שארית המאה ה-21-קווים לדמותה-תחזית של מאור פז, העתידן הטוב ביותר בכל הזמנים וגאון ברמה עולמית.

אנשים חושבים שסופו של העולם כפי מה שהכרנו אותו יהיה גדול, מהיר, יפייפה, מפואר.

אנשים חושבים שהעולם והחיים כפי מה שהכרנו אותם ייגמרו בעקבות מאבק איתנים אינטלקטואלי-רוחני-פוליטי-חברתי שבמסגרתו האינטלקטואלים-הרוחניים-תומכי הדמוקרטיה-הליברליים-קפיטליסטיים יילחמו עד הסוף המר, עם שיניים חשוקות ומוות בעיניים כנגד האנטי-אינטלקטואליים-האנטי-רוחניים-תומכי הדיקטטורה-השמרנים-הסוציאליסטיים, אך עדיין יפסידו להם, ושהעולם והחיים כפי מה שהכרנו אותם יגיעו אל קיצם בסופו של אותו מאבק נכבד, מכובד, נוגה, גדול ומפואר על רעיונות, אידיאולוגיות, אמונות ועקרונות.

האמת הקשה, המגעילה, הפאתטית והמכוערת, זה שזה לא יהיה עד כדי כך גרוע, כי במקום זה, זה עומד להיות הרבה אבל הרבה יותר גרוע מזה.

הסוף של העולם ושל החיים כפי מה שהכרנו אותם לא ינבעו כתוצאה מהפסד של האנשים האינטלקטואלים, הרוחניים, תומכי הדמוקרטיה, הליברליים והקפיטליסטים לאנשים הלא-אינטלקטואליים, האנטי-רוחניים, תומכי הדיקטטורה, השמרנים והסוציאליסטים, ונפילתה של האנושות לא תהיה תוצאה של ניצחונו של הצד הלא נכון באיזשהו מאבק נוגה, מרגש ועילאי על רעיונות, אידיאולוגיות, אמונות, עקרונות ודרכי חיים.

הלוואי שזה מה שהיה עתיד לקרות, כי לפחות אז בנפילתה של האנושות היה משהו מן הכבוד העצמי.

במקום זה, הסוף של העולם ושל החיים כפי מה שהכרנו אותם יהיה הרבה יותר מכוער, מגעיל, עלוב ופאתטי. ללא שום הצלחה של האנושות לפחות לשמור על הכבוד העצמי שלה והפאסון שלה כשהיא מתרסקת על הקרקע בעוצמה שוברת עצמות כי היא הייתה טיפשה מספיק לעוף קרוב מידי לשמש. ללא שום יכולת, מסוגלות או אפילו השארת פתח צר עבור ההיסטוריונים של העתיד לעשות איזושהי גלוריפקציה לאירועים בספרי ההיסטוריה של העתיד באמצעות תעמולה, שקרים או גוזמאות רומנטיות.

הסוף של העולם ושל החיים כפי מה שהכרנו אותם לא יקרה בדרך שבה אנחנו חושבים שהוא יקרה, אבל הלוואי שכך הוא היה קורה. הסוף של העולם ושל החיים כפי מה שהכרנו אותם לא יקרה כתוצאה מניצחונם של הלא-אינטלקטואלים, האנטי-רוחניים, תומכי הדיקטטורה, השמרנים והסוציאליסטים, עלייתם לגדולה של דיקטטורים, והגבלה הולכת וגוברת של החירויות והזכויות של האנשים.

הסוף של העולם ושל החיים כפי מה שהכרנו אותם ייגרמו כתוצאה מחורבן כלכלי, חברתי, תברואתי, תזונתי, תשתיתי ואקולוגי שאנחנו ננחית על עצמנו בטיפשותנו, בורותנו, וצרות מוחנו.

במקום שהעולם והחיים כפי מה שהכרנו אותם ייהרסו בגלל עלייתם של דיקטטורים וביסוסן של דיקטטורות חדשות במדינות דמוקרטיות לשעבר, העולם והחיים ייהרסו בגלל טיפשותם של אלו המנהיגים מדינות דמוקרטיות, ושל אזרחיהן הטיפשים.

במקום שרמת החיים תיפגע ברמה קטסטרופאלית בגלל הגבלתה של התקשורת החופשית, והגבלת הזכויות והחירויות, רמת החיים תיפגע ברמה קטסטרופאלית כתוצאה משינויי האקלים מעשה ידי האדם ומהפכת האוטומיזציה בשוק העבודה, שימיטו על העולם חורבן כלכלי שממנו העולם לא יתאושש לכל אורכה של המאה ושיביאו לפגיעה בגביית המיסים, מה שימנע מן הממשלות לספק את צרכיהם הבסיסיים של אזרחיהן, מה שיוביל להתפרקות איטית, עדינה, מתמשכת ובתחילה כמעט לא-מורגשת של כל התשתיות והשירותים מכל הסוגים.

הרעב והצמא יתפשטו לכל עבר. לאנשים יהיה חסר ויטמין d. לא יהיו מים נקיים לשתות, אז אנשים ישתו מים מזוהמים בחוסר ברירה. החום יהרוג את היבולים. ואז הקור והמחסור באור שמש יעשו את זה בחורף ג'ורג'-מרטיאני באופיו שיימשך תקופת חיים שלמה, ושעד שייגמר, כל אלו הקוראים שורות אלו בזמן פרסומן, למעט אולי אני עצמי, יהיו מתים. ימות המים המתוקים לא יתאדו, אך יזדהמו. הטכנולוגיה הרפואית תגיע לרמת ההתפתחות המתקדמת ביותר בכל הזמנים, אבל אף אחד לא יוכל לממן אותה בעקבות מחזורי צמצום ההון ואז התרכזותו, מה שיוביל לגדילה משמעותית של מעמד העוני על חשבון מעמד הביניים. לא יהיו עבודות. הכוח יחזור מהעובדים לבעלי אמצעי הייצור והתעשיינים והכלכלה של העולם הראשון תחזור מכלכלה של קפיטליזם של המאה ה-20 לכלכלה של קפיטליזם של המאה ה-19. תנאי העבודה יורעו וזכויות העובדים ייפגעו. אנשים ינועו וינודו לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית בחיפוש אחר מזון ומחסה, והארץ תתמלא בנוודים. אנשים ימכרו את עצמם לעבדות בשביל אוכל, שתייה ומחסה, ובתוך פחות מ-12 שנים לאחר סיום כהונתו של הנשיא השחור הראשון, העבדות תחזור לאמריקה.

חוסר מנוחה חברתית, שינויי אקלים ואי-שוויון חברתי-כלכלי הולך וגובר יגרמו לשיסוי פנימי חמור באמריקה, שמספר מדינות וערים יפרשו ממנה ויכריזו על עצמאותן הלא-חוקית, וארצות הברית תיקרע לגזרים מבפנים החוצה כמו מטפרי אריה, ותדמם מאלף פצעים, אך בסופו של דבר ועל אף הזמנים הקשים תשרוד כישות מדינית.

בעקבות רצונה של ארצות הברית לפצות על חולשותיה החדשות ובתגובה להתעצמותה של סין, יוקם האיחוד הצפון אמריקני, שהינו איחוד בסגנון האיחוד האירופאי בין ארצות הברית לקנדה ומקסיקו.

בקצרה, בעתיד, העולם לא יהפוך להיות דיסטופיה אורווליאנית, או דיסטופיה האקסליאנית. האמת היא, שהעולם יהפוך לדיסטופיה באטלריאנית, אבל יותר מהכול, העולם יהפוך לדיסטופיה ברונריאנית.

וכיצד נגיע לידי כל זה? מה קרה? איך הדברים כל-כך השתבשו? איך הכול הלך לאלף עזאזל?

הכול יתחיל מתחילתו של השפל הגדול השני.

השפל הגדול השני בארצות הברית יתחיל כאשר הבורסות ירדו במינימום של 70 אחוז בעקבות שורה ארוכה של סיבות וגורמים שלא יצוינו כעת מכיוון שעל רובם ככולם דיברתי כבר לפני הרבה זמן.

השפל ישלח גלי הלם כבדים לכל העולם הראשון ויחמיר משמעותית את המיתון הנצחי באירופה.

השפל הגדול השני יסמן את נפילתן של האסכולות הכלכליות המודרניות השולטות כיום, המוניטריזם השולט אידיאולוגית והקיינסיאניזם השולט בפועל ויסלול את הדרך לייסודן של אסכולות כלכליות חדשות שיהיו מתקדמות יותר, מקיפות יותר, הוליסטיות יותר ואקלקטיות יותר מאי-פעם בעבר.

מיד עם תחילת השפל הגדול השני, אחוזי האבטלה בארצות הברית יעלו לבין מינימום משוער של 21 אחוז למקסימום משוער של 31 אחוז.

עסקים, חברות ותאגידים קטנים ובינוניים רבים יפשטו את הרגל ואחרים יבצעו פיטורים נרחבים.

בניגוד למה שקורה בדרך כלל במשברים כלכליים בסופו של דבר, שלבסוף נגמרים והצמיחה חוזרת, השפל הגדול השני לא ייגמר כי הוא יימשך כחמישים עד תשעים שנה (יותר סביר שבעים עד תשעים שנה), והכלכלה לא רק שלא תחזור לצמוח וההון לא יחזור לגדול אלא לאורכן של חמישים עד תשעים שנות השפל, ובמיוחד בעשר השנים הראשונות, הכלכלה וההון ימשיכו לקטון ולהצטמק.

השפל הגדול השני בארצות הברית יכלול שלושה מחזורים גדולים ועיקריים של צמצום-ריכוז של ההון. השניים הראשונים יתחילו ויתרחשו בעשר השנים הראשונות לשפל מתוך חמישים עד תשעים שנותיו והשלישי יתחיל בסוף אותן עשר שנים ויימשך עד לסוף השפל.

מחזור הצמצום-ריכוז הראשון של ההון במהלך השפל הגדול השני יהיה תחילת השפל הגדול השני עצמו כאשר כל הבורסות הגדולות והחשובות של ארצות הברית ימחקו כשבעים עד תשעים אחוז מהערך שלהן כי המשקיעים פשוט יבינו שמחירי המניות לא יכולות לעלות עוד, בטח לא בתנאים הנוכחיים בשוק, וכל זה יקרה בבת-אחת או כמעט בבת-אחת.

מחזור הצמצום-ריכוז השני של ההון יהיה הרבה יותר ארוך, מורכב ומסובך מזה. הוא יתרחש כתוצאה מלא פחות משלוש גורמים שונים ומתמשכים. הראשון והחמור מביניהם-שינויי האקלים. השני בחשיבותו-המהפכה התעשייתית הרביעית. השלישי בחשיבותו-מלחמת העולם השלישית.

מחזור הצמצום-ריכוז השלישי של ההון יתרחש החל מ-2033 ויימשך כשבעים או שמונים שנה והוא יקרה כתוצאה מהחמרתה ההולכת וגוברת של השואה האקלימית.

בעקבות המצב הכלכלי, תרבות הצריכה תחטוף מכה קשה, ואנשים יצרכו הרבה פחות מאשר מה שהם היו רגילים, וזאת בניגוד גמור לזמני העבר, שבהם אנשים צרכו הרבה יותר מידי הן במובן של מה היו סדרי הגודל של הצרכים האמיתיים שלהם והן במובן של כמה הם היו צריכים לצרוך בהתחשב ביכולותיו של כדור הארץ לספק להם דברים לצרוך אותם.

המגה-סטורס האמריקאיות המשמשות כמקדשים מפוארים לצריכה הבהמתית באמריקה יפשטו רגל ויסגרו את שעריהן. הקניונים יעמדו ריקים. פסטיבל הצרכנות האדירה יגיע אל סופו, המסיבה תיגמר, והאורות יכובו.

השפל הגדול השני יגרום לדולר להתרסק חזק, ולאחר מכן הוא בעיקר רק ימשיך לאבד מערכו בין היתר בגלל מלחמת העולם השלישית, המהפכה התעשייתית הרביעית, המהפכה המדעית השנייה, השואה האקלימית, המעבר לקריפטו ועוד.

להרבה אנשים לא יהיה כסף, במיוחד בהתחשב בחזרתו העקבית אך התמידית של המערב אל עבר קפיטליזם דורסני של המאה ה-19 על-פני הקפיטליזם הרגיל, שהיה נפוץ במאה ה-20. תהליך של חזרה לאחור שהחל עם ביטול תקן הזהב ב-1971.

לאנשים לא יהיה כסף למכוניות, ולכן לא יהיו עוד בעיות חנייה לא בישראל ולא בשום מקום בעולם, ועל-אף שאוכלוסיית העולם תגדל בהתמדה, כמות המכוניות על הכביש דווקא תרד וזאת בניגוד לכל התחזיות הנוכחיות, בגלל האבטלה האדירה, הירידה בהכנסה והירידה הכללית ברמת החיים בכל מדינות העולם.

כחלק מניסיונותיה להילחם בשפל, ארצות הברית תחזיר את תקן הזהב, אך תיפטר ממנו שוב פעם.

סין תהווה את מוקד הרוע בעולם המודרני.

ארצות הברית תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

כלכלות העולם הראשון יעברו במידה רבה למטבעות קריפטו על-מנת להימנע מאינפלציה ולשמור על עצמן מפניה. הקריפטו יהיה הזהב החדש. מטבעות הקריפטו יהיו המטבעות החדשים. ההילכים החוקיים החדשים במדינות רבות.

במדינות העולם השני והשלישי התהליך הזה יקרה הרבה יותר באיטיות, ובמדינות רבות פשוט לא יקרה.

חברות שבבים רבות ייקלעו לקשיים כלכליים, שווי השוק שלהם ייצטמצם משמעותית והן אף יפשטו רגל בגלל הצטמצמות רוחבית ומקיפה של כל סקטור המחשבים מכיוון שאנשים כבר לא יוכלו לממן יותר את כל הטכנולוגיה היקרה שמכילה את כל השבבים.

חברות אנרגיה מתחדשת ייקלעו לקשיים כלכליים, שווי השוק שלהן יצטמצם והן יפשטו רגל אף הן, בגלל שהאנרגיה המתחדשת במידה רבה תפסיק להתחדש בגלל המינימום של מאונדר החדש והשואה האקלימית, מה שיגרום לאור השמש להגיע אל פני השטח הרבה פחות, וכך לא ניתן יהיה להשתמש באנרגיה סולארית. בגלל שפחות אור שמש יגיע לכדור הארץ ולכן יהיה יותר קר, האוקיינוסים פחות יתחממו, ולכן פחות "ינועו", ולכן גם באנרגיית מים יהיה אפשר להשתמש הרבה פחות. בגלל שפחות אור יגיע לכדור הארץ ויהיה פחות חם, גם האוויר יהיה פחות חם, האוויר יעמוד, וגם אנרגיית הרוח שניתן לגייס אותה ולהשתמש בה תפחת משמעותית.

בכל רחבי העולם, ההתחממות הגלובאלית תהרוג את היבולים, מה שיגרום להרקעת מחירי המזון במדינות העולם הראשון והשני ולרעב במדינות העולם השלישי. היא גם תמיס את הקרחונים עוד ועוד ובכך תגרום למשבר ההומניטרי הגדול בהיסטוריה.

זיהום האוויר מסביב לעולם ימשיך בכל הכוח.

הרי געש יתעוררו, יתפרצו ויהרגו אלפים, עשרות אלפים, מאות אלפים ומיליונים של אנשים מסביב לעולם, ובעיקר בארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, אינדונזיה, ארצות הברת, סין והודו, וזה אפילו לא החלק הכי גרוע. החלק הכי גרוע הוא כשהאפר הוולקני יכסה את השמיים של מדינות ועשרות מדינות בשמיכה של אפר וולקני שיחסום את אור השמש, מה שיוסיף ויהרוג את היבולים מעבר להרג היבולים שייגרם בעקבות ההתחממות הגלובאלית.

אירועי השואה האקלימית יגרמו להכחדה המונית של חיות, חרקים וצמחים וההרס הסביבתי ילך ויאיץ כאשר האנושות תמשיך להתרבות ולהתפשט אל כל עבר ותהרוס כל חלקה טובה של כוכב הלכת היפה שלנו, כמו מחלה שתוקפת מבפנים את הגוף והורסת את האיברים החיוניים.

עד 2025 לכל המאוחר תכה בקליפורניה רעידת אדמה גדולה שתטיל הרס וחורבן בקנה מידה נרחב ותהרוג בין 9,000 ל-27,000 אנשים.
 
גם כן עד 2025 לכל המאוחר תכה בישראל רעידת אדמה גדולה שתטיל הרס וחורבן בקנה מידה נרחב ותהרוג בין 3,000 ל-9,000 אנשים, מה שיגרור אחריה את האמא של כל ועדות החקירה, מכיוון שכל אלפי ההרוגים האלו היו יכולים להימנע אם הממשלה רק הייתה עושה את העבודה שלה.

המהפכה התעשייתית הרביעית לצידם של שינויי האקלים, השפל הגדול השני, מלחמת העולם השלישית וגורמים נוספים תגרום לאובדן עבודות המוני, שיגרום לעוני המוני שיגרום לכוח קנייה קטן יותר שיגרור אחריו צריכה פחותה שתוביל לאובדן כספי עבור חברות, עסקים ותאגידים שייאלצו לפטר עובדים ולהיסגר.

כאשר הרבה אנשים יאבדו את העבודות שלהם למכונות, אז אובדן העבודות המסיבי הזה הולך להציף את שוק העבודה במועמדים לעבודה, שעכשיו יתמודדו על פחות משרות פנויות, מה שלצידם של שינויי האקלים, מלחמת העולם השלישית, תחילת השפל הגדול השני ועוד שלל אסונות מגוונים, יגרום להעברת הכוח מהעובדים אל בעלי המפעלים ובעלי מקומות העבודה, מה שעתיד לעודד את המעבר, את החזרה ליתר דיוק, מכלכלות של המאה ה-20 לכלכלות של המאה ה-19, כאשר בשני המאות האלו השיטה הכלכלית השולטת הייתה קפיטליזם, אבל שני סוגים של קפיטליזם, כאשר הקפיטליזם של המאה ה-20 הוא הקפיטליזם הנכון, והקפיטליזם של המאה ה-19 הוא הקפיטליזם הלא נכון.

הביקוש הגבוה לעבודה לצד ההיצע הנמוך יגרום למקום העבודה ולעבודות להיראות כמו משהו "יוקרתי" יותר ומבוקש יותר ממה שהיה בעבר, מה שיגרום להרעת תנאי העבודה, הרעת תנאי העובדים, ירידה בשכר, פגיעה בפנסיות ופגיעה באיגודי העובדים, כי בעלי מקומות העבודה פשוט יוכלו לעשות את זה ולכן יעשו. ממש חזרה לקפיטליזם של המאה ה-19, כפי שאתם רואים. ממש ככה.

בנוסף, בגלל הצטמצמות שוק העבודה, עבודות יהפכו למוצר צריכה אקסלוסיבי ויוקרתי, ועיירות שלמות יוקמו בסמוך למוקדי ומקורות העבודה.

בגלל האבטלה הגבוהה, המיסים שיגיעו מהאנשים העובדים לא יספיקו בשביל לקיים את מדיניות הרווחה ולשלם קצבאות אבטלה, קצבאות נכות וקצבאות אחרות, לפחות לא באותה הכמות שבה יש אנשים שצריכים את הקצבאות האלו.

העוני והרעב יתגברו, לפחות ופחות אנשים יהיה כסף, החסכנות תתגבר, הצריכה תקטן, הכלכלות יתכווצו, הקרב על הצרכנים יתגבר, בעלי המפעלים ואמצעי הייצור רק ירגישו עוד יותר לחץ לחסוך בעלויות הייצור כמה שרק אפשר, מה שבתורו רק עוד יותר יגביר את האוטומציה של שוק העבודה שהיא בעצם הדבר (לצד גורמים אחרים) שגרם לכל זה וחוזר חלילה עד ששוק העבודה יגיע להכי הרבה אוטומציה של העבודה שרק אפשר מה שרק עוד יותר יעמיק ויקבע את המיתון הנצחי באירופה ואת השפל הגדול השני בארצות הברית, וכל זה כי הרגולציה לא תצליח להדביק את הקצב, לא כי אי-אפשר לחוקק חוקים ומהר, אלא כי ממשלות העולם הראשון יהיו טיפשות מידי מכדי לדעת מה לעשות, מה לחוקק ואיך לחוקק.

