מי אחראי ומה היא האחריות?

tkuia

New member
מי אחראי ומה היא האחריות?

אני רוצה לצאת עם ביתי וחבריה לטיול בארץ שכולל לינה תחת כיפת השמיים. מה עלול לקרות אם אחד הילדים חס וחלילה למשל ישבור רגל? או דבר חמור יותר? האם אני עלול למצוא עצמי משלם פיצויים או חשוף לתביעה משפטית? אם כן, מה עלי לעשות? תודה מראש.
 
כל אחד חשוף לתביעה משפטית על כל דבר

במדינה שבה יש עודף עו"ד, אפשר לתבוע על כל דבר. לא תמיד זוכים ולפעמים אפילו משלמים לנתבע הוצאות משפט כל ילד במערכת החינוך מבוטח כל יום, כל היום, על כל מה שהוא עושה. גם בבי"ס, גם בבית וגם בטיול פרטי אחד הדברים שיבדקו, אם יקרה משהוא ותהיה תביעה, זה הכישורים שלך לעשות מה שעשית. אם יש לך כל הכישורים - אין לך בעיה. אם אין לך - חפשי מישהוא שיש לו
 

tkuia

New member
מה הם הכישורים?

אני מטייל ואוהב לטייל ועושה עם שאר הילדים מה שאני עושה עם ביתי - כמיטב יכולתי. האם זה מספיק?
 
את זה מחליט השופט.

אתה צריך לעשות הערכות שלך ולעול בשיקול דעת. מצטער, אין לי פתרון קל. הכי קל זה לקחת חברה או מדריך ולזרוק עליו את האחריות.
 

tkuia

New member
ואיפה הפאן?

כל הכיף זה להיות עם החברה האלה בזמן איכותי מדהים! תודה בכל אופן!
 

tkuia

New member
יצאה הרוח מהמפרשים...

אולי עוד נסיון קטן. מי מבטח ביטוח כנ"ל? אל מי לפנות ומה סדר הגודל של מחיר ביטוח שכזה?
 
כל סוכן ביטוח

והמחיר ליום טיול אחד או שנים שלושה צריך להיות מה שאנחנו קראנו פעם "גרושים", אבל תוכלי לברר, כאן בפורום מידי פעם מסייע סוכן ביטוח יורם שוורץ שמתמחה בנושא טיולים, בררי איתו והוא המוסמך לאמר לך כמה ולמה , זה האתר שלו: http://www.tour4sure.co.il/bituach.htm
 
אתה אחראי.

מתי אתה עלול להתבע? אם עשית מעשה שאדם "זהיר ונבון" לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשית מעשה שאדם כזה היה עושה. וכמו שאתה בוודאי מבין, הפרשנות בידי השופט. מה עליך לעשות? להזהר ולכסת"ח. להזהר- לבדוק היטב את המסלול מראש, לוודא שבמקום בו אתם חונים אין סיכונים כלשהם. כל מה שבוודאי תעשה לא רק מחשש לתביעה אלא מפני שאתה לא רוצה שבתך או חבריה או אתה יפצעו. ולכסת"ח- לדאוג לזה שאם מישהו יעשה שטות ויפצע תוכל להגיד "עשיתי הכל כדי שזה לא יקרה". זה אומר למשל שגם אם הילדים בני 17, תסביר להם איך מדליקים מדורה בצורה בטוחה. ולמרות שאתה יודע שעכשיו חורף ועקרבים לא פעילים תסביר להם איך בודקים את הנעליים בבוקר.
 
