ספר טוב שמסביר ומשכנע בהיגיון

ספר טוב שמסביר ומשכנע בהיגיון

לאחר ספקות שאלות ותהיות רבים בנוגע לאמונה, הייתי מעונין להכיר איזה ספר וכדו' שמסביר את היהדות על כל לבטיו והגיוניו בצורה טובה ומשכנעת, בלי כל מיני פיפולים ורעיונות בנומקים לפי האינטרס של הכותב, באינטרנט ישנם אתרים רבים שכפרוייקט הם מפריכים את היהדות, ומציגים יריעה רבה ורחבה כמעט על כל נושא והבט שנוגד את האמונה, עד שהשתכנעתי לגמרי שהיהדות איננה אמיתית, והיא עוד דת שהמציאו אותה אנשים לא אחרת כפי שחושבים הדתיים על האיסלם הנצרות וכל היתר. חיפשתי במקביל באתרים דתיים, גם באלה שמטרתם העיקרית היא להפיץ את האמונה והיהדות, אך לצערי הנושאים המועלים הם מצומצמים, נידונים בקיצור, ומנומקים בדרך רעיונית ושל אמונה פשוטה, שמשכנעת אולי את היהודי המאמין, אך לא את שאינה מאמין בעיקרו. אשמח מאוד אם אמצע כאן מישהו שיוכל להדריך אותי להגיע למחוזות הנכונים באינטרנט, ולקבל חוברות הסברה וספרים, ואני מוכן אף להוציא בשביל כך כסף. תודה לכם מקרב לב. נ.ב. אנא אל תפנו אותי לרבנים ומרצים שמתפרנסים בנושא, כי אני לא אלך לפגוש אותם, פשוט בויכוח ובדמגוגיה הם יותר חזקים ממני, אך בכוחם הם לא יצליחו להזיז אף את הנימים העדינים ביותר שבליבי...
 

SupermanZW

Well-known member
אני לא מבין מה אתה מחפש

האם אתה מחפש ספרים שיפריכו את היהדות או שיוכיחו את נכונותה? מדוע שלא תאמין מלכתחילה במה שנראה לך הכי נכון והכי הגיוני? מדוע אתה מחפש ספרים שישכנעו אותך שאתה טועה כאשר יתכן שאתה צודק? מדוע שלא תנסה לחקור מהי האמת באופן בלתי משוחד במקום לנסות למצוא ספר שישכנע אותך באמיתות של Dogma שיכולה להיות נכונה ויכולה להיות שגויה ואין לך למעשה שום סיבה להעדיפה על פני האחרות?
 
אני קטן בעולם כה גדול

לבד זה לא הכי ריאלי, גם בוא לא נכחיש שכשקוראים ספר טוב תמיד אנו מעשירים את הידיעות שלנו, ותמיד יש משהו שהכותב חידש לנו, בפרט בנושאים כבדים כמו פילוסופיה ומדע. לשאלתך, את האמונה אני כבר איבדתי ממזמן, עכשיו אני רוצה להחזיר אותה ולאמין שאני תועה, או לפחות לדעת שאני ה ולך בדרך הכי נכונה שיש.
 

SupermanZW

Well-known member
המטרה שלך שגויה

המטרה שלך צריכה להיות לחפש את האמת ולא להחזיר אמונה מסויימת אשר אין לך מושג האם היא אמת או שקר. האם אתה קורא אנגלית? אני שואל כי הספרים הטובים שאני מכיר בתחום האמונות הם באנגלית.
 

gdisrael

New member
בשביל למצוא את "האמת", אתה צריך

קודם כל להגדיר אמת מהי, ואחר כך תוכל לצאת לחיפושים. לדוגמא, אני דתי מדוע ? (חוזר-בתשובה, כמובן), כי לאחר שהגדרתי לעצמי את המושג "אמת", לא יכול הייתי שלא להבין שיהדות היא הדת היחידה שעונה על הגדרות אלו. תגדיר קודם "אמת" מהי, ואחר כך צא למסע החיפושים. שבוע טוב !
 

דלת

New member
אני חושב שאתה מפחד

אני מתייחס במיוחד למה שאמרת בסוף, בנ.ב., זה לדעתי תירוץ של פחדנים. 1. הרבנים יכולים להיות מאוד מאוד חזקים בויכוחים ודמגוגיה, מעל לכל ספק, אולם אם טענותיהם אינן הגיוניות זה לא יקדם אותם בשום דבר. אתה הרי לא אדם טיפש, אתה יכול להבין מהי טענה הגיונית, מהן עובדות אמיתיות וכדומה, לא הבנתי מה הקשר כאן לכשרון הדמגוגי שלהם? אם הם מדברים שטויות אז הם מדברים שטויות גם אם הם עושים את זה בדמגוגיה מצויינת ואם העובדות והראיות שהם מציגים הן עובדות מוצקות אז צריך להתמודד גם עם זה. 2. קצת לא קשור לנושא מה שאמרת - להזיז אף את הנימים העדינים שבליבי. אנחנו הרי מדברים כאן על הוכחות אמיתיות ושכליות, הגיון בריא וטהור, לוגיקה נטו. מה זה קשור ללב? לתחושות? לרגש? הרבנים שאתה מדבר עליהם לא ירצו להזיז לך שום חלק בלב, אולי איזה אונה במוח אבל שום דבר שקשור ללב. בקשר למה ששאלת, נסה להיכנס לאתר הידברות ולנסות לחפש הרצאות על אמיתות התורה, יש עוד המון אתרים שעוסקים בנושא, נסה לחפש במנועי חיפוש. בנוגע לספר, ספר הספרים בנושא הזה הוא לדעתי מעל כל צל של ספק הספר "המהפך" של הרב זמיר כהן. יש לו ספר נוסף שנקרא "מסע אל האמת" שהוא גם חזק מאוד ומתייחס בדיוק לנושאים עליהם אתה מדבר. ישנם הרבה ספרים יהודיים שעוסקים בנושא הזה אבל מצריכים לימוד ועיון מעמיק יחד עם אדם בעל ניסיון שמכיר את הספר.
 

gdisrael

New member
תגובה :

"הרבנים יכולים להיות מאוד מאוד חזקים בויכוחים ודמגוגיה, מעל לכל ספק, אולם אם טענותיהם אינן הגיוניות זה לא יקדם אותם בשום דבר" 1) מעניין מהיכן הרבנים למדו את כושר-הויכוח הדמגוגי, כנראה מהלימוד התורני שבו עסקו כל ימי חייהם, בלשון סגי נאור. 2) אך מציאות שטיעוניהם מקדמים אותנו, ולכן, יש בהם היגיון. 3) אדם שעיניו בראשו לא יפול לבור דמגוגיות ומניפולציות, באשר הם. אני מסכים עם כל דברייך, אני רק מוסיף הערות. הספרים "המהפך" ו"מסע אל האמת" אינם הוכחות לאמיתות-המקרא, אלא ראיות לכך. ההוכחות בדת הם הרבה יותר לוגיות ורציונאליות, וכוללות את כל נבכי היקום והחיים. נתחיל מכך שאנו כאן לרשותך, ומעבר לכך, מספר ספרים של הרב נויגרשל מצויינים, ואני ממלץ בפרט על "מסע על עמק ההויה", ו"מסע אל מעמד הר סיני", ושם באמצעים לוגיים הוא מעלה נקודות למחשבה מרהיבות.
 

דלת

New member
אם מותר לי להביע דעה אישית

אף על פי שישנן נקודות מאוד מעניינות למחשבה שמובאות במהלך הקריאה בספר, נקודות מאוד הגיוניות, השורש של הספר הזה והדרך להוכחה קצת מפריעים לי. נראה לי מופרך ויותר מדי לוגי לנסות להסביר מציאות של בורא לעולם על בסיס מהלך הגיוני וקר של "חובת ההוכחה על מי מוטלת".
 

gdisrael

New member
אני חייב להתייחס לכך,

"נראה לי מופרך ויותר מדי לוגי לנסות להבסיר מציאות של בורא עולם על בסיס מהלך הגיוני ורק של "חובת ההוכחה על מי מוטלת". נתחיל מכך, שחובת ההוכחה - היא עלינו, שנאמר "כל המוציא מיד חברו - עליו הראיה", חובת ההוכחה היא על הטוען. מדוע אם כן, בצורה כה "לוגית\הגיונית וקרה" ? מכיוון שלכל בני-עולם ניתנה הזכות לקבל את האמת, ומכיוון שמטבענו, יש בנינו אנשים שהם רציונאליים מאוד, ולכן גם קיום הבורא מוכרח שיהיה מוכל לוגית*
 

gdisrael

New member
תגובה :

"ספר טוב שמסביר ומשכנע בהיגיון לאחר ספקות שאלות ותהיות רבים בנוגע לאמונה" ישנם אין-ספור ספרים, אתה צריך להיות יותר ספציפי, אתה יכול לפנות אליי בפרטי, אני יכול לעזור לך בעצמי, ומה שאין ביכולתי לעשות - אפנה אותך לטובים ממני. הבאתי לך מספר דוגמאות להלן, כגון "מסע על עמקי ההויה" ו"מסע אל פסגת הר סיני" מאת הרב נויגרשל שליט"א. "הייתי מעונין להכיר איזה ספר וכדו' שמסביר את היהדות על כל לבטיו והגיוניו בצורה טובה ומשכנעת" אין ספר כזה, היהדות היא אין-סוף ומעבר לו, אתה נצרך להיות להיות ספציפי. "באינטרנט ישנם אתרים רבים שכפרוייקט הם מפריכים את היהדות" ביום שאתקל באתר שמפריך את היהדות, אוריד את הכובע בפני אותו האתר. אם אתה מתכוון לאתר "חופש" ואתר "דעת-אמת" ודומיהם, מי שרואה אותם בתור "מפריכי היהדות", אינו יודע יהדות ומהי - ועל מה היא ניצבת. כל טענות דעת אמת, חופש, ודומיהם הופרכו כליל. אתה יכול לפנות אלי בפרטי. "ומציגים יריעה רבה ורחבה כמעט על כל נושא והבט שנוגד את האמונה" they wish "עד שהשתכנעתי לגמרי שהיהדות איננה אמיתית" אם השתכנעת, בסיס אמונך היה קלוקל - חופש ודעת אמת לא מתחילים לגעת באותם הנקודות אשר הופכות את תורנו לתורת אמת. "אשמח מאוד אם אמצע כאן מישהו שיוכל להדריך אותי להגיע למחוזות הנכונים באינטרנט, ולקבל חוברות הסברה וספרים, ואני מוכן אף להוציא בשביל כך כסף. תודה לכם מקרב לב." אני מוכן לעזור לך באשר תחפוץ, אתה מוזמן לפנות אליי בפרטי. בתור אתאיסט לשעבר, אני סובר שאני מכיר את רוב טענות האתאיסטים, ואף יכול לספק להם מענה, ואם לאו - גדולים ממני יכולים - אני יכול להיות לך לעזר בתור התחלה, ואף להפנות אותך לאנשים נוספים. אני חושב שאפשר לפתור הכל גם ללא עליות כספיות (מלבד שיחות וכדומה), ואולם ניתן לקרוא ספרים, אך הם במקרים רבים מאוד כללים, ולא נוגעים בנקודות ספציפיות, מה שניתן לעשות בשיחות.
 

the ror

New member
אני לא חושב שתמצא ספר אובייקטיבי

לגמרי... וספר אחד יחיד שיוכל להסביר לך את היהדות כולה, כבר לא יהיה ספר, יותר בכיוון של אינציקלופדיה אולי... אתה מחפש דרך פשוטה להוכיח לעצמך דרך מסויימת...אני לא חושב שישנה דרך פשוטה שכזו. הגיוני שרוב האתרים שמפיצים את היהדות יופנו לאדם המאמין ולא לאדם הלא מאמין כי אני חושב שברוב האתרים המקימים לא ראו צורך בלנסות להוכיח את טענתם הבסיסית של אמונה יהודית אלא רק בחיזוקים לאדם המאמין בקיום המצוות ובהבנתם... מצטער שאני לא יכול לעזור לך מהסיבות שכבר ציינתי. אני יכול רק לייעץ לך לנסות ללמוד את הדברים בהדרגה ומהבסיס במקום לנסות לחפש תקצירים שעלולים להביא בפניך תמונה משובשת ולא נכונה... ולא ציינת במה בידיוק אתה לא מאמין...אם זה בסמכות הרבנים,סמכות המצוות,התורה בכלל, קיום ה'?
 
למעלה