מחוננות

מצב
הנושא נעול.

חגית 3

New member
מחוננות

מחוננות
מהו ציון הi.q המינימלי בו תלמיד כיתה א נחשב מחונן?
 
אותו ציון אייקיו כמו בכיתות אחרות

מחוננות
מהו ציון הi.q המינימלי בו תלמיד כיתה א נחשב מחונן?
אותו ציון אייקיו כמו בכיתות אחרות
כמדומני, 130. ההבדל הוא לא בציון אלא במדידה עצמה (גיל שכלי ביחס לגיל כרונולוגי).
 

m43

New member
לכוון אותו להיות ילד. פשוט ילד. +

מחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
לכוון אותו להיות ילד. פשוט ילד. +
לספםק סקרנות, להקנות הרגלים, והכי חשוב: לא לעשות מזה עניין גדול. זה לא בריא לו (זו תכונה, לא תעודת ביטוח!), לא לכם (ציפיות/ אכזבות), לא לסביבה (קשה כשאול קנאה), לא למורים (שלא יצטרכו להוכיח לכם משהו), וכו'. יש לי נסיון רב עם זה, ואני שוב מדגישה: תנו לו להיות ילד, עם משובות ילדות, חוויות ילדות, ועינוגי ילדות. תנו לו להרגיש שאתם הכי אוהבים אותו בעולם (בלי קשר לתכונה כזו או אחרת), וזכרו: ילדות זו תקופה חד פעמית, שעוברת מהר. אין מקצה שיפורים! חג שמח.
 
אני נוטה להאמין

לכוון אותו להיות ילד. פשוט ילד. +
לספםק סקרנות, להקנות הרגלים, והכי חשוב: לא לעשות מזה עניין גדול. זה לא בריא לו (זו תכונה, לא תעודת ביטוח!), לא לכם (ציפיות/ אכזבות), לא לסביבה (קשה כשאול קנאה), לא למורים (שלא יצטרכו להוכיח לכם משהו), וכו'. יש לי נסיון רב עם זה, ואני שוב מדגישה: תנו לו להיות ילד, עם משובות ילדות, חוויות ילדות, ועינוגי ילדות. תנו לו להרגיש שאתם הכי אוהבים אותו בעולם (בלי קשר לתכונה כזו או אחרת), וזכרו: ילדות זו תקופה חד פעמית, שעוברת מהר. אין מקצה שיפורים! חג שמח.
אני נוטה להאמין
שכל מה שציינת קורה (או לפחות, יכול לקרות. יש גם גורמים סביבתיים שמשפיעים) גם בלי שיש בנמצא מספר תלת ספרתי זה או אחר. לדעתי, במקום "לכוון" אותו לכיוון זה או אחר, צריך לתת לו ללכת בנתיב שהוא בוחר באופן טבעי עבור עצמו, ולעשות מה שניתן על מנת שזה יתאפשר.
 

לי Li

New member
פשוט

מחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
פשוט
לענות לכל הצרכים שלו ולהעניק לו גירויים ואפשרויות שונות להתפתח. לא ללחוץ עליו, אבל עם הוא סקרן, רצוי ללמד אותו, ספרים מאוד מעשירים ותורמים לידע כללי נרחב ועוד. ובעקרון, להביא לו להיות ילד, להתחבר עם ילדים אחריםף להנות ולהתפתח ע"י סיפוק של הצרכים שלו.
 
מה מומלץ?

מחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
מה מומלץ?
אין לכך תשובה חד-משמעית, ובשביל לתת תשובה צריך יותר פרטים מהאייקיו (שאמנם יכול לרמז על חלקם). השאלה הנשאלת היא, איך הוא מרגיש בכיתה? מה הוא עושה במהלך השיעורים? איך הולך לו מהבחינה החברתית?
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

מה מומלץ?
אין לכך תשובה חד-משמעית, ובשביל לתת תשובה צריך יותר פרטים מהאייקיו (שאמנם יכול לרמז על חלקם). השאלה הנשאלת היא, איך הוא מרגיש בכיתה? מה הוא עושה במהלך השיעורים? איך הולך לו מהבחינה החברתית?
מה מומלץ
הילד מרגיש מצויין מבחינה חברתית ואוהב ללכת לבית הספר אף על פי שהוא די משועמם.בגלל אופיו הנוח הוא גומר את המטלות ויושב בשקט ולכן אינו דורש תשומת לב מיוחדת מהמורה.מבחינתנו זו שנה די מבוזבזת כי אף אחד לא עושה מאמץ ומקדם אותו בדברים מעניינים.זה נון גדול למערכת שלא מאתרת ילדים כאלה ומנסה לפתח אותם בתחומים שונים.(אולי גם בעיה תקציבית אף על פי שלא נדרש יותר ממורה מנוסה שמסורה לעניין)
 
אני יכולה לאמר לך, מנסיון אישי,

מה מומלץ
הילד מרגיש מצויין מבחינה חברתית ואוהב ללכת לבית הספר אף על פי שהוא די משועמם.בגלל אופיו הנוח הוא גומר את המטלות ויושב בשקט ולכן אינו דורש תשומת לב מיוחדת מהמורה.מבחינתנו זו שנה די מבוזבזת כי אף אחד לא עושה מאמץ ומקדם אותו בדברים מעניינים.זה נון גדול למערכת שלא מאתרת ילדים כאלה ומנסה לפתח אותם בתחומים שונים.(אולי גם בעיה תקציבית אף על פי שלא נדרש יותר ממורה מנוסה שמסורה לעניין)
אני יכולה לאמר לך, מנסיון אישי,
שהעובדה שהוא גומר את המטלות במאמץ וזמן אפסיים ובציונים מקסימליים ושאין שום דבר שמאתגר אותו ממש לא תועיל לו בעתיד, אלא רק תלמד אותו להיות עצלן וחסר הרגלי למידה. גם זה שהוא מסוגל לשבת בשקט לא מלמד על יותר מהאופי הנוח שלו, ולא אומר שהוא באמת "בסדר עם זה". טוב לראות שהעיניים שלך פקוחות
אני מסכימה, שמורה מסורה יכולה להוות שינוי משמעותי. מה עם המורה שלו? ניסית לדבר איתה? נפלת על אוזניים ערלות? שמעת את המשפט הנבוב "אבל מה הבעיה? הוא הרי מקבל 100 בכל מבחן!"? אם אלו הפנים של המורה שלו, אז הכל בידיים שלך. לדעתי, שווה לעשות לו אבחון (או שכבר נעשה אבחון?) על מנת לברר עם איזה חומר לימודי הוא מסוגל כעת להתמודד בעצמו (הייתי אומרת לך פשוט לתת לו את החוברות של השנה הבאה אבל מנסיון, זה יכול לא להספיק בגרוש) ופשוט לסדר כך שהוא בכיתה ילמד לבד את החומר המתאים במקום ללמוד עם כולם ולמות משיעמום במשך רוב השיעור.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

