שלום אני בת זוג של לקויית שמיעה

black_magic

New member
היי..

את יכולה לפנות למכונים של חירשים כמו "שמע" בבאר שבע ולשאול איפה יש קורסים או פשוט תשאלי את בת זוגתך (או בן זוגך?) איפה לומדים.. אני חושבת שיהיה נחמד אם היא (הוא) תלמד אותך בעצמה את שפת הסימנים כמו שאני לימדתי את האקס שלי.. והיה כייף..
 

moran f

New member
היא אמרה בפירוש "לקויית"

למה לתקן? כל כך קשה לקבל זוג נשים? אני מניחה שחרשים הם ה"אחרים" היחידים שמגיע להם שהחברה תקבל אותם.
 

black_magic

New member
חחח

לא קשה לי לקבל זוג נשים, שיבושם להן.. אני מכירה אנשים מקהילת הגייז ואפילו הייתי יוצאת למסיבות של גייז, אני מתה עליהם לא צריך להתנפל בסדר ?! חשבתי אולי היא טעתה בהקלדה.. מאיפה לי לדעת..
 

moran f

New member
המגמתיות שבתיקון

למה תיקנת דווקא את מינה של בת הזוג ולא את מינה של הכותבת? אולי דווקא שם היתה טעות בהקלדה? האם היית חושב(ת) על טעות דומה אם ההודעה היתה "אני בת זוג של לקוי שמיעה" או "אני בן זוג של לקויית שמיעה"?
 

אייני

New member
תרגיעי קצת

קודם כל, אם תיכנסי לכרטיס האישי של "לנוצה", תראי שגם שם כתוב שהיא נקבה, ולכן, מבחינה הגיונית, יש יותר סיכויי שהיא טעתה בהקלדת מין בן זוגה פעם אחת, ולא טעתה בהקלדת מינה שלה פעמיים. בכל מקרה, מה שמשעשע זה שאת עושה יותר רעש מאותה אחת, תרגעי קצת, ובואו נחכה לראות את תגובתה. יכול להיות שזאת אכן שגיאת כתיב ויכול להיות שלא, העובדה שבלאק חשבה שזאת שגיאת כתיב אינה מצביעה בהכרח על יחסה כלפי קהילת הגייז או משהו, ואני דווקא חושב שצריך להגיד לה תודה על העובדה שהיא היחידה שבאמת טרחה לענות למי ששאלה. אז פשוט תרגעו, הסיפור יצא קצת יותר מדיי מפרופורציות... זה לא שבלאק קיללה פה את כל קהילת הגייז או משהו, סה"כ חשבה שמישהי התבלבלה אז תיקנה אותה, ביג דיל...
 

moran f

New member
כן, זה כן מעיד

הרי עם לנוצה היתה כותבת "בן זוגי", אנשים לא היו מניחים שאולי היא שגתה בהקלדה ובעצם מדובר בבת זוג, נכון? התיקון המגמתי הזה בהחלט מעיד משהו על היחס ל"נורמלי" או ל"הגיוני". בעיני זה לא חשוב מה "אותה אחת" חושבת, זכותי להרגיש שגם דברים שלא נוגעים ישירות אלי מפריעים לי. יותר מזה - אני חושבת שזה חשוב שכולנו ננסה לתקן עוולות לא רק אם העוולה מופנית כלפינו אלא גם ובעיקר אם היא מופנית כלפי אחרים. לאן אתה חושב שקהילת החרשים הייתה מגיעה אם רק לחרשים היה אכפת מחרשים? (ואין טעם להגיד שזה נכון, לא מזמן עלה כאן הנושא של כתוביות בטלויזיה והוזכר ח"כ יהלום (אם אני זוכרת נכון) שפעל למען כתוביות בטלויזיה, ויש עוד לא מעט דוגמאות אם רוצים).
 
אולי כי

רוב האנשים בעולם הם לא גייז? אולי בגלל זה אם היא הייתה כותבת בן זוגי אנשים לא היו מניחים שהיא שגתה בהקלדה. וואי צעי מהבועה שלך שכול האנשים בעולם מכלילים ובאים לצאת נגד כולם ושכול אחד יש לו כוונות רעות
 

moran f

New member
זה לא משנה

זו לא סיבה להניח שמישהי כתבה הודעה רהוטה ונטולת שגיאות אחרות וטעתה דווקא בזה (וזו טעות שלא קל לעשות - מילא הכפלת אות, אבל הוספת אות שנמצאת רחוק על המקלדת זה כבר לא סביר).
 

אייני

New member
אכן, זה נכון

אין מה לעשות, אנשים באופן טבעי, וזה לא קשור לרוע או משהו, "מנרמלים" את השאר ומשווים את הכל לאדם הממוצע. אם בת תכתוב "בת זוגי" ללא הסבר או משהו, אנשים יניחו שאולי היא טעתה או שהיא באמת גאה. בלאק לא הייתה בטוחה, ולכן ניסתה לברר את זה בעזרת הסוגריים, אני לא מבין את הבעיה כאן. לא היה כאן תיקון, אלא יותר בקשה להבהרה. בכל מקרה, כל קשר בין זה לבין הנושא של איכפתיות מקהילות הוא מקרי בהחלט. העובדה שבלאק ביקשה את ההבהרה הזאת ממש לא מצביעה על כך שאיכפת לה, או לאו, מקהילת הגאים. זה כמו שהייתי כותב שאני לא שומע את המורים שמדברים בשיעור, בלי להסביר כלום. התגובה הראשונה, וההגיונית, של רוב האנשים תהיה לדרוש הבהרה בנושא, משהו בסגנון: "מה לא שומע את המורים? מה הבעיה בכלל?". האם זה מצביע על כך שלא איכפת להם מלקויי שמיעה? לא בהכרח. זה מצביע על כך שהם לא מבינים למה שתתקשה לשמוע את המורים, כי הם אוטומטית משווים אותך לאדם הממוצע. ממש לא קשור לרוע או לטוב, ובטח שלא לאיכפתיות.
 

moran f

New member
הדוגמה שלך לא מספיק קרובה

הרי בדוגמה שלך אתה אומר משהו סתום ולא מסביר, ולכן הגיוני מאוד שאנשים יבקשו הבהרה. אבל אם היית כותב שאתה לקוי שמיעה, האם נראה לך הגיוני שמישהו יתהה אם אתה אכן לקוי שמיעה או שכתבת לקוי שמיעה ובכלל התכוונת לקשה הבנה? ההנחה צריכה להיות שאנשים אומרים את מה שהם מתכוונים אליו ושהם לא כותבים בשגיאות הקלדה אלא אם הוכח אחרת (או לפחות צריכה להיות סיבה מאוד טובה להניח שהמצב אחר, למשל הודעה שמלאה בשגיאות הקלדה ואז אולי אכן מדובר בעוד שגיאה). בעיני זה חלק חשוב מנתינת כבוד בסיסי לאדם שמולך (לא דיברתי על רוע, על טוב או על אכפתיות). אם מישהו כותב "לקוי שמיעה" אני מניחה שכוונתו ללקוי שמיעה, ואם מישהי כותבת "בת זוגי" אני מניחה שמדובר בבת זוגה.אני מקווה לגלות שאני לא כל כך יוצאת דופן בהנחתי שאין צורך להניח שאנשים טועים בנושאים כאלו. אגב, אני לא מבינה למה לבקש הבהרות בנושא נטייתה המינית של הכותבת גם אם המצב פחות ברור ממה שהוא היה בהודעתה - זה מאוד לא רלוונטי לשאלתה או לתשובה שניתנה.
 

moran f

New member
איזה ניסוח נפלא! כל הכבוד!

את ה"יאללה שוט" תשמרי לחברים שבאים להתארח אצלך בבית. כאן זה פורום ציבורי. לא רוצה לקרוא את ההודעות שלי? לא צריך.
 

moran f

New member
אולי פשוט תקראי?

אני חושבת שכוונתי די ברורה. אני חושבת שתיקון הטעות (שהיא ממש לא טעות, כנראה) מאוד לא במקום בעיני ולכן הערתי (כמו שאייני חשב שהערתי לא במקום ולכן העיר לי). תעשי עם זה מה שאת רוצה, אבל זעקות השבר שלך על צליבה ממש מגוחכות. שימי לב שאייני העיר לי ואני לא מרגישה שצולבים אותי, חותכים בבשרי החי או מנסים לעשות כל דבר מלבד (הפלא ופלא) להעיר לי.
 

black_magic

New member
מה שאת עושה זה מאד מגעיל

את גורמת לי להרגיש אשמה שבכלל הגבתי לה.. וחוצמזה שלא התכוונתי לכלום, לא חדרתי לפרטיותה, עניתי לה על מה שהיא שאלה.. את מנפחת את העניין והופכת את זה לנורא לא קשור להודעה הראשית.. אוי מה יהיה כשהיא תקרא איזה שרשור מפגר עשינו מההודעה התמימה שלה.. את מוציאה את כל החשק מלכתוב בפורום.. מה הקטע שלך? כאילו הבנו, הפריע לך שאני כתבתי בסוגריים בנזוג, שאלת למה.. ועניתי לך שחשבתי שטעתהההההה.. זה היה יכול להיגמר פה, את רק כמו עלוקה מוצצת הכללללל, למה זה ולמה זה.. מה הבעיה שלך? אין לך משו יותר מעניין להתעמק בו?? וברור שאני אקרא את ההודעות שלך כי הן קשורות אלי בצורה עקיפה!
 

moran f

New member
אני באמת לא מבינה אותך

רוב מה שהיה לך לתרום בשרשור זה "יאללה שוט" ועדיין נראה לך שמי שהופך את השרשור למנופח, מפגר ולא קשור לפורום זו אני? את לא רוצה שרשור מנופח? אל תנפחי אותו. אם הודעות שלי כל כך מוציאות לך את החשק לכתוב בפורום, את באמת מוזמנת לא לקרוא אותן גם אם הן עוסקות בך בצורה עקיפה. אני לא מתכוונת להפסיק להעיר על דברים שנראים לי לא בסדר או לכתוב בפורום רק כי לא בא לך שאני אכתוב.
 
למעלה