נוסף על כל זה, אותם "מובטלי האוטומציה" יהיו סגורים כל היום בבית כי אין להם עבודות וכי הם לא ימצאו עבודות חדשות וכי לא יהיה להם כסף לצאת לשום מקום, מה שרק יגרום להם להשמנת יתר, סוכרת, התקפי לב, שאר סוגים של בעיות בריאותיות ואפילו בריאותם הנפשית תחטוף מכה קשה. חלקים עצומים מהאוכלוסייה, מובטלי האוטומציה ובכלל, יהיו בנקודת השפל המוחלטת שלהם, כאשר בדיוק באותו הזמן, דווקא אז, כל מערכות הרווחה, הבריאות, הבריאות הנפשית וכדומה' יחוו עומסים קיצוניים ולא יתפקדו בצורה מיטבית, בלשון המעטה.

בכך תתגשם נבואתו הדרמטית בת 179 השנה של הכלכלן הגאון קרל מרקס, שכבר בשנת 1844 טען ש"יותר מידי דברים מועילים יוצרים יותר מידי אנשים לא מועילים".

בעקבות מגוון המשברים, רמת החינוך בבתי הספר תידרדר וגם כבר לא יהיה ניתן לספק חינוך לכולם, ועל כן כבר לא כל הילדים ילכו לבית-הספר.

גם כמות האנשים המסיימים תארים אקדמיים במוסדות ההשכלה הגבוהה תרד, ובשוק העבודה ובמשק יהיו פחות אנשים בעלי השכלה גבוהה ובעלי יכולות גבוהות.

בין 2023 לכל המוקדם ל-2032 לכל המאוחר, תתחיל מלחמת העולם השלישית, כאשר השנים הנמצאות בסיכון גבוה במיוחד לפריצתה הן 2025 ו-2028.

מלחמת העולם השלישית תתחיל בטעות על רקע מלחמת קוריאה שנייה, או בסבירות גבוהה יותר, פלישה סינית לטאיוואן, שיחמירו בטעות לכדי מלחמת עולם שלישית בין ארצות הברית לסין.

מיד עם תחילת המלחמה, סין תשתמש במלוא הצי הימי שלה בשביל לשגר פלישה ימית לעבר ארצות הברית היבשתית וארבעים אלף חיילים פולשים השטים על ארבע מאות ספינות מלחמה יחצו את האוקיינוס השקט בתוך שלוש שבועות ולהם מטרה אחת ויחידה-להרוג את האמיצים ולשעבד את החופשיים.

בדרך הם יכבשו את הוואי ואז ימשיכו במסעם עד שיגיעו לארצות הברית וינחתו בקליפורניה.

הסינים יצליחו לכבוש קצת אדמות וערים אך לאחר זמן לא רב ארצות הברית תכבוש אותם בחזרה.

זה אפשרי שנשק גרעיני יהיה בשימוש במהלך המלחמה אבל גם אם כן השימוש כנראה לא יהיה רחב היקף אלא מצומצם. אנחנו כנראה מדברים על בין פצצה גרעינית אחת לארבע פצצות גרעין בהערכה גסה. עם סיכוי גדול יותר לשימוש צבאי מבצעי בבין שתיים לשלוש פצצות גרעין וסיכוי נמוך יותר לשימוש בפצצה גרעינית אחת, או ארבע.

אם יהיה שימוש בפצצות גרעיניות, אז האמריקאים כנראה יתקפו ערים סיניות של 1-2 מיליון אנשים שאף-אחד לא שמע עליהן, בשעה שסין כנראה תתקוף בנשק גרעיני את לוס אנג'לס או אולי את סן-פרנסיסקו, או בסבירות מעט נמוכה יותר, אולי את פורטלנד או סיאטל.

המלחמה כנראה תימשך בין כמה חודשים לשלוש שנים בקירוב, עם סיכוי גדול יותר למשהו באזור השלוש שנים וכמות ההרוגים הכוללת תעמוד על בין כמה מיליונים במקרה הטוב לכעד עשרים או שלושים מיליון הרוגים במקרה הרע.

לאחר המלחמה, השיקום האמריקאי יהיה ארוך, קשה ומתמשך, בשעה שסין תשתקם במהירות מפליאה ותחזור מהר מאוד ל-"עסקים כרגיל".

לאחר מלחמת העולם השלישית, ארצות הברית תקיים יחסי חוץ הרבה פחות אגרסיביים, ועכשיו תפסיק לדחוף את הידיים שלה לכל מקום למשך זמן מה אחרי ש"למדה את הלקח שלה", אך עד מהרה תחזור לסורה מכיוון ש"זה יהיה חזק ממנה".

מכיוון שבמהלך המלחמה ייעשה שימוש מבצעי במספר פצצות גרעיניות וזאת ללא ההסלמה עד לכדי השמדה הדדית מוחלטת וללא שהעולם כולו ייחרב, לאחר המלחמה יגלו שמלחמה גרעינית ושימוש בנשק אטומי זה "לא סוף העולם", המדרון יהפוך להרבה יותר חלקלק, והדרך אל המלחמה הגרעינית הבאה תהפוך להרבה יותר קלה ומהירה.

מעבר למלחמת העולם השלישית, יתרחשו מלחמות נוספות והשלום, הבריאות ושפע האוכל שאפיינו את העולם מאז סוף מלחמת העולם השנייה ייעלמו כלעומת שבאו.

ברגע שהמשבר הכלכלי, שינויי האקלים והתפרצויות הרי הגעש יתניעו את הרעב והצמא, אחיזת העיניים וחזון התעתועים של מגמת השלום המדומיינת יתפוררו כלא היו, ואז, ביום ההוא, מה שחשבנו למגמה, יתברר בתור לא יותר מאשר המזל ששמונים השנים האחרונות באמת היו, והמלחמות יחזרו ויתרבו, כאשר מדינות ינהלו ביניהן מלחמות על אוכל, מים, משאבים ואדמה.

ישראל תילחם נגד לבנון בגלל איזושהי טעות טיפשית של צעד לא מדוד של אחד הצדדים נגד הצד השני. מצרים תכריז מלחמה על אתיופיה על השליטה בנהר הנילוס. טורקיה ויוון יילחמו על השליטה בחצי האי גליפולי. רוסיה תילחם ב"כאילו מלחמה" של "כאילו כיבוש" של מדינות ברית המועצות לשעבר אבל מדינות ברית המועצות לשעבר לא באמת יתנגדו וזה יהיה משהו שהן כן ירצו אותו אז לא תהיה התנגדות מיוחדת וכל הדבר יקרה נורא מהר. צפון קוריאה תכריז מלחמה על דרום קוריאה על השליטה בקוריאה. סין תכריז מלחמה נגד טאיוואן מה שיגרום לתגובה צבאית אמריקנית שארצות הברית לא תתכוון אליה כהכרזת מלחמה אבל כך סין תראה את זה ואז תכריז מלחמה על ארצות הברית (קרי, מלחמת העולם השלישית), הודו תכריז מלחמה על פקיסטן על השליטה בפקיסטן ואז סין תכריז מלחמה על הודו כדי לנצל את הרגע ולתפוס את חבל הקשמיר, ארצות הברית תכריז מלחמה על ונצואלה כדי לגנוב את כל הנפט שלה ואז על מדינות נוספות כדי לגנוב גם את המשאבים שלהן, וכל יבשת דרום אמריקה היא לא יציבה בעליל ויש שם את הדמוקרטיות הכי לא יציבות בעולם אז הרעב והצמא יכו שם קשה על רקע שינויי האקלים והתפרצויות הרי הגעש ואז הקשיים הגדולים והפתאומיים, שיעוררו חוסר מנוחה ותסיסה בקרב העמים באזור, כנראה יעודדו הפיכות אלימות והפיכת מדינות שם בחזרה לדיקטטורות ואז חלק מהמדינות האלו בטח הולכות להילחם אחת בשנייה. אה כן, ובטח תהיה הפיכה צבאית באיזו מדינה אירופאית כלשהי, בטח צרפת או פולין או הונגריה או משהו כזה.

השנה היא 2025.

פרנציסקוס מת. אפיפיור חדש עולה לשלטון ברומא ומנהיג את הנוצרים.

מהפכה מדעית שנייה תתחיל, וקצב ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות כל-כך יגבר, עד כדי-כך שהחיים ישתנו כל-כך הרבה וכל-כך מהר שהאנשים ילקו ב"הלם עתיד", ואילו פעם רק בני הדור השלישי התקשו עם הטכנולוגיה החדשה של העשורים האחרונים של המאה ה-20 והעשורים הראשונים של המאה ה-21, החל מבערך אמצע העשור הנוכחי, אפילו כבר בני גיל הביניים יתקשו להתמודד עם כל הטכנולוגיה החדשה שתתחיל להיכנס, כמו מטבעות וארנקים וירטואליים, משקפי מציאות מדומה, המטאוורס ועוד.

השנה היא 2026.

בבריטניה, המלך צ'ארלס מת. הנסיך ויליאם בן ה-43 הופך למלך, והנסיך ג'ורג' בן ה-12 הופך ליורש העוצר.

בערך בין 2025 ל-2030, בארצות הברית, הרחובות יישטפו בסמים. סמים חדשים יומצאו וייכנסו לשימוש המוני ויוסיפו להרס ולחורבן של החברה באמריקה. חלק מהסמים חדשים האלו יהיו סמים ש"מפוצצים את המוח" אבל "בדרך טובה", בדומה לקריסטל מת'; סמים חדשים אחרים יהיו סמים ש"מביאים לרגיעה והפחתת מתחים", בדומה לקנאביס; אך הסם החדש החשוב מכולם יהיה סם שלא ניתן להשוות אותו לשום סם אחר שכבר קיים, ושמאפשר למשתמשים בו להגיע לרמות חדשות של מודעות ותודעה המאפשרות לחוות את העולם הסובב בצורה מלאה יותר וביותר ממדים, הכול על חשבון נזק והרס למרכז הלמידה של המוח.

השנה היא 2030.

סן-פרנסיסקו כבר לא תהיה בירת ההומואים העולמית, לאחר העוני, הפשע והסמים התפשטו בה בעקבות השפל הגדול השני ואת מקומה בתור בירת ההומואים העולמית תתפוס ברלין הצעירה והתוססת בעלת חיי הלילה הפרועים.

ניו-יורק סיטי היא כבר איננה העיר הטובה בעולם, לאחר שהעוני, הפשע והסמים התפשטו מדרום העיר אל מזרחה, מערבה ומרכזה, כאשר רק צפון העיר הצליח לשמור על רמה גבוהה.

לוס אנג'לס היא גיהינום עלי-אדמות, ולידה ניו-יורק סיטי החדשה והדיסטופית נראית כמו ציריך שבשוויץ, וכל זאת בתנאי ובהנחה שלוס אנג'לס הצליחה בכלל לשרוד ולהמשיך להתקיים אל מעבר למלחמת העולם השלישית, מה שלא בטוח שיקרה בהתחשב בכך שהיא מועמדת מובילה למתקפה גרעינית, לצידן של סן-פרנסיסקו, פורטלנד וסיאטל.

החברות, התאגידים והאנשים יהרסו את הארץ, יחריבו אותה, יזהמו אותה, ימצצו מתוכה את החיים ויעשו בה שמות בחגיגה ענקית ללא חשבון ובסעודה בהמתית של סיפוק היצרים עד לכדי האבסה ואובדן חושים תוך כדי איבוד כל חוש של פרופורציה או מוסר.

בני-האדם ינצלו את אוצרות הטבע עד תום ללא כל התחשבות בדורות העתיד ויהרסו את יופיה של הסביבה.

הפסולת תפונה בצורה לא נכונה, לא בטיחותית, למקומות לא מספיק רחוקים מריכוזי האוכלוסייה, ייפטרו ממנה בצורה לא אידיאלית והיא תהווה מפגע חמור הן עבור הסביבה והן עבור האנשים.

רמת הניקיון של מי הברז תרד משמעותית, ושתיית מי ברז תהווה סכנה בריאותית משמעותית, ועל-מנת לשתות אותם האנשים ייצטרכו להרתיח אותם בקומקומים וסירים.

חברות ותאגידים של מזון אורגני, בריא ובטיחותי יתגלו כמושחתות וככאלו המוכרות מזון שהוא לא באמת אורגני, בריא ובטיחותי כפי מה שהן משווקות אותו, מה שיגרום לסערה ציבורית, ורק לעשירים יהיה אוכל אורגני, בריא ובטיחותי באמת.
 
ההגירה מן הכפרים אל הערים תאט ובסופו של דבר תיבלם, כי הערים יהפכו למזוהמות, מלאות בפשע, מלאות בסמים, מסוכנות, ובאופן כללי בלתי-בטיחותיות. הן גם יהיו בעיקר צפופות מאוד. הצפיפות בערים תגדל. הצפיפות בערים תהיה גדולה. האנשים ירגישו חנוקים. האנשים יכעסו. בעקבות כל אלו תחל מגמה בכיוון ההפוך שבמסגרתה אנשים יעשו מאמצים לעבור מן הערים לכפרים ולקומונות סגורות שבהן הם ינסו לחיות בשלום ובשלווה ולגדל את האוכל של עצמם על-מנת להיות מסוגלים לצרוך אוכל שהם יודעים שהוא אורגני, בריא ובטיחותי, מכיוון שבעולם החדש, אוכל אורגני, בריא ובטיחותי יהיה מוצר במחסור.

כתוצאה מכך, ערך הנדל"ן בערים ירד וערך הנדל"ן בכפרים, בקומונות, ובמיוחד בקהילות המסוגרות, אלו עם השערים והחומות מסביב והשומרים של חברות האבטחה הפרטיות יעלה בצורה משמעותית אך הן מחיריהם של אלו והן מחיריהם של אלו עדיין יהיו נמוכים יותר בהשוואה למחיריהם בימים שלפני השפל הגדול השני בארצות הברית והמיתון העולמי.

חלק מהאנשים העשירים מאוד יבנו עבור עצמם בתי הייטק מתקדמים מבחינה טכנולוגית שביכולתם להיסגר הרמטית על-מנת למנוע מזיהום האוויר מבחוץ להיכנס לבפנים.

אנשים יטוסו לחו"ל הרבה פחות כי לא יהיה להם יותר כסף לטוס, ואנשים יותר ינטו לצאת לחופשות פנים בתוך מדינותיהם שלהם.

זיהום האוויר מעשה ידי-אדם יגרום לגשם להיות חומצי, וירעיל אט-אט את האדמה, את הצמחים, את החיות, את החרקים, את העצים ואת האנשים.

הכול וכולם ילכו לקיבינימט במחזה מבחיל ומאוד לא מרשים ולא נעים לעין של עליבות דוחה ופתאטיות אנושית, כאשר בני-האדם במו ידיהם שלהם יהרסו הם בעצמם את עצמם, את החיים, את הסביבה ואת העולם.

החיים יהפכו רק ליותר ויותר קשים עם השנים, והאנשים יחוו משברי אמונה ברמה הדתית לנוכח החיים שרק הופכים ליותר ויותר קשים בצורה לא הוגנת מן הצד האחד, והאמונה הדתית שהייתה אמורה להגן עליהם אך אכזבה, מן הצד השני.

לנוכח משבר האמונה הזה, חלק מהאנשים ימצאו עצמם מתרחקים מן הדת כאילו כמו בצורה של "שבירת כלים" ו"ויתור" עליה לאחר שאלוהים אכזב, בעוד שאחרים רק יתקרבו אליה, מכיוון שדווקא בשעת המשבר, בדת הם ימצאו את נחמתם הגדולה ביותר.

אנשים נוספים יבחרו בדרך שביל הביניים ולנוכח משבר האמונה, יבחרו לשמור על האמונה הדתית מן הצד האחד אבל יחליפו אותה מצד שני, וכך יקרה שהאנשים יתגוונו באמונתם ודתם.

חלק מהאנשים יאמינו שאלוהים הוא האדמה שמתחת לרגלינו והשמיים שמעל לראשינו. שהוא השמש, שהוא הירח, שהוא הכוכבים.

חלק מהאנשים יאמינו שאלוהים הוא הפרחים, העצים, הנהרות וההרים.

וחלק מהאנשים, יאמינו שאלוהים הוא שינוי.

בערך בין 2027 ל-2033, ולמרות השפל הגדול השני בארצות הברית, המיתון הנצחי באירופה והמיתון העולמי בעקבות השפל הגדול השני בארצות הברית והמיתון הנצחי באירופה, לראשונה בהיסטוריה, יש בעולם טריליונר. אבל אני לא אגיד לכם מי זה וגם לא איך הוא עשה את הכסף שלו כדי שלא תנצלו את חוכמתי האדירה ואת גאונותי הפיננסית שלא נצפתה כדוגמתה לא בעולם ולא בהיסטוריה בשביל להתעשר על חשבוני מבלי לתת לי את גמולי ההוגן.

השנה היא 2033.

שני גלי צונאמי ענקיים עשויים אש, לבה ולהבה בגובה של עשר קילומטרים יתנגשו אחד בשני על פני השמש וינטרלו זה את זה, מה שיגרום לשמש לעבור מלהיות ממש ממשה חמה כל הדרך אל הצד השני לסתם חמה, עד לכדי רמה של תחילתו של מינימום של מאונדר חדש שיימשך שבעים שנה, יוריד דרמטית את הטמפרטורות, יבלום באחת את כל ההתחממות הגלובאלית מעשה ידי אדם, יצמצם בכשליש את אור השמש המגיע לכדור הארץ, חודר את האטמוספירה ופוגע בפני הקרקע, יפגע קשות בסקטור החקלאי ודרך כך בכל כלכלת העולם בגלל גלי ההדף שיגיעו מהסקטור החקלאי, ויהרוס את האפשרות להשתמש באנרגיה סולארית מה שיגרום להחלפת רוב תשתיות האנרגיה הסולארית בתשתיות של אנרגיה מזהמת והרסנית לכדור הארץ (דעו לכם, שכבר מאז ימי נערותי אמרתי לחבריי כך: "השמש היא כלבה בוגדנית, והרי הגעש הם רוצחים").

במילים פשוטות יותר, ב-2033 יתחיל חורף ג'ורג' מרטיאני באופיו שיימשך שבעים שנה ויהרוס את העולם. ב-2033 יתחיל חורף שיימשך תקופת חיים שלמה. ב-2033, יתחיל החורף הארוך.

ספרי המדע הבדיוני הרך "הכבשים מסתכלות למעלה" של ג'ון בראנר ו"משל הזורע" של אוקטביה באטלר יהפכו מסיפורת בדיונית למציאות סיוטית כאשר הסביבה תינזק עם השנים יותר ויותר, מה שלבסוף ימיט על בני-האדם אסון אחרי אסון.

זיהום האוויר מעשה ידי-אדם ילך ויחמיר ויגרום לגשם להיות חומצי ומזוהם, וירעיל אט-אט את האדמה, את הצמחים, את החיות, את החרקים, את העצים ואת האנשים.

הקרחונים בקטבים הדרומי והצפוני יימסו (עד לגבול מסוים) ויעלו משמעותית את פני הים. כתוצאה מכך עשרות מיליוני אנשים ייעקרו מבתיהם, ייאלצו להגיע למקומות אחרים ויכבידו על כל עשרות מיליוני האנשים האחרים שכבר גרים בכל המקומות האלו. זה יהיה המשבר ההומניטרי הגדול בהיסטוריה.

בצורות יהפכו נפוצות, ואנשים יגוועו לאיטם ברעב ובצמא.

מאות אלפי אנשים ייהרגו בצונאמים אדירים במדינות דרום מזרח אסיה, ובמיוחד בתאילנד וסין.

אלפים ועשרות אלפים של אנשים ייהרגו ברעידות אדמה אדירות.

בעקבות כל אלו, סדר העדיפויות ישתנה, הטרור האסלאמי יתמעט וידעך, והטרור האקולוגי יעלה לגדולה ויתפוס את מקומו, כאשר סביבתנים נואשים יראו שהם מפסידים במלחמה על בריאותם ושלמותם של כדור הארץ והסביבה כנגד כל שאר האנושות ויפנו לאמצעים נואשים.

דוקטור תיאודור "טד" "היונבומר" קזינסקי יהיה הישו שלהם. המניפסט שלו, "החברה התעשייתית ועתידה" יהיה התנ"ך שלהם.

הטרוריסטים האקולוגיים יהיו החכמים ביותר והמוכשרים ביותר שאי-פעם חיו, ובסופו של דבר הם יוציאו לפועל פיגוע טרור כל-כך גדול, כל-כך מתוחכם, וכל-כך הרסני שהוא יגרום לפיגועי ה-11 בספטמבר להיראות כמו פיגוע של מחבל בודד שמנסה לדקור אנשים ברחוב עם סכין.

עוד ב-2033, ציפורים, דבורים, צמחים וגידולים חקלאיים יעברו אירועי הכחדה המוניים מרובים (מעבר לכל אלו שכבר יעברו עד לאותה נקודה) ואוכלוסייתן תוסיף להצטמצם.

הדבש, השוקולד, הקפה והסוכר יהפכו למוצרי צריכה יוקרתיים בגלל ההיעלמות האיטית אך המתמשכת של הדבורים, פולי הקקאו, פולי הקפה וקני הסוכר.

קילו סוכר וקילו קפה יעלו יותר ממאה שקל. השוקולד יכפיל את ערכו בערך בין פי 8 לפי 16. קילו דבש יעלה שלוש מאות שקל.

בין 2030 ל-2040 ארצות הברית בעלת הזיכרון קצר הטווח תשכח את הלקח שלמדה ממלחמת העולם השלישית, תחזור לקיים יחסי חוץ אגרסיביים, ותחזור לדחוף את הידיים שלה לכל מקום.

בצורה שפשוט לא פחות מאשר תדהים את העולם, ארצות הברית, "השוטרת העולמית" כביכול, תסרב לפנות את מקומה בקדמת הבמה העולמית לנוכח הירידה בכוחה והעלייה בכוחה של סין, ותוך כדי שהיא נוטשת כל חוש או פרופורציה של כבוד, מוסר וערכים שהיא התיימרה להתעטף בהן, היא פשוט תסרב בתוקף לפנות את מקומה בקדמת הבמה העולמית ותעשה את כל שבכוחה וביכולתה על-מנת לשמר את ההגמוניה שלה בעולם כאשר תחזור ותפלוש למדינות אחרות כשם שעשתה במזרח התיכון בתחילת האלף.

טוביה ויפיה שבבניה של אמריקה ימשיכו למות מיתות ריקות על מזבח האימפריאליזם האמריקני הלא חוקי כאשר ארצות הברית תמשיך לפלוש למדינות עולם שני ושלישי על מנת לשדוד את אוצרותיהן ומשאבי הטבע שלהן תחת אמתלה כוזבת של שמירה על הביטחון הלאומי.

הפעם, ארצות הברית צפויה לפלוש למדינות "קרובות יותר לבית", כמו מדינות איים בסביבתה, מדינות אמריקה התיכונה ומדינות דרום-אמריקאיות.

מי שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד לפלישה אמריקאית לא חוקית על-מנת לבזוז את המשאבים שלה היא ונצואלה, העשירה מאוד בנפט. אם כי כמובן שהאמריקאים יגידו שזה בגלל "שמירה על הביטחון הלאומי", נו ברור, אלא מה?

גם כן בין 2030 ל-2040, יהיה פיגוע גדול בארצות הברית, כדוגמת הפיגוע באוקלהומה סיטי משנת 1995, וייהרגו כמאתיים עד שלוש מאות אנשים.

הפיגוע יהיה על רקע אסלמי או אקולוגי. הפעם הפיגוע לא יהיה בבניין כי פיגוע בבניין זה כבר "פאסה". עשו את זה באוקלהומה סיטי ב-1995 ואז עוד פעם במגדלי התאומים ב-2001. הפעם הפיגוע יתבצע בתחנת רכבת או בגשר.

אם בתחנת רכבת, אז ייתכן שזאת תהיה אחת מתחנות הרכבת בעיר אוסטין שבמדינת טקסס, בגלל גודלן הגדול הצפוי למקסם את כמות הנפגעים והאבטחה הלוקה בחסר.

אם הפיגוע יתרחש בגשר, ייתכן שיהיה מדובר בגשר שער הזהב שבסן פרנסיסקו, בגלל היותו "מותג". בגלל היותו מונומנט אמריקאי, גדול ורב-חשיבות, שזאת דרך אגב אחת הסיבות לבחירתה של אל-קאעידה לעשות שני פיגועי טרור דווקא במגדלי התאומים שבניו-יורק, קודם ב-1993 ואז שוב פעם ב-2001.

אם הפיגוע יהיה בתחנת רכבת, הוא יתרחש באמצעות פצצה או גז.

אם הפיגוע יהיה בגשר, הוא יתרחש באמצעות פצצה במשקל של בין כמה מאות קילוגרמים לכמה טונות שתובל בערך אל אמצע הגשר באמצעות מסחרית ("ואן", באנגלית) ואז תופעל.

בין 2030 ל-2060 מדינות אמריקה הדרומית יכרתו את יער האמזונאס בשלמותו, מה שיהווה את האירוע הבודד האחד הנורא ביותר בשואה האקלימית בפרט ובמאה ה-21 בכלל.

בירוא היער הגדול והחשוב בעולם ישבש את הרכב האוויר והאטמוספירה בצורה חמורה ויגרום למחלות ולמוות של מיליוני אנשים נוספים מזיהום אוויר בכל שנה בצורה שתפגע בכל כלכלות העולם, ובמיוחד כלכלת ארצות הברית.

כריתת היער תשלים בצורה סופית, שלמה ומוחלטת את ההרס של כל העולם והחיים כפי מה שהכרנו אותם.

לאחר כריתת היער, הזיהום, הרעב והצמא שם יחמירו ול-75% מתושבי יבשת דרום אמריקה לא תהיה גישה למים נקיים, מה שמזכיר במעט את האחוזים הנוכחיים של האנשים שאין להם גישה למים נקיים באפריקה כיום.

אמריקה הדרומית תהפוך להיות באופן סופי ומחולט, עוד אפריקה, וכך יקרה הדבר שלעולם יהיו שתי אפריקות.

