גאווה לחרשים יברוך אל חרש..

לאו דווקא...

אני מכירה מס' זוגות חירשים שהילדים שלהם יצאו שומעים והם מתקשרים איתם כמובן בשפת הסימנים. הילדים מאד עוזרים בלשמור על קשר בינם ובין העולם..נניח בטלפונים, תקשורת חדשות וכוק. זה לא חייב להיות חוששים שישמעו יותר טוב מהם , יש כאלה ששומעים! אני לא יודעת אחיך להסיבר לגמרי את העובדות אבל די ברור שזה לא המניע העיקרי.
 

moran f

New member
ברור? מאיפה זה ברור כל כך?

יש אנשים שונים בעולם. זה שיש הורים שאין להם בעיה עם העובדה שילדיהם שומעים והם שמחים להיעזר בהם לא אומר שאין הורים שמפחדים שילדיהם יהיו שונים מהם. אני מניחה שבין ההורים שמתנגדים לשתל יש הרבה דיעות וסיבות שונות.
 

תאנה 2

New member
תיקון טעות

התכוונתי לומר שגם אני לא מוצאת סיבה לא(!) לתת אופציה לאופקים חדשים. שמטתי את המילה "לא" ונראה כאילו שאמרתי את ההיפך ממה שהתכוונתי.
 

אמיר335

New member
כתבה הזוייה לחלוטין

מישהו מוכן להסביר לי מה זו הכתבה הזו? מי כתב אותה? ניסיתי לקרוא כמה פעמים ולא הבנתי את הפואנטה? קופץ מנושא לנושא שגיאות כתיב מצעד הגאווה גדר ההפרדה שוטה קטן? מה הולך פה? לא הבנתי כלום האמת. סליחה על הבורות. אומואים? יורשי סטלין ? אנשי מר"ץ? חרשים מופרעים ?
 
מדברים פה

על מצעד גאווה לחירשים כמו שיש להומואים. זה כל מה שצריך להבין חחח גם לי היה קשה להבין, אתה לא לבד כאן
 

צלף

New member
מיהו הנורמלי ../images/Emo35.gif

אני חושב שזה מה שמפריע לכותב זה - איזו התנהגות אנושית היא תקינה ואיזה לא
ןלכן כל נושא המאבק של סטודנטים חרשים אמרקאים באיזה אוניברסיטה קטנה בארצות הברית תופס כותרות בכל העולם וגם פה, כי באיזה מקום השאיפה של החרשים האמרקאים ליצור חברה שמבוססת על חרשות כמצב תקין שאפשר גם להעבירו בירושה לילדים (או אפילו לשאוף להפוך אותם לחרשים בכח) נתפסת כאיום חשיבתי על כל אלו שתופסים את במין האנושי כמוגדר על ידי כללי התנהגות מסוימים...
 

אמיר335

New member
להטיל מום בתינוק בכח?

מזעז פשוט! מילא חירשות (שגם זה לא נתפס) אבל מה יקרה אם קבוצות של נכים/עיוורים יחליטו שגם על הילד שלהם לחיות עם אותו מום של ההורים "היהפכו" אותו בעל כורחו לחבר בקהילה שלהם? תגיד אתה מי הנורמלי?
 

צלף

New member
נורמלי זה תלוי באדם ובציבור

לא התכונתי שחרשים יחרישו את הילדים שלהם - זה עוד לא שמעתי שקרה - התכונתי לכתבה שפורסמה בעבר על זוג לסביות חרשות שבקשה לקבל זרע עם גנים של חרשות על מנת שיולד להם ילד של חירש, או אולי גם הכונה גנטית על מנת שיולד ילד חירש. מה זה נורמלי זה שאלה נכבדה - באפריקה ילד לבן בשבט כושים זה ילד לא נורמלי - ולהפך באירופה - גם אצלנו - ילד למשפחה חרדית שמחליט להיות לא להיות חרדי נהפך לילד לא נורמלי אצלם, וגם ילד חילוני שמחליט להיות חרדי כלומר לחזור בתשובה בצורה קיצונית נהפך לילד שהתקלקל במושגים חילונים... קצת קשה לנו לתפוס - אבל יש חרשים באמריקה שרואים החרשות שלהם מעלה (ליתר דיוק השימוש בשפת סימנים היא המעלה הבשבילם) - ולכן רוצים להיות כמה שפחות להשתמש בשמיעה - הם לא ירכיבו מכשיר שמיעה ולא ידברו בפה אפילו שהם יכולים, ובאמריקה זה אפשרי, אז יש חברות ורובעים שבהם החרשים חיים בינם ובין עצמם , אפילו יש שילוב במקום עבודה עם שומעים כאשר התקשורת מנוהלת על ידי מתרגמים... ולכן ירצו לדאוג שהילד יולד חירש על מנת שידבר בשפת סימנים ולמי שמזדעזע - אז בכן היום בודקים בהפלות גם מומים אפשריים - בין השאר ישנם בדיקות שבודקות אם העובר יש לו גנים של חרשות - ואם כן הוא נופל - זה לא שונה מלהפיל עוברים בגלל שהם שומעים מבחינה עקרונית. (כותב השורות מתנגד להפלות רק בגלל פגמים מסוימים מסוג זה איננו אלוהים להחליט איזה בני אדם הם כשרים ואיזה לא)
 

moran f

New member
זה מאוד שונה

לא משנה כמה תנסה לטעון שחירשות היא ה"נורמלי" - ליקוי שמיעה הוא עדיין ליקוי. (לא, אני לא מנסה להגיד שכדאי להפיל עוברים שיהיו חירשים, אני מנסה להגיד שלמרות הכל זה שונה מלהפיל עוברים כי הם לא יהיו חירשים).
 
למעלה