פורומים חדשים בתפוז אנשים

M o t t i

New member
אנשים שאיבדו את שמיעתם במהלך חייהם

נקראים מתחרשים, ליקוי שמיעה זו הגדרה כללית לכל אנשים עם כל מיני רמות של ירידה בשמיעה, לא משנה כיצד. בכל מקרה, טיעון שלך לגבי הכחשה של חרשים/כבדי שמיעה/מתחרשים לגבי זהותם פסול - אין לחרשים בעיה להגדיר את עצמם כחרשים ואילו לכבדי שמיעה אין בעיה להגדיר את עצמם ככבדי שמיעה, הבעיה היא כיצד להגדיר את כל אנשים עם כל מיני רמות בשמיעה ולכן באופן טבעי, קראנו לעצמנו ליקוי שמיעה, זה לא בא להחליף את מילה חרש או כבד שמיעה אלא להכליל את כל אוכלוסייה עם אובדן בשמיעה.
 
אז אני מתחרשת

ולהבא אציג את עצמי בתור מתחרשת מה זה השטויות האלה???? דייייי כבר עם ההגדרות למה אנשים צריכים להגדיר את הדבר הזה למה לא להפוףך את כולנו לשווים ולקרוא לנו באותו שם "לקויי שמיעה"???? למה להבדיל בין חירשים לכבדי שמיעה למתרחשים??? כולנו בני אדם כולנו סובלים מאותה מגבלה!!!!! ברמות שונות אבל הכול אותו חרא!!!
 

M o t t i

New member
אוו, אוזן כואבת לי

קודם כל וכל, אדם ללא זהות כאדם נטול משמעות-חיים. מבחינה רפואית, אדם שאיבד במהלך חייו את שמיעתו או ירדה לו שמיעה נקרא מתחרש, שכן, התחרשות היא תהליך שמתמשך, אם התהליך נעצר, אדם יכול להרגיש חופשי לקרוא לעצמו חירש, לפחות מבחינה רפואית. חירש הוא אדם ללא שרידי שמיעה או לא מסוגל לשמוע הרבה, מבחינה רפואית, יש כל מיני גבולות להגדרת רמות שמיעה של אדם, אז לפי בדיקת שמיעה, ניתן לקבוע בוודאות אם אדם הוא חירש או כבד שמיעה (או שומע). אבל ישנם אנשים שנוטים לקרוא לעצמם בכל מיני כינויים למרות שאינם עונים על "תנאים" לקבלת תואר חירש או כבד שמיעה, וזו כבר שאלה של זהות אישית, שכן, ישנם אנשים שאני מכיר שהם בפועל ולפי דיאגרמות של בדיקת שמיעה הם מוגדרים ככבדי שמיעה אבל מתוך רצון להשתייך לקבוצת חרשים, החליטו לקרוא לעצמם כחרשים. אני, למשל, קורא לעצמי חירש-אילם, לא משנה עד כמה יתנגדו אנשים שאחרים יקראו להם "אילם", אני מקבל את ההגדרה על עצמי, בגלל היותי אילם, ואף אחד אחר לא יוכל לקבוע עבורי את הגדרה שלי, מבחינה זהות. אם מתחת יוצא חרא, זה בטח היה שווראמה שאכלת.
 
תודה רבה

על הטחינת מוח אני ביקשתי הסבר? אני נראית לך כאילו שאני לא מבינה כלום? דברתי על ההכללות האלה, בשביל מה צריך להכליל???????????? אתם עושים הפרדות כאילו כבד שמיעה הוא תאילנדי וחירש הוא יפני
 

M o t t i

New member
ארבע קושיות ושבעה חטאים

אימרה של דוד בן גוריון - "אינני יודע מה העם רוצה, אבל אני יודע מה העם צריך". ראשית, אין שום הכוונה להפריד בין תת-קבוצות כבדי שמיעה וחרשים, הם נוצרו בפני עצמם, כל אחד לחודו, וכל אחד הולך לדרכו, ולעתים משתלבים יחד ומחזיקים ידיים ביחד, בין אם זה במלחמות ובין אם זה בשגרות. יש באמת שוני, בעיקר בסגנון חיים, ומבחינה חברתית, בין חרשים לכבדי שמיעה, או, ליתר הדיוק, בין המסמנים והלא-מסמנים, המסמנים מנהלים את חייהם בחברה סגורה, שבה לכידות גבוהה, עקב תנאי הקבלה לקבוצה, לעתים, בעיית שמיעה היא תנאי לקבלה לקבוצה, ולעתים, שליטה בשפת סימנים היא תנאי הכרחי להצטרפות לקבוצה, בניגוד זאת, להלא-מסמנים, מנהלים את חייהם מחוץ לחברה הסגורה, מתמזגים עם "העולם האמיתי", ומכאן קיימת הבחנה. ברם, לעתים יש צורך בכוח וזה נמדד בכמות של אנשים, לצורך הכרעה, כמו שאמרתי לעיל, במלחמות או בעתות שגרה, לעתים, שתי קבוצות אינם משרתים את אותם מטרות, ולכן לעתים נוצרת התנגשות בין שתי קבוצות אך מאידך גיסא, מחברים כוחות, מתאחדים, לצורך קיום והשגת מטרות, ומכאן השם "ליקויי שמיעה". בסופו של דבר, אני לא יודע מה את רוצה, להכליל ולחבר את שתי קבוצות כקבוצה אחת, או להפריד ביניהם אבל אני יודע מה את צריכה - קלמנרבין - כדורים נגד עצבים.
 
קיצורררר

המסמנים חיים בסרט משלהם כמו חייזרים שלא קשורים לעולם החיצון וכשאדם שומע רואה אותם הוא ישר יחשוב שהם טיפשים (בגלל השפה שלהם בגלל הכתיבה והדיבור והנושאי שיחה) הם מתנוונים אחד בתוך השני ולא רואים אף אחד ממטר. חבל. ומה הקשר כדורים נגד עצבים שמתי הרבה סימני שאלה כדי להדגיש את השאלה שלי כי אתה חפרת לי על משו שלא קשור בכלל.
 

אייני

New member
ובכן, לגבי הכללות

תמיד יהיו הכללות, בין אם מדובר ב"כבדי שמיעה", "חרשים", "ישראלים", "מבוגרים", ועוד ועוד. למה צריך הכללות, זאת כבר שאלה שלא כלכך מתאימה לפורום הזה, אלא יותר לפורומים שעוסקים בסוציולוגיה, חקר החברה, פילוסופיה וכד'
ותראי, ההפרדות הן גם במציאות, יש, למשל, כבדי שמיעה שנעלבים מעצם העובדה שאת קוראת להם חרשים. בסופו של דבר, אולי ההעלבות שלהם מוצדקת - חלקם שומעים דיי טוב, ורק מעט פחות משומעים, כך שהם רק סובלים מאנשים שקוראים להם חרשים, כי זה ממתג אותם עם קבוצה ששומעת הרבה פחות, ואז החברה השומעת פחות תקבל אותם, למרות שהם קרובים אליה יותר מאשר לחרשים. איש איש ואמונתו, אבל בכל מקרה, ההכללות קיימות וזה מה יש, כמו שאומרים. הצעה למנהלת - תוסיפי קישור לאיזו הודעה או משהו כזה, או תכתבי בהודעת המנהלת הסבר קצר על ההבדל בין כבדי שמיעה, לקויי שמיעה וחרשים, כדי שאף אחד לא ייעלב פה או משהו, ובזאת נסגור את כל הוויכוחים בנושא
 
אם להגיד את האמת

חירשים גרמו לי להתעצבן על זה שקוראים לי כבדת שמיעה. פעם היו מציגים אותי בתור כבדת שמיעה והבנאדם החירש היה מעקם את האף. גועל נפש. בכל מקרה אני חירשת ברמת השמיעה שלי. כבדת שמיעה הצורת הדיבור שלי. החירשים נוהגים להכליל לפי צורת הדיבור ולא לפי רמת השמיעה שזה מעוות לגמרי.
 

אייני

New member
זה לא מדוייק להגיד רק "צורת דיבור"

את כבדת שמיעה על פי ההתנהגות הכללית שלך. יש כבדי שמיעה שיודעים לדבר בשפת סימנים, זה לא אומר שהם חרשים. יש הגדרות חרשים/כבדי שמיעה על פי רמת השמיעה שלך, ויש על פי ההתנהגות הכללית שלך - איך את מסתדרת וכד'. החרשים טוענים שאת כבדת שמיעה כי את מסתדרת בחיים כמו כבדי שמיעה. מבחינה מציאותית, אולי דווקא הגישה שלהם נכונה יותר, כי בסופו של דבר, לא כמה את שומעת קובע, אלא מה את עושה עם זה.
 

black_magic

New member
אני חושבת..

שיותר מסווגים אותך לפי הזהות האישית שלך.. גם אני לגמרי חרשת, והרבה פעמים מאמינים שאני בכלל כבדת שמיעה.. כשאני שואלת למה.. אומרים לי ככה "לא יודע, משהו בהתנהגות שלך".. ולא משנה שאני גדלתי בתוך הקהילה, ושאני מדברת שפת סימנים מגיל 0 ושרוב החברים שלי הם בכלל חרשים.. אני משום מה נראית להם כבדת שמיעה.. לכי תביני :)
 
גם לי אמרו "את נראית כבדת שמיעה"

אבל הקטע שאם הם רואים אותך מדבר ומבין טוב אנשים הם חושבים שאתה כבד שמיעה ואם הם רואים אותך מדבר בשפת סימנים כמו חירש (שפת סימנים כבדה כזאת) אז הם אומרים שאתה חרש למדתי שפת סימנים וכבר לא אומרים לי שאני כבדת שמיעה.
 
לא בדקתי אחוזים, אבל

אני לקוי שמיעה מלידה. מדבר כמעט בלי בעייה בטלפון - עם או בלי מכשיר שמיעה. ודאי שאינני מגיע לרמת השמיעה של "שומע", אבל אני איני חרש או כבד שמיעה ברמה רצינית. (א) אני לא מתבייש בבעיות השמיעה שלי, ולא אעלב אם תקראי לי חרש (זה כמו שתקראי לי טרמפולינה). מצד שני, רוב כבדי השמיעה שאני מכיר יעלבו אם תקראי להם חרשים, אז לא ברור לי למה את מתעקשת לעשות את זה. (ב) אני מודה שהתלבטתי אם להיכנס בכלל לפורום כי לרוב אני לא מוצא מכנה משותף עם החרשים / כבדי שמיעה רציניים. בעבר הייתי גזבר של כש"ב (לפני שהחליפו לועד מפגר שריסק את הארגון עם הימורים) וגם אז לא מצאתי המון מכנה משותף. לך תדעי, אולי יש עוד כמוני שבאים להציץ. (ג) לא הבנתי מה הפואנטה (אולי בגלל שלא השתתפתי בקומונה). את רוצה שחרשים וכבדי שמיעה יפסיקו להתערבב באוכלוסית הלקויי שמיעה? זה מפריע למישהו? האם גם נאסור על אנשים בכסאות גלגלים מלהתקרב לאוכלוסית ההולכים?
 

hilarose

New member
אני לקויית שמיעה גאה

ואני גם מדברת בטלפון ושומעת בלי מכשיר אז כן יש הבדל גדול מאוד בין הכבדי שמיעה עצמם בינם לבין עצמם וגם בין לקויי שמיעה וחרשים סליחה על הישירות- אבל לכן תמיד יש "חלוקה" בין לקויי שמיעה לחרשים אני כלקויית שמיעה אף פעם לא "קיבלתי" הטבות כמו של החרשים כי מצד אחד אני שומעת ומצד שני לא כ"כ טוב- וזה מעצבן!! נורא
 

hilarose

New member
נכון- אבל מה זה משנה המושגים האלו?

מה זו הקטנוניות הזו?! יש חרשים ויש לקויי שמיעה (כבדי שמיעה) טוב כנראה נפלתי בפורום של ילדים קטנים.. אין לכם נושאים שמחים יותר לדבר עליהם? אני אחזור לפורום השני שלי..
 
למען האמת

הוא צודק. לקויי שמיעה זה שם כללי ואת בעצם התכוונת שאת כבדת שמיעה. זה יותר ספציפי לגבי בעיית השמיעה. ולא מובן למה את חושבת שזה פורום של ילדים קטנים? רק בגלל שתיקנו אותך לגבי המושגים אז אנחנו ילדים קטנים?
 

hilarose

New member
לא בגלל הגילאים פה..

אני בת 28, ולא ראיתי פה עוד אנשים בגילי מה גם שלריב בפורום זה ממש לא הקטע שלי חשבתי שזה יהיה פורום שאפשר לשאול דברים ולהתייעץ כמו בפורומים האחרים שלי אבל כנראה שלא יותר מעניין אותכם אם מישהו אמר שהוא לקוי שמיעה והתכוון לכבד שמיעה אז אם יש לי 45-50 דציבל אני מה?! מספיק קשה בחיים בשביל כל ההגדרות האלו- אגב כל מה שאתם עוברים פה עכשיו בגיל העשרה אני גם עברתי- פשוט למדתי להתמודד עם מה שיש לי ולא לחשוב שחור מנסיוני האישי- זו המתנה שלי ולא הייתי מי שאני אם לא הליקויי בשמיעה אגב שמע- שם הכרתי את בעלי כשהיינו ילדים, וגם אני לא רציתי להיות חברה של אנשים לקויי שמיעה והיו לי חברים רק שומעים ובני זוג שהם רק שומעים רצה הגורל ואחרי 10 שנים שלא דיברנו הפגיש ביננו שוב והתאהבנו והתחתנו ושנינו לקויי שמיעה ונולד לי לפני חודשיים ילד מתוק מתוק מתוק יותר מסוכר והוא שומע (וגם אם היה לקוי שמיעה הייתי אוהבת אותו הכי בעולם) אז כמו שאמרתי יש דברים יותר חשובים בחיים- לא תמיד מה שרוצים קורה אבל אם מתרכזים אז משיגים הכל
 
קודם כל טוב לדעת שהצלחת בחיים

זה באמת ראוי לשבח ! שנית אני לא חושבת שהאנשים פה בפורום, לפחות חלקם חושבים שהליקוי שמיעה זה לא מתנה. ממה שראיתי פה ומהכרותי עם חלק מהם אני יודעת שבשבילם הליקוי הוא אינו מגבלה והם אפילו גאים בכך! רק שצורם העניין של הפרדה בין לקויי שמיעה לחרשים וכבדי שמיעה כשבעצם באמת המושג לקויי שמיעה הוא מושג כוללני שכולל את כל האנשים הסובלים מירידות שונות בשמיעה. שלישית, אני רק שלוש שנים פחות ממך וגם לי יש בן זוג שומע ואני מבינה היטב מה כתבת לכן אמרתי לך כל הכבוד לך שלא נתת לליקוי להגביל אותך. פשוט קחי את זה בקלות, הכוונה היתה טובה ורצו רק להבהיר את המושג של לק"ש רק כדי לוודא שאנשים אכן מבינים את משמעותו.
 
למעלה