קודם כל ברכות על הפורום

מצב
הנושא נעול.
קודם כל ברכות על הפורום../images/Emo8.gif

קודם כל ברכות על הפורום

שלום לכולם, קודם כל רציתי להגיד כל הכבוד על הקמת הפורום ועל עצם המחשבה להקדיש פורום לנושא זה בפרט ולא גידול ילדים בכלל. אני כיום בת כמעט 18 ובמשך שנות היסודי המליצו לי כמה פעמים ללכת למבחני מחוננות ואף פעם לא רציתי ללכת, כך שבאמת אין לי מושג אם אני מוגדרת כמחוננת או לא וזה גם לא חשוב לי. כל השנים הרגשתי שיש לי תחומי עניין רבים משל אחרים ושונים משלהם. תמיד הלימודים היו מאוד מאוד חשובים לי ורק להוציא מאיות לא חשוב על חשבון מה זה בא. אני חייבת לציין שזה בכלל לא בא מההורים, שכן הם כל הזמן רצו שאני אצא עם חברים אהנה ולא אלמד יותר מידי. בשבילם גם 80 ו 90 זה טוב לא חייבים רק 100 ו 100.
אני רוצה לפנות להורים ולומר לכם שאל תעשו בחיים את הטעות לדחוף את ילדכם למצויינות מגיל קטן. לילד בן 10 אין חשיבות כזו גדולה לציונים. 90 או 100 זה לא משנה. תקפידו שילדכם, מחונן ככל שיהיה, יגדל וילמד לפתח חיי חברה ולהתחלק עם אחרים! אחרת זה יפגע בו אחר כן.
אני רק השנה הבנתי כמה הפסדתי כל הזמן הזה שהייתי כל כך עסוקה בציונים ומאיות וחבל לי על כך. הפסדתי הרבה מהילדות שלי בכלל בלי סיבה תנו לילדים שלכם להיות ילדים ככל שאפשר- זה מה שהכי חשוב לי להגיד... אל תדחפו אותם רק ללמוד וללמוד כי בסוף הם ישארו לבד עם הציונים שלהם. וכשיכאב להם משהו לא יהיו מסביבם חברים או שהם ירגישו שהם לא יכולים לספר כלום כי שנים הם רגילים להיות עם עצמם והמחברות... תחשבו על זה
והמממוווןןןןןן בהצלחה
 

לי Li

New member
../images/Emo51.gif ואת צודקת

קודם כל ברכות על הפורום

שלום לכולם, קודם כל רציתי להגיד כל הכבוד על הקמת הפורום ועל עצם המחשבה להקדיש פורום לנושא זה בפרט ולא גידול ילדים בכלל. אני כיום בת כמעט 18 ובמשך שנות היסודי המליצו לי כמה פעמים ללכת למבחני מחוננות ואף פעם לא רציתי ללכת, כך שבאמת אין לי מושג אם אני מוגדרת כמחוננת או לא וזה גם לא חשוב לי. כל השנים הרגשתי שיש לי תחומי עניין רבים משל אחרים ושונים משלהם. תמיד הלימודים היו מאוד מאוד חשובים לי ורק להוציא מאיות לא חשוב על חשבון מה זה בא. אני חייבת לציין שזה בכלל לא בא מההורים, שכן הם כל הזמן רצו שאני אצא עם חברים אהנה ולא אלמד יותר מידי. בשבילם גם 80 ו 90 זה טוב לא חייבים רק 100 ו 100.
אני רוצה לפנות להורים ולומר לכם שאל תעשו בחיים את הטעות לדחוף את ילדכם למצויינות מגיל קטן. לילד בן 10 אין חשיבות כזו גדולה לציונים. 90 או 100 זה לא משנה. תקפידו שילדכם, מחונן ככל שיהיה, יגדל וילמד לפתח חיי חברה ולהתחלק עם אחרים! אחרת זה יפגע בו אחר כן.
אני רק השנה הבנתי כמה הפסדתי כל הזמן הזה שהייתי כל כך עסוקה בציונים ומאיות וחבל לי על כך. הפסדתי הרבה מהילדות שלי בכלל בלי סיבה תנו לילדים שלכם להיות ילדים ככל שאפשר- זה מה שהכי חשוב לי להגיד... אל תדחפו אותם רק ללמוד וללמוד כי בסוף הם ישארו לבד עם הציונים שלהם. וכשיכאב להם משהו לא יהיו מסביבם חברים או שהם ירגישו שהם לא יכולים לספר כלום כי שנים הם רגילים להיות עם עצמם והמחברות... תחשבו על זה
והמממוווןןןןןן בהצלחה
ואת צודקת
הרבה ילדים חשבו רק על הציונים ובסוף זה מה שהם היו - רק ציונים. הם לא הכירו שום דבר אחר, ולא היו להם חיי חברה. אבל הרבה גם היו ההפך. כך שאני מסכימה עם מה שאמרת, צריך לדאוג לציונים, אבל לא באובססיה.
 
שאלה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

ואת צודקת
הרבה ילדים חשבו רק על הציונים ובסוף זה מה שהם היו - רק ציונים. הם לא הכירו שום דבר אחר, ולא היו להם חיי חברה. אבל הרבה גם היו ההפך. כך שאני מסכימה עם מה שאמרת, צריך לדאוג לציונים, אבל לא באובססיה.
שאלה

שאלו אותי את זה הרבה פעמים ואף פעם לא ידעתי מה לענות... אז אם למישהו יש תשובה אני אשמח. מה לדעתכם עדיף- ילד (או ילדה כמובן זה ברור) שמגלים אצלו מחוננות בגיל מוקדם, עדיף לפתח את זה ולנסות לשים אותו גם בבית ספר במסגרת מיוחדת למחוננים או לנסות ולשלב אותו בחברה כמו שהוא, ללמוד מגיל קטן להיות חלק מכולם??? אני חושבת שמסגרות כאלה גורמות לילדים (במיוחד כשמדובר בילדים קטנים) רק להרגיש שונים מאחרים וברגע שהם יצאו אחוצה ובאמת יצטרכו להתערות בחברה הכללית תהיה להם בעיה קשה לא? אם ישנם בעלי ניסיון חחח אתם מוזמנים ...
 
גם בעלת נסיון אבל

שאלה

שאלו אותי את זה הרבה פעמים ואף פעם לא ידעתי מה לענות... אז אם למישהו יש תשובה אני אשמח. מה לדעתכם עדיף- ילד (או ילדה כמובן זה ברור) שמגלים אצלו מחוננות בגיל מוקדם, עדיף לפתח את זה ולנסות לשים אותו גם בבית ספר במסגרת מיוחדת למחוננים או לנסות ולשלב אותו בחברה כמו שהוא, ללמוד מגיל קטן להיות חלק מכולם??? אני חושבת שמסגרות כאלה גורמות לילדים (במיוחד כשמדובר בילדים קטנים) רק להרגיש שונים מאחרים וברגע שהם יצאו אחוצה ובאמת יצטרכו להתערות בחברה הכללית תהיה להם בעיה קשה לא? אם ישנם בעלי ניסיון חחח אתם מוזמנים ...
גם בעלת נסיון אבל
גם עם תפיסה "אחרת" לגבי חנוך וגידול ילדים. לא חושבת שבריא להפריד את הילד מהחברה הרגילה. אם הילד מחונן,את היכולות האלו הוא יצליח ליישם גם בכיתה "רגילה" הוא בעל תכונה אחת השונה מיתר הילדים, אבל אם מחנכים אותו שהוא מוכשר ביצירתיות ,ובחשיבה כמו שחברו הטוב מוכשר מאד למשחקי כדור וספורט- הרי הוא גם לא תופס עמדה של עליונות ויהירות (שקיימת לעיתים) ילדים מחוננים מוצאים איש את רעהו, מוצאים תחומי עיניין ותחביבים משותפים וזורמים חברתית עם הכיתה והקבוצה. אני חושבת שמבחינת כישורי חיים הוא מרוויח יותר במסגרת רגילה. אבל וכאן ההסתייגות שלי , דיעה זו שלי מבוססת על תפיסת עולם בלתי הישגית, לא כזו שרצה אחרי הציון הגבוה דווקא, לא כזו שרואה בלימודים את המטרה המרכזית. ולא לכולם היא מתאימה כמובן.
 

ציפי ג

New member
../images/Emo45.gif

גם בעלת נסיון אבל
גם עם תפיסה "אחרת" לגבי חנוך וגידול ילדים. לא חושבת שבריא להפריד את הילד מהחברה הרגילה. אם הילד מחונן,את היכולות האלו הוא יצליח ליישם גם בכיתה "רגילה" הוא בעל תכונה אחת השונה מיתר הילדים, אבל אם מחנכים אותו שהוא מוכשר ביצירתיות ,ובחשיבה כמו שחברו הטוב מוכשר מאד למשחקי כדור וספורט- הרי הוא גם לא תופס עמדה של עליונות ויהירות (שקיימת לעיתים) ילדים מחוננים מוצאים איש את רעהו, מוצאים תחומי עיניין ותחביבים משותפים וזורמים חברתית עם הכיתה והקבוצה. אני חושבת שמבחינת כישורי חיים הוא מרוויח יותר במסגרת רגילה. אבל וכאן ההסתייגות שלי , דיעה זו שלי מבוססת על תפיסת עולם בלתי הישגית, לא כזו שרצה אחרי הציון הגבוה דווקא, לא כזו שרואה בלימודים את המטרה המרכזית. ולא לכולם היא מתאימה כמובן.
 
שאלתך מתחלקת לשניים

שאלה

שאלו אותי את זה הרבה פעמים ואף פעם לא ידעתי מה לענות... אז אם למישהו יש תשובה אני אשמח. מה לדעתכם עדיף- ילד (או ילדה כמובן זה ברור) שמגלים אצלו מחוננות בגיל מוקדם, עדיף לפתח את זה ולנסות לשים אותו גם בבית ספר במסגרת מיוחדת למחוננים או לנסות ולשלב אותו בחברה כמו שהוא, ללמוד מגיל קטן להיות חלק מכולם??? אני חושבת שמסגרות כאלה גורמות לילדים (במיוחד כשמדובר בילדים קטנים) רק להרגיש שונים מאחרים וברגע שהם יצאו אחוצה ובאמת יצטרכו להתערות בחברה הכללית תהיה להם בעיה קשה לא? אם ישנם בעלי ניסיון חחח אתם מוזמנים ...
שאלתך מתחלקת לשניים
תמיד טוב וחשוב להשקיע (אבל לא ברמה של ללחוץ, להכריח ולאיים) בילד מוכשר בתחומים שמעניינים אותו כחוג העשרה, הן מבחינת איכות החיים שלו כילד וגם למען העתיד (למרות שזה פחות קריטי), אבל כמובן בתנאי שהוא רוצה. זה אחד. שאלה אחרת לגמרי היא האם להוציא את הילד מהמסגרת בה הוא לומד (שזו המסגרת המהותית בחייו, למעט המסגרת של המשפחה) בשל היותו מחונן. ישנו משפט יודע שאומר "אם זה עובד - אל תגעו" - כלומר, אם ילד נמצא במסגרת וטוב לו והוא רוכש חברים אז להוציא אותו משם ולעקור אותו מחבריו ומהיכן שטוב לו לטובת מסגרת חדשה ומלחיצה רק בגלל שאיזה מבחן (ובמיוחד המבחנים הקבוצתיים עם הטעויות הלא קטנות שלהם) אמר שהוא מחונן? על שום מה? א-ב-ל (וזה אבל גדול), ישנם הורים למחוננים רבים אשר שאלת מציאת המסגרת החלופית המתאימה מופיעה בעצמה בלי שום מבחן ושום כלום, וזאת מאחר והילד מטפס על הקירות בשיעורים מחד ובגלל הבדלים גדולים בינו לבין בני כיתתו הוא לא מתחבר איתם מאידך ומהצד השלישי ישנו הבי"ס שאין לו כלים כיצד להתמודד איתו. הילד סובל, ההורים סובלים, גם הבי"ס לא ממש נהנה, וכל זאת מבלי שאיזה מבחן אמר משהו. האם הילד צריך להישאר במסגרת לה איננו מתאים כלל וכלל רק בשביל לפתח "כישורי חיים" ו"כישורים חברתיים" מפוקפקים (גם אם היו לי ילדים לא מחוננים, אני לא בטוחה שהייתי רוצה לשלוח אותם למסגרת הקונבנציונאלית כפי שהיא נראית ובצורה בה היא פועלת כיום. לא הייתי רוצה שיגדל לי בבית זומבי שיוכל בקלות להיות שפן נסיונות כמו החבר'ה מ"הנחשול", אבל זה כבר דיון אחר) במחיר הילדות שלו, האושר שלו וההשכלה שלו? התשובה שלי היא - להעביר אותו למסגרת למחוננים, ויפה שעה אחת קודם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה