מחפשים עבודה בראשון לציון....

מחפשים עבודה בראשון לציון....

ניגש אלי בחור מנהל שיווק מכירות ואמר שהוא מחפש 10 אנשים לקויי שמיעה לעבוד במפעל נעלים.עבודה קבועה ולפרטים אפשר יצור כאן 03-9520152 או נייד ארז 0522725216 או מייל [email protected] הכתובת המפעל משה שרת25 ראשל"צ א.ת חדש בהצלחה! יסמין
 

אמיר335

New member
דווקא לק"שים למפעל נעליים?

לייצר כפכפים שיתאימו לצבע המכשירים?
אולי דווקא אחד מאנשי הפורום ייצר את הדור השלישי של הטימברלנד.
 

moran f

New member
את יכולה ללמד אותם וללמוד בעצמך

נסי ללמוד מהם קצת רוסית וללמד אותם קצת שפת סימנים. זה הרבה יותר מעשי מלצפות למקום שבו כולם יהיו בדיוק כמוך.
 
אני לא מצפה למקום שבו כולם יהיו

כמוני!!!!!!!! מתי אמרתי דבר כזה???? זה יהיה נחמד לעבוד עם חירשים כי זה כיף לדבר עם מישהו בשפה משותפת אני בחיים לא עבדתי עם חירשים ואני גם לא מצפה לעבוד עם חירשים רק אמרתי שזה כיף כמו שלמדתי איתם בביצפר ובאמצע השיעור היינו מדברים בסימנים מתחת לידיים ובכלל חירשים מטורפים וכיף איתם וסליחה, הרוסים חושבים שהם עדיין ברוסיה פה זה מדינת ישראל ונמאס לי שאני מדברת עם רוסיה אחת ואז רוסי אחר ניגש אלינו והם מתחילים לדבר ברוסית... נראה לכם בסדר? חח ולגלות לכם סוד? מרוב שמשעמם במפעל אני לפעמים מסתכלת על אנשים מרחוק כשהם מדברים וקוראת את השפתיים שלהם לראות על מה הם מדברים (היו כמה פעמים שקלטתי שמדברים עלי חח) אז כשהרוסים מתחילים לדבר ברוסית זה משגעעע אותי אני רואה את התנועות גוף שלהם ומנסה להבין על מה הם מדברים (אויש נו עכשיו תתחילו להגיד שאני חטטנית) מההההזהההה הדבר הזה זה משגע אותי!! למה באתם לישראל?? להקים מדינה רוסית בתוכינו??? הערבים שם נחמדים יותר
 

moran f

New member
כן, זה בסדר

בדיוק כמו שזה בסדר ששני חירשים מדברים בשפת סימנים. למה נראה לך שזה בסדר שאת תדברי עם חירשים בשפת סימנים ויהיה לכם כיף, אבל עולים חדשים מרוסיה חייבים לדבר עברית ביניהם? ומה שאני אומרת הוא ששפה משותפת אפשר גם ליצור, אם מוכנים להתאמץ.
 

marco star

New member
אמא שלי (שומעת)

עובדת במפעל שבו עובדים גם לא מעט רוסים. היא מתלוננת לא מעט על זה שהרוסים תמיד מתעלמים ממנה, גם כשמדובר בחברים שלה, וממשיכים בשלהם - מדברים ברוסית. גם כשהיא נכנסת לחדר כלשהו בבוקר ומאחלת לכולם "בוקר טוב", מה היא מקבלת? מקסימום מבט קצר וזהו חוזרים לדבר רוסית! ואף אחד אפילו לא דואג לפחות לנסות להסביר לה על מה מדברים וכו'... ותזכרו, שמדובר באישה שומעת! זה נורא מעליב אותה, כי היא מרגישה שמתייחסים אליה כמו אוויר, ולא יכולה להצטרף לשיחות שבהן משתתפים כל העובדים שבסביבה, רק בגלל שמשום מה היא לא יודעת רוסית... היא מתלוננת שהיא מרגישה זרה דווקא במדינה שלה, דווקא איפה שכולם אמורים לדבר עברית, שפת האם שלה ושל רוב האנשים. וזו לא פעם ראשונה שקרה לה.
 

moran f

New member
"כולם אמורים"?

זה מאוד הגיוני שקבוצות אנשים שדוברות את אותה שפת אם ידברו ביניהם בשפתם. בדיוק כמו שחירשים מדברים ביניהם בשפת סימנים וישראלים בחו"ל מדברים ביניהם עברית. אתה באמת מצפה שקבוצת דוברי רוסית תדבר בינה לבין עצמה עברית רק כי הם בישראל? זה שלא משתפים את אמא שלך בשיחות זו בעיה אחרת, אבל בלי להכיר את המצב קשה לי לשפוט אותו. למה אנחנו צריכים לזכור שמדובר באישה שומעת(!)?
 

marco star

New member
כדי להראות שלא רק לחירשים זה קורה..

נכון, אני ואמא שלי מבינים את זה שנוח להם לדבר בשפת האם שלהם. אבל לדעתה של אמא שלי, זה פשוט לא מנומס שהיא נמצאת יחד איתם בחדר, שומעת כל מילה - ולא מבינה כלום. הם צוחקים וכו', ולא שמים לב אליה... זה בדיוק מה שאני מרגיש בתור לק"ש כשאני עם חבורה של שומעים. או אפילו לק"שים אחרים, לפעמים. בגלל שהמצב הזה כל כך מוכר לי, הוא מקומם אותי.
 

moran f

New member
התקוממות זו אפשרות אחת

אני חוזרת ואומרת - אני לא מכירה את אמא שלך ולא את האנשים שעובדים איתה, ולכן אני לא יודעת מה בדיוק קורה שם (אני בטוחה שגם לסיפור הזה, כמו לכולם, יש שני צדדים). בגדול, תמיד אפשר לנסות לדבר, להסביר... תקשורת, יופי של דבר. ובסופו של דבר - תמיד יהיו אנשים נחמדים ואנשים לא נחמדים. מכל צורה, צבע ומין ובכל מקום.
 
כי אם שומע ישב לידנו

אנחנו נשתף אותו בשיחה ונדבר איתו ולא נתעלם ממנו ונמשיך לדבר בשפה שלנו. העיניין הוא שהרוסים ממש קרים ומגעילים ומרכלים על אנשים במפעל כשהם עומדים לידם ולא מבינים את השפה. מה שמאקרו סטאר תיארה את המצב עם אמא שלה, זה בדיוק המצב שלי.
 

אייני

New member
לא יודע, זאת דיי הכללה

והכללות אף פעם לא נגמרות טוב. ראיתי חרשים מגעילים וחרשים נחמדים, וגם ראיתי רוסים מגעילים ורוסים נחמדים... אני מכיר כמה רוסיות, והן דווקא ממש ממש נחמדות... ומה קרה ל"דיי למיתוג!", אגב?
בכל הוויכוח על חרשים וכבדי שמיעה היו כמה שנמאס להם מכל השמות וההבדלים וכד', כי כולנו בני אדם בסוף וסובלים מאותה בעיה. ומה עם הרוסים? הם לא בני אדם? אז הם לא חרשים, אפשר לחשוב. מעניין שעכשיו אף אחד לא מתעורר...
 

אייני

New member
את היית רוצה שככה ידברו על חרשים?

שיגידו שהם חבורה של אידיוטים "תראו בעצמכם איך הם מדברים, לא יודעים דקדוק נורמלי ולא מדברים עברית נורמלית, ומתנהגים כמו ילדים בני שלוש"? רוב השומעים שלא מכירים חרשים חושבים שהם מפגרים, ואני כל פעם נעלב מחדש, למשל, כשהייתי בצה"ל בצו ראשון, וראו שאני חרש, דיברו אליי כמו למטומטם. הכל בגלל אנשים שמכלילים, וזה מעצבן אותי כל פעם מחדש. פשוט תזכרי, אל תעשה לחבריך מה ששנוא עלייך
 

צלף

New member
כולנו חרשים...

תראו לא כולם זכו להורים שדוחפים אותם קדימה, או לשיעורי דיבור במיחא ושמע, או לשרידי שמיעה מספיק כדי לנצל אותם, אז אם רואים חרשים שלא יודעים להתנהג בציבור שומעים או להסתדר בחברה השומעת - אז הכתובת לתלונות היא לרוב ההורים שלא ידעו לטפל, וגם מערכות החינוך שלא ידעו להשקיע ולתת לכל חירש את המקסימום כדי שישתלב ושירכוש השכלה גבוהה ומקצוע, או גם עכשיו לחברה שלא הכי נגישה לחרשים ועדין צריך להאבק על כל פירור של נגישות...
 

marco star

New member
אין קשר...

אין שום קשר בין שיעורי דיבור/שפת סימנים/מה שתרצה לבין נימוסים! נכון, ההורים הם עדיין אלה שאמורים לחנך את הילדים שלהם להיות מנומסים, אבל זה משהו לגמרי טריוויאלי שכל ההורים, בלי קשר לשומדבר, מלמדים. אלא אם, כמובן, גם הם לא יודעים להתנהג עם אנשים.
 

אייני

New member
נו, בדיוק, זה מה שאני אומר

גם אם רוב החרשים מתנהגים ככה, זה עדיין לא הכי נחמד לראות מישהו שמתנהג אליי כמו למפגר. מה איכפת לי מה רוב החרשים עושים? מצידי שרוב החרשים יהיו אידיוטים מוחלטים שלא יודעים אפילו לדבר. אני רוצה שיתיחסו אליי כמו לאדם, ויכבדו אותי קודם כל, ושלא יבואו אליי עם דעות קדומות מטומטמות בנוגע לאיך שאני צריך לדבר או להתנהג! ואם אני רוצה שיתנהגו אליי ככה, אני חייב להתנהג ככה לאחרים. כשיבוא אלייך מישהו ויתנהג אלייך כאל מפגרת - ואת תיעלבי - תזכרי שאין לך שום זכות להיעלב כי זה בדיוק מה שאת עושה לאחרים. תתיחסי לכל אחד כאל אדם, ונקי את הראש שלך מכל דעה קדומה מטופשת שיש לך עליו. אנשים נקבעים לפי עצמם, לא לפי ה"מיתוג" שלהם.
 
אם מישהו מתייחס אלי כמו למפגרת

(ולא חסרים אנשים כאלה, באמת שלא) אני יכולה לעשות 2 דברים- להסביר לו שאולי אני חירשת אבל לא מטומטמת להתעלם!!! מה אכפת לי מה חושבים עלי העיקר שהאנשים היקרים לי והאנשים שקרובים אלי בעבודה בצבא בכול מקום שאליו אלך יודעים שאני חירשת ויודעים שאני לא מטומטמת. שאר האנשים הבורים יכולים לקפוץ לי. ואין מה לעשות יש דעות קדומות יש אנשים שהם פרימיטיביים ובגלל זה הם יתייחסו אלייך כאל מפגר ויש את האנשים שראו חירשים מוזרים והם חושבים שכולם ככה. או שמסבירים להם או שמתעלמים.
 
למעלה