שאלה למנהלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

Mור

New member
שאלה למנהלות הפורום

שאלה למנהלות הפורום
שלום רב לכן ראיתי את כל ההתכתבות כאן בענין מבחני מכון סאלד. אני זקוקה לעצה או להכוונה, הבן שלי לא עבר את מבחני מכון סאלד, אבל כן עבר את המבחנים של אריקה לנדאו, ועבר מבחני קבלה של אוניברסיטת תל אביב ושל האוניברסיטה הפתוחה. הוא סיים עכשיו כיתה ח' ניסינו שוב במכון סאלד, כדי שיקבל מה שמגיע לו ממשרד החינוך-העשרה וכד' (לאחר שהוא היה במצוקה קשה מחוסר ענין ושיעמום בכיתה מהלימודים ומהילדים). גם את המבחן הזה הוא לא עבר (התשובה שלהם היתה מאד מוזרה: זה גבולי, הוא כמעט עובר כך אמרו מה זה אומר????) (לא ברור לי איזו גרסה זו ואיך מבררים על כך. איפה מקבלים יותר כיוון, אינפורמציה תרגול, או כל דבר אחר שיכול לעזור לגבי המבחנים האלו. ההרגשה שלנו היתה שזה קצת פוליטיקה, מקומות פנויים וכדומה.... דובר על הצטרפות ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. כיום הוא מסיים סמסטר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ונרשם לסמסטר קייץ, הציונים שלו ממצוע 80-90 , הוא לומד מתמטיקה באוניברסיטה. אני מאד רוצה לעזור לו ולנו, שיכירו בו, קצת לא הגיוני המצב הזה. כל מי שיודע איך לעזור לי אודה לכם מאד המון תודה
 

ציפי ג

New member
אין לי מושג

שאלה למנהלות הפורום
שלום רב לכן ראיתי את כל ההתכתבות כאן בענין מבחני מכון סאלד. אני זקוקה לעצה או להכוונה, הבן שלי לא עבר את מבחני מכון סאלד, אבל כן עבר את המבחנים של אריקה לנדאו, ועבר מבחני קבלה של אוניברסיטת תל אביב ושל האוניברסיטה הפתוחה. הוא סיים עכשיו כיתה ח' ניסינו שוב במכון סאלד, כדי שיקבל מה שמגיע לו ממשרד החינוך-העשרה וכד' (לאחר שהוא היה במצוקה קשה מחוסר ענין ושיעמום בכיתה מהלימודים ומהילדים). גם את המבחן הזה הוא לא עבר (התשובה שלהם היתה מאד מוזרה: זה גבולי, הוא כמעט עובר כך אמרו מה זה אומר????) (לא ברור לי איזו גרסה זו ואיך מבררים על כך. איפה מקבלים יותר כיוון, אינפורמציה תרגול, או כל דבר אחר שיכול לעזור לגבי המבחנים האלו. ההרגשה שלנו היתה שזה קצת פוליטיקה, מקומות פנויים וכדומה.... דובר על הצטרפות ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. כיום הוא מסיים סמסטר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ונרשם לסמסטר קייץ, הציונים שלו ממצוע 80-90 , הוא לומד מתמטיקה באוניברסיטה. אני מאד רוצה לעזור לו ולנו, שיכירו בו, קצת לא הגיוני המצב הזה. כל מי שיודע איך לעזור לי אודה לכם מאד המון תודה
אין לי מושג
אבל שמעתי שיש ערכאת ערעור לאבחונים של סאלד.
 
מה שלא ממש הבנתי זה

שאלה למנהלות הפורום
שלום רב לכן ראיתי את כל ההתכתבות כאן בענין מבחני מכון סאלד. אני זקוקה לעצה או להכוונה, הבן שלי לא עבר את מבחני מכון סאלד, אבל כן עבר את המבחנים של אריקה לנדאו, ועבר מבחני קבלה של אוניברסיטת תל אביב ושל האוניברסיטה הפתוחה. הוא סיים עכשיו כיתה ח' ניסינו שוב במכון סאלד, כדי שיקבל מה שמגיע לו ממשרד החינוך-העשרה וכד' (לאחר שהוא היה במצוקה קשה מחוסר ענין ושיעמום בכיתה מהלימודים ומהילדים). גם את המבחן הזה הוא לא עבר (התשובה שלהם היתה מאד מוזרה: זה גבולי, הוא כמעט עובר כך אמרו מה זה אומר????) (לא ברור לי איזו גרסה זו ואיך מבררים על כך. איפה מקבלים יותר כיוון, אינפורמציה תרגול, או כל דבר אחר שיכול לעזור לגבי המבחנים האלו. ההרגשה שלנו היתה שזה קצת פוליטיקה, מקומות פנויים וכדומה.... דובר על הצטרפות ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. כיום הוא מסיים סמסטר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ונרשם לסמסטר קייץ, הציונים שלו ממצוע 80-90 , הוא לומד מתמטיקה באוניברסיטה. אני מאד רוצה לעזור לו ולנו, שיכירו בו, קצת לא הגיוני המצב הזה. כל מי שיודע איך לעזור לי אודה לכם מאד המון תודה
מה שלא ממש הבנתי זה
לשם מה אתם צריכים את מעבר המבחן הזה? הרי הוא עבר את מבחני הקבלה לסטודנטים צעירים באו"פ והוא לומד שם. איזו תוכנית ההעשרה דורשת, בשלב זה של חייו, את המבחן הזה? או שמא זה רק למטרת הכרה מצד הבי"ס על כך שהוא "מחונן"? נראה לי שבמקרה כזה, עדיף לכם להעביר אותו מבחן אייקיו... נייר לא פחות חיוני לנפנף בו, והרבה יותר מדוייק... ובכ"ז, מהו המבנה של אותו המבחן?
 

