שאלה על הפרעות קצב

שאלה על הפרעות קצב

אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה זה בדיוק SVT, PSVT ומה ההבדל ביניהם. עוד יותר אשמח אם למישהו יש תרשים אקג בו מתוארות ההפרעות בזמן התרחשות תודה מראש נוצץ
 

inbale

New member
הסבר לגבי SVT../images/Emo101.gif

המונח בעברית הוא טכיקרדיה על חדרית. הכוונה היא לכל קצב לב מהיר שנובע מעל חדרי הלב . זהו שם כללי להפרעת קצב. ברוב המקרים מדובר בתופעה חד פעמית שחולפת במהירות מעצמה . הבעיה היא כאשר התופעה אינה חולפת בעצמה והאדם מפתח סימפטומים כמו סחרחורות,כאב בחזה, ותושה של דפיקות לב מהירות.במקירים קיצוניים יכול להגרם גם בלבול או איבוד הכרה. הטיפול יהיה מכוון לתקן את ההפרעת הקצב הזו ויהיה תלוי בסיבה ובגורם להפרעה. ההפרעה יכולה לנבוע מהרבה סיבות שונות ובינהן : זרימת חמצן גרועה לשריר הלב,מחלת ריאות,הפרעות אלקטרוליטים,שינויים מולדים במבנה הלב וכו.. הטיפול מתבצע בהתאם למספר גורמים. בקרב צעירים שמפגינים הפרעה כזו יש טכניקת מסאג´ מיוחדת לעורק הקרוטידי שלעיתים גורמת לתיקון בקצב הלב וחזרה לסינוס. עיסוי קרוטידי אסור לעשות בקרב אנשים מבוגרים עקב חשד לשליחה של אמבוליה . במבוגרים הטיפול לרוב יהיה תרופתי. במידה והטיפול התרופתי לא משפיע ינתנו מכות חשמל במטרה להחזיר את הלב לסינוס. כמובן שההסבר הזה הוא על רגל אחת בלבד. אני אחפש לך מאוחר יותר קישורים יותר מפורטים על הנושא כולל תרשימים.
 

inbale

New member
הנה מספר קישורים

במידה ועדין יש לך שאלות אנא פנה אליי שוב ואני אחפש חומר נוסף.
 
תודה וגם תוספת

תודה על הקישורים... בדיוק מה שחיפשתי! ורק תוספת קטנה, svt עשוי לבוא בהתקפות מקריות (פעם בחודש, פעם ביום או פעם בשעה) במקרה שלי פתרו את הבעיה באמצעות eps ואבלציה, שזה סוג של צינתור וצריבה חשמלית של המוקד הבעייתי בלב.
 

nsr

New member
psvt../images/Emo101.gif

PSVT -Paroxysmal SupraVentricular Tachycardia בתרגום חופשי טאכיקרדיה התקפית שמקורה מעל החדרים
 
למעלה