והמקובלות החברתית..מצב שחייב להיות מוגבה בהמלצת המורה. הדבר השני, הוא יכולת אינטלקטואלית מעולה ביותר, ברמה כזו שאם נחשב את ציון האינטליגנציה של בנך, שהוא לדברייך IQ 140 ,וזה לפי רמת גילו הנוכחי..כאילו הוא גבוה בגילו בשנה בדיוק, הציון שיקבל חייב להיות לפחות IQ 130 . דהיינו, אם הוא ידלג כתה,מבחינה היכולת האינטלקטואלית בהשוואה לבני כתתו (לא גילו), יחשב למעשה עדיין כמחונן. שני דברים נוספים נחוצים.המלצה של רופא המשפחה,כנראה לא רלוונטי במקרה של בנך. והאחרון המשמעותי ביותר: האם הילד בכלל רוצה לדלג כתה? כי בהעדר מוטיבציה, ההדלגה תכשל.דבר נוסף שחייבים לבדוק, לאיזה כתה הוא ידלג, אם בכלל. מהו ההרכב החברתי שלה, מי המורה..וכדומה..זה על מנת שהוא לא יפול מן הפח אל הפחת...לספקנים בינינו,אין שום רע בהדלגה, אם היא נעשית בצורה נכונה,עם ליווי שלבי ההסתגלות של הילד לכתתו החדשה. נכון שילדים שדלגו כתה, חלקים, מתלוננים בעיקר על קשיים בשילוב חברתי..אבל בהשוואה לאלטרנטיבה, עליה ויתו בהדלגה..כנראה שמחיר עדיין שווה.
כשבתי הייתה בכיתהא' נתנו לה לעבוד
בחוברות מיוחדות כשסיימה את הרגילות(ביחד עם עוד 2 ילדים) נתנו לה דפים מיוחדים ואפילו הכינו לה חוברת מיוחדת. לא מרגישה שזה היה משמעותי.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

כשבתי הייתה בכיתהא' נתנו לה לעבוד
בחוברות מיוחדות כשסיימה את הרגילות(ביחד עם עוד 2 ילדים) נתנו לה דפים מיוחדים ואפילו הכינו לה חוברת מיוחדת. לא מרגישה שזה היה משמעותי.
מה מומלץ
אחרי בקשות חוזרות ונשנות קיבלה קבוצה מצומצמת של ילדים חוברות(שאנחנו קנינו)מיוחדות לעבודה פרטנית,רק מה החומר הוא אותו חומר רק מוגש בצורה אחרת זאת אומרת לטחון למשל את התרגיל 7+5 מכל הכיוונים ובכל הצורות.בא הילד הביתה ואומר שזה משעמם אותו(ובצדק)ולכן ההרגשה של דריכה במקום.בבית הספר קיבלתי תשובה שזה המקסימום שאפשר לעשות מבחינתם(כלומר חוברת שאני קונה ומדי פעם הילד עובד בה בכיתה )והתחושה שלי היא שאני מהווה מטרד,לכן אני מסכימה עם גרא ואיתך.העיקר הסיסמא היא מצויינות בחינוך וכל הדיבורים האלה הם ריקים מתוכן כשרואים איזה מורים משועממים מתוסכלים וחסרי מעוף נמצאים במערכת.לא פלא שבסקרים אנו במקומות האחרונים בעולם.
 

ציפי ג

New member
אפשר

מה מומלץ
אחרי בקשות חוזרות ונשנות קיבלה קבוצה מצומצמת של ילדים חוברות(שאנחנו קנינו)מיוחדות לעבודה פרטנית,רק מה החומר הוא אותו חומר רק מוגש בצורה אחרת זאת אומרת לטחון למשל את התרגיל 7+5 מכל הכיוונים ובכל הצורות.בא הילד הביתה ואומר שזה משעמם אותו(ובצדק)ולכן ההרגשה של דריכה במקום.בבית הספר קיבלתי תשובה שזה המקסימום שאפשר לעשות מבחינתם(כלומר חוברת שאני קונה ומדי פעם הילד עובד בה בכיתה )והתחושה שלי היא שאני מהווה מטרד,לכן אני מסכימה עם גרא ואיתך.העיקר הסיסמא היא מצויינות בחינוך וכל הדיבורים האלה הם ריקים מתוכן כשרואים איזה מורים משועממים מתוסכלים וחסרי מעוף נמצאים במערכת.לא פלא שבסקרים אנו במקומות האחרונים בעולם.
אפשר
לפנות למרכזת התחום בבית הספר. אני פניתי למפקחת לאחר שראיתי שבקשתי נופלת על אזנים ערלות. לקחתי חוברת שהילד עשה בבית, באתי למפקחת ואמרתי - יש בעיה בבקשה לפתור אותה. מבט אחד בחוברת הבהיר את המצב לאשורו, ופתח בפני הילד עולם חדש של התנסויות. חוברות יותר עמוקות, שלא בתחום הלימודים של הכיתה, חידות מתוחכמות וכו'. יש מורים שבאמת חושבים, בכל תום הלב, שלקדם ילד כזה יגרום לו נזק. המורה של בני היתה כזו. שאלתי אותה אם היא תקשור רגלים לילד שמתחיל ללכת בגיל 10 חודשים. אם כן, איך אפשר לקשור את המח לילד שיודע להכפיל בגיל שנתים וחצי? איך? המזל שעכשיו יהודה מתענין בהרבה מאוד דברים שלא במערך הלימודים וכך הוא לא מרגיש דורך במקום, אלא יושב לבד ולומד מכל הבא ליד, אם זה דגמי אוטובוסים, ספרי תעופה, או חשמל. והמורים למדו שעדיף לתת לו לשבת וללמוד ולא להתערב לו בענינים, כי יש לו גם גיבוי של הבית, וגם הילד פשוט מאושר כך. להבדיל מילדים אחרים כאן, המורים של יהודה בהחלט מפעילים אותו בתחום העזרה ההדדית, והוא עוזר הרבה לחבריו, אבל לאחר שהוא ממצה את הנושא, יש לו תמיד ספר אחר בתיק לעסוק בו.
 

קיטס

New member
בכיתה ב' הייתה לבני מורה...

כשבתי הייתה בכיתהא' נתנו לה לעבוד
בחוברות מיוחדות כשסיימה את הרגילות(ביחד עם עוד 2 ילדים) נתנו לה דפים מיוחדים ואפילו הכינו לה חוברת מיוחדת. לא מרגישה שזה היה משמעותי.
בכיתה ב' הייתה לבני מורה...
שהתלהבה מאוד מהאתגר שהוא ועוד ילדה מחוננת הציבו לפניה. היא קנתה להם חוברות מיוחדות על נושאים נוספים (העשרה לרוחב, לא רק לגובה) כמו החשמל, למשל, וגם עודדה אותם לעזור לכיתה בפרויקטים הרגילים. מצד שני, היא באמת דחפה אותנו לעבור לבי"ס שבו שיש כיתת מחוננים, מתוך ידיעה שהמערכת הכללית לא יכולה לספק לו את הגירוי הדרוש. אין ספק שהמורה הזו הייתה מיוחדת, כי כשהיא הייתה בחופשת לידה הגיעה מישהי שבמקום אתגר ראתה בו ובילדה השנייה איום או מטרד. היא הדחיקה את הצרכים שלהם, וכשהתחילו להפריע מרוב שעמום, התקשרה להתלונן. כמעט אמרתי לה "אמרתי לך." למזלנו הרב, חזרה המחנכת מחופשת הלידה שלה בזמן...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה