מחפשים עבודה בראשון לציון....

אייני

New member
רגע, לא הבנתי,

את קוראת לעצמך פרימיטיבית? רק לפני כמה דקות אמרת כמה דעות קדומות (ומאוד מעליבות, האמת) על רוסים. לא כלכך הבנתי בדיוק מה העמדה שלך. אם את נגד דעות קדומות, אז למה כתבת את זה על רוסים? ואם את בעד דעות קדומות, אז למה כתבת עכשיו שהם אנשים פרימיטיביים? בכל מקרה, בלבלת אותי לגמרי. הסבירי את עצמך
 

אייני

New member
הנה:

"ואין מה לעשות יש דעות קדומות יש אנשים שהם פרימיטיביים ובגלל זה הם יתייחסו אלייך כאל מפגר ויש את האנשים שראו חירשים מוזרים והם חושבים שכולם ככה." כלומר - אנשים עם דעות קדומות, הם פרימיטיביים, לזה התכוונת? או שהתכוונת שאנשים עם דעות קדומות על כולם, מלבד חרשים, הם בסדר, אבל אנשים עם דעות קדומות על חרשים הם פרימיטיביים?
 
לא קראתי ככה לעצמי

ואתה בכלל מודע לזה שמילה פירמיטיבי הפירוש שלה היא אדם שחי בעבר ומה זה דעות קדומות? דעות שהיו פעם. אולי עכשיו תבין. אנשים שראו חירשים בעיניים שלהם וראו את ההתנגהות שלהם ואת שפת הגוף שלהם מקבלים את הרושם שהם אנשים מוזרים.
 

אייני

New member
נו, אז זה דווקא מאוד מתאים

אם אדם חי בעבר - הגיוני ביותר שהדעות שלו יהיו הדעות שהיו בעבר, לא? כלומר, אדם פרימיטיבי, גם לפי מה שכתבת הרגע - הוא אדם עם דעות קדומות... ושוב, לא אמרתי שאת בעלת דעות קדומות כי כתבת שיש אנשים כאלה. אמרתי שאת בעלת דעות קדומות כי את מבטאת דעות קדומות על רוסים. זה הכל.
 

אייני

New member
תראי, קודם כל-

השאלה היא איך את אומרת את זה. אם את רומניה, ומספרת בדיחה על רומנים, אז בסדר, זה מובן שאת לא מאמינה בזה כי את רומניה, והבדיחה היא לשם ההומור. לעומת זאת, כשכתבת קודם את מה שכתבת על רוסים, זה היה ברור שזה לא בהומור, ושהתכוונת לזה ברצינות. אם טעיתי ולא התכוונת לזה ברצינות אלא בהומור, ואת ממש לא חושבת ככה ולא מסכימה עם זה, אני מתנצל, והיה כדאי שתבהירי את זה קודם...
 

LITAL200666

New member
נופר אני בהלם ממך!קצת כבוד

אני מתערבת איתך שמי שעובד איתך רובם רוסים בגיל מבוגר והם צמודים ודבוקים בשפה שלהם אין מה לעשות זה כמו שניתקלתי במרוקאים עדיין מדברים במרוקאית או גרוזינים וקווקזים מדברים בשפה שלהם שאפחד לא מבין אבל אף פעם אי אפשר לשפוט אנשים כאלה..כי תמיד לאנשים אלה תהיה שפת אם שלא יכולים לשכוח ואכן אני מסכימה איתך בדבר אחד שאם את מדברת עם מישהי ועובד אחר ניגש ומתחיל לדבר ברוסית עם עובדת אחרת זה באמת לא יפה..אבל סלחי לי מה מפריע לך בכלל שהם מדברים ביניהם ברוסית?? וערבים יותר נחמדים???אין לי מילים... אני בתור רוסייה לקוית שמיעה קצת נעלבתי מזה למרות שאין לי מה לקחת ללב כי מה שאמרת זה לא מתאים למציאות הנכונה
 

אמיר335

New member
מה שהתכוונתי לומר

למה אותו איש מכירות בא ואומר אני צריך אנשים עם ליקוי שמיעה שיבואו לעבוד אצלי במפעל. במה עוזרת לנו החרשות לייצר נעליים טובות יותר מאנשים אחרים. ולגבי הרוסים זה כמו החרשים.תמיד מיעוט במקום חדש יסתגר בצוך עצמו. שיצא לי לעבוד במקום שהיו בו ישראלים/רוסים וערבים למרות שהיחסים היו תקינים כל מיעוט מסתגר בתוך עצמו עם השפה שלו. אז ברור שזה לא הכי נוח. וברור שלא תמיד תצליח להשתלב עם כל החבורה כולה שמבוססת על מכנה משותף מסוים, שאין לך אותו.. פשוט צריך למצוא מהחברה את היחידים ואיתם לנסות לפתח ידידות, כי בחבורה כללית שלהם לא תצליח להשתלב.
 

M o t t i

New member
העדפה מתקנת

זה בא כדי לתקן את הפער החברתי - אתה ככבד שמיעה לא נתקל בבעיות מסוגים כאלה, אבל כשאתה כחירש, ניגש למעביד ומבקש ממנו עבודה, הוא ינסה להתחמק ממך ולנפנף אותך כלאחר יד. ומכאן, ישנם מעבידים שמודעים לבעיית קבלת עבודה של אנשים עם מוגבלויות, שהם בכל מקרה יכולים לבצע את העבודה באותה מידה כמו של עובדים שומעים ולכן הם (מעבידים) מנסים להעדיף את עובדים עם מוגבלויות על-פני עובדים רגילים במטרה לקדם את עובדים עם מוגבלויות. אבל זה לא מה שקורה בפועל במשרדי ממשלה - הם מחויבים שבכל מקום עבודה שלהם יהיו "לפחות" 1% עובדים עם מוגבלויות, שזה לא בהכרח מייצג את חלק של אנשים עם מוגבלויות מתוך האוכלוסייה הישראלית.
 

אמיר335

New member
תגיד לי אם אני טועה.

דווקא לעבודת כפיים מחפשים אנשים עם מוגבלויות? אני לא יודע לגבי מקום העבודה הזה אבל נראה שמחפשים אנשים שלא יתלוננו יותר מידי ויגידו תודה שמעסיקים אותם. ולכן ישלמו להם פחות ולכן הם מחפשים אותם ולא את ה"בריאים" יותר שיודעים להתמקח..
 

אמיר335

New member
התחושה הסובייקטיבית היא אולי נכונה

ששומעים רוסי כל הזמן בכל מקום. אבל את לא יכולה לצפות מאנשים מבוגרים שיחליפו את השפה רק כי את לא מבינה. מה את רוצה שהם ידברו ביניהם עברית צולעת?
 
למעלה