פורומים חדשים בתפוז אנשים

אייני

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

זה אמור להיות בהומור, או שאת פשוט מנסה להציג את הטיפשות שלך? אז בכל מקרה, אבא שלי למשל, חרש, והוא מדבר חופשי בטלפון. הוא עובד בהנהלה בחברת כוח אדם, וכמעט כל יום מתקשרים אליו מהעבודה והוא מסתדר מעולה. הא, והוא לא משתמש בשום עזר שהוא לשמיעה, לא טלפון מיוחד לחרשים, לא מגבר לפלאפון, ולא שום דבר אחר. מניסיון - אל תכלילי אף פעם. רק להומור, וגם זה בערבון מוגבל
 

אייני

New member
אכן, זה באמת נראה מוזר.

בתל השומר תמיד צוחקים שהוא החרש היחידי שמגיע לבדיקות השמיעה עם פלאפון צמוד... הוא אפילו לא מוגדר ככבד שמיעה, הוא חרש על פי ירידת השמיעה שלו (משהו כמו 90 דציבל, אני חושב). וכן, הוא מדבר בטלפון ובפלאפון ובהכל באופן חופשי... היה לי אפילו מקרה משעשע של אמא של חברה של אחותי שהייתה בטוחה שהוא שומע, והתווכחנו איתה איזו רבע שעה על זה...
 
כנראה

שהוא אימן את השמיעה שלו לדעתי הוא שומע חלש בטלפון כי אני שומעת ממש חלש בטלפון ולא מבינה. בגלל שהתחרשתי בגיל צעיר איבדתי את היכולית להבין מילים ורק אם אני קוראת שפתיים אני מבינה.
 

אייני

New member
הא?

כלומר, אתה נגד שפת סימנים, אם אתה טוען שהיא מעלימה את השמיעה? אז למה לעזאזל כתבת בעשרת הדיברות ש"לא תהיה לך שפה אחרת פרט לשפת הסימנים ולעברית. אתה תשתמש בשפת הסימנים בדיבור...." ממממממ, אני מניח שלא הבנתי את התגובה שלך במיוחד, נסה להסביר מה אמרת...
 

אייני

New member
אהה, אז זה רק צירוף מקרים

שכל אלה שראיתי עם שפת סימנים זקוקים למתורגמנית ולא מסוגלים להבין בעצמם מה אומרים להם ללא שפת סימנים? נו באמת, איזה קשקוש. אנשים שלומדים שפת סימנים לומדים אותה כי היא תחליף לשמיעת המילים ולדיבור אוראלי. למעשה, שימוש רב בשפת סימנים דווקא ידרדר לך עוד יותר את השמיעה והדיבור - אתה לא תתרגל ולא תפתח את האוזן שלך, כך שהיא לא תבין היטב מילים, ובנוסף - אתה לא משתמש במיתרי הקול שלך, שהולכים ומתעוותים בעקבות זאת.
 

black_magic

New member
מטומטם..

שפת הסימנים עוזרת לחירשים להבין יותר דברים, דברים שהם מפסידים בשמיעה היא תורמת מה מדרדר בה??? חירש בוודאי לא יוכל לסמן למישו שומע, הוא ידבר איתו שפת סימנים היא שפה מיוחדת בין חירשים, מה הקשר בין זה לבין הידרדרות בשמיעה ודיבור יש לך דעות פרימטיביות לאללה, מהתקופה ההיא שאיימו על חירשים לא לדבר בשפת סימנים, והחירשים האלו גדלו מוגבלים ועם אוצר מילים דל.. מאז שהבינו ששפת הסינמים תורמת לחירשים, יצאו ממנה הרבה חירשים גאונים, בעלי אוצר מילים עשיר ודרך התבטאות מעולה הידעת שאומרים שכדאי ללמד תינוק (שומע..) שפת סימנים, כי אז הוא יקלוט יותר מוקדם ויוכל לבטא את עצמו לפני שיתחיל לדבר בכלל.. תתקדם חביבי.. תתקדם..
 

אייני

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

אתה רואה את עצמך בכלל? אתה מקלל אנשים, ואז עוד אומר להם להתקדם. מה דעתך להתבגר גם? במקומך הייתי מתבייש בעובדה שמישהו צעיר ממך מסביר לך שקללות זה כבר לא לגיל שלנו. קודם כל, לא אמרתי ששפת סימנים לא עוזרת לחרשים. היא מועילה לאותם אנשים שלא מסוגלים לדבר כלכך טוב באופן אוראלי, וזה מעולה. תוכל לראות את זה בתגובה נוספת שכתבתי והבהרתי היטב - אין לי שום בעיה עם שפת סימנים. מה שכן - הגבתי ספציפית לעובדה שהוא כתב ששפת סימנים משפרת שמיעה - אמרתי שזה לא נכון - והדגמתי זאת בכך שאלה שמשתמשים בשפת סימנים משתמשים הרבה במתורגמניות ולא מסוגלים להסתדר בלעדיהן כלכך (לפחות אותם אלה שבקבוצת החרשים בשמע). נוסף על כך, ציינתי כי אדם, אשר מגביל את עצמו אך ורק לשפת סימנים, או משתמש כמעט תמיד בה - זה בוודאות ידרדר את השמיעה שלו. הוא לא מנסה להבין מילים, או לנצל את שרידי השמיעה הקיימים אצלו, ואחד החוקים בטבע הוא - מה שלא פועל - מתנוון. אם אתה לא מזיז יד ולא עושה איתה שום פעולה שהיא - היא תתחיל להתנוון. כך גם עם האוזן ומיתרי הקול - אם לא תשתמש בהם, הם יתנוונו לך. כך, שלמעשה - שימוש רב מדיי בשפת סימנים ידרדר לך את השמיעה והדיבור. זה מה שאמרתי. השימוש הנכון, הוא, כמובן - שילוב של שפת סימנים ודיבור אוראלי - זה נפלא. אדם שמתפקד באופן שווה, פחות או יותר, בשפת סימנים ובדיבור אוראלי - זה בדיוק מה שצריך. לגבי התינוקות, אגב, כמובן שידעתי. זה רעיון מעולה - כך התינוק יכול לקבל מידע במהירות רבה יותר, כן. אבל שים לב - זה לא בא על חשבון השפה האוראלית, אלא כ"הקדמה" לאותה שפה...
 
קודם כל בלאק מג'יק זה בת

ואתה צודק במה שאתה אומר... אבל זה רק במקרים שהחירש משתמש אך ורק בשפת סימנים וכל האנשים מסביבו מדברים בשפת סימנים וחבל על האנשים האלה... זה לא השפת סימנים מנוונת אותם זה החברה שמנוונת אותם. אבל היום המצב השתפר ויש לנו אנשים שמעודדים אותנו להשתמש במה שיש לנו חוץ מהידיים.
 
שפת סימנים לא אמורה לדרדר

אני מסמנת גם בשפת הסימנים וגם מדברת רגיל בשפה האוראלית וזה לא מפריע. עם זאת, ייתכן שללא שימוש רב בשפה האוראלית זה עלול להתדרדר אבל זה לא קשור לשפת הסימנים ממש.
 

marco star

New member
בגלל כל אלה,

ההורים שלי בחרו ללמד אותי גם וגם - גם שפת סימנים, גם קריאת שפתיים וגם שמיעה. הכל בחבילה אחת. בהתחלה הם לימדו אותי רק קריאת שפתיים ושמיעה, אני אומנם הצלחתי ללמוד את זה אבל לא בהצלחה גדולה במיוחד... בגיל שנתיים-שלוש בערך התחלנו להשתמש גם בשפת סימנים, ופתאום - השפה שלי השתפרה לגמרי! למדתי המוני מילים חדשות, הבנתי שיש גם מילות קישור (מש"ה וכל"ב), הבנתי יותר טוב את ההטיות למיניהן, אותיות שעד עכשיו היו מתחלפות לי (ל/ר, ת/ד וכו') הסתדרו יותר טוב... בקיצור - כבר דיברתי הרבה יותר טוב בגיל 4, לפחות מבחינת מבנה השפה. לכן, אני וההורים שלי מאמינים שהכי טוב זה לשלב בין כל דרכי הדיבור, וללמוד גם את זה וגם את זה. ככה כל אחת מהדרכים עוזרת לשנייה.
 
גם לי משהו דומה

בהתחלה זה היה קריאת שפתיים ושמיעה עם מכשירי שמיעה. אבל בביה"ס היסודי בקושי השתמשנו בשפת הסימנים כך שרק בגיל 13 כבר התחלתי ממש לדעת שפת סימנים ברמה הרבה יותר טובה. עם זאת, זה לא פגע לי במיומנויות השפה, דווקא הגעתי לשפת הסימנים עם ידע גדול מאוד בשפה ובאוצר המילים.
 
למעלה