שאלה כללית בנוגע לפיתוח עבור 'סמארטים'

תָּמִיר

New member
שאלה כללית בנוגע לפיתוח עבור 'סמארטים'

אם אני רוצה להתנסות בפיתוח אפליקציות עבור הסמאטפון/ כף יד. מה מודול הפיתוח? אני במיוחד לא שואל עבור דגם ספציפי, אלא באופן עקרוני. האם מדובר בסביבת פיתוח סגורה ובתשלום? האם זקוקים לחומרה מיוחדת בכדי להעביר את התוכנה למכשיר? בקיצור, מאיפה מתחילים? תודה, תָּמִיר
 

BravoMan

Active member
מתחילם מבחירת פלטפורמה.

עקרונית, אין שפה אחידה או כלי פיתוח אחיד לכל המכשירים החכמים. לדוגמה, עבור מכשירי Android ניתן לפתח ב-Java בתוספת רכיבים ב-C או ++C לביצוע פעולות עמוסות בחישובים. סביבת פיתוח היא חינם (תוסף ל-Eclips), ניתן לפתח על כל מערכת הפעלה במחשב שולחני (Windows, Linux, Mac) וניתן להריץ את התוכנה על המכשיר ללא בעיה. אפשר להפיץ את התוכנה לבד אבל מומלץ להכניס אותה ל-google market לחשיפה מרבית. בניגוד לכך, כדי לפתח ל-iPhone חייבים לרכוש Mac. סביבת פיתוח אומנם חינמית (XCode + SDK),אבל היא עובדת על Mac OS בלבד. שפת הפיתוח היא Objective C ו-Apple אוסרת על שימוש בכל תוספת או Framework. לא ניתן להריץ תוכנה על המכשיר שלך לפני קבלת חתימה מיוחדת של Apple. לא ניתן להפיץ את התוכנה בשום דרך חוץ מ-Apple AppStore ולה יש כללים נוקשים אך לא ברורים ולפעמים גם אחרי שתוכנה מסוימת התקבלה לחנות היא נזרק משם בתירוץ עמום. עבור Windows Mobile (שדי גוססת בתור פלטפורמה) הפיתוח הוא ב-C \ C++ יש כלי פיתוח בחינם (די מיושן) ויש בתשלום (חדש יותר) מבית MS. הפיתוח אפשרי רק על Windows. אין בעיה להתקין את התוכנה על מכשיר שלך, ובעוד ש-MS פתחה לאחרונה חנות (עם לא מעט מגבלות) לרוב הפצת התוכנות נעשית כמו ב-Windows שולחני, כל אחד והשיטה שלו. אני לא מכיר את המצב של (BlackBerry, WebOS (PALM או Symbian, אבל כל פלטפורמה והכללים שלה.
 

תָּמִיר

New member
תודה. אז ממה שהבנתי..

אם אני רוצה לפתח עבור עצמי (בעיקר) אפליקציות מבלי להיות תלוי יותר מדי בחברות חיצוניות או בחומרה מיוחדת, אזי בשלב זה, הבחירה היא באנדרואיד. ובכן, איך אני מתחיל? היכן אני משיג את התוכנה? (אגב, עוד אין לי אפילו מכשיר כזה, אבל ארכוש אחד שאותו אוכל לתכנת כרצוני) ושוב, תודה על התשובה המפורטת, תָּמִיר
 

BravoMan

Active member
אכן, Android שמה עליך הכי פחות מגבלות

מה גם, שבנוסף המערכת הזו נותנת לך מגוון רחב של מכשירים (אם וכאשר תחליט לרכוש מכשיר). עד אז, ה-SDK מגיע עם אמולטור שרץ על ה-PC (כמו גם בפלטפורמות אחרות). האמולטור (בניגוד לזה של iPhone) מדמה את החומרה ממש, כך שניתן להריץ עליו גם תוכנות שלא אתה כתבתה, היות ואין צורך בקומפילציה מיוחדת לאמולטור. כל המידע שאתה צריך כדי להתחיל נמצא בקישור הזה.
 

BravoMan

Active member
ראוי לציין שיש עוד פלטפורמה שלא הזכרתי

Miamo. הסיבה שלא הזכרתי אותה, זה משום שיש רק מכשיר אחד שמריץ אותה היום, ה-N900 של Nokia. בנוסף, Nokia החליטה לוותר על Miamo לטובת Moblin שהיא מפתחת יחד עם Intel מה שאומר שכנראה לא יצאו דגמים אחרים עם מערכת זו. אבל אם מה שמעניין אותך זה מכשיר שבו תוכל לעשות הכי הרבה "משחקים" (מבחינת פיתוח והתעסקות) זה הדבר. המכשיר הוא כמעת מחשב אמתי המריץ לינוקס וזה אומר שניתן לתכנת בשבילו במספר שפות ועם כלים חופשיים. ניתן אפילו להריץ עליו מערכת הפעלה חלופית או להחליף את רכיבי המערכת הקיימת כי כמעת כל המכשיר הוא בקוד פתוח.
 
למעלה