Mור

New member
אנחנו זקוקים

מה שלא ממש הבנתי זה
לשם מה אתם צריכים את מעבר המבחן הזה? הרי הוא עבר את מבחני הקבלה לסטודנטים צעירים באו"פ והוא לומד שם. איזו תוכנית ההעשרה דורשת, בשלב זה של חייו, את המבחן הזה? או שמא זה רק למטרת הכרה מצד הבי"ס על כך שהוא "מחונן"? נראה לי שבמקרה כזה, עדיף לכם להעביר אותו מבחן אייקיו... נייר לא פחות חיוני לנפנף בו, והרבה יותר מדוייק... ובכ"ז, מהו המבנה של אותו המבחן?
אנחנו זקוקים
למעבר המבחן הזה, כי רק אם הוא מוכר ע"י משרד החינך, הם שולחים אותו למסלול הזה של האו"פ. ולנו אין אפשרות לממן את זה בעצמנו. זה שהוא יכול ועומד ברמה ובדרישות זה כבר ברור לכולם, (לי נראה שיש שם איזה סדר עדיפויות או ענין תקציבי או עדיפויות לאחרים או משהו כזה....) מה זה אומר להעביר אותו מבחן איקיו? איפה ואיך, והאם משרד החינוך מכיר בזה???
 
ומשרד החינוך ממש משתתף במימון?

אנחנו זקוקים
למעבר המבחן הזה, כי רק אם הוא מוכר ע"י משרד החינך, הם שולחים אותו למסלול הזה של האו"פ. ולנו אין אפשרות לממן את זה בעצמנו. זה שהוא יכול ועומד ברמה ובדרישות זה כבר ברור לכולם, (לי נראה שיש שם איזה סדר עדיפויות או ענין תקציבי או עדיפויות לאחרים או משהו כזה....) מה זה אומר להעביר אותו מבחן איקיו? איפה ואיך, והאם משרד החינוך מכיר בזה???
ומשרד החינוך ממש משתתף במימון?
והם מתנים זאת במעבר המבחנים של מכון סאלד? בדיחה... בכמה כסף מדובר? ניסיתם לברר לגבי המלגות הסטנדרטיות? העובדה שהוא סטונדט צעיר חסר נכסים ועבודה יכולה לעזור. באיזה מרכז לימוד מדובר? ניסיתם לדבר על זה עם רחל רימר (האחראית על סטודנטים צעירים)? בהינתן שאת מציגה את זה ככה, קשה לי להאמין שאם הוא עבר את מבחני הקבלה וגם מצליח בלימודים ומשרד החינוך עדיין לא משתכנע אז מבחן אייקיו ישכנע יותר... יש לו אפשרות לחזור שוב על המבחן?
 

גרא.

New member
Mir,בנך נבחן פעמיים במבחני סאלד

שאלה למנהלות הפורום
שלום רב לכן ראיתי את כל ההתכתבות כאן בענין מבחני מכון סאלד. אני זקוקה לעצה או להכוונה, הבן שלי לא עבר את מבחני מכון סאלד, אבל כן עבר את המבחנים של אריקה לנדאו, ועבר מבחני קבלה של אוניברסיטת תל אביב ושל האוניברסיטה הפתוחה. הוא סיים עכשיו כיתה ח' ניסינו שוב במכון סאלד, כדי שיקבל מה שמגיע לו ממשרד החינוך-העשרה וכד' (לאחר שהוא היה במצוקה קשה מחוסר ענין ושיעמום בכיתה מהלימודים ומהילדים). גם את המבחן הזה הוא לא עבר (התשובה שלהם היתה מאד מוזרה: זה גבולי, הוא כמעט עובר כך אמרו מה זה אומר????) (לא ברור לי איזו גרסה זו ואיך מבררים על כך. איפה מקבלים יותר כיוון, אינפורמציה תרגול, או כל דבר אחר שיכול לעזור לגבי המבחנים האלו. ההרגשה שלנו היתה שזה קצת פוליטיקה, מקומות פנויים וכדומה.... דובר על הצטרפות ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. כיום הוא מסיים סמסטר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ונרשם לסמסטר קייץ, הציונים שלו ממצוע 80-90 , הוא לומד מתמטיקה באוניברסיטה. אני מאד רוצה לעזור לו ולנו, שיכירו בו, קצת לא הגיוני המצב הזה. כל מי שיודע איך לעזור לי אודה לכם מאד המון תודה
Mir,בנך נבחן פעמיים במבחני סאלד
ולא הצליח בשניהם.דכי לנסות להבין מה בדיוק קרה,כדאי שתוסיפי באיזה גיל נבחן בשני הפעמים הללו,ובאיזה מבחנים:קבוצתי,או אינדוידואלי? גרא -מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
 

Mור

New member
גרא שלום

Mir,בנך נבחן פעמיים במבחני סאלד
ולא הצליח בשניהם.דכי לנסות להבין מה בדיוק קרה,כדאי שתוסיפי באיזה גיל נבחן בשני הפעמים הללו,ובאיזה מבחנים:קבוצתי,או אינדוידואלי? גרא -מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
גרא שלום
הבן שלי בן 14 המבחן הראשון נעשה כרגיל בתוך מערכת החינוך (כיתה ג'? נדמה לי) לא בטוח שהוא בכלל עשה מבחן זה.... מבחן נוסף עשה בכיתה ה' אצל אריקה לנדאו וכן עבר והתקבל ללימודים שם אצלם במכון. מבחן נוסף של משרד החינוך נעשה לפני כמה חודשים במכון קרני בכפר סבא, המבחן נעשה בקבוצה עם ילדים בגילאים שונים אין לי מושג מה זה אומר. אשמח אם תוכל לעזור לי. תודה
 

גרא.

New member
Mור,מכון סאלד,מבצע מבחני איתור

גרא שלום
הבן שלי בן 14 המבחן הראשון נעשה כרגיל בתוך מערכת החינוך (כיתה ג'? נדמה לי) לא בטוח שהוא בכלל עשה מבחן זה.... מבחן נוסף עשה בכיתה ה' אצל אריקה לנדאו וכן עבר והתקבל ללימודים שם אצלם במכון. מבחן נוסף של משרד החינוך נעשה לפני כמה חודשים במכון קרני בכפר סבא, המבחן נעשה בקבוצה עם ילדים בגילאים שונים אין לי מושג מה זה אומר. אשמח אם תוכל לעזור לי. תודה
Mור,מכון סאלד,מבצע מבחני איתור
של ילדים מחוננים, בשני שלבים בסוף כתה ב' או בתחילת כתהג'.בשלב הראשון עוברים כל התלמידים סינון ראשוני, הבודק את רמת התלמידים בהבנת הנקרא ובחשבון.%15 שנמצאו עם ההישגים הגבוהים ביותר,מוזמנים להבחן בשלב ב', בו נבחנת היכולת הקוגנטיבית שלהם (שאי אפשר לפרט באיזה מבחנים).ומהם נבחרים בין %3-%1.5 בעלי ההישגים הגבוהים ביותר..וזו אוכלוסיית המחוננים הזכאית ללמוד במרכזי ההעשרה השונים. מכון סאלד עצמו,קובע כי גם תלמיד שלא קבל ציון גבוה באחד או בשני השלבים הללו, עשוי להיות מוכשר מאד.המכון אינו מפרסם לא את הסבות לכך, ולא את אחוזי ההחמצה של תלמידים כאלה, שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל השכלי שלהם בבחינות הקבוצתיות הללו. מעבר לסבה השכיחה של חוסר הכרות עם בחינה אמריקאית,קשיי התמודדות בלחץ זמן,התרגשות ואפילו חרדת בחינות.התברר לי מהשוואת הישגי ילדים שהצליחו ביותר בבחינה פסיכולוגית אינדוידואלית, אבל נכשלו בבחינה הקבוצתית הזו. כי הגורם הדומיננטי שהכשיל אותם היה דווקא קצב הקריאה האיטי שלהם ,שאינו רלוונטי כלל בבחינה הפסיכולוגית. המבחנים הנערכים לילדים בוגרים יותר, כפי בנך בן ה-14 עבר במכון קרני, הם כאמור גם קבוצתיים אבל בשלב אחד.זו מערכת מבחנים פסיכומטריים, הבודקת את הכשרים, ולא ההישגים בבית הספר, כפי שבודקים ,לאמיתו של דבר,המבחנים בכתות ב-ג'.וודאי בשלב הראשון של הבחינה.זוהי סדרה של מספר מבחנים קצרים ביניהם יש כאלה הבודקים את היכולת להתמודד ולפתור בעיות מסוג מסויים.יש כאלה הבודקים את יכולת החשיבה באמצעות מילים,או מספרים,או צורות.מטעמים מובנים, אי אפשר לפרט מה בדיוק נבדק. גם המבחנים הללו הם אמריקאים,ומי שמודע לכמה טיפים, יכול להגיע להישגים גבוהים במיוחד. המבחנים הללו, בניגוד למבחני איתור המחוננים בכתות ב וג', מאפשרים קבלת ציון שניתן להשוותו לציוני האי קיו המקובלים במבחני וקסלר למיניהם. מכאן ,אפשר להבין, מה משמעות הציון הגבולי,שהוא לא בהכרח נמצא מתחת לאחוז החסימה (בין 3%-1% )..אלא יכול להיות גם יותר נמוך בציון הסף המקובל למחוננות (איי קיו 130). חוסר ההצלחה של בנך במבחן הקבוצתי הזה,לעומת הצלחתו במבחני הכניסה לחוגים של אריקה לנדאו,מלמד כי לבנך יש כנראה פוטנציאל שכלי גבוה מאד, שלא בא לידי ביטוי בבחינה הקבוצתית,מסבות שונות כאלה שהזכרתי ואולי נוספות. קבלתו לחוגיה של אריקה לנדאו,יכולה לשמש בסיס לערעור שאת יכולה להגיש לוועדה מחוזית לערעורים על זכאות להשתתפות בחוגי ההעשרה..והועדה באם תשתכנע, יכולה לאשר לבנך מבחן פסיכולוגי פרטי.כדאי לדעת שמבחן הכניסה של אריקה לנדאו אינו מבחן פסיכולוגי מלא.ולכן את מקבלת רק אישור שהוא מתקבל, ולא את ציון האי קיו שלו. סבה נוספת להגשת הערעור, עשוייה להיות אישור כלשהוא , אם יש כמובן שבנך בא חולה לבדיקה..אבל אישור כזה כנראה אין בידך. לסכום, כדאי שתפני לוועדה הזו שאת כתובתה תוכלי להשיג במחלקת המחוננים במשרד החינוך.כדאי שתגישי ערעור..ולטובת העניין, בלא כל מיני ליחשושים על פוליטיקה, או פרוטקציות.כי לפחות בחוגי העשרה למחוננים, אי אפשר להכניס ילד עם אינטליגנציה תיקנה בלבד. בגלל איזה שהיא קומבינה..הוא מאד מהר יפרוש מרצונו. וברור גם למה. גרא - מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
 

אמא של1

New member
ראשית תודהעל ההסבר היסודי

Mור,מכון סאלד,מבצע מבחני איתור
של ילדים מחוננים, בשני שלבים בסוף כתה ב' או בתחילת כתהג'.בשלב הראשון עוברים כל התלמידים סינון ראשוני, הבודק את רמת התלמידים בהבנת הנקרא ובחשבון.%15 שנמצאו עם ההישגים הגבוהים ביותר,מוזמנים להבחן בשלב ב', בו נבחנת היכולת הקוגנטיבית שלהם (שאי אפשר לפרט באיזה מבחנים).ומהם נבחרים בין %3-%1.5 בעלי ההישגים הגבוהים ביותר..וזו אוכלוסיית המחוננים הזכאית ללמוד במרכזי ההעשרה השונים. מכון סאלד עצמו,קובע כי גם תלמיד שלא קבל ציון גבוה באחד או בשני השלבים הללו, עשוי להיות מוכשר מאד.המכון אינו מפרסם לא את הסבות לכך, ולא את אחוזי ההחמצה של תלמידים כאלה, שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל השכלי שלהם בבחינות הקבוצתיות הללו. מעבר לסבה השכיחה של חוסר הכרות עם בחינה אמריקאית,קשיי התמודדות בלחץ זמן,התרגשות ואפילו חרדת בחינות.התברר לי מהשוואת הישגי ילדים שהצליחו ביותר בבחינה פסיכולוגית אינדוידואלית, אבל נכשלו בבחינה הקבוצתית הזו. כי הגורם הדומיננטי שהכשיל אותם היה דווקא קצב הקריאה האיטי שלהם ,שאינו רלוונטי כלל בבחינה הפסיכולוגית. המבחנים הנערכים לילדים בוגרים יותר, כפי בנך בן ה-14 עבר במכון קרני, הם כאמור גם קבוצתיים אבל בשלב אחד.זו מערכת מבחנים פסיכומטריים, הבודקת את הכשרים, ולא ההישגים בבית הספר, כפי שבודקים ,לאמיתו של דבר,המבחנים בכתות ב-ג'.וודאי בשלב הראשון של הבחינה.זוהי סדרה של מספר מבחנים קצרים ביניהם יש כאלה הבודקים את היכולת להתמודד ולפתור בעיות מסוג מסויים.יש כאלה הבודקים את יכולת החשיבה באמצעות מילים,או מספרים,או צורות.מטעמים מובנים, אי אפשר לפרט מה בדיוק נבדק. גם המבחנים הללו הם אמריקאים,ומי שמודע לכמה טיפים, יכול להגיע להישגים גבוהים במיוחד. המבחנים הללו, בניגוד למבחני איתור המחוננים בכתות ב וג', מאפשרים קבלת ציון שניתן להשוותו לציוני האי קיו המקובלים במבחני וקסלר למיניהם. מכאן ,אפשר להבין, מה משמעות הציון הגבולי,שהוא לא בהכרח נמצא מתחת לאחוז החסימה (בין 3%-1% )..אלא יכול להיות גם יותר נמוך בציון הסף המקובל למחוננות (איי קיו 130). חוסר ההצלחה של בנך במבחן הקבוצתי הזה,לעומת הצלחתו במבחני הכניסה לחוגים של אריקה לנדאו,מלמד כי לבנך יש כנראה פוטנציאל שכלי גבוה מאד, שלא בא לידי ביטוי בבחינה הקבוצתית,מסבות שונות כאלה שהזכרתי ואולי נוספות. קבלתו לחוגיה של אריקה לנדאו,יכולה לשמש בסיס לערעור שאת יכולה להגיש לוועדה מחוזית לערעורים על זכאות להשתתפות בחוגי ההעשרה..והועדה באם תשתכנע, יכולה לאשר לבנך מבחן פסיכולוגי פרטי.כדאי לדעת שמבחן הכניסה של אריקה לנדאו אינו מבחן פסיכולוגי מלא.ולכן את מקבלת רק אישור שהוא מתקבל, ולא את ציון האי קיו שלו. סבה נוספת להגשת הערעור, עשוייה להיות אישור כלשהוא , אם יש כמובן שבנך בא חולה לבדיקה..אבל אישור כזה כנראה אין בידך. לסכום, כדאי שתפני לוועדה הזו שאת כתובתה תוכלי להשיג במחלקת המחוננים במשרד החינוך.כדאי שתגישי ערעור..ולטובת העניין, בלא כל מיני ליחשושים על פוליטיקה, או פרוטקציות.כי לפחות בחוגי העשרה למחוננים, אי אפשר להכניס ילד עם אינטליגנציה תיקנה בלבד. בגלל איזה שהיא קומבינה..הוא מאד מהר יפרוש מרצונו. וברור גם למה. גרא - מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
ראשית תודהעל ההסבר היסודי
שנית, האם תוכל להתיחס גם למבחני הדסה הנחוצים לשם קבלה לחט"ב /לתיכון כגון ליד האוניברסיטה?
 

גרא.

New member
אמא של1,מבחני הדסה שחלק מהתלמידים

ראשית תודהעל ההסבר היסודי
שנית, האם תוכל להתיחס גם למבחני הדסה הנחוצים לשם קבלה לחט"ב /לתיכון כגון ליד האוניברסיטה?
אמא של1,מבחני הדסה שחלק מהתלמידים
עוברים אותם בכדי להכנס לחט"ב,הם מבחנים פסיכוטכניים, המורכבים מכמה וכמה מבחנים,שחלקם בודק כושר טכני עיוני,וחלקם בודק אינטליגנציה מילולית,ולא ולא מילולית,וכן כושר חשבוני.עשויים להתווסף מבחנים נוספים המיועדים להעריך את הנטיות המקצועיות, את רמת השאיפות של הילד וכדומה. הציונים אינם דומים כלל לאלה שבמבחן אינטליגנציה רגיל,אלא מחושבים בתשעוניות, או בעשירוניות.כאשר בסופו של התהליך,נכתבת המלצה כוללנית, לאיזה מסגרת, מתאים התלמיד, וכן במקרים מסויימים, שהיא אינה עיונית גרידא עשוייה להופיע גם מגמה לימודית,במקצוע או באשכול מקצועות דומים, כמו מזכירות, ספרות, מטפלות, מזכירות וכדומה. המבחנים מרביתם,הם אמריקאים.כאשר סדר השאלות הוא ברמת קושי עולה.התלמיד נדרש לבחור מבין כמה תשובות את הנכונה.ומאחר ובכל המבחנים הזמן הוא מוגבל נוצרת שונות רבה בסך התשובות הניתנות על ידי כלל התלמידים.המשקפת כנראה את ההבדלים המנטליים ביניהם. אבל גם כפי שציינתי,מושפעת מפרמטרים סוביקטיביים, העלולים אצל חלק מהתלמידים לצייר תמונה מוטעית על הכשרים והפוטנציאל השכלי/לימודי שלהם.התוצאות נמסרות ליועצת בבית הספר עלמנת לעזור לילד ולהורים לבחור את מגמת או כיוון הלימודים המתאים לאותו הילד. גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
 

t a p u z i t

New member
אז אפשר "לסמוך" על אריקה לנדאו?