האפריקה המקורית תמשיך להיות כפי שהייתה כבר במשך זמן רב, "הסין של סין" שממנה תייבא סין חומרי גלם בזול, תייצר באמצעותם בזול ואז תמכור בזול לשאר העולם, בעוד שאמריקה הדרומית תהפוך להיות הסין של האיחוד הצפון-אמריקני (אה כן, ארצות הברית תקים איחוד בסגנון "האיחוד האירופאי" עם קנדה ומקסיקו), שממנה האיחוד הצפון אמריקני ייבא בזול חומר גלם וייצר באמצעותו בזול, אך פחות בשביל לייצא בזול, ויותר בשביל צריכה מקומית בזול.

הרפואה והטכנולוגיה יתקדמו, אבל שינויי האקלים וזיהום כדור הארץ, יהרסו את בריאותם של האנשים יותר הרבה ויותר מהר מאשר כפי מה שמערכות הבריאות יוכלו לתקן או להתמודד איתו (באופן דומה משהו לאיך שהאקלים יהרוס את היבולים יותר הרבה ויותר מהר מאשר מה שכל הטכנולוגיות החקלאיות החדשות והיקרות יהיו מסוגלות להציל אותם עכשיו כשאני חושב על זה). אנשים לא יהיו בריאים יותר. אנשים יהיו חולים יותר. חולים מהזיהום. חולים מהרעב. חולים מהצמא. חולים מהעוני. חולים ממחסור בויטמיןd . בעיקר ממחסור בויטמין d.

ובגלל ששכבת העוני עומדת להתרחב (מאוד) על חשבון שכבת הביניים, הרוב הגדול מאוד של האנשים, לא עומדים להיות מסוגלים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית את כל הטיפולים הרפואיים והטכנולוגיות הרפואיות היקרות החדשות, דווקא כאשר כל הטיפולים הרפואיים והטכנולוגיות הרפואיות יהיו קיימות, ודווקא בזמן שבו האנשים הכי יצטרכו אותם והכי יהפכו לחולים בגלל הרעב, הצמא, העוני, שינויי האקלים והחוסר בויטמיןd .

מגיפה חדשה תכה בעולם עד 2040, ואז עוד אחת עד 2100.

מגיפות חדשות אלו יעמיקו ויחמירו את השפל הגדול השני הנצחי בארצות הברית שיימשך לפחות חמישים שנה (אבל בעצם על מי אנחנו עובדים? 50 שנה זה סופר אופטימי, השפל יימשך יותר קרוב לשבעים שנה ומה שבאמת הכי סביר זה תשעים שנה).
 
המחזורים המרובים של צמצום ההון ואז ריכוזו כתוצאה מתחילת השפל הגדול השני בארצות הברית, החמרת המיתון הנצחי באירופה, השואה האקלימית ובזאת המינימום של מאונדר החדש וכריתת יער האמזונאס, מלחמת העולם השלישית בין ארצות הברית לסין, המהפכה התעשייתית הרביעית הידועה כמהפכת האוטומציה והמגפה הגדולה הבאה, יחסלו רבים מהעסקים הקטנים והחברות הקטנות והבינוניות, בשעה שהן רק יגדילו את כוחן ואת עושרן של החברות והתאגידים הגדולים, שכעת יהיו כל-כך גדולים, כל-כך עשירים וכל-כך חזקים, שכוחם יעלה על כוחן של ממשלות, ורבים מהאספקטים של החיים ושל העולם כעת ייקבעו ויובלו במידה רבה על-ידי חברי הדירקטוריונים של חברות ותאגידי הענק האלו, שהינם אנשים בלתי-נבחרים שמכהנים בגופים בלתי-נבחרים. כוחם העצום של האנשים האלו יעלה להם לראש והחמדנות התאגידית הבלתי מפוקחת שלהם תצא משליטה.

המחסור בעבודות והאבטלה הכפויה יגרמו להורדת גיל הפנסיה ובניגוד גמור למגמה העכשווית בעולם, מה שיחמיר את העוני של הזקנים.

עד 2040 התמ"ג העולמי השנתי ימשיך לקטון בקביעות עד שיתקבע על רמה של בין מינימום משוער של 40 טריליון דולר למקסימום משוער של 50 טריליון דולר בשנה, ויישאר על רמה זאת למשך שארית המאה ה-21.

השנה היא 2040.

בעולם יש שלוש טריליונרים. אחד גר ביבשת צפון אמריקה, אחד גר באירופה, ואחד גר באסיה.

בערך בין 2040 ל-2060, ולנוכח המצב הכלכלי ההולך ומחמיר בבריטניה, הביקורת מן הכיוון הכלכלי על מוסד המלוכה בבריטניה גוברת, האריסטוקרטיה בבריטניה מבוטלת, בריטניה הופכת לרפובליקה בפעם השנייה בהיסטוריה שלה, ויליאם חדל מלהיות מלך ובנו ג'ורג' לעולם לא יירש אותו כמלך.

בערך בין 2060 ל-2080, העוני, הרעב, הצמא והקושי ברוסיה ובשאר מדינות ברית המועצות לשעבר ידחפו אותן אלו לאלו וברית המועצות תקום מחדש, והאיחוד האירופאי והאיחוד הצפון אמריקני יקבלו את ההלם של החיים שלהם.

זה יהיה כאילו בצורה של "מלחמה" ו"כיבוש" אבל ללא התנגדות אמיתית של מדינות ברית המועצות לשעבר שרוצות בכך גם כן ועל כן מדינות ברית המועצות לשעבר פשוט יצטרפו אל רוסיה. אפילו אוקראינה תעניק את עצמה לרוסיה על מגש של כסף כאילו כמו אומרת לה "בואי, קחי אותי. אני שלך". חיילי רוסיה ייכנסו אל קייב ויתקבלו על-ידי האוקראינים כגיבורים וכמשחררים. גיבורים ומשחררים לא כי הם באו כאילו כמו כדי לשחרר אותם משלטונו של רודן אכזר או עם כובש, אלא כי באו כאילו כמו כדי לשחרר אותם מקשיי החיים והעולם, שעם השנים הפכו להיות הרבה יותר קשים, אך שכעת ועם הקמתה מחדש של ברית המועצות, מצבם של האוקראינים (כמו של כל אלו שיצטרפו לרוסיה) יוטב במידת מה.

גם כן בערך בין 2060 ל-2080, תתחיל מלחמת העולם הרביעית, אך אני מעדיף שלא להרחיב על כך במילים, מכיוון שאני מתכנן לכתוב על כך בסופו של דבר טקסט ייעודי במיוחד לכך.

כנ"ל בנוגע למלחמת העולם החמישית, שתתחיל בערך בין 2080 ל-2100.

העולם צועד אל עבר דיסטופיה. אם יהיה לנו מזל, מאות מיליונים ייהרגו. אם לא יהיה לנו מזל, מיליארדים.

.Welcome to the 21st century motherfuckers

תודה רבה לכולם, אני הייתי מאור פז, העתידן הטוב ביותר בכל הזמנים וגאון ברמה עולמית.
 
למעלה