אותו ציון אייקיו כמו בכיתות אחרותמחוננות
מהו ציון הi.q המינימלי בו תלמיד כיתה א נחשב מחונן?
מחוננות עוד שאלהאותו ציון אייקיו כמו בכיתות אחרות
כמדומני, 130. ההבדל הוא לא בציון אלא במדידה עצמה (גיל שכלי ביחס לגיל כרונולוגי).
לכוון אותו להיות ילד. פשוט ילד. +מחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
אני נוטה להאמיןלכוון אותו להיות ילד. פשוט ילד. +
לספםק סקרנות, להקנות הרגלים, והכי חשוב: לא לעשות מזה עניין גדול. זה לא בריא לו (זו תכונה, לא תעודת ביטוח!), לא לכם (ציפיות/ אכזבות), לא לסביבה (קשה כשאול קנאה), לא למורים (שלא יצטרכו להוכיח לכם משהו), וכו'. יש לי נסיון רב עם זה, ואני שוב מדגישה: תנו לו להיות ילד, עם משובות ילדות, חוויות ילדות, ועינוגי ילדות. תנו לו להרגיש שאתם הכי אוהבים אותו בעולם (בלי קשר לתכונה כזו או אחרת), וזכרו: ילדות זו תקופה חד פעמית, שעוברת מהר. אין מקצה שיפורים! חג שמח.
פשוטמחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
מה מומלץ?מחוננות עוד שאלה
מה מומלץ לעשות עם ילד בעל i.q 140 שלומד בכיתה א?
מה מומלץמה מומלץ?
אין לכך תשובה חד-משמעית, ובשביל לתת תשובה צריך יותר פרטים מהאייקיו (שאמנם יכול לרמז על חלקם). השאלה הנשאלת היא, איך הוא מרגיש בכיתה? מה הוא עושה במהלך השיעורים? איך הולך לו מהבחינה החברתית?
אני יכולה לאמר לך, מנסיון אישי,מה מומלץ
הילד מרגיש מצויין מבחינה חברתית ואוהב ללכת לבית הספר אף על פי שהוא די משועמם.בגלל אופיו הנוח הוא גומר את המטלות ויושב בשקט ולכן אינו דורש תשומת לב מיוחדת מהמורה.מבחינתנו זו שנה די מבוזבזת כי אף אחד לא עושה מאמץ ומקדם אותו בדברים מעניינים.זה נון גדול למערכת שלא מאתרת ילדים כאלה ומנסה לפתח אותם בתחומים שונים.(אולי גם בעיה תקציבית אף על פי שלא נדרש יותר ממורה מנוסה שמסורה לעניין)
מה מומלץאני יכולה לאמר לך, מנסיון אישי,
שהעובדה שהוא גומר את המטלות במאמץ וזמן אפסיים ובציונים מקסימליים ושאין שום דבר שמאתגר אותו ממש לא תועיל לו בעתיד, אלא רק תלמד אותו להיות עצלן וחסר הרגלי למידה. גם זה שהוא מסוגל לשבת בשקט לא מלמד על יותר מהאופי הנוח שלו, ולא אומר שהוא באמת "בסדר עם זה". טוב לראות שהעיניים שלך פקוחותאני מסכימה, שמורה מסורה יכולה להוות שינוי משמעותי. מה עם המורה שלו? ניסית לדבר איתה? נפלת על אוזניים ערלות? שמעת את המשפט הנבוב "אבל מה הבעיה? הוא הרי מקבל 100 בכל מבחן!"? אם אלו הפנים של המורה שלו, אז הכל בידיים שלך. לדעתי, שווה לעשות לו אבחון (או שכבר נעשה אבחון?) על מנת לברר עם איזה חומר לימודי הוא מסוגל כעת להתמודד בעצמו (הייתי אומרת לך פשוט לתת לו את החוברות של השנה הבאה אבל מנסיון, זה יכול לא להספיק בגרוש) ופשוט לסדר כך שהוא בכיתה ילמד לבד את החומר המתאים במקום ללמוד עם כולם ולמות משיעמום במשך רוב השיעור.
חוברות עבודהמה מומלץ
מה שניסיתי להסביר הוא שהילד נבון ומשועמם.הרגלי למידה תצליח להכניס בו מורה מנוסה שהמקצוע בו היא בחרה נבחר מתוך אידיאל ולא משיקולי נוחות שלצערנו אנחנו נתקלים בתופעה המתפשטת הזו,ולכן ההשגים של ילדנו בשנים האחרונות הם על הפנים.הייתי מצפה שיקדמו ילדים כאלה לא בשביל לקבל מאה במבחן של הכיתה הגבוהה יותר אלא אפשר לעניין אותם בנושאים שונים כמו טבע גיאוגרפיה ועוד.שוב הכל עניין של רצון.