אני יכולה לאמר לך, מנסיון אישי,
שהעובדה שהוא גומר את המטלות במאמץ וזמן אפסיים ובציונים מקסימליים ושאין שום דבר שמאתגר אותו ממש לא תועיל לו בעתיד, אלא רק תלמד אותו להיות עצלן וחסר הרגלי למידה. גם זה שהוא מסוגל לשבת בשקט לא מלמד על יותר מהאופי הנוח שלו, ולא אומר שהוא באמת "בסדר עם זה". טוב לראות שהעיניים שלך פקוחות
אני מסכימה, שמורה מסורה יכולה להוות שינוי משמעותי. מה עם המורה שלו? ניסית לדבר איתה? נפלת על אוזניים ערלות? שמעת את המשפט הנבוב "אבל מה הבעיה? הוא הרי מקבל 100 בכל מבחן!"? אם אלו הפנים של המורה שלו, אז הכל בידיים שלך. לדעתי, שווה לעשות לו אבחון (או שכבר נעשה אבחון?) על מנת לברר עם איזה חומר לימודי הוא מסוגל כעת להתמודד בעצמו (הייתי אומרת לך פשוט לתת לו את החוברות של השנה הבאה אבל מנסיון, זה יכול לא להספיק בגרוש) ופשוט לסדר כך שהוא בכיתה ילמד לבד את החומר המתאים במקום ללמוד עם כולם ולמות משיעמום במשך רוב השיעור.
מה מומלץ
מה שניסיתי להסביר הוא שהילד נבון ומשועמם.הרגלי למידה תצליח להכניס בו מורה מנוסה שהמקצוע בו היא בחרה נבחר מתוך אידיאל ולא משיקולי נוחות שלצערנו אנחנו נתקלים בתופעה המתפשטת הזו,ולכן ההשגים של ילדנו בשנים האחרונות הם על הפנים.הייתי מצפה שיקדמו ילדים כאלה לא בשביל לקבל מאה במבחן של הכיתה הגבוהה יותר אלא אפשר לעניין אותם בנושאים שונים כמו טבע גיאוגרפיה ועוד.שוב הכל עניין של רצון.
 

ציפי ג

New member
חוברות עבודה

מה מומלץ
מה שניסיתי להסביר הוא שהילד נבון ומשועמם.הרגלי למידה תצליח להכניס בו מורה מנוסה שהמקצוע בו היא בחרה נבחר מתוך אידיאל ולא משיקולי נוחות שלצערנו אנחנו נתקלים בתופעה המתפשטת הזו,ולכן ההשגים של ילדנו בשנים האחרונות הם על הפנים.הייתי מצפה שיקדמו ילדים כאלה לא בשביל לקבל מאה במבחן של הכיתה הגבוהה יותר אלא אפשר לעניין אותם בנושאים שונים כמו טבע גיאוגרפיה ועוד.שוב הכל עניין של רצון.
חוברות עבודה
היום לכל הנושאים כמעט יש חוברות עבודה. את יכולה ללכת עם הילד לחנות לספרי לימוד ולתת לו לבחור חוברת בתחום בו הוא מתענין. שיקח את החוברת לבית ספר וכל פעם שישתעמם שיעסוק בה. בני לומד כעת את הספר מבוא לתורת החשמל, תוך כדי שיעורים שמייגעים אותו. כך הוא קונה לעצמו הרגלים של לימוד עצמי, הצבת משימות ועמידה בהן. הוא גם לומד להעסיק את עצמו כשהוא משתעמם. כדאי לתאם את הענין עם המורים מראש. יש מורים שממש נעלבים אם הילד לא עוסק בתלמודם, גם אם משמעות הדבר שהוא סופר יתושים וירטואלים במהלך השיעור.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

חוברות עבודה
היום לכל הנושאים כמעט יש חוברות עבודה. את יכולה ללכת עם הילד לחנות לספרי לימוד ולתת לו לבחור חוברת בתחום בו הוא מתענין. שיקח את החוברת לבית ספר וכל פעם שישתעמם שיעסוק בה. בני לומד כעת את הספר מבוא לתורת החשמל, תוך כדי שיעורים שמייגעים אותו. כך הוא קונה לעצמו הרגלים של לימוד עצמי, הצבת משימות ועמידה בהן. הוא גם לומד להעסיק את עצמו כשהוא משתעמם. כדאי לתאם את הענין עם המורים מראש. יש מורים שממש נעלבים אם הילד לא עוסק בתלמודם, גם אם משמעות הדבר שהוא סופר יתושים וירטואלים במהלך השיעור.
מה מומלץ
כנראה שאני לא מצליחה להעביר את תחושותי לגבי המסגרת בו נמצאים ילדינו מחצית מהיום ,כמעט כל השבוע.חוברות עבודה הילד יכול לעשות בבית בזמנו החופשי ולפי רצונו.ברור לי שהדאגה המירבית היא לילדים החלשים שצריך לקדם אותם ולהביא אותם לישורת אבל מה עם ילדים מוכשרים שטוחנים שוב ושוב את אותו חומר לימודי?בכל כיתה ישנם מספר ילדים מוכשרים שמורה מנוסה שאכפת לה היתה מספקת להם גירויים ומעניינת אותם בתחומים שונים (למשל עבודת חקר בצוות).לא הכל צריך להסתובב סביב הציון אלא גם מעבר לזה.
 
רגע, אני לא מבינה

מה מומלץ
כנראה שאני לא מצליחה להעביר את תחושותי לגבי המסגרת בו נמצאים ילדינו מחצית מהיום ,כמעט כל השבוע.חוברות עבודה הילד יכול לעשות בבית בזמנו החופשי ולפי רצונו.ברור לי שהדאגה המירבית היא לילדים החלשים שצריך לקדם אותם ולהביא אותם לישורת אבל מה עם ילדים מוכשרים שטוחנים שוב ושוב את אותו חומר לימודי?בכל כיתה ישנם מספר ילדים מוכשרים שמורה מנוסה שאכפת לה היתה מספקת להם גירויים ומעניינת אותם בתחומים שונים (למשל עבודת חקר בצוות).לא הכל צריך להסתובב סביב הציון אלא גם מעבר לזה.
רגע, אני לא מבינה
המורה של בנך מתנגדת לכך שבזמן השיעורים הוא ילמד חומר שמתאים לרמתו במקום "לקחת חלק" בשיעור?
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

רגע, אני לא מבינה
המורה של בנך מתנגדת לכך שבזמן השיעורים הוא ילמד חומר שמתאים לרמתו במקום "לקחת חלק" בשיעור?
מה מומלץ
העניין הוא מי ילמד ויעניין אותו,כי המורה שלו עסוקה בלהביא את הכיתה לממוצע.ולכן אני מציינת שזו שנה של דריכה במקום מבחינתנו.
 
הוא עצמו, ואתם

מה מומלץ
העניין הוא מי ילמד ויעניין אותו,כי המורה שלו עסוקה בלהביא את הכיתה לממוצע.ולכן אני מציינת שזו שנה של דריכה במקום מבחינתנו.
הוא עצמו, ואתם
אתם בכך שתספקו לו את החומר המתאים אשר יעניין אותו, הוא על ידי העשייה עצמה. בכלל, לאורך כל הדרך אין לכם על מישהו אחר להסתמך חוץ מעל עצמכם, אפילו אם הבן שלכם ילמד במסגרת למחוננים.
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

הוא עצמו, ואתם
אתם בכך שתספקו לו את החומר המתאים אשר יעניין אותו, הוא על ידי העשייה עצמה. בכלל, לאורך כל הדרך אין לכם על מישהו אחר להסתמך חוץ מעל עצמכם, אפילו אם הבן שלכם ילמד במסגרת למחוננים.
מה מומלץ
אני מסכימה איתך ובכל זאת זה מקומם אותי.מכיוון שאני חדשה רציתי לדעת מה הנגיעה שלך לתחום המחוננים?האם את פסיכולוגית?או בעצמך מחוננת ומדברת מתוך נסיון אישי?
 

