אפשר לשאול,במה כל אחד ואחת מכם

אפשר לשאול,במה כל אחד ואחת מכם

עובדים? פשוט מעניין אותי לדעת,אבל לא רוצה להיות חצופה מידי. (וזה בסדר,אם תגידו לי שאני חצופה) מכיוון שמעגל העבודה הוא קטן לכבדי השמיעה וחרשים בארץ. אני עצמי כבדת שמיעה (חבר'ה זאת אני "חלב וניל"
) וכל הזמן נתקלת בבעיה הזו בעצמי. ו..אם אפשר גם,תפרטו לי מהן "הבעיות" ב"ה'א" הידיעה בחיפוש,מציאת,התמודדות בעבודה עצמה. נורא מעניין אותי איך זה אצלכם. המשך יום נעים,למרות שגשם וקר ואפורררר נורא. עדי.
 

פיטפטו

New member
עובדת כמהנדסת בחברת פיתוח

של מוצרים רפואיים. זאת חברה קטנה וזה מאוד נוח לי שזה ככה. כולם מאוד סובלניים כלפיי וכלפי הבעיה. לא הרגשתי שיש בעיה מבחינת מציאת עבודה בגלל לקות השמיעה, כן מרגישה מדי פעם מבחינה מעשית, במיוחד כשנדרשות שיחות טלפון.
 

אמיר335

New member
אני מתכנת

רוב היום מול המחשב .שעות על שעות כמעט מבלי לדבר עם אף אחד. (פה ושם התיעצויות עם הבוס) והאמת זה אחלה שישאר ככה.
. לגבי הבעיות בה הידיעה. אז בד"כ אם את עוברת את מבחני הכניסה בצורה טובה אז לא עושים בעיות. וכן אם עצם התפקיד לא דורש כישורי שמיעה מיוחדים
. ברור שאם את הולכת לעבוד בתמיכה טלפונית אז כן ישאלו שאלות. השאלה באיזה תחום את מחפשת.
 
ומה עם לא לומדים מקצוע?

האם אתם בכלל אומרים בריאיון עבודה שאתם כבדי שמיעה ? (אני יותר מכוונת לאלה שכן שומעים קצת ושומעים גם בטלפון) אם יש פה כאלה... עדי.
 
כי זו ההתלבטות התמידית שלי

למה לא להגיד? כי: אולי לא יקבלו לעבודה,כי אולי זו תהיה המכשלה שתפיל אותי . כי אם יהיו ותמיד יהיו בעיות,הכי קל להפיל אותם על מי שיש לו מגבלה . במיוחד אם הוא לא שומע כ"כ טוב. לא מספיק סיבה טובה למה לא להגיד??? היות ואצלי לא מרגישים את זה ואני מדברת חלק,אבל מה שבפנים אף אחד לא תמיד יודע לצערי. לפעמים אתה רק נראה מבין ,והאינטואיציה שלך עונה לפעמים במקומך ואם קלעת,מה טוב ואם לא....אתה יכול להיות במצב של פאדיחה ענקית. יש מבין אותי?
 
מבינה אותך

הבעיה הזו מוכרת לי וגם הדילמה הזו של "להגיד או לא להגיד" מוכרת לי היטב. הבעיה שלכאן או לכאן יש חסרונות. אם נגיד מראש על המגבלה שלנו - אנו לוקחים סיכון שהם ישר ידחו אותנו על הסף ואני מתכוונת שכשמוצאים מודעת דרושים ושולחים קורות חיים ומציינים את העובדה על ליקוי בשמיעה אז זה יכול לגרום להם להירתע ולא להחזיר לנו תשובה בכלל. כלומר לא יתנו לנו צ'אנס.. ומצד שני אם לא נגיד - אנו נוכל לראות כמה באמת מחזירים לנו תשובה ומנסיוני דווקא כשאני לא מציינת את הליקוי שלי בקורות חיים שלי דווקא חוזרים אליי בבקשה לקבוע ראיון. אבל לצערי בחלק מהפעמים הם נרתעו כשגילו אחכ על הליקוי וטענו שיש צורך בטלפון ושזה לא מתאים וכו'.. אבל אני חייבת לומר שזה לרוב בגלל דעות לא נכונות שיש להם על בעלי ליקוי בשמיעה - שאלה אנשים עם בעיות תקשורת, שאי אפשר להבין אותם, שהם לא מסוגלים לתפקד באופן מלא וכו'.. וזה גורם להם לדחות. כמו כן, אחותי שהיא עובדת בתחום משאבי אנוש - שזה כולל בין השאר גיוס עובדים וראיונות..מהניסיון שלה ומהכרותה עם רכזי כוח אדם (כאלה שאחראים על בחירת מועמדים לתפקיד וראיונות) היא אומרת שעדיף מאוד לא לציין ישר על ההתחלה את הליקוי בשמיעה. שעדיף לתת להם לחזור אם הם מעוניינים ומשם אפשר לנסות להסביר להם את הליקוי.
 

פיטפטו

New member
לא חייבים לציין בקורות חיים

אבל אני חושבת שזה כן חשוב שכשאת כבר מגיעה לראיון עבודה לציין את ליקוי השמיעה ולהסביר במה המגבלה כרוכה במקרה הספציפי שלך (שהרי לא ניתן להכליל). זה יעזור גם לך לסנן עבודות שלא מתאימות לך.
 
זאת היתה הכוונה שלי

שכשמתקשרים להזמין אותך לראיון עבודה אז את אומרת להם שאת לק"ש ולהסביר מה זה בדיוק ובמה זה כרוך. אי אפשר לסנן עבודות שלא מתאימות כבר בטלפון! הרבה פעמים שבאים ושומעים בראיון במה כרוכה העבודה ומה דרישות התפקיד וכו' אז לפעמים רואים שזה לא מתאים לנו. לפעמים במודעת הדרושים אין מספיק פירוט שיעזור לנו לדעת במה מדובר אבל אין מה להפסיד, שולחים קורות חיים.
 

המרחפת

New member
זה בעייתי לא לציין

כי זה שקר לכל דבר. אני לא כותבת במפורש, אבל ניתן להבין את זה מכך שאני מציגה ניסיון התנדבותי רב מאד עם לק"ש וכמו כן בסעיף שפות דוברת שפת סימנים. אבא שלי כמעסיק אמר לי שאם היה מזמין מישהו לראיון ומגלה בראיון שהסתירו ממנו עובדה כל כך חשובה, האדם היה נפסל.
 

פיטפטו

New member
למה זה שקר?

אדם שיש לו בעיה כרונית צריך לציין את זה בקו"ח שלו? אני לא ראיתי אף פעם סעיף בריאותי בקורות חיים.. רק שתדעי, שהרבה פעמים מתאימים את קורות החיים למשרה שמעוניינים בה, וזה מאוד מקובל ליפות את הדברים ולכתוב דברים בצורה שהיא קצת מעוותת את המציאות (לטובה). אני לא רואה שום סיבה לכתוב שיש לי ליקוי שמיעה בקו"ח אבל גם אין לי שום סיבה להסתיר את זה בראיונות עבודה - להיפך, לדעתי זה מאוד חשוב להצהיר, ובראיונות שהייתי בהם הצהרתי על כך מראש ולא הרגשתי שפוסלים אותי בגלל זה. בנוסף, הצהרה על ליקוי שמיעה היא לטובתך ולא לטובת המעסיק. בתור מישהי שמודעת למגבלות שיש לה, לא מתאימה לי עבודה בתור מזכירה שחלק מהתפקיד שלה הוא לענות לטלפונים, ואני לא איעלב אם המעסיק יגיד שאני לא מתאימה. חוץ מזה שלכתוב שיש לך נסיון רב עם לק"ש ושאת יודעת שפת סימנים לא בהכרח מעיד שיש לך בעצמך ליקוי שמיעה. יש גם אנשים שומעים שמתנדבים עם לק"ש ולומדים במיוחד בשביל זה שפת סימנים
 
תודה רבה ../images/Emo13.gif

האמת,שפעם התייעצתי עם ורדה רזיאל זקונט על זה ברדיו. אבל אז זה היה בהקשר של הכרויות עם בחורים . ומאוד עניין אותי לדעת מה היא חושבת על זה. היא שאלה אותי כמובן מספר שאלות של:במה זה כרוך בעיית השמיעה שלך,האם את מסתירה אותם או את לא מתביישת בהם או בבעיה שלך וכו' ולאחר שחשבה,היא ענתה לי שלא כדאי לספר מיד,בדיוק כמו שהצד השני לא תמיד מספר מיד את הכל. כמו שהם לא מגלים את הכל בהתחלה גם את לא צריכה לגלות ולפתוח הכל בהתחלה. האמת,ככה גם אני חושבת. לאחר ראיונות כושלים, זה רק מחזק אותי,שלפעמים זה לא כדאי לספר על הבעיה ורק אחרי שמקבלים אותך,אז אפשר לספר ולתת להם להבין שאתה צריך התיחסות אחרת מאדם רגיל. ולגביי מהם האפשרויות עבודה של הנכים,אני רק רוצה לאמר,שיפה שלמדתם תכנות והנדסה וזה מעניין שהלכתם לתחום הזה,אבל במה הייתם ממליצים לכבדי שמיעה או חירשים להתמקצע? שבו הם יכולים לתרום הכי הרבה ולהשתכר טוב. ???
 

moran f

New member
המממ....

יש הבדל גדול מאוד בין היכרויות ובין עבודה. לגלות רק אחרי שמקבלים אותך עלול ליצור רושם מאוד לא טוב, המעסיק עלול להרגיש שרימית אותו כדי להתקבל לעבודה. בקשר לפסקה האחרונה - מה זאת אומרת? למה שלכל כבדי השמיעה והחרשים יהיה כדאי להתמקצע באותו דבר? הדבר היחיד שמשותף לכל כבדי השמיעה והחרשים היא שמיעה בסיסית לא אופטימלית - מעבר לזה מדובר בקבוצה של הרבה אנשים שונים מאוד זה מזה. אז למה שלכולם יהיה רק מקצוע אחד מומלץ?
 
זה בעיה עם המעסיקים

אבל מניסיוני היו מעסיקים שממש הלכו לקראתי ולא חשו מרומים או משהו. דווקא מעסיקים טובים ורגישים יכולים להבין מדוע המועמד לא אמר מייד בהתחלה שהוא בעל לקות פיסית. מסבירים למעסיק מה זה ובמה זה כרוך ואם הוא ממשיך להתעקש שזה לא זה אז זה לא המקום בשבילנו ואנו לא מפסידים שום דבר. לדעתי זה לגיטימי לחלוטין בייחוד לאור העובדה שיש אפלייה רבה בשוק העבודה כלפי הנכים. אני גם עשיתי ניסוי משלי שלחתי קורות חיים לאיזה 10 מעסיקים עם ציון העובדה של הליקוי שלי ומיותר לציין שאף אחד לא חזר אליי ואילו כששלחתי הרבה פעמים קורות חיים בלי ציון העובדה הזאת, חזרו אליי כדי לקבוע ראיון. מצער אבל זה המציאות בשוק העבודה ולכן עדיף מאוד לא להגיד על ההתחלה ומעסיק טוב יקבל את זה ויתן צ'אנס. לא חסרים כאלה.
 

moran f

New member
אבל

כמו שאמרה המרחפת למעלה.הדרך להילחם באפליה ע"י הסתרת מידע ורמאות נראית לי דרך מאוד בעייתית - למה שהמעסיק לא יחשוב שאם הלק"ש הסתיר ממנו פיסת מידע חשובה אחת, הוא עלול להסתיר גם דברים אחרים?
 
למעלה