מה מומלץחוברות עבודה
היום לכל הנושאים כמעט יש חוברות עבודה. את יכולה ללכת עם הילד לחנות לספרי לימוד ולתת לו לבחור חוברת בתחום בו הוא מתענין. שיקח את החוברת לבית ספר וכל פעם שישתעמם שיעסוק בה. בני לומד כעת את הספר מבוא לתורת החשמל, תוך כדי שיעורים שמייגעים אותו. כך הוא קונה לעצמו הרגלים של לימוד עצמי, הצבת משימות ועמידה בהן. הוא גם לומד להעסיק את עצמו כשהוא משתעמם. כדאי לתאם את הענין עם המורים מראש. יש מורים שממש נעלבים אם הילד לא עוסק בתלמודם, גם אם משמעות הדבר שהוא סופר יתושים וירטואלים במהלך השיעור.
רגע, אני לא מבינהמה מומלץ
כנראה שאני לא מצליחה להעביר את תחושותי לגבי המסגרת בו נמצאים ילדינו מחצית מהיום ,כמעט כל השבוע.חוברות עבודה הילד יכול לעשות בבית בזמנו החופשי ולפי רצונו.ברור לי שהדאגה המירבית היא לילדים החלשים שצריך לקדם אותם ולהביא אותם לישורת אבל מה עם ילדים מוכשרים שטוחנים שוב ושוב את אותו חומר לימודי?בכל כיתה ישנם מספר ילדים מוכשרים שמורה מנוסה שאכפת לה היתה מספקת להם גירויים ומעניינת אותם בתחומים שונים (למשל עבודת חקר בצוות).לא הכל צריך להסתובב סביב הציון אלא גם מעבר לזה.
מה מומלץרגע, אני לא מבינה
המורה של בנך מתנגדת לכך שבזמן השיעורים הוא ילמד חומר שמתאים לרמתו במקום "לקחת חלק" בשיעור?
הוא עצמו, ואתםמה מומלץ
העניין הוא מי ילמד ויעניין אותו,כי המורה שלו עסוקה בלהביא את הכיתה לממוצע.ולכן אני מציינת שזו שנה של דריכה במקום מבחינתנו.
מה מומלץהוא עצמו, ואתם
אתם בכך שתספקו לו את החומר המתאים אשר יעניין אותו, הוא על ידי העשייה עצמה. בכלל, לאורך כל הדרך אין לכם על מישהו אחר להסתמך חוץ מעל עצמכם, אפילו אם הבן שלכם ילמד במסגרת למחוננים.
מה מומלץמה מומלץ
אני מסכימה איתך ובכל זאת זה מקומם אותי.מכיוון שאני חדשה רציתי לדעת מה הנגיעה שלך לתחום המחוננים?האם את פסיכולוגית?או בעצמך מחוננת ומדברת מתוך נסיון אישי?
אמא שלי פסיכולוגית, גם טוב?מה מומלץ
נכנסתי כרגע לתיבה שלך וראיתי את גילך אז כנראה את מחוננת ולא פסיכולגית
את מצליחה להעביר את התחושהמה מומלץ
כנראה שאני לא מצליחה להעביר את תחושותי לגבי המסגרת בו נמצאים ילדינו מחצית מהיום ,כמעט כל השבוע.חוברות עבודה הילד יכול לעשות בבית בזמנו החופשי ולפי רצונו.ברור לי שהדאגה המירבית היא לילדים החלשים שצריך לקדם אותם ולהביא אותם לישורת אבל מה עם ילדים מוכשרים שטוחנים שוב ושוב את אותו חומר לימודי?בכל כיתה ישנם מספר ילדים מוכשרים שמורה מנוסה שאכפת לה היתה מספקת להם גירויים ומעניינת אותם בתחומים שונים (למשל עבודת חקר בצוות).לא הכל צריך להסתובב סביב הציון אלא גם מעבר לזה.
מבוא לתורת החשמל-לא מומלץ!חוברות עבודה
היום לכל הנושאים כמעט יש חוברות עבודה. את יכולה ללכת עם הילד לחנות לספרי לימוד ולתת לו לבחור חוברת בתחום בו הוא מתענין. שיקח את החוברת לבית ספר וכל פעם שישתעמם שיעסוק בה. בני לומד כעת את הספר מבוא לתורת החשמל, תוך כדי שיעורים שמייגעים אותו. כך הוא קונה לעצמו הרגלים של לימוד עצמי, הצבת משימות ועמידה בהן. הוא גם לומד להעסיק את עצמו כשהוא משתעמם. כדאי לתאם את הענין עם המורים מראש. יש מורים שממש נעלבים אם הילד לא עוסק בתלמודם, גם אם משמעות הדבר שהוא סופר יתושים וירטואלים במהלך השיעור.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.