מתי יודעים את מין העובר?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
מתי יודעים את מין העובר 2.jpg
קרדיט: Shutterstock

כל תקופת ההריון היא תקופה מרגשת אבל אין כל ספק כי אחד הרגעים המרגשים ביותר הוא הרגע בו מגלים את מין העובר. לא מעט זוגות בוחרים לציין את הרגע הזה במסיבה – באמצעות בלונים שעפים לאוויר (כחול לבן, ורוד לבת) או עוגה שכאשר חותכים אותה מגלים אם החלק הפנימי שלה הוא ורוד או כחול.
לאחר גילוי מין העובר, ניתן להתכונן בצורה טובה לקראת בואו של התינוק או בואה של התינוקת – בין אם על ידי חשיבה על שם מתאים, רכישת רהיטים, עיצוב החדר או בחירת בגדי ניו בורן מתאימים.

כאן עולה כמובן השאלה: מתי יודעים את מין העובר?​

במאמר זה תקבלו מענה על השאלה 😀

מין העובר​

יש לא מעט בדיקות אותן צריך לעבור במהלך ההריון – כאשר, במידה ומדובר בהריון מתוכנן, שלב הבדיקות יכול להתחיל עוד לפני הכניסה להריון – מומלץ לעבור בדיקות רפואיות כלליות וכמובן, בדיקות סקר גנטיות (כאשר, יש זוגות אשר עוברים בדיקות סקר גנטיות בהריון עצמו). הבדיקות ממשיכות לאורך כל ההריון עד ללידה.
רוב הזוגות מגלים את מין העובר במסגרת בדיקת סקירת מערכות מוקדמת – שהיא למעשה בדיקת אולטרסאונד המאפשרת לראות את כל האיברים של העובר אשר התפתחו עד לאותו השלב. ייעודה המרכזי של הבדיקה הוא לצורך איתור מומים קשים, אבל היא מבוצעת בשלב בו ניתן גם לזהות את מין העובר.
אם נחזור רגע לשאלה לשמה התכנסנו: מתי יודעים את מין העובר? התשובה היא שניתן לקבוע את מין העובר החל מהשבוע ה-15 להריון – כאשר בשלב זה, איברי המין החיצוניים מפותחים בצורה אשר מאפשרת לראותם אותם באמצעות הדמיה.

מין העובר באמצעות ניפט פנורמה​

כיום, הודות לטכנולוגיות מתקדמות, ניתן לגלות את מין העובר כבר משבוע 9 להריון.
דבר זה מתאפשר באמצעות בדיקת ניפט פנורמה, בדיקת דם לא פולשנית אשר נלקחת מהאם ומאפשרת, לצד גילוי מין העובר, לזהות סיכון לתסמונות בעובר.
בדיקת ניפט פנורמה מאפשרת לאם להרגיש בטוחה יותר, ולקבל תשובה לשאלה המסקרנת "מהו מינו של העובר?" בשלב מוקדם במיוחד של ההריון ובצורה מדוייקת.

מין העובר באולטרסאונד​

בדיקת אולטרסאונד מהווה חלק בלתי נפרד מאותן בדיקות מקיפות בזמן ההיריון.
נשים עוברות בדיקת אולטרסאונד מספר פעמים במהלך ההריון, לצורך מעקב אחרי התפתחות העובר.
בדיקת מין העובר באולטרסאונד יכולה להיות מבוצעת באופן וגינלי או בטני – בהתאם לסוג ההריון ולנסיבות השונות.
בבדיקת האולטרסאונד עושים למעשה שימוש בגלי קול בתדר גבוה כדי לייצר תמונות של העובר המתפתח.
מידת הדיוק של בדיקת אולטרסאונד בנושא של גילוי מין העובר תלויה במידה רבה במומחיות של מבצע הבדיקה ובמיקום והתנוחה של העובר.
מתי יודעים את מין העובר 1.jpg
קרדיט: Shutterstock

שאלות ותשובות​

האם ישנן שיטות אמינות לחזות את מין העובר לפני בדיקת מין העובר?
יש אנשים שבמידה ותשאלו אותם מתי יודעים את מין העובר? הם יענו לכם שניתן לזהות את מין העובר כבר בשבועות הראשונים להריון. זאת באמצעות שיטות כמו: כיוון וצורת הבטן של האישה, "שיטת הטבעת" (הורדת טבעת הנישואין, קשירה בחוט מעל הבטן ובמידה והיא תנוע במעגלים זה בן ואם היא תזוז קדימה ואחורה זאת בת) וכיוצא בזה..
מדובר אומנם בשיטות משעשעות וכיפיות, אבל הדבר היחיד שניתן להגיד על מהימנותן זה שיש סיכוי של 50 אחוז שהן יספקו לכם את התשובה הנכונה.. ולצערנו, הן לא נחשבות לאמינות – ובטח לא כמו השיטות המדעיות.
עד כמה מדויקת בדיקת אולטרסאונד לקביעת מין העובר?
כאשר הבדיקה מבוצעת על ידי איש מקצוע מנוסה, היא תספק אחוזי דיוק גבוהים במיוחד.
יחד עם זאת, יכולות להתרחש טעויות, במיוחד אם העובר נמצא בתנוחה לא נוחה או אם בדיקת האולטרסאונד מבוצעת בשלב מוקדם מדי של ההריון.
האם בדיקות דם יכולות לקבוע את מין העובר?
כן, בדיקת ניפט - NIPT מסוגלת לזהות DNA עוברי בדם האם ולקבוע את מין העובר בדיוק רב.
האם ישנם גורמים שעשויים להשפיע על הדיוק של בדיקות לגילוי מין העובר?
בבדיקת ניפט פנורמה אחוזי הדיוק לזיהוי מין העובר קרובים מאוד ל-100%, ולכן לא סביר שתהיה טעות בזיהוי מין העובר. מדובר בבדיקה המבוססת גנטית.
בבדיקת אולטרסאונד, גורמים כמו תנוחת העובר ומיקומו, גיל ההריון והמומחיות של איש המקצוע אשר מבצע את הבדיקה יכולים להשפיע על הדיוק של קביעת המין.
לכן, יכולים להיות מקרים בהם מין העובר יתברר רק בשלבים מאוחרים יותר של ההריון.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה