שעת השיא- סטיב אוסטין

YossihNew

Well-known member
פינה חדשה שאני החלטתי לכתוב לגבי מתאבקים!

הפינה בעצם תתעסק בשלבים שונים בקריירה של אותו המתאבק. כל פעם אבחר במתאבק אחר ואני אדרג את התקופות השונות שלו בקריירה.

הדירוג של השלבים יהיה לפי שלושה קריטריונים:

  1. הצלחה מסחרית- עד כמה הצליח מקצועית באותה התקופה, או שאפילו הרס לעצמו את הקריירה עם זה.
  2. הצלחה של הדמות- עד כמה הסטוריליינים והדמות עצמה הייתה ממש טובה, או עד כמה היא הייתה שטוחה.
  3. הצלחה מבחינת היאבקות- מתי הוא נתן את הקרבות הכי טובים שלו, ומתי הוא הסריח בזירה.

המתאבק הראשון...



סטיב אוסטין. אחד מהגדולים בכל הזמנים, שהיה ב-WCW וב-ECW לפני ההצלחה שלו ב-WWF. אוסטין שינה מאוד את הדמות שלו, לטוב ולרע, וזה מה שנדרג פה.
 

YossihNew

Well-known member
אוסטין באינדיז



את הקריירה שלו התחיל אוסטין ב-USWA של ג'רי ג'ארט. הוא היה תלמידו של כריס אדמס, והאמת שמההתחלה אנשים התייחסו אליו כאל טירון מוצלח שיהיה מוצלח בעתיד. אוסטין היה אז בסטוריליין משמעותי בו נלחם מול אדמס, המורה שלו. אדמס הביא את אשתו טוני, ואוסטין הביא את החברה שלו- ג'ני אדמס, האקסית של כריס ולימים אם ילדיו. הסטוריליין היה די מהפכני והביא קצת קהל בימים האחרונים בדאלאס. אבל זאת התחלה. התחלה טובה מהרגיל- אבל רק התחלה.

מסחרית: 12 (מבחינת העובדה שזאת תחילת הקריירה)
דמות: 9 (דווקא הצליח להפתיע בדמות, כבר מההתחלה)
היאבקות: 9 (רק טירון. עם זאת, עדיף על טירונים אחרים)
פיודים גדולים: כריס אדמס


אוסטין בברית המסוכנת




זה אוסטין בימיו הראשונים ב-WCW, כשהגיע וישר זכה באליפות הטלוויזיה, והצטרף לקבוצה של פול היימן, הברית המסוכנת. אוסטין הדהים רבים בתקופה הזאת, כי היה משופשף יחסית לטירונים אחרים. הוא שלט במחלקת הטלוויזיה בתקופה ההיא, היה היל במידקארד ואף זכה להצלחה מסוימת ביפן. תקופה נחמדה לאוסטין במידקארד, אבל לאחר פירוק הברית המסוכנת אוסטין התחיל לאבד קצת מומנטום.

מסחרית: 10 (שיפור כי הוא התקדם מאוד מבחינת עבודה ומעמד)
דמות: 8 (היל נבזי, אבל היו טובים מהדמות הזאת)
היאבקות: 8 (ממשיך להשתפר לאט לאט, ולהפוך לשחקן חשוב)
פיודים גדולים: בובי איטון, האחים סטיינר, WCW


הוליווד בלונד



אז לאחר פירוק הברית המסוכנת, קיבל אוסטין את בריאן פילמן כשותף. היה מדובר בשני מתאבקים רעבים ומדהימים. הם היו חברים טובים במציאות, והדבר הפך אום לצמד נהדר, ששלט במשך כמעט שנה במחלקת הזוגות של WCW. הם נתנו קרבות מדהימים וגדולים מול מיטב הצמדים של אז. לצערנו, הבוקינג של WCW פירק אותם, וזה היה חבל, אבל זאת הייתה תקופה טובה לאוסטין בה הוא המשיך להשתפר בקצב מסחרר.

מסחרית: 8 (אוסטין שיפר מאוד את מעמדו, אבל ההנהלה דפקה אותם)
דמות: 6 (דמות ממש מגניבה ומצחיקה, קורעת)
היאבקות: 7 (מתחיל לתת קרבות ברמה אחרת לגמרי)
פיודים גדולים: ריקי סטימבוט ושיין דאגלס, הפור הורסמן

סטאנינג סטיב




לאחר הפרידה מפילמן, העתיד של אוסטין נראה ורוד. הוא הפך לאלוף ארצות הברית, התחיל פיוד עם ריקי סטימבוט ובמשך תקופה מסוימת שלט באליפות ארצות הברית. נדמה היה שהוא היורש של ריק פלייר. אז מה פגע בדמות הזאת? WCW כמובן. זאת הייתה התקופה שבה WCW החליטו לא לקדם את אוסטין, לטעון שהוא לא ניתן לשיווק. התקופה הזאת הסתיימה בפיטורין של אוסטין, ודמות שהתחילה נהדר גמרה בצורה עצובה.

מסחרית: 7 (שיפור נהדר, לצערנו הוא נבלם)
דמות: 7 (קצת פחות מצחיק מימי ההוליווד בלונדס, אבל סבבה)
היאבקות: 6 (נותן קרבות מול ריקי סטימבוט. הוא כמעט שם מבחינת עבודה)
פיודים גדולים: בריאן פילמן, דאסטין רודס, ריקי סטימבוט, ג'ים דאגן

סופרסטאר



אחת הדמויות הכי אנדרייטד של אוסטין. לאחר הפיטורין מ-WCW, עבר אוסטין ל-ECW. פול היימן הביא אותו לשם והוא השחיז את הכישרון הקומי שלו כשירד על WCW ועל האלק הוגאן, ונתן כמה סגמנטים קורעים מצחוק. הוא היה בטוח שהוא כוכב ונכנס עם "ג'יזס כרייסט סופרסטאר". הבעיה היחידה בדמות הייתה שאוסטין עוד היה פצוע, הוא בקושי עבד ב-ECW אלא שזאת דמות בעיקר של סגמנטים, והייתה תחנת מעבר לקראת השלב הבא שלו.

מסחרית: 9 (נפילה ל-ECW, שלב פחות זכור)
דמות: 5 (אחת מהדמויות הקורעות של הבחור)
היאבקות: 10 (התאבק רק פעמיים בדמות הזאת, לא משהו רציני)
פיודים גדולים: מייקי וויפרק, סנדמן

רינגמאסטר



אוסטין הגיע ל-WWF וקיבל את טד דיביאסי כמנג'ר. הוא לא יכול היה לדבר, הוא היה אלוף מיליון הדולר ולא ממש הצליח בגימיק הזה. הגימיק היה יותר דוגמה לאיך לא להתייחס למתאבק חשוב. עם זאת- זה לא שאוסטין היה גרוע. היה לו פיוד ממש טוב מול סאביו ווגה שנתן לשניהם קרבות טובים במידקארד, והיה שלב ראשוני חשוב בהתפתחות של הדמות. מבחינת דמות שטוח לאללה- אבל הוא הרשים את כולם.

מסחרית: 11 (כי זה זכור לרעה ולא מעניין)
דמות: 13 (הכי גרוע של אוסטין, בלי פרומואים ובלי דמות)
היאבקות: 5 (אוסטין פשוט משתפר בלי סוף, וכבר הופך לבחור מעולה במידקארד)
פיודים גדולים: סאביו ווגה​
 
נערך לאחרונה ב:

YossihNew

Well-known member
סטון קולד המקורי





בעיניי- שיא אנדרייטד בקריירה של אוסטין. לאחר שנפרד מטד דיביאסי, אוסטין זכה בטורניר מלך הזירה והתחיל פיוד מול ברט הארט, מה שהפך אותו לשחקן מרכזי לראשונה. כולם זוכרים את אוסטין הפייס, אבל כהיל אוסטין עשה דברים מדהימים. הוא היה היל שאף אחד לא ראה בזמנו. הוא היה דמות אדירה, ועשה דברים שאף היל לפניו לא עשה בקנה מידה כזה. מצוין בזירה, במיקרופון, בכל דבר שהוא עשה. מה שעצוב היה שהיה ברור שזה שלב בדרך להפיכה לפייס- והפיכה לקצת פחות מעניין.

מסחרית: 6 (הופך לאט לאט לבחור החשוב בעסק)
דמות: 1 (הסגמנטים הכי טובים שלו, פרומואים שאין דברים כאלה)
היאבקות: 2 (הפיוד מול ברט נתן קרבות מעולים)
פיודים גדולים: ברט הארט, בריאן פילמן

המורד





טוב, ברור לכולם שכאן אוסטין היה בפסגה. זה היה ממש לאחר פציעת הצוואר שלו, כשהפך לפחות פייס ניטרלי והרבה יותר פייס מסורתי. הוא נאלץ לשנות את הסגנון שלו, התחיל את הפיוד המפורסם מול וינס מקמהן, ואז גם נהיה האלוף. בתקופה הזאת אוסטין פילס לעולם ההיאבקות דרך לפסגת העולם, וזה מבחינת רבים היה השיא שלו. הפרק הזכור ביותר בקריירה, העידן של סטיב אוסטין. לא כמו אוסטין ההיל, אבל עדיין דמות מהפכנית.

מסחרית: 1 (בפסגת העולם. זה אוסטין בשיא שלו)
דמות: 3 (העדפתי היל, אבל עדיין דמות יצירתית מאוד ושונה מכל השאר)
היאבקות: 4 (הידרדר בגלל פציעות, ועדיין בסגנון קטטות הוא היה נהדר)
פיודים גדולים: וינס מקמהן, הרוק, טריפל אייץ', אנדרטייקר


רדנק ביוני




החזרה של אוסטין מהפציעה הייתה טובה עבורו. הוא חזר מעולה בזירה, היה לו סטוריליין מעולה לגבי המסע לחזור להיות אלוף, וכמובן, הפיוד מול טריפל אייץ' שניסה לגמור לו את הקריירה. אבל היה שם גם המון דברים בעייתיים- ניסו לשחזר את אוסטין-מקמהן לאחר השיא, רצו פיוד מול מיק פולי, ובכלל- נראה היה שהדברים קצת מתקררים. זה היה יחסית קצר כי הכל נבנה לקראת רסלמניה 17, אבל זה מעין שילוב בין אוסטין המתאבק שלפני הפציעה לאוסטין המורד.


