פתרונות למגרעת בתקרה וברצפה

פתרונות למגרעת בתקרה וברצפה

שלום רב לפורום, במשרדי יש שתי מגרעות לא אופייניות. האחת מגרעת (די גדולה) לאורך תקרת הקיר המערבי, ומגרעת נוספת לא פחות גדולה לאורך כל הקיר המזרחי מהרצפה. שתי המגרעות משמשות להעברת תשתיות חשמל וצנרת (למיטב ידיעתי, המגרעת שבתקרת הצד המערבי משמשת להעברת תשתיות מים או ביוב). המגרעת מהתקרה הינה כ-60 ס"מ רוחב ו-60 ס"מ גובה, ואילו זו מהרצפה הינה ברוחב של כ-60 ס"מ וכמטר גובה (משמשת כמדף למדפסות ולספרים). כמו כן, המשרד מצוי מתחת לקרקע ברובו, כך שבחלקו העליון של הקיר המזרחי ישנם צוהרים קטנים לכניסת אויר, אך לא ממש נכנס משם אור והתאורה הינה תאורת פלורסנט. דלת הכניסה למשרד בצד הצפוני יותר של הקיר המערבי. חלק מהעובדים יושבים מתחת למגרעת בקיר המערבי, אחד עם הגב לדלת, אחד עם הגב לקיר המערבי, ואחד מתחת למגרעת עם הגב לקיר הדרומי (בצידו המערבי). שני עובדים יושבים בגבם ובצמוד למגרעת המזרחית, אחד בפינה הדרומית ואחד בפינה הצפונית של החדר. העובדים מרגישים "תקועים" או מתוסכלים מבחינות רבות, וחלקם לא חשים בטוב מבחינה בריאותית. אשמח לדעת כיצד ניתן לשפר את ההרמוניה והזרימה האנרגטית בחדר. לתשומת לב, אין אפשרות לשנות את צבעי החדר או את פרטי הרהוט הבסיסיים (שולחנות, כסאות). המון תודה.
 
תיקון לכתוב בהודעה

חלק מהעובדים יושבים מתחת למגרעת בקיר המערבי, אחד עם הגב לדלת, אחד עם הפנים לקיר המערבי וגב לחדר, ואחד מתחת למגרעת עם הגב לקיר הדרומי (בצידו המערבי).
 
מגרעות

שלום לך, שאלתך נוגעת למס' נושאים: בליטות ומגרעות, מבנה שרובו תחת הקרקע, תחושת עובדים ובריאותם. לגבי המגרעת - מתיאורך עולה כי קיים באיזור המתואר קיימת בנייה כלשהי, ולא מגרעת במבנה עצמו. שכן הבליטה מופיעה על התקרה או על הרצפה אך אינה ממקומת לאורך כל הקיר. האם זו מעין בליטה בקיר? האם ישובים תחת הבליטה הזו? מיקום המשרד - האם ישנם חלונות גדולים אשר נכנס מהם אור ואוויר? האם תאורת הפלורסנט - האם המנורות הינן בעלות גוון לבן או גוון צהבהב? לגבי תחושת העובדים יש לבדוק זאת קצת יותר לעומק, משום שיתכנו סיבות שונות לכך. סופש' מקסים אושרה הד סיני
 
למעלה