Mור,מכון סאלד,מבצע מבחני איתור
של ילדים מחוננים, בשני שלבים בסוף כתה ב' או בתחילת כתהג'.בשלב הראשון עוברים כל התלמידים סינון ראשוני, הבודק את רמת התלמידים בהבנת הנקרא ובחשבון.%15 שנמצאו עם ההישגים הגבוהים ביותר,מוזמנים להבחן בשלב ב', בו נבחנת היכולת הקוגנטיבית שלהם (שאי אפשר לפרט באיזה מבחנים).ומהם נבחרים בין %3-%1.5 בעלי ההישגים הגבוהים ביותר..וזו אוכלוסיית המחוננים הזכאית ללמוד במרכזי ההעשרה השונים. מכון סאלד עצמו,קובע כי גם תלמיד שלא קבל ציון גבוה באחד או בשני השלבים הללו, עשוי להיות מוכשר מאד.המכון אינו מפרסם לא את הסבות לכך, ולא את אחוזי ההחמצה של תלמידים כאלה, שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל השכלי שלהם בבחינות הקבוצתיות הללו. מעבר לסבה השכיחה של חוסר הכרות עם בחינה אמריקאית,קשיי התמודדות בלחץ זמן,התרגשות ואפילו חרדת בחינות.התברר לי מהשוואת הישגי ילדים שהצליחו ביותר בבחינה פסיכולוגית אינדוידואלית, אבל נכשלו בבחינה הקבוצתית הזו. כי הגורם הדומיננטי שהכשיל אותם היה דווקא קצב הקריאה האיטי שלהם ,שאינו רלוונטי כלל בבחינה הפסיכולוגית. המבחנים הנערכים לילדים בוגרים יותר, כפי בנך בן ה-14 עבר במכון קרני, הם כאמור גם קבוצתיים אבל בשלב אחד.זו מערכת מבחנים פסיכומטריים, הבודקת את הכשרים, ולא ההישגים בבית הספר, כפי שבודקים ,לאמיתו של דבר,המבחנים בכתות ב-ג'.וודאי בשלב הראשון של הבחינה.זוהי סדרה של מספר מבחנים קצרים ביניהם יש כאלה הבודקים את היכולת להתמודד ולפתור בעיות מסוג מסויים.יש כאלה הבודקים את יכולת החשיבה באמצעות מילים,או מספרים,או צורות.מטעמים מובנים, אי אפשר לפרט מה בדיוק נבדק. גם המבחנים הללו הם אמריקאים,ומי שמודע לכמה טיפים, יכול להגיע להישגים גבוהים במיוחד. המבחנים הללו, בניגוד למבחני איתור המחוננים בכתות ב וג', מאפשרים קבלת ציון שניתן להשוותו לציוני האי קיו המקובלים במבחני וקסלר למיניהם. מכאן ,אפשר להבין, מה משמעות הציון הגבולי,שהוא לא בהכרח נמצא מתחת לאחוז החסימה (בין 3%-1% )..אלא יכול להיות גם יותר נמוך בציון הסף המקובל למחוננות (איי קיו 130). חוסר ההצלחה של בנך במבחן הקבוצתי הזה,לעומת הצלחתו במבחני הכניסה לחוגים של אריקה לנדאו,מלמד כי לבנך יש כנראה פוטנציאל שכלי גבוה מאד, שלא בא לידי ביטוי בבחינה הקבוצתית,מסבות שונות כאלה שהזכרתי ואולי נוספות. קבלתו לחוגיה של אריקה לנדאו,יכולה לשמש בסיס לערעור שאת יכולה להגיש לוועדה מחוזית לערעורים על זכאות להשתתפות בחוגי ההעשרה..והועדה באם תשתכנע, יכולה לאשר לבנך מבחן פסיכולוגי פרטי.כדאי לדעת שמבחן הכניסה של אריקה לנדאו אינו מבחן פסיכולוגי מלא.ולכן את מקבלת רק אישור שהוא מתקבל, ולא את ציון האי קיו שלו. סבה נוספת להגשת הערעור, עשוייה להיות אישור כלשהוא , אם יש כמובן שבנך בא חולה לבדיקה..אבל אישור כזה כנראה אין בידך. לסכום, כדאי שתפני לוועדה הזו שאת כתובתה תוכלי להשיג במחלקת המחוננים במשרד החינוך.כדאי שתגישי ערעור..ולטובת העניין, בלא כל מיני ליחשושים על פוליטיקה, או פרוטקציות.כי לפחות בחוגי העשרה למחוננים, אי אפשר להכניס ילד עם אינטליגנציה תיקנה בלבד. בגלל איזה שהיא קומבינה..הוא מאד מהר יפרוש מרצונו. וברור גם למה. גרא - מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
אז אפשר "לסמוך" על אריקה לנדאו?
כי שמענו שיש שם הרבה מסחרה והרבה ילדים עוברים את המבחנים לא כי הם מחוננים אלא מסיבות אחרות.
 

קיטס

New member
כפי שכבר אמרתי...

אז אפשר "לסמוך" על אריקה לנדאו?
כי שמענו שיש שם הרבה מסחרה והרבה ילדים עוברים את המבחנים לא כי הם מחוננים אלא מסיבות אחרות.
כפי שכבר אמרתי...
זה ליטוף לאגו של ההורים וגם מסחטת כספים. החוגים בסך הכול ברמה גבוהה והילדים נהנים, אבל בחייכם, לא מוכרחים (ובטח שלא לבוא מרחוק).
 

t a p u z i t

New member
קיטס, תודה רבה, אבל זה לא בדיוק

כפי שכבר אמרתי...
זה ליטוף לאגו של ההורים וגם מסחטת כספים. החוגים בסך הכול ברמה גבוהה והילדים נהנים, אבל בחייכם, לא מוכרחים (ובטח שלא לבוא מרחוק).
קיטס, תודה רבה, אבל זה לא בדיוק
עונה לשאלה: אני מבינה את היבט ליטוף האגו, למרות שממש לא מלטף לי אישית. אני מבינה למה חושבים שזו מסחטת כספים, למרות שאם תעמידו את העלות יחסית לזמן מול כל חוג אחר כמעט, תראו שזה פשוט לא נכון. השאלה שלי היא נקודתית לגבי האבחון שנערך שם (ע"י מכון קרני) וניתוח תוצאותיו (ובמילים אחרות: האם יש ילדים שבאים למבחן ולא עוברים אותו? ולמרות זאת משתתפים בחוגים) אשמח לתשובות קונקרטיות ואמינות, ואם אפשר אובייקטיביות, כי עד עתה אני ניזונה רק משמועות ואינטרסים כאלו ואחרים.
 

קיטס

New member
בתשובה לתפוזית

קיטס, תודה רבה, אבל זה לא בדיוק
עונה לשאלה: אני מבינה את היבט ליטוף האגו, למרות שממש לא מלטף לי אישית. אני מבינה למה חושבים שזו מסחטת כספים, למרות שאם תעמידו את העלות יחסית לזמן מול כל חוג אחר כמעט, תראו שזה פשוט לא נכון. השאלה שלי היא נקודתית לגבי האבחון שנערך שם (ע"י מכון קרני) וניתוח תוצאותיו (ובמילים אחרות: האם יש ילדים שבאים למבחן ולא עוברים אותו? ולמרות זאת משתתפים בחוגים) אשמח לתשובות קונקרטיות ואמינות, ואם אפשר אובייקטיביות, כי עד עתה אני ניזונה רק משמועות ואינטרסים כאלו ואחרים.
בתשובה לתפוזית
אילו אינטרסים בדיוק? ואיך את מצפה מאנשים להיות אובייקטיביים? אני יכולה רק להגיד לך מהתנסותי. בני עבר את המבחן של אריקה לנדאו בכיתה ב', לפני שנערכו מבחני מכון סאלד. המבחן עולה כסף ולא מוצדק. ליטוף האגו התבטא בדברי ההורים שחיכו שהילדים יגמרו את המבחן. אחר כך היה ראיון אישי ובו שאלו את בני שאלות שלמרות התפתחות שכלו, לא יכול להבין מבחינה רגשית, כמו: האם אתה רוצה להיות מנהיג? בסוף שילמנו 750 ש"ח לקורס חביב של פעם בשבוע (היום זה ודאי עולה יותר, כי זה היה לפני 4 שנים). אלה העובדות ה"אובייקטיביות". תשפטי בעצמך.
 

t a p u z i t

New member
תודה, ותגובה

בתשובה לתפוזית
אילו אינטרסים בדיוק? ואיך את מצפה מאנשים להיות אובייקטיביים? אני יכולה רק להגיד לך מהתנסותי. בני עבר את המבחן של אריקה לנדאו בכיתה ב', לפני שנערכו מבחני מכון סאלד. המבחן עולה כסף ולא מוצדק. ליטוף האגו התבטא בדברי ההורים שחיכו שהילדים יגמרו את המבחן. אחר כך היה ראיון אישי ובו שאלו את בני שאלות שלמרות התפתחות שכלו, לא יכול להבין מבחינה רגשית, כמו: האם אתה רוצה להיות מנהיג? בסוף שילמנו 750 ש"ח לקורס חביב של פעם בשבוע (היום זה ודאי עולה יותר, כי זה היה לפני 4 שנים). אלה העובדות ה"אובייקטיביות". תשפטי בעצמך.
תודה, ותגובה
אינטרסים - של מכונים אחרים שמפעילים חוגים ומתחרים במכון של אריקה לנדאו על אותו פלח שוק. אובייקטיביים - מי שלא חלק מהמערכת, למשל גרא, ולכן שרשרתי את השאלה מתחת לתגובתו. אני מודה על על השיתוף בהתנסותכם, וזה הנסיון שלנו: בננו סיים עתה כתה א'. הוא עבר את המבחן באמצע כיתה א', והוזמן לראיון אישי. בשבילו זו היתה נקודת מפנה, שבעקבותיה הוא קיבל לגיטימציה לפתוח את הפה גם בחוגים אחרים בהם הוא משתתף (אומנות, אנגלית) וגם בכיתה. גם אותו שאלו אם הוא מנהיג ואם הוא מסודר ושאר שאלות מסוג זה. מהפגישה הוא יצא בעיקר עם ההבנה שהאינטליגנציה, או המצויינות או המחוננות או לא-משנה-איך-קוראים-לזה שלו הם ירושה (גנטית ורגשית), נכס, ובעיקר אחריות כבדה. הוא השתתף בחוג שכלל 12 מפגשים של שעה וחצי כ"א ונהנה ממנו מאוד, ממש חיכה לכל פגישה. אנחנו הרגשנו שהנושאים שמדובר עליהם בחוג מלווים אותו בכל השבוע שאחרי המפגש. עלות החוג היתה 860 ש"ח. במתנ"ס השכונתי העלות לחוג שבועי של 45 דקות היא 140 ש"ח לחודש, כך שפיננסית זה שקול. אינני חושבת שהמבחן צריך להיות חינם - לכל דבר יש עלות, וגם על מבחן פסיכומטרי או על מבחני כניסה לאוניברסיטה יש לשלם. כמובן שלא הכל נופת צופים: במהלך החוג פרשו ילד או שניים, למיטב הבנתי על רקע אי התאמה, מה שלא צריך לקרות במערכת משומנת היטב. ילד או שניים אחרים לא הצליחו להשתלב ונכנסו ויצאו מהפגישות. כל זאת על סמך דיווחי הילד שלנו - לא קיבנו כל חיווי מהמכון בשום שלב של החוג, וגם על כך אנו מצרים. כרגע אנחנו שוקלים להמשיך שם גם בשנה הבאה, כי ילדנו מרוצה שם ומרגיש שייך. אשמח לתגובות נוספות.
 

גרא.

New member
קיטס,התנסות אישית אינה מלמדת,אלא

בתשובה לתפוזית
אילו אינטרסים בדיוק? ואיך את מצפה מאנשים להיות אובייקטיביים? אני יכולה רק להגיד לך מהתנסותי. בני עבר את המבחן של אריקה לנדאו בכיתה ב', לפני שנערכו מבחני מכון סאלד. המבחן עולה כסף ולא מוצדק. ליטוף האגו התבטא בדברי ההורים שחיכו שהילדים יגמרו את המבחן. אחר כך היה ראיון אישי ובו שאלו את בני שאלות שלמרות התפתחות שכלו, לא יכול להבין מבחינה רגשית, כמו: האם אתה רוצה להיות מנהיג? בסוף שילמנו 750 ש"ח לקורס חביב של פעם בשבוע (היום זה ודאי עולה יותר, כי זה היה לפני 4 שנים). אלה העובדות ה"אובייקטיביות". תשפטי בעצמך.
קיטס,התנסות אישית אינה מלמדת,אלא
על ההתנסות שלך,ואי אפשר להכליל ממנה אל הכלל. בדרך כלל ההכללה היא הפוכה הנושא של מנהיגות,בו מתמקדת ד"ר אריקה לנדאו בראיונות לחוגים, אינו מקרי. היא מקדישה לכך,פרק שלם בספרה "האומץ להיות מוכשר" (ע' 121-115).היא סבורה,כנראה בצדק,כי מקור משבר העולם שבו אנחנו חיים,נעוץ באי מעורבותם של אנשים מחוננים בכל הקשור לקבלת אחריות חברתית.והסבה? אנשים כאלה אינם רואים את חשיבותה של המנהיגות וחושבים מתוך שיקולים טהורים של נוחיות וכדאיות.לדעתה, ואני אישית חושב כמותה,מרבית המחוננים,לא מודעים לפוטנציאל המנהיגות שלהם,משום שמרביתם כלל לא מממשים אותם.מרביתם,וודאי לא כולם חושבים שלא כדאי להם, לא משתלם להם לחשוף את עצמם ולהיות אחראים כפי שנדרש ממנהיג.ועל התחום הזה בין היתר, אריקה לנדאו שמה דגש מיוחד בחוגים שלה. על השאלה : האם אתה רוצה להיות מנהיג,אומרת ד"ר לנדאו, עונים הורים מסויימים במקומו של הילד, ואומרים שהם אינם מחנכים את ילדיהם להיות כאלה..למרות שהילד המחונן,אם הוא פתוח לסביבה,הוא מנהגי מעצם התנהגותו מעצם הדוגמא שהוא נותן לשאר הילדים. תארו לעצמכם, איך היתה נראית הההנהגה הפוליטית שלנו,בכנסת,בממשלה,אם נושאי התפקידים העיקריים, היו מחוננים שמימשו את פוטנציאל המנהיגות שלהם? גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
 

קיטס

New member
גרא - וכי אני הכללתי?

קיטס,התנסות אישית אינה מלמדת,אלא
על ההתנסות שלך,ואי אפשר להכליל ממנה אל הכלל. בדרך כלל ההכללה היא הפוכה הנושא של מנהיגות,בו מתמקדת ד"ר אריקה לנדאו בראיונות לחוגים, אינו מקרי. היא מקדישה לכך,פרק שלם בספרה "האומץ להיות מוכשר" (ע' 121-115).היא סבורה,כנראה בצדק,כי מקור משבר העולם שבו אנחנו חיים,נעוץ באי מעורבותם של אנשים מחוננים בכל הקשור לקבלת אחריות חברתית.והסבה? אנשים כאלה אינם רואים את חשיבותה של המנהיגות וחושבים מתוך שיקולים טהורים של נוחיות וכדאיות.לדעתה, ואני אישית חושב כמותה,מרבית המחוננים,לא מודעים לפוטנציאל המנהיגות שלהם,משום שמרביתם כלל לא מממשים אותם.מרביתם,וודאי לא כולם חושבים שלא כדאי להם, לא משתלם להם לחשוף את עצמם ולהיות אחראים כפי שנדרש ממנהיג.ועל התחום הזה בין היתר, אריקה לנדאו שמה דגש מיוחד בחוגים שלה. על השאלה : האם אתה רוצה להיות מנהיג,אומרת ד"ר לנדאו, עונים הורים מסויימים במקומו של הילד, ואומרים שהם אינם מחנכים את ילדיהם להיות כאלה..למרות שהילד המחונן,אם הוא פתוח לסביבה,הוא מנהגי מעצם התנהגותו מעצם הדוגמא שהוא נותן לשאר הילדים. תארו לעצמכם, איך היתה נראית הההנהגה הפוליטית שלנו,בכנסת,בממשלה,אם נושאי התפקידים העיקריים, היו מחוננים שמימשו את פוטנציאל המנהיגות שלהם? גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
גרא - וכי אני הכללתי?
בהודעה השנייה חזרתי ואמרתי שזה הניסיון שלי ושכל אחד צריך להחליט לגופו. כמו כן אמרתי שלבני בן השבע לא הייתה בגרות רגשית להבין את שאלת המנהיגות, והייתי צריכה להסביר למראיינת (שלא הייתה אריקה לנדאו עצמה, כמובן) איך להציג את השאלה אם היא רוצה לקבל תשובה כלשהי. בפעמים המעטות שהגבתי פה על הודעות לא ייצגתי אלא את ניסיוני האישי ולא הכללתי שום דבר. גרא יקירי, תשובתך זו תרתיע אותי מכתיבה להבא. חשבתי שהפורום הזה נועד להורי מחוננים כדי לחלוק חוויות, לא כדי לקבל ציונים על תשובותיהם להורים אחרים.
 

גרא.

New member
t a p a z i t,בלא להתייחס לשמועות

קיטס, תודה רבה, אבל זה לא בדיוק
עונה לשאלה: אני מבינה את היבט ליטוף האגו, למרות שממש לא מלטף לי אישית. אני מבינה למה חושבים שזו מסחטת כספים, למרות שאם תעמידו את העלות יחסית לזמן מול כל חוג אחר כמעט, תראו שזה פשוט לא נכון. השאלה שלי היא נקודתית לגבי האבחון שנערך שם (ע"י מכון קרני) וניתוח תוצאותיו (ובמילים אחרות: האם יש ילדים שבאים למבחן ולא עוברים אותו? ולמרות זאת משתתפים בחוגים) אשמח לתשובות קונקרטיות ואמינות, ואם אפשר אובייקטיביות, כי עד עתה אני ניזונה רק משמועות ואינטרסים כאלו ואחרים.
t a p a z i t,בלא להתייחס לשמועות
לצערי,שרובן ככולן מופצות על ידי הורים ממורמרים, מסיבותיהם הם,התשובה שלאלה הספציפית שלך לגבי מכון קרני, שאיני קשור אליו בכל דרך שהיא, נמצאת בשאלה של Mור,שבנה נבחן והתקבל על ידי אריקה לנדאו, אבל נכשל,או לא עבר את הת המבחן במכון קרני.כדאי להבין,שלא כל ילד נגש למבחנים במכון הזה, אלא ילדים, להם רקע לימודי טוב מאד,בדרך כלל גם בהמלצת מחנכת הכתה.לכן אחוז הנכשלים אינו גבוה,אם כי כמו בכל מבחן ישנה התפלגות נורמאלית של הציונים. לגבי אינטרסים כלכליים או אחריםגם כאן כדאי להבין שבכל הנוגע לחוגי העשרה לילדים מחוננים,אי אפשר לחפף.כלומר להכניס ילד עם מנת משכל בינונית+ לחוג בגלל פרוטקציה,ילד כזה, מאד מהר יבחר שלא להמשיך ויפלט,כיוון שלא יבין כלל מה הולך,כמה ולמה. לבסוף,אין רע בליטוף האגו,זו אחת הדרכים לחזק בטחון עצמי,תחושה ואמונה של ילד בכוחו וביכולתו.וזו דרך מקובלת למשל בעבודה בהיפנוזה עם מטופלים חסרי בטחון עצמי.
 

t a p u z i t

New member
גרא, תודה על תגובתך

t a p a z i t,בלא להתייחס לשמועות
לצערי,שרובן ככולן מופצות על ידי הורים ממורמרים, מסיבותיהם הם,התשובה שלאלה הספציפית שלך לגבי מכון קרני, שאיני קשור אליו בכל דרך שהיא, נמצאת בשאלה של Mור,שבנה נבחן והתקבל על ידי אריקה לנדאו, אבל נכשל,או לא עבר את הת המבחן במכון קרני.כדאי להבין,שלא כל ילד נגש למבחנים במכון הזה, אלא ילדים, להם רקע לימודי טוב מאד,בדרך כלל גם בהמלצת מחנכת הכתה.לכן אחוז הנכשלים אינו גבוה,אם כי כמו בכל מבחן ישנה התפלגות נורמאלית של הציונים. לגבי אינטרסים כלכליים או אחריםגם כאן כדאי להבין שבכל הנוגע לחוגי העשרה לילדים מחוננים,אי אפשר לחפף.כלומר להכניס ילד עם מנת משכל בינונית+ לחוג בגלל פרוטקציה,ילד כזה, מאד מהר יבחר שלא להמשיך ויפלט,כיוון שלא יבין כלל מה הולך,כמה ולמה. לבסוף,אין רע בליטוף האגו,זו אחת הדרכים לחזק בטחון עצמי,תחושה ואמונה של ילד בכוחו וביכולתו.וזו דרך מקובלת למשל בעבודה בהיפנוזה עם מטופלים חסרי בטחון עצמי.
גרא, תודה על תגובתך
ותודה על החידוד בעניין ליטוף האגו - כנראה שבני בכ"ז היה זקוק לזה (וכמובן שאולי גם אנחנו, הוריו). אהבתי מאוד גם את התייחסותך לנושא המנהיגות. לו יהי, ועל הדור הבא של מנהיגינו ימנו יותר מחוננים!
 

Mור

New member
גרא,

Mור,מכון סאלד,מבצע מבחני איתור
של ילדים מחוננים, בשני שלבים בסוף כתה ב' או בתחילת כתהג'.בשלב הראשון עוברים כל התלמידים סינון ראשוני, הבודק את רמת התלמידים בהבנת הנקרא ובחשבון.%15 שנמצאו עם ההישגים הגבוהים ביותר,מוזמנים להבחן בשלב ב', בו נבחנת היכולת הקוגנטיבית שלהם (שאי אפשר לפרט באיזה מבחנים).ומהם נבחרים בין %3-%1.5 בעלי ההישגים הגבוהים ביותר..וזו אוכלוסיית המחוננים הזכאית ללמוד במרכזי ההעשרה השונים. מכון סאלד עצמו,קובע כי גם תלמיד שלא קבל ציון גבוה באחד או בשני השלבים הללו, עשוי להיות מוכשר מאד.המכון אינו מפרסם לא את הסבות לכך, ולא את אחוזי ההחמצה של תלמידים כאלה, שלא הצליחו לממש את הפוטנציאל השכלי שלהם בבחינות הקבוצתיות הללו. מעבר לסבה השכיחה של חוסר הכרות עם בחינה אמריקאית,קשיי התמודדות בלחץ זמן,התרגשות ואפילו חרדת בחינות.התברר לי מהשוואת הישגי ילדים שהצליחו ביותר בבחינה פסיכולוגית אינדוידואלית, אבל נכשלו בבחינה הקבוצתית הזו. כי הגורם הדומיננטי שהכשיל אותם היה דווקא קצב הקריאה האיטי שלהם ,שאינו רלוונטי כלל בבחינה הפסיכולוגית. המבחנים הנערכים לילדים בוגרים יותר, כפי בנך בן ה-14 עבר במכון קרני, הם כאמור גם קבוצתיים אבל בשלב אחד.זו מערכת מבחנים פסיכומטריים, הבודקת את הכשרים, ולא ההישגים בבית הספר, כפי שבודקים ,לאמיתו של דבר,המבחנים בכתות ב-ג'.וודאי בשלב הראשון של הבחינה.זוהי סדרה של מספר מבחנים קצרים ביניהם יש כאלה הבודקים את היכולת להתמודד ולפתור בעיות מסוג מסויים.יש כאלה הבודקים את יכולת החשיבה באמצעות מילים,או מספרים,או צורות.מטעמים מובנים, אי אפשר לפרט מה בדיוק נבדק. גם המבחנים הללו הם אמריקאים,ומי שמודע לכמה טיפים, יכול להגיע להישגים גבוהים במיוחד. המבחנים הללו, בניגוד למבחני איתור המחוננים בכתות ב וג', מאפשרים קבלת ציון שניתן להשוותו לציוני האי קיו המקובלים במבחני וקסלר למיניהם. מכאן ,אפשר להבין, מה משמעות הציון הגבולי,שהוא לא בהכרח נמצא מתחת לאחוז החסימה (בין 3%-1% )..אלא יכול להיות גם יותר נמוך בציון הסף המקובל למחוננות (איי קיו 130). חוסר ההצלחה של בנך במבחן הקבוצתי הזה,לעומת הצלחתו במבחני הכניסה לחוגים של אריקה לנדאו,מלמד כי לבנך יש כנראה פוטנציאל שכלי גבוה מאד, שלא בא לידי ביטוי בבחינה הקבוצתית,מסבות שונות כאלה שהזכרתי ואולי נוספות. קבלתו לחוגיה של אריקה לנדאו,יכולה לשמש בסיס לערעור שאת יכולה להגיש לוועדה מחוזית לערעורים על זכאות להשתתפות בחוגי ההעשרה..והועדה באם תשתכנע, יכולה לאשר לבנך מבחן פסיכולוגי פרטי.כדאי לדעת שמבחן הכניסה של אריקה לנדאו אינו מבחן פסיכולוגי מלא.ולכן את מקבלת רק אישור שהוא מתקבל, ולא את ציון האי קיו שלו. סבה נוספת להגשת הערעור, עשוייה להיות אישור כלשהוא , אם יש כמובן שבנך בא חולה לבדיקה..אבל אישור כזה כנראה אין בידך. לסכום, כדאי שתפני לוועדה הזו שאת כתובתה תוכלי להשיג במחלקת המחוננים במשרד החינוך.כדאי שתגישי ערעור..ולטובת העניין, בלא כל מיני ליחשושים על פוליטיקה, או פרוטקציות.כי לפחות בחוגי העשרה למחוננים, אי אפשר להכניס ילד עם אינטליגנציה תיקנה בלבד. בגלל איזה שהיא קומבינה..הוא מאד מהר יפרוש מרצונו. וברור גם למה. גרא - מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
גרא,
תודה רבה רבה על ההשקעה וכל האינפורמציה אני צריכה לקרא שוב ולעכל ואולי יהיו לי שאלות נוספות כמה נקודות כבר תפסו את עיני, אז שוב המון תודה. כל הכבוד לך על הסבלנות וההשקעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה