תיוגים[ולא בפייסבוק]

בארבאבא

New member
תיוגים[ולא בפייסבוק]

תהיתי לי..למה אנחנו רוצים לשייך את עצמנו לקבוצות? בשלב כלשהו בחיים אנו מגיעים לגיבוש בזהות שלנו[בגילנו זה עוד יכול להשתנות,אבל נניח את זה בצד]. מצד אחד אנחנו מנסים להשתייך לקבוצות מסויימות לפי הקודים שלה[לבוש,מוזיקה וכו'] מצד שני הרבה מאיתנו מתעצבנים כאשר אחרים מנסים לתייג אותנו. ממה בעצם כל זה נובע?מעבר לעובדה שאנו רוצים להרגיש שייכים.. אני לא מכלילה,אבל זה דיי ברור שבסופו של דבר רבים מאיתנו מעוניינים להיות עם אנשים שיש להם נושאים משותפים כמו צורת לבוש וסגנון המוזיקה.למה קשה לנו להתחבר לשונים מאיתנו? למה יש כאלו שמתלבשים כמו "פריקים" אבל מתחרפנים כשמתייגים אותם ככאלה[ובלב הם מאושרים].? זה אולי יותר פסיכולוגי מפילוסופי,אבל יאללה,אנחנו חכמים!
 

wonder w

New member
קטגוריזציה?

אני מאמינה שבני אדם מתייגים אנשים אחרים לפי קבוצות/קריטריונים/מאפיינים/סטראוטיפים וכו'.. כי זה פשוט יותר נוח. יותר קל להכליל, להגדיר מישהו כ'פריק' לפי צורת הלבוש שלו, מאשר להכיר כל אחד בנפרד ולדעת באמת איזה מן בן אדם הוא.. זה עוזר לנו לפשט את החיים בחברה. מה גורם לאנשים להתגבש לקבוצה? כמו שאמרת-תחושת שייכות. הקבוצה עונה על צרכים רגשיים וחברתיים של האדם, הוא יוצר קשרים רגשיים עם אנשים אחרים ונוצרת תחושת הזדהות ושייכות.. אנחנו רוצים ליצור קשרים חברתיים עם אנשים שדומים לנו, בין אם זה בסגנון הלבוש או במוסיקה או בכל תחום אחר.. אנחנו בונים את הקשרים שלנו על בסיס המכנה המשותף שלנו עם האנשים, וכשאין שום מכנה משותף אז אין על מה לבסס את הקשר.. עכשיו בקשר למשפט "...מצד שני הרבה מאיתנו מתעצבנים כאשר אחרים מנסים לתייג אותנו." זה כמו שאת יכולה לרדת על עצמך ולהגיד על עצמך דברים.. ואם מישהו אחר יאמר אותם את תמצאי אותם מעליבים ופוגעים
וגם הרבה פעמים שאנשים מתייגים אחרים הם פשוט טועים. מניחים הנחות שגויות לגמרי ומדביקים תכונות בלי לדעת מי האדם באמת. אנחנו רוצים להגדיר את עצמנו ולהחליט בעצמנו לאיזה קבוצות אנחנו משתייכים, לא שאחרים יגידו לנו.. טוב חפרתי..
 

בארבאבא

New member
אני בעד להכיר את האדם..

היית פוסלת מישהו בגלל שאת יודעת שאין לכם נושאים משותפים? יותר נכון..ניגודים.ימני-שמאלני,רוק-מזרחית.. נראה לי גם נחמד להכיר אנשים שאין לי נושא משותף איתם,להכיר עולם אחר... לפעמים אנחנו באמת פוסלים להכיר אנשים שיכולים להיות הכי נחמדים והחברים הכי טובים,רק כי אנחנו לא שומעים את אותו סגנון המוזיקה..
 

wonder w

New member
גם אני

מה שהתכוונתי הוא שאנשים מתייגים אחרים כי זה פשוט יותר קל וזה יוצר סדר, הרבה פעמים גם מתייגים לא נכון וככה פוסלים אנשים לפני שבכלל מכירים אותם.. אני באמת בעד להכיר קודם את האנשים לפני שמניחים הנחות ומשייכים אותם לקבוצות..
 
