שרשור פוליטי שבועי

Shamy

New member
שרשור פוליטי שבועי

אז נושא הפליטים מסוריה בגרמניה הוא לא חדש ויוצר הרבה חיכוכים ובעיות ומריבות בגרמניה.

בעקבות הבעיות הרבות שצצות בשל הפליטים , השפיגל הלך ושאל אומנים שונים מה דעתם על העניין..רוצים לראות? בואו לקרוא..לחצו כאן למעבר לכתבה.

מה דעתכם על כל נושא הפליטים הסוריים שעושים צרות בגרמניה (על אף שזה לא כוס התה שלנו בישראל זה עדיין נושא חם בסוריה). האם לדעתכם המדיניות של גרמניה נכונה כלפי כל המצב?
האם חלק מכם גרים בגרמניה ורוצים להגיב בנוגע לאיך הנושא הזה מגיע אליכם באופן אישי בחייכם? ..בואו לשתף
 

דניעל

New member
נראה לי שהקישור לא מדוייק

בכל אופן, אני עוקבת אחרי ה"דר-שפיגל", כפי שכבר כתבתי. ממה שאני רואה, נושא הפליטים כרגע תופס נפח ניכר. רק לפני חצי שנה הפליטים היו נושא צדדי ומה שתפס את רוב הנפח היה המשבר הכלכלי ביוון. לרע המזל, לא היה אפשר להתעלם מגופות פליטים שנפלטות לחופי הים התיכון ומהמוני פליטים שנתקעים בארצות הים התיכון, שאינן חזקות כלכלית גם ככה. גרמניה נמצאת בין הפטיש לסדן. לעזור לפליטים פרושו לעזור גם לארצות הבלקן ולטורקיה. בתור מדינה חזקה מצפים ממנה לתת כתף. התקשורת מנסה ליפות את התמונה ומפרסמת כתבות שמראות כמה הפליטים הם אנשים חביבים. אני מאמינה שרובם, אכן, חביבים. אבל מה עושים עם חבורה של "צפון אפריקנים ואנשים שמוצאם מהמרחב הערבי" כפי שכינו אותם לאחר ההתפרעות בליל הסילבסטר בקלן?

ואם אנחנו חושבים שבעיית הפליטים הסורים לא נוגעת ליהודים, הרי שלפני כמה זמן, אחד מכותבי הדעות של השפיגל, יאן פליישהאור, פרסם מאמר מעניין בשם "מייבאים שנאת יהודים". באופן כללי הוא כותב, שלפני מלה"ע השניה חיו בגרמניה כ- 500,000 יהודים ועד היום, שבעים שנה אחרי, גרמניה הצליחה לשכנע 200,000 לחיות בתוכה. הוא רואה בזה נס, שגרמניה מצליחה לקבל שוב את אמון היהודים. אולם, כך הוא כותב, זרם הפליטים מסוריה עלול לעורר שוב את השנאה ליהודים בגרמניה, כיוון שהאווירה הקבועה בסוריה מזה שנים רבות היא חינוך לשנאת יהודים. האם גרמניה לוקחת את זה בחשבון?

ברוך שלא עשני אנגלה מרקל...
 
למעלה