תליון ספר הזוהר - מחפש

Gandalf24

New member
תליון ספר הזוהר - מחפש

שלום לכם. מחפש תליון של ספר הזוהר במקום אמין למכירה. ידוע לי שיש תליון שבתוכו נמצא כל ספר הזוהר במיקרופילם. ראיתי כזה אצל הזמר אייל גולן על צווארו. אשמח לקבל מידע שיועיל לי בחיפוש התליון הזה. וכן, אני אכן מודע לשיקולים בענידת התליון כמו הוצאתו מצווארי במקומות טמאים. תודה לכל מי שיענה.
 
לגבי תליון של ספר הזוהר

חוכמת הקבלה מלמדת אותנו ש"התליון" של ספר הזוהר למזל שמירה וברכה היחיד והטוב ביותר, זה הלימוד או הקריאה של ספר הזוהר עצמו, כל שבוע בפרשת השבוע, שאת זה אתה לוקח איתך לכל מקום שתילך, מבלי להוריד במקומות הטמאים. תליון שבתוכו נמצא כל ספר הזוהר במיקרופילם לא יועיל לך בכלום, כמו שחשבון בנק על שימך עם מליון דולר שאין לך יכולת להשתמש בו, או להוציא את הכסף ממנו, לא יועיל לך בכלום. את ספר הזוהר עצמו ניתן למצוא בכל חנות ספרי קודש, או ללמוד או לקרוא באינטרנט בקישור שבראש העמוד. הזהרו מחיקויים בצורת תליונים !
 

michali353

New member
צודק מה יש לנו מקמעות בכלל??!

אם זה תליון של תהילים או של פסוק כזה או אחר, קל לנהור אחר האמונות האלו הרי זה מוחשי, גשמי, לדעתי אלילי. כל מה שיש בזה זה אפקט האינבו (פלסיבו) מה שמחזק את כח האמונה בלבד ולא את כח החפץ. אבל, העסקים פורחים ועם רווח אין להתווכח. השם אחד ושמו אחד. יבורך הפורום הזה, ויבורכו כותביו מיכלי
 

גל סופר

New member
אל תזלזלי באמונת חכמים

היהדות מוצפת בקמעות עוד בטרם התקופה המודרנית בה הרוב שרלטנות. וארון הספרים היהודי דאז הכי ספרי קמעות רבים. ואלו הוכיחו עצמם, ע"פ עדויות.
 
זוהר על מיקרופילים לא קיים בשום ספר יהודי

או קבלי. ומהרח"ו בשם האר"י הקדוש כבר הזהיר לפני 450 שנה כנגד שימוש בקמעות וקבלה מעשית. אז מה נגיד אנו אזובי הקיר היום ?
 

גל סופר

New member
אמת

אך אני לא דיברתי על הזוהר. ומעט אבסורד לומר זאת על האר"י שבאחד מספריו מופיע קמיע. אם היית מבין את ההקשר של דבריו של המהרח"ו בשער ההקדמות, יתכן ולא היית כותב זאת. תקרא את הדברים שכתב שוב. בהצלחה
 
אבל היא דיברה על התליון של הזוהר ודומיהם

אשמח שתסביר לנו את הקשר של דבריו של המהרח"ו בשער ההקדמות. בנתיים אתה מוזמן לעיין במה שמבין הרב יעקב משה הלל ראש ישיבת המקובלים 'אהבת שלום', בעניין קמיעות וקבלה מעשית, כפי שכתוב בסוף ספרו 'תמים תהיה' (בעמוד נ"א) וז"ל: "והא לך לשון ספר הברית (בחלק ב' דברי אמת מאמר י"א פ"א) שכידוע דבריו מיוסדים על דברי הרח"ו ז"ל בספר שערי קדושה, ואחר שכתב שם בהרחבה איסור ההשתמשות בקבלה המעשית מכל הני טעמי תריצי שמנה הרב ז"ל, כתב וז"ל: ולא עוד אלא כי כל דרכי ההשבעות העלימו אותם הראשונים ואין אנו בקיאים בהם, וכל מה שנמצא כתוב בספרים מן הקבלה המעשית וההשבעות ופעולות יהיה בכתב או בדפוס רובם ככולם משובשים הכל הבל אין בהם מועיל וכו', עכ"ל. ושם כתב וז"ל: לכן שומר נפשו ירחק מזה, כי מלבד מה שמטמא נפשו ויורש גהינום, אף גם זאת קבלה בידינו כי יעני או יחלה או ישתמד הוא או זרעו, ויבוקש הדבר וימצא כתוב כן בתוך ספר חסידים ובספר ברית מנוחה, ואל יאמר אדם שעל ידי זה יוכל להציל לפעמים נפש מישראל מן החולי או מבית האסורים, כי נפשך קודם ואין דוחים נפש מפני נפש, בפרט שכל ההשבעות שהיו בימי הגאונים הכל נשכח. ונאמנה תדע שכל ההשבעות ופעולות אשר תמצא כתוב בכתיבת יד או בדפוס ומתייחסים בשם המקובלים הראשונים המפורסמים, רובם ככולם מזוייפים ומשובשים, כמה מהם השתבשו על ידי העתקות באורך זמן, וכמה מהם הראשונים בעצמם שיבשו אותם בכוונה כדי שלא ישתמשו בהם, כמו ספר ברית מנוחה וספר רזיאל וכדומה, על כן כל אנוש יעשה זאת ובן אדם יחזיק בה הוא אדם תועה מדרך השכל, ונעקר מן העולם ובקהל רפאים ינוח, עכ"ל."
 

גל סופר

New member
היא אמרה "קמעות"

ומספיק לי לומר "החלק הרביעי של שערי קדושה". אותו שערי קדושה שעליו מיוסד ספר הברית כנאמר בציטוט. הטענות נכונות מאוד, אך לא לכך התכוון המשורר- הקשר דבריו של המהרח"ו מופיע בספר החזיונות שלו- עיין שם. ובקצרה- באותה תקופה הייתה נהירה של יהודים (כמו המהרח"ו בעצמו) אחרי מאגיה ערבית שהתבלבלה יחד עם הקבלה המעשית. אבל כתבי יד מסוימים הצליחו "לחמוק" מהשפעות זרות, או לפחות זוהי האמונה בבסיס המעשה. על כן אנשים כדוגמת הרב כדורי הרשו לעצמם כתיבת קמעות על אף ה"איסור" (שאגב, אינו מדבר בכלל על קמעות אלא על פעולות והשבעות, שזה עניין אחר לחלוטין). צר לי, אך אי אפשר להתעלם מהקמיע-נגד-מגיפות שמופיע בכתבי האר"י (והמקום המדוייק נשכח מליבי)
 

ינוקא1

New member
קמעות זה לא (בהכרח) קבלה מעשית !

עיין בדברי מהרח"ו היטב , כי לא הבנתם אותם. גם בציבור קיים בלבול באשר למושג הזה. קבלה מעשית פירושה הוא להכריח את המלאכים של עולם העשיה לעשות פעולה כלשהיא. לעומת זאת אין שום בעיה לשאת דברים כסגולה (גם אם זה מיקרופילים של ספר הזוהר , אבנים או אנליודע מה). זה לא בכלל האיסור של קבלה מעשית , כי לא מכריחים כאן שום דבר. בדרך הטובה לא מכריחים את הכוחות העליונים. בדרך הטובה מבקשים : אדם מזכך את עצמו , מלמד את עצמו להיות טוב יותר ויותר ואז הוא אהוב למעלה ונחמד למטה ועליו כתוב "רצון יראיו יעשה" גם בלי שהוא יצטרך להכריח שום דבר. הוא פשוט מבקש ונותנים לו בקשתו. לעומת זאת בדרך של קבלה מעשית - מכריחים את המלאכים בשיטות שונות. לכן מכיוון שהמלאכים לא עובדים אצלינו (והם מאוד לא אוהבים שאיזה חוצפן מכריח אותם לעשות דברים. . .) אף אחד ממי שמתעסק עם זה לא יצא נקי. זה כמו כישוף. אבל שוב - אין שום בעיה עם סגולות למינהן , כל הספרות מליאה בזה. כנ"ל קמיעות - כל עוד אין שם השבעות וכדומה - אין שום בעיה.
 

אורלישה

New member
שאלה

שמתי לב שדתיים תמיד מוסיפים >בלי נדר< לאחר שהם אומרים שיעשו משהו. למה? מה קורה שנודרים נדר? מה קורה אם לא מקיימים משהו שאמרנו שנעשה? אני יודעת שביום כיפור יש תפילה להתרת נדרים. האם נדר זה כמו שבועה?
 

ינוקא1

New member
נכון.

כי יש האומרים שכאשר אדם אומר שיעשה מעשה טוב , זה כמו נדר. לכן נוהגים להוסיף את האמירה הזו. כאשר נודרים נדר , זה כובל את הנשמה - בדומה לשבועה. אמרו חכמינו שהרבה צרות שסבל יעקב אבינו היו בגלל שהתאחר עם נדרו ולא קיים מייד כשיכל. וכל מי שנודר ואינו משלם "בודקים את פנקסו" - כלומר הוא מעורר עליו קטרוג. לכן כבר אמר שלמה המלך : "אל-תבהל על-פיך וליבך אל-ימהר, להוציא דבר--לפני האלוהים: כי האלוהים בשמיים ואתה על-הארץ, על-כן יהיו דבריך מעטים. כי בא החלום, ברוב עניין; וקול כסיל, ברוב דברים. כאשר תידור נדר לאלוהים, אל-תאחר לשלמו--כי אין חפץ, בכסילים: את אשר-תידור - שלם ! טוב, אשר לא-תידור--משתידור, ולא תשלם. אל-תיתן את-פיך, לחטיא את-בשרך, ואל-תאמר לפני המלאך, כי שגגה היא: למה יקצוף האלוהים על-קולך, וחיבל את-מעשה ידיך ? לכן מוטב להתרחק מנדרים לגמרי לגמרי ! ! ! ואם כבר אדם נדר , אז שיקיים מייד - או שיעשה התרה. (ההבדל בין נדר לשבועה : בעקרון בנדר האדם אוסר על עצמו חפץ מסוים , ובשבועה האדם מחייב את עצמו לעשות או לא לעשות פעולה כלשהיא).
 

ינוקא1

New member
ערב טוב

בקישור למטה תמצא את מבוקשך. כמו כן אני לא מסכים עם הדיעה הכללית כאן , אני חושב שבבסיס העניין זה דבר טוב. אמת כי הדבר הכי טוב זה ללמוד את ספר הזוהר ולקרוא בו ולקיים את דבריו. אבל מכיוון שיש "מהות רוחנית" לכל דבר (וזה כולל אפילו אבנים שונות , ובזוהר עצמו זה גם מוזכר) , גם נשיאה של ספר קודש לסגולה היא דבר טוב. וכנ"ל נשיאה של קריסטלים ועוד ועוד. האנרגיה של הדברים הללו מתערבת בתוך האנרגיה של ההילה שלנו , ומשפיעה עליה. אבל יש לי שתי הסתייגויות : 1. אני חושב שמיקרופילים שעין האדם לא יכולה לקרוא לא נחשב כתב , ואני בספק כמה אנרגיה עוברת באופן כזה . 2. כמובן שאם אדם עושה דברים האסורים לפי הזוהר ומפרסם את זה ונושא זוהר , זה לא יעזור לו הרבה. כדי שסגולה כזו תעבוד , צריך לכבד - גם אם לא שומרים הכל.
 

Gandalf24

New member
הבנתי

תודה רבה לכולכם. אני דווקא עדיין בדיעה לתליון. למרות היותו מיקרופילם וניתן לקרוא בהגדלה של X30 . אבל עדיין זה סגור בתליון עצמו . כנל עשו עם תהלים. עד היום ישנו שימוש בקמעות למזל, בין אם מדובר בסרט אדום שעונדים על היד, או אותיות הקבלה כצמיד שרשרת וכן הלאה. חלק אכן הוכיחו את עצמן איש איש באמונתו יחיה.
 
למעלה