בשורה התחתונה: בעיה

פעם יצאנו לטייל בארץ בחבורות, חרשנו את הארץ ברגל, ישננו בשטח עם שמיכה או שק שינה ובישלנו על מדורה. מעולם לא שמעתי על בעיה כל שהיא. היום, כולם מפונקים מאוד. כן מפונקים מאוד: לא זזים בלי הרכב, מצוידים בציוד אלקטרוני ולא קשובים לסביבה (כמורה דרך ותיק יש לי מאות סיפורים על תופעת הישראלי המפונק) כל הזמן יש דרישות וטענות, אנשים לא מהססים לשקר רק כדי להרויח מהענין טיול חינם או כסף, ויחד עם כל זה התחילו גם התלונות. וכשמתחילים בתלונות, אחר כך באים בתביעות והמוצר הסופי הוא : תביעה משפטית. שמענו כבר על מקרים שחברים הוזמנו לחברים טובים שלהם לארוחת ערב, האשה מעדה במדרגות, והזוג תבע את הזוג המארח בגין חוסר תאורה שגרמה לתקלה, ודרשו פיצוים. היום, מי שמארגן טיול פרטי ויהיו אלו חברים הטובים ביותר, שיקח בחשבון שאם יקרה משהו הוא עלול להיזדקק לעורך דין שייצג אותו בבית המשפט וכל הסיפור יכלול הרבה עוגמת נפש וטירטורים והוצאות כספיות מפליגות ויקרות ביותר. (לפני מספר חודשים הדרכתי בהתנדבות את פורום טיולים בארץ במסלול "שוטרים מספרים" ביפו, לקחתי צ'אנס כיוון שמדובר בטיול עירוני, אבל לצאת לשטח? בלי כיסוי של משרד נסיעות? בחיים לא). גם אם תקחו מורה דרך, הביטוח שלו מכסה אותו עצמו נגד תביעות שלכם, ואם הוא עובד תחת גג של משרד טיולים אזי יש כיסוי רחב יותר לביטוח למטיילים. אבל יש לקחת בחשבון שעוכרי-דין מיעצים ללקוחות שלהם לתבוע את כל מי שמעורב באירוע, ומכאן שהתביעה תהיה נגד מורה הדרך (שיש לו ביטוח) נגד משרד הטיולים (שיש לו ביטוח) ונגד מי שמארגן את הטיול (שאין לו ביטוח). הפתרון היחידי: מי שמארגן את הטיול בין אם גובה כסף מהמטיילים או לא, א. מברר כמה יעלו לו הביטוח לבטח את עצמו נגד תביעות, ויגבה את הסכום הזה מהמטיילים (או ישלם בעצמו) ב. ישכור מורה-דרך שעובד דרך משרד טיולים שיש לו ביטוח למטיילים, כדי שבמידה ותהיה תביעה, יוכיח שעשה הכל על מנת שהטיול יהיה מוצלח ויעבור בשלום בכך ששכר איש מקצוע . אנחנו היום כשרוצים לטייל בחברותא, משלמים את מחיר החיים המפוארים והמפונקים שייצרנו בעצמנו, אין יותר ספונטאניות ולא חברויות נפש ללא שיקול משפטי. מי שלא שוקל שיקול כזה, חושף את עצמו לבעיות קשות.
 

יענקיק

New member
הצדק אתך,(זה מה יש)

למאיר הכל נכון,האופק הוא הגבול שלעולם לא נגמר. לך והמשפחה מאחל בריאות ושנה מוצלחת בכל. בתודה וידידות יעקב פרלשטיין(יענקיק)
 
תודה יענקלה, עשית לך מנהג יפה לברך לפני כל חג

ומועד או תאריך משמעותי, אז אמנם אני כבר בעל רשיון כבוד, אבל מאחל לך שנת עבודה פוריה, לך ולכל מורי-הדרך הפעילים. אני החלטתי להפסיק אחרי 50 שנה של עיסוק בהוראת דרך (התעודה הראשונה שלי מ1960 חתומה על ידי אדמתי מהנוער העובד), וכעת יש לי זמן לשבת ולעסוק במחקרים שונים. הייתי לפני יומיים אצל משה ברק מגבת (גם בעל רשיון כבוד) בקשר למחקר שלי על רכבת-העמק (הוא נסע שלוש שנים ברכבת הבריטים וכעשר פעמים ברכבת העמק, אבל זוכר מעט מאוד), והוא סיפר שהיה מורה לתנ"ך ולמקרא בגבת, וסיפרתי לו על המחקר שלי שנקרא:"התנ"ך כתוב בעברית שכל אחד מבין", המחקר שעוסק בכל הנקודות הבעייתיות בתורה בלי לפרשן, כי אף אחד לא מוסמך לפרש, ומי שחושב שהתורה קדושה, הוא פשוט חצוף אם הוא מפרש את הספר הקדוש לו. והוא שאל מה אפיקורס כמוני חוקר בתנ"ך בלי תואר ובלי להיות דתי, אמרתי לו שזה בדיוק הענין. המחקר שלי מצביע על הדברים שכולם מתעלמים מהם, והדתיים לא מספרים לחילוניים שגם בלאו הכי לא מתעניינים מאוד בתנ"ך. ואגב, אני החוקר היחידי, גם בתנ"ך וגם ברכבת ובכלל, שיש בידו רשיון מטעם המדינה לחקור,לאסוף ראיות ולסכם ממצאים...... למשל שאלתי אותו מהו בעל החיים הראשון בתנ"ך שנקרא בשמו, הוא ענה "הנחש", מה שכמובן לא נכון (התנינים) וכך אמרתי לו שיש המון דברים לא נכונים,מוטעים,מטעים, ועד הלוקש הגדול של עשרת הדיברות שתמיד טוענים שהלוחות השניים היו כמו הראשונים שזה לא נכון, שאלוהים אמר לנח להעלות לתיבה את כל בעלי החיים זוג לכל סוג, וזה כמובן לא נכון, וכו וכו. נקודת המוצא: הכל כתוב, ובעברית שכל אחד מבין,בלי לפרש ובלי לפרשן, ואם יש משהו שאני לא מבין אז גם הרב לא מבין. ותפלא, אבל בזמנו פרופסור ישעיהו ליבוביץ בהשתלמות חברה ומדינה באוניברסיטה בירושלים (אתה רואה, אני "גמרתי" אוניברסיטה בארבעה ימים...לא ארבע שנים, ואפילו יש לי תעודה.....) הכריז בחגיגיות, שאף דתי לא יכול לעמוד בפני "אפיקויירס" כמוני שיודע תנ"ך - כיוון שהמחקר שלי עוסק בתורה בלי שום פירושים. היום אני כמובן ממשיך במחקר שלי על כרתים (ממחר זה 21 שנה) המחקר על רכבת-העמק (14 שנה) וכל הזמן מטפטף עוד ועוד מידע, זעיר פה זעיר שם אבל מצטבר יפה. ואפילו ספרים שמצידי פעם מגיעים אלי (היום בדואר הגיעו עוד שניים), האחרון היה על הסיפור איך יהודה אלמוג (ממקימי מפעלי ים המלח יחד עם נובומייסקי) וטרומפלדור (כן,הגידם) נוסעים ברכבת העמק, וטרומפלדור מספר לאלמוג מה רואים תוך כדי נסיעה (לא הרבה...) וזה הספר ה-223 שקניתי למחקר הזה. סיימתי את המחקר על התנ"ך "התנ"ך כתוב בעברית שכל אחד מבין" כולל התורה, ספר דניאל כולל הפרק שנמחק (13) וכן ספר תרי"ג המצוות המצחיק, כולל התייחסות להתנהגות של מי שצריך להיות דוגמא ולרבנים שחושבים שהם מדברים "תנ"כית" אבל הם מדברים מה שנקרא:"ערבית-יהודית". וכעת אני כותב את הספר "כיתת-השועלים" (על פעילות מיוחדת בשנים 1964-1966) עם המון נוסטלגיה, ויש לי גם חומר רב שממתין לכתיבתו לספר שייקרא "שוטר המקוף האחרון" שיש לי מוכנים עבורו למעלה מ-220 סיפורים משנות ה-70 (שאני צריך להקליד אותם כי הם כתובים במכונת-כתיבה...) . וכמובן שאשבץ בו את מערך הטיול של :"שוטרים מספרים" שכתבתי להדרכה ביפו ותל-אביב. ועוד היד נטויה. אז שתהיה לך ולכל מורי הדרך שנת עבודה פוריה ב-2010 .
 
למעלה