פייסבוק זה לא רשת חברתית

Nimrod H

New member
פייסבוק זה לא רשת חברתית

בואו ניקח את 4000 האפליקציות סרות הטעם ונשים אותן בצד רגע. במה שונה הפייסבוק מהאלבומים של תפוז? מה בעצם רשת חברתית בפייסבוק הא? כן! אני רוצה להתווכח על זה!
 

nirK10

New member
ברצוני להצטרף לדיון הסוער

... טוב הוא לא כל כך סוער.. ובכל זאת -רק לאחרונה אני נכנס לפייסבוק ואני פשוט לא מבין למה קוראים לזה רשת חברתית ?! בגלל שהחברים שלי מופיעים שם? הגולשים שם לא ממש מייצרים תכנים אני הולך לאיבוד עם כל האפליקציות שיש שם.. האם מישהו יכול להעיר את עיניי.??
 

Nimrod H

New member
תזכה למצוות! זה בדיוק מה שאני אומר!

זה עבודה בעיניים! שתבוא פרינת המכורה ותסביר לנו מה פשר כי גם אני קטונתי מקטון, זה נראה לי כמו סתם פורטל למשועממים (טוב אני בכוונה קצת קיצוני... )
 

Nimrod H

New member
למשל דקס?

www.dex.co.il אתה יודע, יש שם תמונות, יש שם בלוגים, יש שם כל מיני דרכים לגולשים לייצר תוכן, בפייסבוק מה מעניין? ומה חברתי? תסביר לי תסביר לי, אני רוצה להבין, מבטיח לנסות להבין :~)
 

UvalS

New member
למה דווקא דקס?

האם תפוז נחשב לסוג של רשת חברתית? :) (יש שם תמונות [אלבומים], יש שם בלוגים [הבלוגיה], יש שם כל מיני דרכים לגולשים לייצר תוכן [הפורומים]...) איך אתה מגדיר רשת חברתית וקובע מה כן ומה לא?
 

Nimrod H

New member
בדיוק כתבתי את זה באחד השירשורים כאן בפורום

שבעצם קח כל אתר, הוסף אליו פונקציית "חברים" שניתן לראות ולנווט באמצעות רשימה זו אל ערוצי התוכן השונים והרי לך רשת חברתית פאר אקסלנס. ונכון, בתפוז יש עולמות. ולפי הפרמטר הזה תפוז היא רשת חברתית לכל דבר ועניין אבל תפוז זה יותר, תפוז זה אתר קהילות ענק, הקהילות בתפוז היו הכי פעילות בארץ עוד לפני שמישהו בכלל המציא את המושג רשתות חברתיות. אז באמת מה מגדיר ומי קובע? תגיד לי אתה..
 

UvalS

New member
גם אם התוכן באתר לא מיוצר על ידי הגולשים?

כלומר.. ל-ynet יש מערכת משתמשים, לכל אחד יש פרופיל מסודר ומאורגן (כל העסק הזה חדש, אגב). אם הם יוסיפו פיצ'ר שיאפשר לי להוסיף מישהו כחבר, אז ynet תהיה לרשת חברתית? התוכן שם לא מיוצר על ידי משתמשים, אלא על ידי כתבים ועורכים. המקום שלי באתר, בתור משתמש, הוא דיי שולי. אני בא, קורא כתבה וגולש לאתר הבא. לא עושה שום פעולה אחרת (אלא אם אני פעיל בפורומים של ynet).
 
לא חסרות סיבות

1. יש לזה אחלה עיצוב וממשק משתמש נוח. 2. כמו gmail, זה התחיל אקסקלוסיבי ופיתח את עצמו. 3. קל לך למצוא את החברים שלך. אוטומטית הוא מוצא לך חברים מהמייל, חברים משותפים וכו' (ולמה שלא, יש אפליקציות משלימות) 4. בלוג לעצלנים - אפליקציות שמתארות כל דבר שאתה עושה ולא עושה. 5. כל החברים כבר שם - אז מעלים לשם תמונות, מסמנים מי נמצא בתמונה וכולם מקבלים על זה הודעה בלי שעבדנו קשה. 6. הרבה שעשועים מטופשים עם חברים 7. מעין עמוד בית אישי שאפשר לשים בו מה שרוצים. עמדות שלך וכו' 8. גם סוג של דרך ליצור קשרים, למרות שלזה יש את LinkedIn. רוב האנשים מתמכרים בהתחלה, אבל מורידים את כמות השימוש בשבועות אח"כ ואז הרבה פעמים חברים חדשים שנוספים מחזירים אותם. זה לא התוכן, זה האנשים והממשק. ב TheMarker Cafe לדוג' זה היה התוכן. היום אני לא יודע מה קורה שם כי התייאשתי לפני כמה חודשים מהממשק.
 

Nimrod H

New member
וואה וואה וואה איזה כניסה!

מעולה ומעניין! 1, ממשק אוקי, את 2 לא הבנתי מה הכוונה אקסקלוסיבי, 3 אוקיי, קל לך למצו'ת'חברים, מ'סתומרת? אתה מתחיל לסקרן אותי אני אולי עוד אתפתה לבדוק מקרוב, 4, בלוג לעצלנים יפה חמוד לא בשבילי איים טייקינג א שאוואר איים טייקינג א נאפ יש לי על מה לכתוב אבל זה לא בלוגיה אז בסדר לא סוף העולם הלאה 5, מה היה לנו? כל החברים כבר שם! רגע רגע רגע! א-י-ך? כל החברים נהיו שם? מה זה היה תרגיל שיווקי? למה כל החברים הגיעו לשם מלכתחילה? מה היה הסוד? 6, נפלת חזק סחבק לא משחק סוניפלייסטיישן משתעמם מסוליטייר ואין לי חבילת גלישה בסלולרי, למרות שהמהלך של פתיחת הקוד לאקסטרות (אפליקציות חינמיות שמתממשקות לפייסבוק על ידי חברות תוכנה או תוכניתנים) הוא זה שבעצם גרם לזינוק האדיר של הפייס בוק בחצי השנה האחרונה, מסתבר שזה מה שאנשים מבוגרים עושים, משחקים בכל מיני פיצ'יפקעס עם כל מיני אנשים מכל העולם במקום להשתתף בדיונים בפורומים, לכתוב בלוגים, לפתוח ולנהל קומונות ולהירשם לאתרי היכרויות! אפשר להמשיך? 7, זה יש גם בקפה או לצורך העניין גם בתפוז. 8, חוזרים לממשק - תראה למשל את תפוז, בתור "לא גולש תפוז ותיק" היה לי קשה מאוד בהתחלה ואני לאט לאט מתרגל, אני דווקא חושב שהממשק של הקפה יפה אבל הפונקציונליות זוועתית, האינדקסים, הדרך לדלות את התכנים וכו' מאוד לוקה בחסר, שלא לדבר על זה שאין שם עורך ראשי כבר חודשיים. תודה רבה ליאור!
 

ailag

New member
כמה תשובות (סליחה ליאור)

2. פייסבוק התחיל כרשת חברתית של הרווארד אאל"ט. אחר כך הוא התרחב לכמה אוני' אחרות, אחר כך לכמה נוספות.. וכל הזמן הזה הוא היה סגור רק לסטודנטים, בשביל להרשם היית צריך כתובת מייל של האוני' שלך (ועד היום הם לא נותנים לי להרשם לרשת של האו"פ כי אין לי כתובת מייל שלהם, ולא עזר כשאמרתי להם שהאו"פ לא נותן לסטודנטים כתובות מייל) בינתיים אוניברסיטאות התדפקו על דלתם של פייסבוק ורצו להכנס, זה יצר ציפיה כך שכשהדלתות נפתחו כולם נכנסו בבום. ג'ימייל התחיל כשירות למוזמנים בלבד, כאשר מוזמנים יכולים להזמין מעט מאוד אחרים. זה יצא מצב שבו מוכרים הזמנות באיביי, יש אתרים בהם אנשים מתחייבים לתת שירותים שווים בתמורה להזמנה, וכשמישהו נכנס לחדר המחשבים ושאל "מי רוצה הזמנה" שאלתי בהלם "אתה בטוח שאתה רוצה פשוט לתת אותן?" אחר כך כשלכולם היו טונות הזמנות זה כבר השתנה. 3. אפשר למצוא את החברים לפי כתובת מייל. אפשר לחטט ברשימות חברים של חברים שלך. אפשר למצוא אותם במקרה בקבוצה שהצטרפת אליה, באירוע ששניכם סימנתם שתגיעו אליו. בדף החדשות אפשר לראות ששלושה חברים שלך הוסיפו מישהו שאתה מכיר לחברים שלהם ולהוסיף גם. אפשר להתקין את MORE FRIENDS ולראות אילו חברים-של-חברים מופיעים אצל הכי הרבה חברים שלך ולכן כנראה אתה מכיר אותם. זה לא שיש הרבה מקומות למצוא בהם את החברים שלך (ואני מדגישה, לא חברים חדשים, זה לא מה שיפה בפייסבוק) - אלא זה שבכל מקום ופינה יש כאילו הנחה סמויה שאתה אמור לראות שם אנשים אחרים שהם איכשהו קשורים אליך, אולי. 4. לא רק הסטטוס, אלא גם ה NOTES וה-POSTED ITEMS. 5. מה הסוד של פייסבוק לעומת האלבומים של תפוז? קח שתי נקודות כדוגמה. האחת, החברים במרכז בפייסבוק כשבאלבומים התמונות במרכז - וכך, אם חבר צילם אותי בתפוז אני לא אדע מזה, בפייסבוק יהיה סימון סביב הפרצוף שלי, ואני אדע מזה, וכל החברים שלי והחברים שלו ידעו מזה. הנקודה השניה, בפייסבוק כל אחד רואה פחות או יותר מה שהוא רוצה, מה שהחברים שלו בחרו.. בתפוז בהרבה מקומות אנשים רואים את מה שמנהלי התוכן בחרו בשבילם. ואם זה נינט והם לא אוהבים נינט? שיסבלו. בפייסבוק נתקלתי בהרבה מאוד תוכן טכנולוגי-חנוני ומעט מאוד תרבות פופ, כי "ספר לי מי החברים שלך ואספר לך מי אתה"? "ספר לי מי החברים שלך ופייסבוק יבנה לך תכנים לפי זה". 6. לכתוב בלוג, לנהל קומונה, אלו התחייבויות לטווח ארוך. לתקוף את הזומבי של מישהו עם הערפד שלך לוקח שניה וחצי ואתה לא צריך לבדוק את זה אחר כך. טוב? רע? לא יודעת, אבל שאלת מה מושך והקלות הזאת מושכת. 7. קשה להשוות בין כמות וסוג התכנים ששמים בדה מרקר לעומת תפוז. אם כי מבחינת העיצוב פייסבוק (לטובה ולרעה) מוגבל לעומתם.
 
והנה עוד מעין הוכחה..

שכחתי בכלל שהגבתי כאן, עד שבדקתי במקרה היום. בפייסבוק הוא היה אומר לי את זה בכל מיני צורות. כאן אני צריך לסמן לקבל מייל/מסר/SMS על זה.. שמבחינתי זה סתם מסורבל. פייסבוק לא יכול להחליף את הפורומים של תפוז מבחינת דיונים והנוחות להסתכל עליהם, הוא כן מקבץ את האנשים לקבוצות יותר מהר ונותן להם להשתייך לקבוצה [ככה יש המון אנשים אמיתיים בקבוצה מסויימת].
 

ailag

New member
בגלל מה שמרק צוקרברג הסביר כאן >>

http://developers.facebook.com/videos.php בקטעים שמדברים על הרשת והתכנים הויראליים שעוברים לחברים של החברים של החברים שלך. ההבדל בין רשת חברתית ובין וואינט עם פונקציית חברים זה שברשת חברתית טובה הכל חותר לשימוש בעניין החברתי וספציפית בשתי הפונקציות: א. לראות איך חברים שלי קשורים לכל פיסת מידע אטומית שמגיעה אליי, ב. לשתף פיסות מידע אטומיות עם חברים שלי. זו המטרה הבסיסית מאחורי כל אפליקציה מצליחה בפייסבוק, למשל. ורק אחרי זה מגיעות מטרות כמו "..ולכן ניתן להם להעלות תמונות" (של אפליקציית התמונות) למשל.
 
למעלה