חגית 3

New member
מה מומלץ

מה מומלץ
אני מסכימה איתך ובכל זאת זה מקומם אותי.מכיוון שאני חדשה רציתי לדעת מה הנגיעה שלך לתחום המחוננים?האם את פסיכולוגית?או בעצמך מחוננת ומדברת מתוך נסיון אישי?
מה מומלץ
נכנסתי כרגע לתיבה שלך וראיתי את גילך אז כנראה את מחוננת ולא פסיכולגית
 

ציפי ג

New member
את מצליחה להעביר את התחושה

מה מומלץ
כנראה שאני לא מצליחה להעביר את תחושותי לגבי המסגרת בו נמצאים ילדינו מחצית מהיום ,כמעט כל השבוע.חוברות עבודה הילד יכול לעשות בבית בזמנו החופשי ולפי רצונו.ברור לי שהדאגה המירבית היא לילדים החלשים שצריך לקדם אותם ולהביא אותם לישורת אבל מה עם ילדים מוכשרים שטוחנים שוב ושוב את אותו חומר לימודי?בכל כיתה ישנם מספר ילדים מוכשרים שמורה מנוסה שאכפת לה היתה מספקת להם גירויים ומעניינת אותם בתחומים שונים (למשל עבודת חקר בצוות).לא הכל צריך להסתובב סביב הציון אלא גם מעבר לזה.
את מצליחה להעביר את התחושה
אבל יש בינינו אי התאמה לגבי מה המורה צריכה לעשות. אני חושבת, שבהתחשב בכך שהחברה מורכבת ממוצעים שצריכים מורה שילמד אותם באופן פעיל, תפקיד המורה הוא לתת לילד המחונן את הכלים והחופש ללמוד לבד. הוא ללא ספק מסוגל לכך שכלית. את חושבת, או כך לפחות הבנתי, שתפקיד המורה ללמד את בנך חומר שונה משלומדת הכיתה. אני מוצאת שחוברות העבודה ללימוד עצמי תורמות מאוד לילד בעל כישורים גבוהים, בכך שהן נותנות לו להתמודד לבד עם החומר הנלמד. זה בהחלט מקנה לו הרגלי עבודה, התמדה, מחשבה עצמאית. המורה נמצאת בכיתה כדי לעזור לו בנקודה ספציפית שהוא לא הבין, אבל לא כמורה פרטית לאורך השיעור.
 
מבוא לתורת החשמל-לא מומלץ!

חוברות עבודה
היום לכל הנושאים כמעט יש חוברות עבודה. את יכולה ללכת עם הילד לחנות לספרי לימוד ולתת לו לבחור חוברת בתחום בו הוא מתענין. שיקח את החוברת לבית ספר וכל פעם שישתעמם שיעסוק בה. בני לומד כעת את הספר מבוא לתורת החשמל, תוך כדי שיעורים שמייגעים אותו. כך הוא קונה לעצמו הרגלים של לימוד עצמי, הצבת משימות ועמידה בהן. הוא גם לומד להעסיק את עצמו כשהוא משתעמם. כדאי לתאם את הענין עם המורים מראש. יש מורים שממש נעלבים אם הילד לא עוסק בתלמודם, גם אם משמעות הדבר שהוא סופר יתושים וירטואלים במהלך השיעור.
מבוא לתורת החשמל-לא מומלץ!
ספר זה מכיל מסרים קשים מאוד לילדים קטנים, ביניהם ניצול משאבים טבעיים בצורה לא הוגנת ועוד שלל מטרות נלוזות שבכירי חח"י ומנהלת חוצהישראל מנסים לשתול במוחות הקטנים והחכמים של הילדים הנפלאים שלכם. שני ספרים שני יכול להמליץ עליהם בכל לב כוללים: תורת המתכות תורת הריתוך אשר אינם מפיצים מסרים חתרניים כלל וכלל ויקנו לילדכם שפע ידע. כמו כן ראו הספרים בהוצאת בי"ח אברבנל שהמלצתי עלים למעלה
אגב אם לומד מבוא לתורת החשמל שלא תתפלאי אם יחליט לדחוף איזה תקע לשקע הלא מתאים..כבר קרה שילדים כאלו שרפו מכשירים חשמליים/את הבית/הפכו ל"מלביני קיבות"..והמבין יבין. יום טוב!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה