תו חניה לנכים

תו חניה לנכים

מצרפת פה לינק להודעה שנכתבה למטה בשירשור על ידי רחלי דרורי נשר רציתי לפתוח פה דיון בנושא הזה ולשאול אותכם מה דעתכם על זה והאם מגיע לנו כלקויי שמיעה לקבל תו חניה של נכים? אני חייבת להוסיף שעד עכשיו הייתי בטוחה שכול חרש מקבל תו כזה כי שמעתי כמה וכמה סיפורים על אנשים שלמשל מנצלים את זה שיש להם בן חרש ומבקשים תו חניה מהעירייה על שם הבן שלהם ושמעתי על מס' חירשים שיש להם את התו הזה וחשבתי שמתי שיגיע הזמן גם אקבל את התו הזה?!?! לי יש אמא נכת צה"ל. וזה מאוד מאוד קשה במצב שלה למצוא חניה ולפעמים יש אנשים גסי רוח שחונים בחניית נכים בלי תו נכה ולחשוב שיש אנשים שמסוגלים לעמוד על 2 הרגליים שלהם והם מסתובבים בעיר עם תו נכה ותופסים את החניה של אנשים שלא מסוגלים ללכת ואפילו נעזרים בכיסא גלגלים? גועל נפש. אני בהחלט מסכימה עם רחל דרורי נשר בדעה שלה כי כל עוד אנחנו מסוגלים ללכת על 2 הרגליים שלנו לא מגיע לנו לקבל תו נכה. זה רק תירוץ לעשות חיים קלים ולא לחפש חניה כמו בן אדם רגיל שגם לו יש סידורים והוא גם מחפש לפעמים כתובת וגם צריך להתרוצץ ממקום למקום!!!
 

M r s S m i t h

New member
את צודקת..

זו פשוט חוצפה לנצל יתר על מידה את זכות שלנו כחירשים מעבר למה שמגיע לנו. אנו נכים באוזניים ושם נגמר הסיפור. ולא חושבת שאהיה מעוניינת בתו חנייה הזה, זה כמו לגנוב לנכים את מקום חנייה שלהם. צריך לגלות אמפתיה למצבם של נכים באותה מידה שמתחשבים בנו כחירשים, ולעזור להם עם מקומות חנייה שלהם שגם ככה אין הרבה...
 
יש סטיקר ממצה וזה אומר הכל:

"אל תחנה במקומי אם אתה לא רוצה להיות במקומי" כל מילה מיותרת. בעצם עוד משהו: כמו שאני שוללת תו חניה לנכה עבור החרשים, על אותו עיקרון אני גם לא נכנסת לשירותי נכים.. כן, עד כדי כך..
 
כל הכבוד

שאת מכבדת את הנכים ולא נכנסת לשירותים שלהם אני חייבת להודות שלפעמים אני כן נכנסת לשירותים של נכים במקרה שהשירותים הרגילים מסריחים עד גועל בדרך כלל השירותים של הנכים נקיים יותר...
 

צלף

New member
הצדקות לתו נכה לחירש

במדינה שלנו הכל נעשה עקום - אז יש בעיה שבאגרת רישוי רכב יש חיוב על רדיו לרכב - למרות שחרשים בטוח לא שומעים רדיו במכונית, אז כרגע הדרך היחידה לתת פטור לחירש זה לתת לו תו נכה. כמו כן בעבר (ואינני יודע מה יהיה היום) ניתן תן נכה למי שצריך רכב לטיפולים רפואיים תכופים (כמו הורים לילדים לקויי למידה). אז אותו עיקרון גם ישנו לגבי החרשים (כמו שניתקלתי אישית) - שלפעמים צריך להתיצב אישית לסדר דברים - כי המייל או הפקס לא תמיד זוכים למענה - אבל יש שיפור... (אבל האם השומעים זוכים לסדר את העינינים שלהם בעיריה או במשרדי הממשלה בטלפון בלי התיצבות אישית
איתמהה...)
 
צלף

מצידי לא אשמע תכף גם לא אראה....הכוונה שלי לקשים של הורים חרשים לילדים חרשים ולא להורים שומעים לילדים חרשים שלא ירגישו ולא יבינו כזה נולדו מטומטמים בשביל להתווכח על תו נכה..בשבילי זה טיפשי להתווכח מבלי להרגיש ולכן אני מאחל לילדים ליקוי שמיעה להורים שומעים לחנות במזבלה חייריה..בסה"כ עשיתי טעות קטנה שחניתי בחניה נכה או שחניתי בתחנה אוטובוס רק חמרתי 4 עבירות קשות והשאר הכל חניתי בכחול לבן ולא היה לי תו נכה ונלחמתי לקבל תו נכה וקיבלתי רק לא מזמן ובקשתי לבטל את קנסות על שחניתי בכחול לבן בתקופות שלא היה לי תו נכה..ולכן פרסמתי בעיתון ועייריה תל אביב עשתה מזה סיפור גדול כאילו שחניתי בכל תחנות אוטובוסים או שחניתי בחניה נכים בשביל שיגידו שאני חרא בשביל זה הגעתי לעייריה תל אביב עם תגובות של ליקוי שמיעה שמתלוננים עלי שחניתי בצורת חמורה..אך בררתי רק חמרתי 4 דוחות חמורות..והשאר חניתי בכחול לבן..הייתי מוכן לשלם על 4 דוחות חמורות ולא על 17 דוחות כחול לבן ולכן הופתעתי מתגובות של ליקוי שמיעה..מצידי לא איכפת לי מתגובות של ליקוי שמיעה להורים שומעים..בשביל ליקוי שמייעה להורים שומעים כמו טיטפשים שלא למדו לרגשות כמו שלי...מספיק לי יש תמיכה גדולה לילדים חרשים להורים חרשים תמיכה מלאה..ולא הורים ליקוים שמיעה לילדים שומעים..הכוונה לילדים חרשים להורים חרשים ולא תקנאו מה שאני נלחם ויצאתי עם כבוד לחנות בחינם בחניה אחוזות החוף בכל איזורים תל אביב..ביקשו ממני רק לי ולא לאחרים כי לאחרים אין כבוד ולי יש כבוד לחנות בחניה מסודר באחוזות החוף..מספיק לי עם זה ואני אמשיך ללחם בשביל גם לאחרים חרשים להורים חרשים ...ואת ילדים שומעים להורים ליקוים שמיעה נחשבת לפסול ולילדים ליקוים שמיעה להורים שומעים נחשבת לפסול למאבקים שלי..זה טבעי שמתנגדים לאחר שמתבגרים ומרגישים שצריכים ולוקחים את המאבקים שלי ומתביישים להודות לחרשים שנלחמו למען ליקוים שמיעה שנחשבת לפיגורים של זמנים להתנגד!
 
מספר הבהרות:

אני שמחה להיווכח לדעת שהרבה מהתגובות מצדדות בדעתי, האמת שקדמו לתגובתי לכתבה דאז בעיתון הרבה לבטים, חששתי שהרבה מהחרשים ייצאו נגדי, אך הרגשתי ממש חייבת להגיב ( והסיבות לכך כבר פירטתי וכתבתי בויכוח בקישור שצירפתי פה ). נופו - נגע ללבי מאד הסיפור אודות אמך, שתחיה. רק בריאות! נו באמת, תעזבו את ההורים במנוחה, בואו ונסתכל על עצמנו איך אנו מתנהגים עם הזולת. כבר כתבתי והגיבו בעניין ובאמת אין יותר מה להוסיף. אסיים בפנייה לדון סקוטי: אני יוצאת נגד דעתך והתנהגותך בעניין תו חניה לנכה, אך בפירוש אין לי ולא יהיה לי דבר אישי נגדך ותמיד מעריכה אותך על פעלך ומאמציך למען החרשים, למדתי ממך כמה וכמה דברים שהחכימו אותי וגיליתי שאתה נשמה טובה. ובכנות, הקו בו אתה נוקט, כאילו החרשים שהוריהם חרשים טובים יותר, הינו לצנינים בעיניי, ועם היד על הלב, אתה חושב שחיי יותר קלים ויותר טובים מהחיים שלך רק בגלל שהוריי שומעים?? אדרבא, אשמח לדון איתך פנים אל פנים בנידון ברוח טובה ובחיוך ותראה שהדברים שונים ממה שחשבת. אני גם רוצה להגיד לך שמנסיוני אין 'שומעים רעים' ו'חרשים טובים', עלינו לבדוק את האדם משני כיוונים: 1. מהו האופי שלו כאדם? 2. איזה חינוך הוא קיבל? ( הכוונה לחינוך להיות אדם טוב, בלי להתייחס להיבט הדתי! ) ההבדלים בין החרשים ובין השומעים הם מנטליים ( תרבותיים ) בלבד וגם פה אין שחור או לבן, אלא יש הרבה אפור... אמשיך לצאת נגד דעות מסויימות שלך, ללא קשר להערכתי כלפיך כאדם. גולשים יקרים: שמתי לב שהרבה אנשים לא יודעים להפריד בין ויכוח חריף ככל שיהיה ובין כבוד אישי והערכה שיש בין המתווכחים וחבל. ( להדגשה - אני לא מתכוונת פה לשומעים או לחרשים בלבד, אלא לאנשים בכלל, בין שומעים ובין חרשים ) כעת, אחרי שכתבתי מה שהרגשתי לנכון לכתוב, הגיע זמני לפרוש מהדיון ואמשיך כצופה בלבד... שיהיה לכולכם יומקסים!
 

צלף

New member
תגובה והערות לדון סקוטי

דון סקוטי - כדי להבהיר את התמונה הכללית - אני מתאר שאתה מודע לזה שהחרשים מקבלים את תוי החניה לא בגלל מגבלות בניידות - אלא בגלל סיבות צדדיות שאם הם יבטלו לא תהיה הצדקה לתת אותם והם אלו 1) כדי לקבל פטור מאגרת רדיו לרכב - מספיק שישלימו את החקיקה שפוטרת חרשים מאגרת רדיו לרכב ואז אין צורך בתו נכה. 2) בגלל הצורך להתיצב אישית לסידורים שונים במשרדים בגלל אי יכולת יעילה בהתקשרות בטלפון - אם תהיה מודעות כללית של מתן שירות גם באינטרנט או במיילים או בפקסים או ב- SMS (או בשיחות וידאו) - לא יהיה צורך בטלפון לחרשים והם לא יצטרכו לטרוח ולהופיע אישית לכל סידור. 3) כהנחה כללית לנכים מכל סוג כלשהו כדי להקל עליהם את החיים - אם יחלקו תויי נכה (לא כמו עד כה) רק עבור בעיות ברורות בנידות פיסית אז אין הצדקה לחרשים לקבל תוי נכה. אז לגבי ההתנהגות האישית שלך לדעתי האישית היית צריך להפנים את הכלל בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם אם לא היה לך תו נכה בעבר אז לא היה לך להתנהג כאילו יש לך בזכות צודקת אפילו - כי נתת לרשויות החוק את הזכות החוקית לגבות ממך קנסות. גם לצאת במערכה בעיתונות על כך שגובים ממך שלא בצדק קנסות - היית צריך להזהר - כי כאשר איך לך סיבה פשוטה להסביר לציבור השומע - למה מגיע לך תו נכה ? ולמה זה עוול לגבות ממך קנסות ? - אז עיתונות זה לא המקום המתאים לעשות מאבק ציבורי מלתחילה. לגבי ההבדל בין חרשים להורים חרשים לבין חרשים להורים שומעים - לגבי דיון על תוי נכה אני לא רואה מקום להבדל - כי הנושא הנידון הינו - עד כמה מתאים לנו ועוזר לנו שימוש בתוי נכה כחרשים, ולזה אין נפקא מינה מי היו ההורים שלנו. אני מתאר לעצמי שזה שההורים שלנו היו חרשים או כבדי שמיעה או שומעים זה יוצר הבדלים בהזדהות שלנו עם חרשים או כבדי שמיעה - במיוחד לגבי שימוש בשפת סימנים , אבל זה ממש לא הוגן להשתמש בצורת שפיטה מי חירש טוב יותר ומי חירש טוב פחות.
 

אייני

New member
אוקיי

אני שמח שהארת את עיניי בנושא הזה, עכשיו הבנתי יותר את הרעיון מאחורי כל הנושא הזה של תווי חניה לחרשים. בכל מקרה, כפי שאומרים, "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" - אני עדיין לא ממש מנוסה בכל הקטע של ה"סידורים" (בהתחשב בגיל שלי, כמובן) אז אני לא יודע בדיוק עד כמה זה נחוץ או לאו, ולכן אני לא יכול לקבוע אם צריך את זה ממש או לא... אז, נחזור לוויכוח עוד כמה שנים?
 

צלף

New member
זה רעיון מאוד יצירתי וקולע ../images/Emo127.gif...

אבל אם זה רק פטור לאגרת רדיו לרכב או פטור מאגרת רישוי לרכב - אין צורך בתו חירש.. ואם זה פטור מכחול לבן - צריך לחשוב אם זה הרעיון הנכון - או לדרוש שמשרדי הממשלה והחברות הפרטיות יהיו נגישים - ולא להשתמש בתו חירש למטרה להקל על יסורי מצפון של החברה על יחסה כלפי חרשים...
 
היי דון סקוטי :)

גם אני מעריכה את פועלך, ולו גם אם זה למען החרשים ולא לקויי שמיעה. אני רוצה לחדד עוד את דבריי בקשר אליך, כי הנושא בהחלט שנוי במחלוקת. כמו שאתה עושה את ההפרדה בין חרשים-בני-חרשים לבין לקויי שמיעה-בני-שומעים כי לטענתך הם לא מאותה מנטליות בלשון המעטה..שפשוט לא מבינים זה את קשייו של רעהו ועוד סיבות רבות שמנית שניתן לקרוא ולהבין בין השורות למה כוונת המשורר כאן. ואולי לכן לא נראה לך לנכון שלקוי שמיעה יקבל את אותן זכויות של החרש (ע"ע סל תקשורת- התגובה שלך אלי ) . כך אני מוצאת לעשות אנלוגיה ולהקביל לדבריך שאין מקום להשוואה בין זכויות הנכים לזכויות החרשים בנושא תו חניה. לשם כך קיים דמי תקשורת- ההשתתפות ואף מימונם של אביזרי עזר רבים ומגוונים החל מפקסים ועד לסלולרים מתקדמים ואפילו קראתי על מחשב כף יד שזכאים להם חרשים במסגרת סל תקשורת. הלא כל מכשירי העזר הללו אמורים לחפות על "הסידורים" שאתה נאלץ "רגלי" ולא דרך הטלפון לטענתך ?עד כדי כך לא תוכלו להסתדר ללא תו נכה? וכן זה על חשבון הנכים, ראה על עניין עצומת הנכים בעניין הרפורמה של הרשויות המקומיות לצמצם את החניות לנכים. ורק על פי התגובות שם ניתן ללמוד על רוע הגזרה ואת זעקת הנכים.. ומקווה עבורך שחתמת על העצומה, שהנושא עד כדי כך קרוב לליבך. כי לא ראיתי את שמך מתנוסס שם.. אולי עניין הרפורמה לא בעורך?
 

אייני

New member
לפחות אתה דופק אחרים. איזה כייף.

חבל שבכלל יש אנשים שפוגעים באחרים ועוד מתגאים בזה כמו טמבלים. לגבי השירותים - אוקיי, כאן אולי זה פחות משנה כי לפעמים פשוט אין נכה בסביבה, ואתה הרי לא מתכוון להיתקע שעות בשירותים או משהו. אבל לגבי חנייה? כשאתה יודע שאתה ממש הורס לו? לא הבנתי, מה, השמיעה שלך גרמה לרגליים שלך להפסיק לתפקד? בחיי שאני לא מבין את כל הגישה הזאת של "אני חרש מפגר ומסכן, תעזרו לי בבקשה. אז מה אם אני לא צריך את העזרה הזאת, אני רוצה אותה, זה יותר נוח לי". אם אתה דורש עזרה לגיטימית, כמו עזרה בקניית מכשירי שמיעה, או מימון סוללות וכד', כל הכבוד, ואני באמת מחזק את ידייך, אבל תו נכה?? מה אתה צריך תו נכה? תתבייש לך שאתה מנצל את הנכים האחרים! אתה רוצה לראות אדם חרש שפוגע באנשים אחרים? תסתכל על עצמך! אתה פוגע בנכים האחרים! במילה אחת - בושה. בושה שאתה בכלל עושה את זה, ובושה עוד יותר גדולה שאתה עוד מתגאה בזה.
 
תחשוב לפני שאתה מקליד לחרשים..

שלא תשכח שאני לא לבד..יש עוד מאות חרשים שקיבלו את תו נכה.. נתראה אותך עומד מולי בפנים אומר בושה...אמת היא שאני מרחם עליך ולא עלי ..תרחם עליך ותתפלל לכל בוקר ל5 דקות שלא יהיו לך אישה חרשת לילדים חרשים לפחות יש לך הורים שומעים יצאת מזה טיפש גדול כי אחרת יצחקו עליך..חבל שאתה מקליד על דבר בושות לחרשים לא תצא מזה גיבור לאומי..בא לי לבכות עליך..מסכן אתה שלא מבין כלום על חרשים שתתבגר ותבין שכמה טעית בגדול במילים שלך..אמת היא שלא אזקק לכבוד שלך..אם לא אני היו מאשפזים אותך באברנבל שער מנשה בשביל זה אני כאן שלא יאשפזו אותך..מאחל לך דרך הצלחה עם שומעים!
 

אייני

New member
כן, בושה. מצטער.

וזהו? זה התירוץ שלך? "כולם מגעילים אז גם אני"? אז אני אענה לך במשפט האלמותי של כל האמהות: "ואם כולם יקפצו מהגג, גם אתה תקפוץ?" נו באמת, אתה ילד גדול, אתה יכול כבר להחליט בעצמך חבוב, ואם כולם דופקים את הנכים זה לא אומר שגם אתה צריך. לפחות תהיה עם מצפון נקי ותהיה בן אדם כמו שצריך. הו, אגב, רוצה שאני אפתיע אותך? שני ההורים שלי חרשים (כן, כן, חרשים, לא כבדי שמיעה ולא כלום. חרשים). המום? מופתע? תחיה עם זה. החיים שלי דווקא היו נהדרים, תאמין לי. אז נכון, קשה מדיי פעם, אבל כולנו יודעים מה יש אחד לשני וכולנו חיים עם זה ומסתדרים עם זה מעולה... והנה - שני ההורים שלי חרשים - ואני לא צריך ולא רוצה תו נכה. שני ההורים שלי חרשים - ואני מסתדר טוב בחברה שומעת ולא רוצה שירחמו עליי כאילו אני מפגר. שני ההורים שלי חרשים - ואני חושב שאני מסוגל להסתדר בדיוק כמו חרשים, לקויי שמיעה ואפילו שומעים, ואם יורשה לי, אפילו יותר טוב מחלקם. אז, אתה רואה, משהו כנראה דפוק בהנחת היסוד שלך, כי היא לא נכונה, ואני ההוכחה. הרסתי לך, הא? תתמודד. צא מתפיסת העולם הצרה שלך, ותתחיל להבין מה יש בחוץ.
 

moran f

New member
כוחו של הרוב...

אם הרבה עושים את זה, זה בטח נכון, לא? אבל רגע... יש הרבה יותר שומעים בעולם. אני חושבת שמי שצריך להתבגר כאן הוא דווקא לא אייני.
 
שתדע לך שזה ממש גועל נפש

ההפרדה הזאת שאתה עושה בן ילד להורים חרשים ולבין ילד להורים שומעים. הכללה ממש גרועה ודפוקה מה אני חרשת להורים שומעים זה אומר שאין לי שום ערך ואין לי שום זכויות רק כי ההורים שלי מדברים בטלפון????
 
למעלה