אלה שני דברים שונים

הצורך להשתייך הוא צורך רגשי בסיסי, המופיע כבר בילדות. ילד רוצה להרגיש שייך למשפחה. להרגיש שיש לו בה מקום. שהוא חשוב בה, ותורם . תיוג נובע מצורך להבין את הסביבה. קל יותר לסדר הכל במגירות. זו שיטה אקדמית. קל יותר לזכור כך . אבל למעשה, התיוג גם חוסם את האפשרות להתבונן ולהבין יותר לעומק. ומשאיר את המתייג צר אופקים. לכן, טבעי שאדם ירצה להשתייך, להכליל באוצר המלים שלו גם את המלה : אנחנו. אבל עדיין ירצה שיראו ויכירו בו כפי שהוא. כי בכל אחד מאתנו יש יחודיות יפה ומעניינת.
 

טריאן

New member
למה אנחנו חשים צורך לאכול?

בגלל שככה זה מציל אותנו,ככה אנחנו התפתחנו,להיות עדר.
 

בארבאבא

New member
ככה אתה שורד?

להיות כמו כולם?להשאב לעדר ולהפוך ל"סתם עוד אחד"? צריך לעשות שינוי בחברה שלנו.
 

aviel931

New member
זה לא להיות סתם עוד אחד

אתה מבטא את עצמך בזה שאתה משתיך לקבוצה מסוימת-אם זה אהדה לקבוצת ספורט, או כל דבר אחר
 

בארבאבא

New member
אבל ברגע שאתה נראה מצטרף לקבוצה

שכולם בה נראים כמוך,אתה מאבד את הייחודיות שלך. אולי זה לא כך בקבוצה של ספורט..שם יש יותר גיבוש. אבל בקבוצות מסויימות,אתה מאבד את היחודייות שלך.
 

aviel931

New member
אבל אתה בוחר להשתיך לקבוצה

ובד"כ אני חושב אנשים רואים את עצמם כיחודים גם בתוך הקבוצה... או לפחות רוצים לראות את עצמם כך
 

טריאן

New member
כן!ככה אני שורד!

מה יותר נוח?לגדל בחצר הפרטית 200 סוגים של ירקות ופירות,לחלוב כל יום פרה,ללמוד רפואה ברמה מספקת כדי לטפל בעצמך,ללמוד צייד כדי לאכול בשר,ללמוד נגרות כדי לבנות את כל הדברים הנחוצים בבית,או פשוט לעבוד בעבודה אחת בהמקצעות אחת וכל אחד יתרום את חלקו?
 

בארבאבא

New member
אתה מאוד מקצין את זה.

חוץ מזה שזה אחלה חיים.. יש הבדל בין לחיות בחברה לבין להשאב לקבוצה ולאבד מהאינדיווידואליות שלך. אתה לא צריך להתבודד ולגדל בהמות כדי להיות מיוחד..פשוט אל תהפוך לשיבוט של החבר שלך.
 

טריאן

New member
אני לא מדבר על הצד הפסיכולוגי,

אני מדבר על הצד הביולוגי הפשוט ביותר,אם מישהו רוצה להיות דומה לחברה שלו,שיבושם לו.
 
אענה בקצרה

למה אנחנו רוצים לשייך את עצמנו לקבוצות(וגם , בלי הכללות) - חינוך , סביבה וחברה . כשילד רואה שכוכב רוק שמתלבש בסגנון זה או אחר ונמצא בחוגי חברה כאלה ואחרים הוא חזק\עשיר\במצב טוב זה או אחר , אנו נרצה גם כן להיות במצב זה. השאלה האחרונה (לא אוהבים שמקטלגים אבל שמחים בפנים)- פוזה .
 

בארבאבא

New member
אני נזכרת עכשיו במפגשי ישראבלוג..

תמיד עושים רעש על הגג בעזריאלי.. וכולם נראים כל כך אותו הדבר.
 
למעלה