מסחרית: 3 (המצב קצת מתקרר אבל עדיין נהדר)
דמות: 4 (היו גם דברים מעניינים אבל קצת מחזור)
היאבקות: 3 (הניתוח מה זה עזר לו)
פיודים גדולים: ריקישי, קורט אנגל, טריפל אייץ'


פרנואיד



לצערי, מדובר בדמות מלאת ניגודיות. מצד אחד, אוסטין ההיל לאחר רסלמניה 17 היה היל פרנואיד וחסר רחמים, שעשה הכל כדי לשמור על האליפות. בנוסף הוא גם היה בשיאו מבחינת הזירה לאחר הניתוח, וקרבות מול קורט אנגל וכריס בנואה היו מעולים. אבל זאת הייתה דמות כושלת מבחינה עסקית- הקהל לא רצה את אוסטין כהיל. הסטוריליין של הפלישה נכשל בגדול, ואוסטין, כמוביל בעניין, חטף. למרות העבודה הגדולה של אוסטין, הוא לא הצליח למנף את הדמות הזאת. היום הדמות הזאת תיזכר ככישלון, למרות שזה לא בהכרח היה ככה מבחינה אומנותית. עצוב.


מסחרית: 13 (דמות שהייתה בזמן הנפילה הגדולה, לכן הכי כושלת שם)
דמות: 2 (הוא פשוט היה מעולה כהיל, אין שום ספק בכך)
היאבקות: 1 (השיא הכי גדול שלו בקריירה, חבל שדווקא התקופה הזאת תיזכר כבעייתית)
פיודים גדולים: אנדרטייקר, כריס בנואה, קורט אנגל, ה-WWF


WHAT?



אין צדק בעולם, תאמינו לי. לאחר ההיל טרן, הבין אוסטין שאין שוק וקהל לעבודה טובה ולדמות טובה, אז הוא הפך לפייס קומי. הוא כבר לא היה מתאבק מדהים וגם לא דמות טובה- כל הקטע היה שיצעק "WHAT" וקאצ'פרייזים, והקהל יאהב את זה במקום שהוא יהרוג את עצמו. הקהל אהב את זה, אבל זה היה סוף הקריירה של אוסטין כמתאבק. הוא גם הידרדר מאוד מבחינת העבודה בזירה, הפציעות החלו להרוס אותו ובדמות הזאת הוא גם פרש. סוף עצוב.

מסחרית: 2 (נפלא עבורו, פחות עבורנו)
דמות: 12 (שטוח מאוד, פרט לכמה דברים מצחיקים די מעצבן)
היאבקות: 11 (התקופה הכי גרועה של אוסטין מבחינתי, בעיקר בהשוואה למעמד שלו)
פיודים גדולים: כריס ג'ריקו, ה-nWo, ריק פלייר

שריף




לאחר פרישתו של אוסטין ב-2003, הוחלט להשאיר אותו כדמות סמכותית. בתקופה הזאת הוא ניהל את RAW יחד עם אריק בישוף, במחזור לפיוד של אוסטין-מקמהן. התקופה הזאת הייתה ידועה ברצון של האנשים שאוסטין יחזור לזירה, רצון שלא ממש קרה. גם היה לו סטוריליין בו הוא לא יכול היה לתקוף אנשים. הדמות שלו אולי לא הייתה מאוסה כמו בפעם הקודמת, אבל הכל היה אז די בינוני.

מסחרית: 5 (לפחות יש לו מה לעשות בפרישה)
דמות: 10 (קצת שיפור, לא ממש מעניין)
פיודים גדולים: אריק בישוף, טריפל אייץ'


אגדה




השלב האחרון בקריירה של אוסטין, מרגע שעזב ב-2004. באותו הזמן אוסטין בחר מתי לחזור, כאגדה חוזרת, כמו כולם בגילו. הוא חוזר לפעמים לתת סטאנרים, או להציק לווינס מקמהן, או סתם לנקום את נקמת המעריצים. השורה "Arrive, raise hell, leave" הייתה הכי ידועה אז, וזה מה שהוא עשה. הגיע, נתן סטאנר ועזב, בלי הרבה סובטיליות. טוב, זה סוף הקריירה שלו, אז מה הוא כבר יכול לעשות...

מסחרית: 4 (עדיף במינון נמוך מאשר להופיע כל שבוע)
דמות: 11 (בלי הרבה פרומואים או דברים מגניבים)​
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה