עדכון אירועי ספורט בינלאומיים שיתקיימו בישראל

עדכון אירועי ספורט בינלאומיים שיתקיימו בישראל

אחרי אליפות אירופה בהרמת משקולות, אליפות אירופה בסיף לקדטים ונוער וכמובן יורו הנבחרות הצעירות הגיע הזמן לאזכור של אירועי הספורט הבינלאומיים הבאים בישראל וגם כמה מועמדויות עתידיות..

אירועים שהאירוח בישראל מובטח:
אליפות העולם לנוער עד גיל 18 בשחייה במים פתוחים באילת 2014.
אליפות אירופה לנוער בגלשני ניל פרייד בהרצליה 2014.
אליפות אירופה בשחיית בריכות קצרות בריכת וינגייט נתניה ינואר 2015.
אליפות אירופה בכדורגל לנערות עד גיל 19 ב2015
אליפות העולם בשיט מפרשיות דגם 470 בחיפה 2015.
אליפות העולם לנוער עד 18 בכדורסל 3 על 3 ביוני 2015
אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית מאי 2016 בהיכל הספורט החדש בחולון
אליפות אירופה לנוער בשחייה בריכת וינגייט נתניה 2017

מועמדויות שהוגשו:
משחק הסופר קאפ 2016 באצטדיון סמי עופר חיפה,
בית אחד (הבית של הנבחרת הישראלית) באליפות אירופה בכדורסל 2015 (במקרה שאוקראינה לא תארח והטורניר יפוצל)
אליפות אירופה בכדורסל 2015 (במקרה שאוקראינה תוותר על האירוח)
אליפות אירופה בכדורסל 2017 (אם לא נארח ב2015)
אליפות העולם בכדורסל נשים 2018
אליפות העולם בכדורסל גברים 2019
מועמדות לארח באצטדיון טדי בירושלים את אחד הבתים ביורו 2020

מועמדויות שטרם הוגשו אך נאמר שיוגשו:
היתכנות למועמדות לאירוח גמר הליגה האירופית בכדורגל (תלוי אם יהיה אצטדיון שמכיל יותר מ50,000 כשיורחב טדי או שיוקם אצטדיון לאומי חדש בר"ג)
היתכנות למועמדות לאירוח את "המשחקים האירופאים" ב2023 ואפילו מאוחר יותר
היתכנות למועמדות לאירוח מונדיאל הצעירים עד גיל 20
היתכנות למועמדות לאירוח אליפות אירופה בכדורגל לנוער עד גיל 17
 
השאלה איזה מועמדות רציונליות..

יש את הפרמטר הפוליטי. למשל אם ישראל היתה צריכה לארח את אליפות העולם בכדורסל השנה יש רק 2 מדינות שהיו נוטות להחרים את המשחקים. מצרים ואיראן. בטורניר הקודם היו לבנון איראן ותוניסיה ואולי ירדן (אבל לא מצריים דלא השתתפה). הבעיה שעצם אירוח בישראל עלול לגרום לסרבות של נבחרות לאומיות שונות להתמודד אפילו בשלב המוקדמות.

יש גם את פרמטר התשתיות של מתקני הספורט (בלי לדבר על בעיה גורפת של מחסור במלונות, רכבות, ועוד תשתיות לנסיעות ואירוח). לארח בית אחד ביורו מאלץ את ישראל כבר להשקיע הון בהרחבת טדי. לארח גמר אירופאי כמו גמר הליגה האירופאית מחייב גם את ישראל להקים קודם אצטדיון לאומי חדש או להרחיב את טדי. רק חלק מהמועמדויות או הצעות ההתמודדות הגיוני. לארח למשל את אליפות אירופה בכדורגל נערים או אליפות העולם בכדורסל נשים. עם קצת זיעה ומאמץ אפשר לארח את אליפות אירופה בכדורסל (אחרי שיוכשרו מספיק אולמות, כנראה לא לפני 2021), גמר הליגה האירופאית בכדורגל או אחד מבתי היורו (גם לא לפני 2020).

אבל יש הצעות שלמרות "עושרה" של המדינה הופכות פשוט לבדיחה על חשבוננו. למשל מונדיאל הצעירים עד גיל 20 שמצריך איזה 7 אצטדיונים שחלקם צריך להיות גדולים כאילו מארחים לפחות יורו וגם הקטנים צריכים להכיל יותר מ10,000 (בישראלית זה אומר טדי ורמת גן אחרי שיכילו כ50,000 כל אחד, סמי עופר, בלומפילד מורחב (שיכילו כ30,000), באר שבע, המושבה ונתניה ביחד, ורצוי מורחבים ליותר מ20,000). או אליפות העולם בכדורסל שמצריכה מתקנים כמו נוקיה וארנה ירושלים + עוד 3-2 אולמות דומים (של כ10,000 צופים) ואולם או 2 של יותר מ15,000 ואין כזה שפע אולמות בארץ וגם לא תוכניות מגירה ולא ברור למה להריץ מועמדות כשאין תשתיות.

ושוב, גם בלי השאלה הפוליטית (שאולי לא מפריעה לישראל לארח טורנירים זוטרים שאין למדינות ערב נוכחות חזקה בהם) יש לישראל אולי יכולת להכשיר תשתיות אירוח אבל היא צריכה להכין אותם לפני שמגישים מועמדויות סרק. אם למשל מחליטים להתמודד על אירוח מונדיאל הצעירים אז ללכת על זה בגדול ועל הדרך להגיש מועמדות לאירוח יורו (ואז אחרי היורו לחלום על אירוח מונדיאל
. ואם רוצים לחלום על אולימפיאדה תיאורטית "תל אביב", עיר העולם שלנו, היתה ראויה לארח אולימפיאדה לא פחות מבאקו אלא שבבאקו התחילו לבנות עוד לפני המועמדות ובישראל לא. לכן באקו יכלה לקבל את אירוח משחקי אירופה "על הדרך" ולתכנן כבר מועמדויות נוספות לבאקו לאירוח אולימפיאדה בעוד שישראל אם תרצה להעלות מועמדות תצטרך לעשות דרך ארוכה יותר כדי להכשיר אצטדיון אולימפי ומתקני ספורט נוספים. אולימפיאדה? אולי ב2048, כשהמדינה תהיה בת 100 (והבעיה, עוד כמה מדינות יחגגו מאה באותה שנה).
 
באיזה מתקנים בדיוק יארחו כאן כדורסל?

כולה יש את נוקיה ומלחה שעוד לא נפתח
החדש בבאר שבע והמשופץ ברוממה ממש לא מתאימים
 
תלוי לאיזה טורניר..

רוממה המשופץ וחולון החדש מתאימים לשלבים ראשונים בטורניר כמו אליפות העולם בכדורסל נשים ובדוחק מתאימים גם לאליפות אירופה בכדורסל (שבגדול מעוניינים בה באולמות של 6000 ו5000 כמו רוממה זה ברירת מחדל שמתפשרים עליה כשמארחת מדינה קטנה כמו סלובניה). ברור שאולמות כמו באר שבע (או אשקלון) שמכילים 3000 בלבד קטנים מידי. אולמות נוספים שאמורים להכיל 5000 נמצאים בשלבי תכנון בלבד (בראשל"צ, אשדוד, אולי נתניה) ואין שום אולם לאומי גדול יותר מהארנה ירושלים ונוקיה ככה שחבל להתמודד על טורניר כמו אליפות העולם בכדורסל כשאין גם אולמות. הרי מינימום נדרש זה עוד 2 אולמות של 10,000 ועוד אולם אחד לפחות של יותר מ15,000.
 
עוד ב2014 באילת מיני יורו כדורגל חובבים..

טורניר המתקיים מידי שנה החל מ2010 (קודם היה לא ממוסד) ובהשתתפות 24 נבחרות ויתקיים במגרש קומפקטי שיוקם באייס מול באילת (בשטחו של משטח ההחלקה על הקרח) מה שמבטיח מיזוג אוויר לשחקנים ולצופים.

לעומת זאת אליפות העולם בכדורסל 3 על 3 לנוער עד גיל 18 שגם תתקיים באילת ביוני 2015, תתקיים במגרשים פתוחים שיוקמו בטיילת באילת מה שעלול להבטיח תנאים קשים לשחקנים ולצופים.
 
אילת אולי תארח את אליפות העולם בגלשני רוח....

ב2016 (זמן קצר אחרי המשחקים האולימפיים). אם הבנתי נכון המארחת ב2014 היא העיר סנטנדר בספרד וב2015 מוסקט בירת עומאן. כמובן ששחר צוברי יליד אילת יהיה אחד הפייבוריטים למדליות. זאת גם הצלחה נוספת להתאחדות לשייט הישראלית שכבר השיגה טורנירים נוספים בגלשני רוח ומפרשיות (כמו שאירחו תל אביב ואילת וכמו שיארחו הרצליה וחיפה).
 
למעלה